Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02 oktober 2002, 14:06
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Automatisch webpage ophalen

Dit is weliswaar niet een echte Palm-vraag, maar ik probeer het toch.
Ik wil op regelmatige tijdstippen (bijv 2 keer per uur) een webpage ophalen en bewaren in een aparte directory. De bedoeling is om dan de info van die pagina in een database te plaatsen en deze wordt dan weer met de Palm gesyncd.
Weet iemand een tooltje om dit te doen? Het zou op een NT-server moeten draaien.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 oktober 2002, 14:23
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Eerst de vraag, waarom laat je de palm niet zelf die pagina ophalen?
Als de palm elk half uur moet syncen, moet die elk half uur in een cradle en dan kan ie dus ook zelf die pagina halen

Maar goed je wilt het om andere redenen misschien zo. Dan is zo'n applicatie bijvoorbeeld in Delphi te maken. Een timer stuurt een webcomponent aan om die pagina op te halen en in de db te schrijven. Die db wordt dan naar de sybc directorie(s) gekopieerd.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 oktober 2002, 14:30
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Een wat minder zware oplossing zou kunnen zijn om Lynx (for DOS) en WinAt te gebruiken.

WinAt is volgens mij standaard op NT servers (of anders kun je het vast ergens downloaden) Bij ons staat het er in ieder geval op. Daarmee kun je programma's op instelbare tijden laten lopen.

Lynx is een eenvoudig programma om web pagina's te bekijken/downloaden. Ik ben meer bekend met Lynx onder Linux, maar dan kun je met bijvoorbeeld "lynx -source palm.laweb.nl > update.html" een pagina ophalen. Dat kun je dan weer verder bewerken met andere scripts (bijv. awk, perl) of een echt programma (bijv. VB of Delphi)

Ik gebruik Lynx op mijn linux server om elke week mijn eigen programmagids op te halen van eurotv.com. Werkt super.

Lynx (for dos/windows) kun je bijvoorbeeld vinden op http://www.fdisk.com/doslynx/lynxport.htm
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 oktober 2002, 15:19
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
R2D2 en Patric

bedankt voor jullie antwoorden.
Ik wil de data van een aantal webpages op mijn eigen server hebben staan, zodat ik de data eraf kan halen als ik het nodig heb. Je kan denken aan verkeersinfo (ja, ik weet dat jij daar ook een progje voor hebt), aandelenkoersen, maar ook hele specifieke data.

R2D2, bedankt voor de tip van Lynx. Heb het programma opgehaald en zie dat ik eerst een heleboel onleesbare handleiding moet doorwroeten om te achterhalen hoe ik de HTTP-pagina kan ophalen en in een file dumpen.

Joop
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 oktober 2002, 15:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Eh ik denk dat je ons door elkaar gehaald hebt. Ik was het van die Lynx tip. Maar nogmaals het enige wat je hoeft te doen is:

lynx -source palm.laweb.nl > update.html

Dat haalt de pagina "palm.laweb.nl" op en zet de bron in "update.html". Dan krijg je wel HTML code uiteraard. Als je de pagina als tekst wil hebben dan kun je ook -dump gebruiken.


Maar als je die data uiteindelijk in je Palm mee wilt nemen kun je beter iSilo of iets dergelijks gebruiken. Dan kun je gewoon iedere keer bij synchroniseren de laatste pagina's laten ophalen.

Het is ook niet erg netjes om elk half uur iemands webserver lastig te vallen met data die je toch niet gebruikt. Haal het dan alleen op als je het nodig hebt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 oktober 2002, 17:00
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
Patrick,

sorry, in de haast van het typen heb ik inderdaad de verkeerde naam aangehaald. Zal het nooit meer doen....
Heb ondertussen eindelijk uitgevonden hoe Lynx werkt i.c.m. een proxy en firewall en heb nu de data van een site op mijn schijf staan. Nu nog de data eruit filteren en in een database zetten, maar dat is voor een andere keer (als ik tijd heb...)

En wat dat lastig vallen: ik wil deze tool ook gebruiken om bijv data over een langere periode te verzamelen. En wat de sites betreft: één is de AEX en de ander is Trafficnet.nl. Ik denk niet dat die er veel last van hebben als ik 2 keer per uur de data kom ophalen.

Joop

Laatst gewijzigd door JMu; 02 oktober 2002 om 17:03.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 oktober 2002, 17:10
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het leek mij ook leuk om die file plaatjes van de ANWB te downloaden. Dan kun je leuk animaties maken van wanneer de files ontstaan. Op die site hebben ze alleen weer een truc uitgehaald door de plaatjes steeds een andere (willekeurige) naam te geven. Ik ben er nog niet toe gekomen om die naam even uit de bron te halen.

Voor het verzamelen van koersdata gebruikte ik vroeger StockBrowser. Dat is best een gaaf programma (als het nog steeds bestaat) Die haalt automatisch alle koersen uit websites en zet ze in een database.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 oktober 2002, 18:08
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JMu
Zal het nooit meer doen....
Oh, ik vind het niet erg hoor Joop. Als je me maar nix over Lynx vraagt. Want daar weet ik nix vanaf.
Overigens waar had je die anwb plaatjes gezien Patrick?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 oktober 2002, 21:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik bedoel de plaatjes van de gemiddelde snelheden (die ze meten met die lussen in de weg). Ze hebben ze verplaatst sinds ik laatst keek, maar ze staan nu bijvoorbeeld op http://www.anwb.nl/servlet/Satellite...egio_amsterdam

Het staat onder "Verkeersinformatie Nederland" en dan "Actuele verkeerssituatie" van 6 regio's.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023