Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 november 2005, 23:18
Mumsoft
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Toch geen ogg

In de preview van de Lifedrive las ik dat pTunes naast MP3 ook Ogg afspeelt. Maar dat is niet helemaal waar. De ingebouwde versie van pTunes is nog basaler dan de basic versie en kan uitsluitend en alleen MP3 afspelen. Als je meer wilt, moet je upgraden, en dat kost weer geld.
Jammer, ik had juist de Lifedrive gekozen omdat-ie ogg zou kunnen afspelen. Dat is immers een free format dat notabene beter is dan MP3.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 november 2005, 23:28
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Vreemd, zelfs op de KB van Palm wordt vermeld dat OGG ondersteund wordt.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 november 2005, 08:15
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Dat had ik ook al geconstateerd bij de Palm T|X, waarbij ook pTunes wordt meegeleverd. Mijn work-around is het installeren van AeroPlayer (de OggVorbus-plugin is gratis!), maar toch gek & onhandig. Nu moet ik eerst bedenken welke muziek ik wil horen, of dat .ogg of .mp3 is en dan de bijpassende speler starten voordat ik een deuntje hoor.

Nog een kleine vraag: hoe zet ik dat splash screen uit dat steeds 1 seconde in beeld is als je Pocket Tunes opstart? Of is dat alleen bij de T|X?
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 november 2005, 08:38
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
PocketTunes is dus gratis bij de nieuwe Palm-modellen, maar het is niet echt netjes 'gratis' met zeer beperkte mogelijkheden en een splashschermpje bij het starten. Jammer.

AeroPlayer inderdaad voor OGG/Vorbis. En dan gewoon alles voor je Palm in dat formaat zetten

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 november 2005, 23:06
Mumsoft
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor deze reacties! Ik heb Aeroplayer geïnstalleerd, en hup daar hoorde ik mijn eerder geplaatste ogg-bestanden al. Klasse. Ook heel sympathiek van Aeroplayer om dit gratis te maken, terwijl voor het eigendommelijke MP3-formaat moet worden gedokt. pTunes doet het net andersom...

Groetjes, Marc
Met citaat reageren
  #6  
Oud 09 november 2005, 23:18
rwooding
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo,

Naar mijn weten is de plugin voor ogg/vorbis op de site van PT gratis te downloaden!

correct me if i'm wrong.

Roy
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 november 2005, 09:22
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Klopt, het downloaden is gratis, installeren op je Palm is ook geen punt, maaarrr... de voorgeinstalleerde versie van PocketTunes ondersteund geen plug-ins en 'doet' dus helemaal niks met de plugin. Gevolg: PocketTunes snapt nog steeds geen Ogg Vorbis.
Anyway, ik heb deze vraag voorgelegd aan Palm Support en ik zal hun antwoord hier posten. Eigenlijk vind ik dat ze wel voor een oplossing moeten zorgen omdat zelfs in hun Knowledge Base staat dat PocketTunes Ogg Vorbis ondersteund.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 november 2005, 22:19
Mumsoft
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Klopt, het downloaden is gratis, installeren op je Palm is ook geen punt, maaarrr... de voorgeinstalleerde versie van PocketTunes ondersteund geen plug-ins en 'doet' dus helemaal niks met de plugin. Gevolg: PocketTunes snapt nog steeds geen Ogg Vorbis.
Anyway, ik heb deze vraag voorgelegd aan Palm Support en ik zal hun antwoord hier posten. Eigenlijk vind ik dat ze wel voor een oplossing moeten zorgen omdat zelfs in hun Knowledge Base staat dat PocketTunes Ogg Vorbis ondersteund.
Heb je al antwoord? Het lijkt een beetje op misleiding.

Marc
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 november 2005, 09:21
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Nee, nooit een antwoord gehad. Wel een mailtje of ik mee wilde doen aan een online enquete over mijn tevredenheid over het afhandelen van problemen door Palm. Daar heb ik natuurlijk aan meegedaan en ingevuld dat ik "zeer ontevreden" was omdat ik uberhaupt nooit een reactie heb ontvangen.
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 november 2005, 14:17
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Nee, nooit een antwoord gehad. Wel een mailtje of ik mee wilde doen aan een online enquete over mijn tevredenheid over het afhandelen van problemen door Palm. Daar heb ik natuurlijk aan meegedaan en ingevuld dat ik "zeer ontevreden" was omdat ik uberhaupt nooit een reactie heb ontvangen.
Grappig, ook al meerdere keren meegemaakt...
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 mei 2007, 23:25
gaitjan gaitjan is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 februari 2007
Locatie: Nijmegen
Berichten: 11
pTunes zoals door Palm geleverd speelt geen Off af.

Als je pTunes download zit daar een ogg-plugin bij. Ik dacht dat die ook gratis bleef werken na de 14 dagen proefperiode.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023