Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31 januari 2003, 20:55
hansvan's schermafbeelding
hansvan hansvan is offline
belegen lid
Voornaam: Hans
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: den haag, nl
Berichten: 32
Stuur een bericht via Skype™ naar hansvan
Thumbs up prijsverlaging Tungsten

Net gezien op Tweakers http://www.tweakers.net/pricewatch/42480 bij 4 bedrijven een forse verlaging van de Palm Tungsten.

Gisteren nog boven de 530 eur.
Nu onder de 430 eur.

nog wachten? morgen weer goedkoper?

Greetz Hans
__________________
Nu (31-12-05)een Treo gebruiker. nu pre en touchpad
  #2  
Oud 31 januari 2003, 21:05
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Met dat gedonder rond de slechte geluidskwaliteit van de Tungsten en het uitblijven van de Realplayer heb ik een "bijsmaak" bij deze forse prijsverlaging. In de VS zijn er al adressen waar ie al voor minder dan 350 Dollar de deur uitgaat.
  #3  
Oud 31 januari 2003, 21:09
hansvan's schermafbeelding
hansvan hansvan is offline
belegen lid
Voornaam: Hans
Model: HP TouchPad
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: den haag, nl
Berichten: 32
Stuur een bericht via Skype™ naar hansvan
tungsten

Hoi CE,

Ben je dan nog wel tevreden over je TT?

Het lijkt me gaaf apparaatje, snel en klein. Jammer van het geluid, is daar misschien in de toekomst nog een oplossing voor te verwachten?

Hans
__________________
Nu (31-12-05)een Treo gebruiker. nu pre en touchpad
  #4  
Oud 31 januari 2003, 21:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Hmm,
gaat dit net zo worden als de m505 en m515, dat er een Tungsten opvolger komt die qua modellering hetzelfde is maar waar forse verbeteringen op doorgevoerd zijn (betere werking Digitizer en speaker + mp3 speler, OS 5.1)?
  #5  
Oud 31 januari 2003, 21:42
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik wacht lekker tot het einde van het jaar voordat ik iets nieuws aankoop (hopelijk de opvolger van de TT ) Maar voor iedereen die de TT nu al wil hebben, is het een heel prettig voordeeltje.

ps. Bij pdashop.nl staat de Tungsten als ´product van de week´, dus wellicht is het gewoon een tijdelijke aanbieding Beetje jammer is dat de TT tijdelijk niet leverbaar is bij hen

Laatst gewijzigd door domo; 31 januari 2003 om 21:45.
  #6  
Oud 01 februari 2003, 07:09
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ik neem aan dat er, zoals ik heb begrepen uit allerlei publicaties deze er snel (deze maand) een update komt (OS5.1-5.2?),
Als die niet de gewenste veranderingen met zich meebrengt (MP3, geluid, etc), of dat ze die bewaren voor een opvolger, dan zou me dat zeer van Palm tegenvallen. De eerste kopers van de TT hebben voor veel geld proefkonijn gespeeld en worden bedankt!
Mijn volgende kan dan best eens een Sony worden. 'Nadeel' dan is weer dat je zodra je 'm hebt uitgepakt er alweer een nieuwere in de winkel ligt.

Maar goed, ik verwacht niet dat het zover zal komen.
  #7  
Oud 01 februari 2003, 09:02
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: tungsten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hansvan
Hoi CE,

Ben je dan nog wel tevreden over je TT?

Het lijkt me gaaf apparaatje, snel en klein. Jammer van het geluid, is daar misschien in de toekomst nog een oplossing voor te verwachten?

Hans
Als PDA ben ik zeer tevreden over de TT. Ik heb diverse Palm's en Pocketpc's gehad maar deze TT steekt er met kop en schouders bovenuit. Echter, de beslissing om deze te kopen was de aankondiging van Palm dat de TT ook MP3 kon weergeven zodra Real met de player zou komen. Ik luister veel naar MP3 en ik vind het zeer prettig om PDA en MP3 in één apparaat te hebben.

De twijfel dat de huidige TT geluid van "CD kwaliteit" weer zal kunnen geven wordt echter steeds groter en als je dan ziet dat de TT een dermate forse prijsverlaging krijgt...slechts drie maanden na de introductie....dan doet mij dit ook denken aan de "505-515" oplossing van Palm die wellicht ook bij de TT toegepast gaat worden.

Ik heb ook de beta van de soundpatch op mijn TT gehad en de geluidskwaliteit ging van "bagger" naar "bagger met te laag volume". Ik ben het dan ook heel erg met Henk eens....de eerste kopers hebben het vuile werk voor Palm op moeten knappen. Wat ik me in dit kader wel afvraag of er iemand bij Palm tijdens de ontwikkeling ooit een koptelefoontje heeft gepakt om naar de geluidskwaliteit van de TT te luisteren.

Mocht bovenstaande inderdaad uitkomen dan is dit ook mijn laatste Palm....hoe mooi en goed de opvolger van de TT ook zal zijn.
Me voor 5 Euro laten bedonderen vind ik nog niet zo erg....maar voor 565 Euro!
  #8  
Oud 01 februari 2003, 19:22
henkie
Guest
 
Berichten: n/a
Je heb gelijk nu al 412 euro volgende week kan je ze gratis ophalen. Ik zie er toch maar vanaf om een tungsten te kopen.
  #9  
Oud 01 februari 2003, 19:34
roneracer
Guest
 
Berichten: n/a
Fijn dat iedereen hier het verteld "zoals het is". De prijsverlaging was mij ook opgevallen en ik had er bijna 1 gekocht.

De mogelijkheid om in de toekomst de tungsten ook te gebruiken als mp3 speler zou doorslaggevend geweest zijn...
  #10  
Oud 01 februari 2003, 23:14
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Dit geeft toch altijd een naar gevoel, als een apparaat een maand na aanschaf 20% in prijs zakt
  #11  
Oud 02 februari 2003, 08:10
bvheugten bvheugten is offline
Lid
Voornaam: Bart
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Badhoevedorp
Berichten: 31
In december heb ik nog Euro 589 betaald en als je dit nu ziet, dan voel ik met behoorlijk belazerd.
Ik heb hetzelfde (maar wel in mindere mate gehad met mijn vorige palm, de 505.
Ik heb de TT gekocht voor de combinatie met MP3 en die zou einde december, begin januari komen. Het is nu februari....
Ik ga denk ik toch eens een mail sturen naar Palm.
Al is het alleen al om je frustratie af te kunnen reageren
Bart
  #12  
Oud 02 februari 2003, 08:36
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Op brighthand is te lezen dat ondermeer in de VS, Zweden, Canada en Engeland de prijzen ook fors omlaag gegaan zijn. Je leest nu reeds de eerste voorzichtige zinspelingen richting "Tungsten2"....en Palm.....zegt helemaal niets!!!!
  #13  
Oud 02 februari 2003, 08:43
roneracer
Guest
 
Berichten: n/a
maar is de retail prijs van de tungten in de states altijd al niet 499 dollar geweest?

waarom betaal je er in NL dan 580 of 600 euro voor? je weet dat nieuwe speeltjes in het begin altijd duurder zijn... er is zelfs een naam voor die verkoop taktiek de "afroom" methode.
  #14  
Oud 02 februari 2003, 08:46
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
In Nederland en elders in Europa moet de overheid er ook nog op verdienen, roneracer. Dat heet BTW.
  #15  
Oud 02 februari 2003, 11:41
Merlijn
Guest
 
Berichten: n/a
Sja, had het wel enigszins verwacht, maar nog steeds vind ik het wel op zijn minst opmerkelijk, dat men zo kort na de introductie de prijs al zo fors naar beneden gooit. Als het nu voor meer dan 100 euro minder kan, waarom kon dat niet meteen dan? Je straft dus eigenlijk degene die vertrouwen in je heeft en meteen zo'n ding koopt en beloont degene die effe de kat uit de boom kijkt. Toegegeven, dat is met alle nieuwe tech dingetjes, ook telefoons ed, maar in zo'n korte tijd zoveel omlaag?
  #16  
Oud 02 februari 2003, 15:44
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik ben nooit zo'n grote fan geweest van de verkooptechnieken van Palm, maar het is meestal zo dat een "early adopter" meer betaald dan iemand die even rustig wacht. Kijk voor de gein eens naar het prijsverloop van een nieuw model Pentium. Maar het is inderdaad wel zuur als het ineens zo hard gaat.


In dit geval zat het er wel een beetje in dat er kinderziektes zouden zitten in het eerste model. Palm heeft eigenlijk met elke versie aanloop problemen gehad. Althans vanaf de Palm V heb ik het een beetje gevolgd en toen was er ook al een hoop gedoe (slechte schermen, verschillende connector specs) en sinsdien is dat iedere keer weer herhaald (hotsync storingen, M505 -> M515 en nu dus met de Tungsten-T).

Overigens zou ik die RealPlayer als hij ooit uitkomt waarschijnlijk niet eens op mijn Palm willen hebben. Die lui leveren alleen maar ellendige software. Hun software is vrijwel altijd beter te vergelijken met een virus dan met bruikbare software. Ik heb er een hard hoofd in dat dat met hun Palm Software anders gaat lopen.

Je vraagt je zo langzamerhand af hoe lang Palm nog staat voor een kwaliteits merk.
  #17  
Oud 02 februari 2003, 17:04
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Die patrick... altijd even kritisch
__________________
Bob jij of bob ik?
  #18  
Oud 02 februari 2003, 17:15
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Niet zo negatief over Palm, patrickl.
De TT blijft een schitterende machine en dat zijn de Clie's ook! De laatsten hebben misschien minder kinderziekten, maar met zo'n stroom aan nieuwe modellen krab ik wel eens achter mijn oren.
het marktaandeel van Palms op deze site is groter dan van de Sony's, dus dat geeft automatisch ook meer geklets.

Aan de andere kant denk ik, dat wanneer de Tungsten snel (binnen enkele maanden?) een opvolger zou krijgen, dat al lang was uitgelekt met plaatjes, specificaties en al. Vergelijk het maandenlange geroezemes vóór de TT werd uitgebracht.

Ik vertrouw er dus maar op dat ze snel met een prachtige update op de proppen komen, waarmee de prijsverlaging snel wordt vergeten. Evenals alle roddels.
  #19  
Oud 02 februari 2003, 17:30
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Op de Brighthand-forums wordt het gespeculeer nu een beetje afgeremd. Palm zelf heeft geen prijsverlaging doorgevoerd. Op de site van Palm staat de Tungsten|T nog steeds voor de originele prijs. Dat de leveranciers aan het prijsstunten zijn is alleen maar een econmisch gegeven. Als er een gaat, gaat de rest mee, net zolang tot de marge het toelaat.
Overigens ben ik ook zeer kritisch. Als Palm hetzelfde scenario gaat doen als wat ze met de m505/m515 hebben gedaan (geflikt wilde ik bijna zeggen), zonder de huidige early adopters te compensern, dan zit ik er serieus over te denken om mijn werk voor de Palmclub stop te zetten. Ik heb geen zin om me weer door Palm te laten piepelen.
Als PalmOS 5.2 niet als update is te krijgen, maar alleen in een nieuwe uitvoering, dan zou ik echt heel erg teleurgesteld zijn.

- jp
  #20  
Oud 02 februari 2003, 18:06
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou was dit keer niet eens alleen negatief/kritisch over Palm
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023