Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 mei 2007, 20:58
abelwei
Guest
 
Berichten: n/a
Treo 650 Netwerk Preference vermenigvuldigt!

Hoi,

Na elke crash van mijn Treo 650, staat er telkens een nieuwe service (netwerk instelling) onder Preferences>Network>Service. Ze zijn kopies van de bestaande netwerk instelling. Ik kan ze niet verwijderen met command /D. Heeft iemand een oplossing ervoor?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 mei 2007, 00:51
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Helaas, ik heb ook geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem. Ik heb wel het gevoel dat het alleen optreedt bij "voorgeprogrammeerde" settings van m'n provider (staan die op de SIM?).

Rob
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 mei 2007, 00:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Het bestandje NetworkDB even deleten met Filez. Dan kun je weer van voor af aan beginnen....
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 05 juli 2007 om 11:27. Reden: NetworkDB
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 juli 2007, 22:44
Jochanan
Guest
 
Berichten: n/a
Hetzelfde probleem

Hallo,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Wanneer ik mijn Treo een softe reset geef, en dan na het invoeren van mijn pincode opnieuw verbinding maak met het internet of mijn mail wil ophalen, geeft de Treo aan dat deze geen verbinding kan maken.

Wanneer ik bij prefs naar network ga, staat de verkeerde service aangeven. Ik moet dan handmatig de juiste service selecteren en de oude kan ik niet verwijderen.

Ik heb Filez geprobeerd maar mij is het onduidelijk hoe ik het bestandje kan "opsporen" (om deze te verwijderen) tussen de vele andere bestandjes.

Het is maar een klein probleem maar wel erg prettig als je Treo helemaal perfect werkt.

Alvast bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 juli 2007, 10:57
abelwei
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Jochanan,

Ik heb immiddels de oplossing gevonden, obv de hint van Gazpacho

Via Explorer (waarschijnlijk dezelfde functioneliteit als Filez) kom ik in RAM. Zoek het bestand NetworkDB op. Daar bewaar treo al de gegevens van netwerk instellingen (logische benaming, netwerkDB van database). Ik heb het bestand niet gewist maar gecomprimeerd als backup. Je kunt hem ook een andere naam geven. Zorg dat je de juiste SIM kaart (ik heb er 4, vandaar het probleem!) erin zit en vervolgens voer ik een soft reset uit. Als het goed is, kopieerd treo de netwerkinstellingen van de SIM kaart over.

Suces!!!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023