Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 mei 2006, 15:48
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
treo 650 icm tomtom 5 - meerdere kaarten installeren op SD

Ik heb een Treo 650 voorzien van Tomtom 5 navigatie. Meegeleverd werden kaarten van Benelux en West Europa op CD ROM. Ik heb een SD card waarop ik zowel Benelux als Frankrijk functioneel wil laten zijn. Dan hoef ik geen SD kaarten meer te wisselen. Dacht ik tenminste. Ik heb ze via de PC op de SD card overgezet. Maar beiden tegelijk werkt niet. Bij het navigeren gebruikt Navigator één van de twee geinstalleerde kaarten. Is er een methode waarbij je kunt schakelen tussen die twee ? Of dat de gegevens van beiden gelijktijdig operationeel zijn ? Of is mijn wijze van installatie niet de juiste ? Groet Philip
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 mei 2006, 15:51
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Binnen TomTom kun je schakelen tussen de twee mappen. Tegelijk gebruiken om één grote map te maken lukt niet binnen TomTom.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 mei 2006, 16:11
boef
Guest
 
Berichten: n/a
Wat je natuurlijk ook kunt doen is naast de kaart van de Benelux en Frankrijk ook de kaart "Major Roads of Europe" op je SD kaart zet. Hiermee is het wel mogelijk om over de grens een route te plannen. Nadeel hiervan is echter dat je niet op huisnummerniveau kan plannen. Je moet dan alsnog in Frankrijk overschakelen naar de kaart van Frankrijk om het laatste stuk van je reis te navigeren.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 10 mei 2006, 18:35
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
Bram....kun jij me dan uitleggen hoe je binnen de treo650 op je sd card
kunt schakelen tussen twee mappen ??
groet
philip
Met citaat reageren
  #5  
Oud 10 mei 2006, 19:28
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door philip@woldringh.com
Bram....kun jij me dan uitleggen hoe je binnen de treo650 op je sd card
kunt schakelen tussen twee mappen ??
groet
philip
Wanneer beide kaarten op dezelfde geheugenkaart staan, kun je via het menu naar 'wijzig voorkeuren', en dan naar 'beheer kaarten'. Daar staat de mogelijkheid om van kaart te wisselen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 mei 2006, 21:34
philip@woldringh.com
Guest
 
Berichten: n/a
Super ! Je hebt me veel speurwerk bespaard ! Dank je wel
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 mei 2006, 21:57
clemento's schermafbeelding
clemento clemento is offline
Senior lid
Voornaam: Jan
Model: Palm V
 
Geregistreerd: 07 mei 2006
Locatie: Bij Arnhem
Berichten: 77
Bij Tomtom Europe moet je altijd eerst Benelux instaleren en activeren. Alleen Frankrijk bijvoorbeeld lukte mij niet. Ook is het wel zo handig als je in Frankrijk onderweg ben niet via de gedetaileerde kaart de reizen maar met major roads omdat je bij wat creative routeplanning over zeer lokale wegen wordt geleid heb ik 1 week geleden ervaren. Met die majorroads kun je ook in steden nog goed navigeren. Je kun onderweg trouwens met een paar handelingen snel switchen als je 2x de route er in hebt staan als je naar hotels ofzo op zoek bent.
__________________
veni vidi vici
Met citaat reageren
  #8  
Oud 12 juli 2006, 10:25
652cc's schermafbeelding
652cc 652cc is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 01 december 2005
Berichten: 31
Standaard kreeg ik bij mijn compleet-op-weg pakket van KPN TomTom Belux op een SD-kaartje van 128 mb. Western Europe kreeg ik op CD-roms erbij.

Ik heb onlangs een 2gig kaartje gekocht om een hoop maps en muziek op kwijt te kunnen. Als ik TomTom echter kopieer van mijn oude 128mb kaartje naar de nieuwe kaart werkt de applicatie wel maar hangt de telefoon erg vaak, vooral bij gebeld worden tijdens navigeren. Met het 128mb kaartje was dit nooit.

Moet ik TomTom opnieuw installeren op de nieuwe SD kaart? Hoe dan, want volgens mij heb ik niet op CD-Rom het programma gekregen, alleen op SD. klopt dit of ben ik een CD kwijt? Iemand ervaring?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 12 juli 2006, 12:31
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Misschien is het 2gig kaartje een stuk langzamer. Dit kun je testen met VFSmark.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 juli 2006, 19:26
burner
Guest
 
Berichten: n/a
Bij deze installatie wordt uitgegaan van een schone installatie. Dit betekend dat er hierbij van uitgegaan wordt van een lege SD-kaart.

1. Download en installeer de nieuwste update: TomTom NAVIGATOR 5.2xx.
2. Plaats cd 1 en accepteer de gebruiksrechtovereenkomst
3. Selecteer Palm Powered -Handheld.
4. Klik op om door te gaan en selecteer Installeer kaarten.
5. Selecteer de kaart die u wilt installeren.
6. Klik op om door te gaan en selecteer Palm Powered-Handheld.
7. Selecteer uw apparaat (wordt weergegeven als uw gebruikersnaam).
8. Klik nu op de knop HotSync om de handheld te synchroniseren.
9. Tijdens de HotSync wordt u gevraagd een volume te selecteren. Kies uw SD-kaart (de naam is mogelijk anders dan in het voorbeeld).
10. Vervolgens wordt u mogelijk gevraagd om de bijbehorende cd voor die kaart te plaatsen (zoals in dit voorbeeld). Verwijder cd 1 uit het station en plaats cd 2. Klik vervolgens op OK.
11. Vervolgens kunt u de voortgang van de installatie zien in het venster van HotSync.

Om eventueel een wat visueler beeld te krijgen zouden wij u ook willen aanraden om de volgende website te bekijken.
http://www.tomtom.com/4646
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 juli 2006, 19:52
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Bedankt voor de stap-voor-stap beschrijving. Bij stap 6 zou ik alleen een 'other location' kiezen en een kaartlezer gebruiken. Hotsync is namelijk bijzonder traag voor grote bestanden.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 augustus 2006, 10:35
652cc's schermafbeelding
652cc 652cc is offline
Lid
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 01 december 2005
Berichten: 31
Dank voor je reactie. Deze methode heb ik volgens mij gevolgd toen ik het nog maar een keer installeerde vlak voor mijn vakantie. Maar ik zal het maar eens opnieuw doen. mischien heb ik ergens iets fout gedaan.

Het zou me echter niks verbazen als het aan een trage SD-kaart ligt. Op vakantie, navigerend naar Spanje dus lange route, hing de Treo regelmatig. Als ik de telefoonfunctie van de Treo echter uitschakelde functioneerde TomTom al een stuk beter...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023