Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 oktober 2003, 13:51
tspierings
Guest
 
Berichten: n/a
Question digitizer opnieuw calibreren

Beste mensen,

Ik heb sinds enige tijd dat ik op mijn Tungsten T regelmatig de stylus opnieuw moet calibreren. Ik vermoed (maar weet het niet zeker) dat het te maken heeft met mijn datebook applicatie, DateBk5 (van Pimlico).

Heeft iemand enig idee? Ik heb alle nieuwste patches van Palm geinstalleerd.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 oktober 2003, 14:36
alaan alaan is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 49
Digitizer update al geinstalleerd?
http://www.palmone.com/us/support/do...digitizer.html
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 oktober 2003, 15:40
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Ik heb alle updates zoals hierboven beschreven geinstalleerd maar hou dat hele vervelende opnieuw moeten calibreren. In andere threads wordt al geadviseerd om pda naar Palm te sturen ter reparatie (het zou namelijk iets te maken hebben met het drukken van de rand op het scherm, of zoiets), maar ik heb de moed nog niet bij elkaar kunnen rapen om mijn Tungie enkele weken kwijt te zijn.......

Ik denk zelf niet dat het aan DateBk5 ligt maar wellicht dat CESD hier iets over kan zeggen als je het hem vraagt...

Groet en suc6
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 oktober 2003, 15:55
alaan alaan is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 49
Dat drukken van de rand op het scherm dat was bij mijn Vx inderdaad
de oorzaak van digitizer problemen. Heb een dun stukje karton tussen
scherm en rand behuizing geschoven, maar die Vx is al vrij oud. De
aan/uit knop doet het sindsdien ook weer.

Laatst gewijzigd door alaan; 29 oktober 2003 om 15:58.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 oktober 2003, 17:00
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
herkenbaar

Heb ik ook gehad met mijn Tungsten T. Je kan het gratis programma digifix proberen...bij mij werkte dat echter niet en ik heb hem opgestuurd naar Palm. Kreeg zonder problemen een nieuw scherm. Elders op internet gelezen dat het toch wel een bekend probleem is bij de Tungstens T en dat het heeft te naken met het technische ontwerp ervan (kabels/slider/stofdeeltjes).
Palm deed er bij mij in ieder geval niet moeilijk over....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 oktober 2003, 07:54
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Mattijzz,

Zou je mij kunnen vertellen hoe de procedure is gegaan mbt het opsturen naar Palm. Wil het zelf ook doen maar hoor graag van je hoe het gegaan is (ook qua wachttijden enz.

Alvast bedankt.
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 oktober 2003, 19:07
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
procedure

Ik heb palm gemaild met mijn probleem via hun website support.(eurosupport@palm.com) Kreeg toen bericht dat hem op kon sturen (aangetekend) naar duiven. Binnen 3 dagen komt ie dan terecht in Kladno Tsjechie waarvan ik bericht kreeg. Binnen een week had ik hem weer retour. Alles bij elkaar 1.5 week dus. Mijn scherm was vervangen, maar ik had helaas eens cherm met stof eronder en de hele procedure herhaalde zich. Alleen betaald Palm nu ook de koerierskosten naar Duiven..netjes dus.

Verder wordt je op de hoogte gehouden per email en kun je contact opnemen over hoe en wat met je reparatie. Persoonlijk zou ik hem opsturen want dat calibreren wordt erger en erger na verloop van tijd.

Succes!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 31 oktober 2003, 08:05
Plop
Guest
 
Berichten: n/a
Re: herkenbaar

Citaat:
Op 29-10-2003, om 18:00 heeft Mattijzz dit gezegd in bericht #5
Heb ik ook gehad met mijn Tungsten T. Je kan het gratis programma digifix proberen...bij mij werkte dat echter niet en [..snip..]
Ja, bij mij hetzelfde verhaal, maar of het aan datebk5 ligt betwijfel ik. Ik heb eergisteren een hard reset gedaan en met een kale palm geprobeerd of het probleem verholpen was. Niet dus
Na een paar keer aan-en-uitzetten en wat hotsyncen gaat de calibratie langzaam maar zeker afwijken. Soms naar rechts, soms naar beneden, maar ik kan er op wachten. Dat is mooi te zien in Note Pad als je een paar streepjes zet.

Ik heb ook dat nieuwe freeware programma DigiMe geprobeerd, dat belooft bij het aanzetten opnieuw de calibratiegegevens terug te zetten, maar helaas werkt dat ook niet.....

Ik heb echter wel het idee dat er iets softwarematig niet klopt, want soms is er niets aan de hand, maar af en toe na een (willekeurig) programma is de calibratie helemaal van slag. Ik heb ook het idee dat een hotsync zelf de schuldige is, maar reproduceerbaar is dat ook niet.

Ik heb nog 1 maand garantie, dus ik denk dat het verstandig is om hem ook op te sturen naar palm, voordat het erger wordt...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 31 oktober 2003, 09:01
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Mattijzz, bedankt voor je info, ik ga hem denk ik inderdaad maar eens bij Palm aanmelden. Het steeds erger worden kan ik onderschrijven...
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
Met citaat reageren
  #10  
Oud 07 november 2003, 15:02
Plop
Guest
 
Berichten: n/a
Opgelost

Na mijn vorige post heb ik op de palm support website een formuliertje ingevuld met daarin het probleem. Een dag later kreeg ik de volgende email:

To solve this issue, please download and install the "Palm Tungsten T
Update" from the following URL: http://www.palm.com/uk/support/tungstent.html

Thank you for your mail


Natuurlijk niet wat ik verwachtte, maar ik heb het toch maar gedaan, en wat blijkt: Het werkt! Ik heb nu een week niet gecalibreerd en de digitizer is nog 100% nauwkeurig . Je moet er wel voor zorgen dat alle digitizer hulpprogrammaatjes zoals autodigi en digime verwijderd zijn, want anders ging de calibratie bij mij binnen 1 uur weer een halve centimeter uit sync (met autodigi5 auto update interval van 30 minuten).

Ik heb nog precies 4 dagen garantie, dus repareren in de garantieperiode zal niet meer gaan. Duimt iedereen voor me dat het niet meer terugkomt?

Een blije Tungsten gebruiker.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 07 november 2003, 15:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Die update is onder het grootste gedeelte van de forumleden bekend. Deze thread gaat echter over een digitizerafwijking die optreedt met de update geïnstalleerd.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 07 november 2003, 18:45
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Geluk!

Nou succes! Hartstikke goed natuurlijk. Ik kreeg dezelfde oplossing, maar bij mij was het hardnekkiger...zoals bij meerdere gebruikers...
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 november 2003, 23:27
Canaria's schermafbeelding
Canaria Canaria is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carin
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 06 februari 2001
Locatie: Utrecht
Berichten: 126
Stuur een bericht via ICQ naar Canaria
Ik had het probleem ook, en heb mijn Palm uiteindelijk opgestuurd naar het bekende adres in Duiven. Elke keer digitizer moeten opstarten bij het aanzetten van de Palm werd toch irritant. En de garantie verloopt op 18 november, dus het was net op tijd.
Na het opsturen (verzekerd en aangetekend) kreeg ik toch wel even de schrik toen op www.tracktrace.nl mijn zending was verdwenen. Maar gelukkig kreeg ik vanmorgen een mailtje dat mijn Palm alweer onderweg naar mij is
Hopelijk is het probleem dan opgelost.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 11 januari 2004, 21:15
Sanderb
Guest
 
Berichten: n/a
Palm wil of kan probleem niet verhelpen!

Hallo Allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum en hoop dat jullie me ergens mee kunnen helpen. Ook ik heb met mijn Tungsten T de bekende digitizer problemen. Nu is mijn Palm de afgelopen 2 maanden ongeveer continu op reis geweest van mijn huis naar Tsjechie en vice versa. Tot op heden heeft Palm nog niets opgelost en ik heb inmiddels met juridische stappen gedreigd. Dit mede omdat ik de vorige keer een beschadigde Palm Tungsten terug kreeg. De service die ik tot op heden van Palm heb ervaren is echt bijzonder slecht! Is bij een van jullie dit probleem wel goed opgelost door Palm, of heeft iedereen hier nog last van? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hoe ik Palm zover krijg om mijn probleem op te lossen. Volgens mij is het toch een kwestie van het vervangen van het scherm incl. digitizer, of niet? Alle reacties zijn welkom.

Alvast bedankt!

Groeten Sander
Met citaat reageren
  #15  
Oud 29 maart 2004, 21:06
TjD
Guest
 
Berichten: n/a
Het lijkt toch op een wat algemener probleem, zie mijn post op
http://www.palminfocenter.com/forum/...TOPIC_ID=21509


It seems to me only US posts are in this forum. Here's one from The Netherlands, Europe.

tomba
Tungsten T3
october 2, 2003
Digitizer vertical off about 2mm depending on place on screen.

Calibration with standard builtin application does not work. It asks " Tap exactly on the center of the target" over and over again.

Problem best described within the Virtual Graffiti Area with "Show Graffiti strokes" on. And the graph below, moving the stylus like a sine from left to right within the "classic" alpha area. Strangely enough, the numeric area seems to be not infected. The rest of the screen is. It seems to me that the frequently used parts are more affected.

Code:
     + 
   +   +
     *
 + *   * +
 *       *
0         0         0
           *       *
           + *   * +
               *
             +   +
               +
0 = both Stylus and graffiti aligned
* = physical stylus placement
+ = onscreen graffiti drawing


Joej best described my identical feelings. After being a Palm "evangelist" from the time I got my Palm Pilot, I am now at the point of dropping the towel.

Today my T3 came back from the European "repair" center. The problem was still there, so I had to post an email for further support. The automated reply I got back did not raise my hope for a quick solution:

"Thank you for contacting palmOne. We have received your enquiry and aim to respond within 2 working days. This response time is longer than normal due to high demand at this time and we apologise for this delay."
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 maart 2004, 21:17
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Deze thread gaat over de TT, niet de TT3. Gelieve ontopic te posten. En graag NIET crossposten, 1x je bericht in 1 draadje is genoeg....
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023