Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 december 2006, 15:26
iojo
Guest
 
Berichten: n/a
Wordt de LifeDrive ondersteund door TomTom?

Hallo allemaal,

Kort na het uitkomen van de Lifedrive kocht ik een exemplaar. Enige tijd later kocht ik ook TomTom Navigator. Sind geruime tijd gebruik ik deze combinatie zonder problemen en met veel plezier.

Enige maanden geleden nam ik ook een abonnement op TomTom Traffic. Via de Wifi verbinding kon ik thuis via mijn (draadloze) internet-verbinding traffic-data ophalen. Om dat onderweg ook te kunnen doen, moest ik volgens de website van TomTom echter over 2 dingen beschikken: een GSM met bluetooth capability en een internet-abonnement bij een Provider. Enkele tijd geleden heb ik voor beide gezorgd: ik heb een LG KU800 telefoon gekocht (zeer nieuw toestel, slechts vanaf november 2006 in belgie beschibaar, UMTS ondersteunend) en bij de belgische provider Proximus een GPRS abonnement genomen (kan ook daar waar beschikbaar UMTS gebruiken).

Het eigenaardige is nu:
- ik heb thuis een draadloos netwerk waarmee ik op het internet kan. Als ik op mijn LifDrive wifi inschakel, kan ik zonder probleem op het internet, en kan ik ook TomTom Traffic gegevens binnenhalen;
- als ik mijn GSM gebruik om een verbinding te maken, en dan mijn Lifedrive en GSM via bluetooth met elkaar verbind, kan ik ook op het internet, maar kan ik GEEN TomTom Traffic gegevens binnenkrijgen (TomTom geeft de foutboodschap dat er geen internetverbinding is).

Ik heb al verschillende malen met TomTom (zowel schriftelijk, als telefonisch) contact opgenomen omtrent dit probleem, maar tot op heden zonder een oplossing gekregen te hebben. Bij de laatste telefonische contactname beweerden ze zelfs dat ze mij geen support konden geven omdat zij de LifeDrive niet ondersteunen! En als ik dat verifieer op hun website is dat inderdaad het geval: geen spoor (meer) van de LifeDrive.

Ik heb nu volgende vragen aan het forum:
- kan iemand mij vertellen of hij/zij weet of TomTom vroeger wel degelijk de LifeDrive ondersteunde
- kan men mij daar bewijs van leveren zodat ik TomTom daarmee kan overtuigen mij toch te helpen
- welke andere wegen kan ik uitproberen ?

alvast bedankt voor de reacties ...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 december 2006, 15:40
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Welke versie van TomTom gebruik je? TT6 wordt inderdaad niet officieel ondersteund door TomTom, maar volgens mij versie 5 wel...
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 december 2006, 16:48
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh Bekijk bericht
Welke versie van TomTom gebruik je? TT6 wordt inderdaad niet officieel ondersteund door TomTom, maar volgens mij versie 5 wel...
TT5 doet het gewoon op LD. Of TT6 het doet, dat weet ik niet.
TT6 doet het ook op een Treo680 niet, maar na een tweak doet ie het dus wel...
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 december 2006, 16:48
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Kun je wel gewoon internetten met je Lifedrive als je een verbinding hebt gemaakt met je gsm?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 februari 2007, 11:53
Parsec Parsec is offline
Junior lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 03 februari 2007
Berichten: 5
Ja, ik heb een Lifedrive en TT6 werkt er prima op. Eerst was het bijzonder traag, gewoon niet bruikbaar op lange afstanden met de Benelux Plus map. Naar Marseille bijvoorbeeld, duurde het 45 minuten om een route te berekenen. De screen updates duurden ook meerdere seconden. En de bruikbaarheid was er al helemaal niet met de Western-Europe map. Nu ik een 2 Gb SD kaartje erin heb zitten werkt het gewoon zo snel als verwacht mag worden van een apparaat in deze categorie. Gewoon alles op de SD kaart zetten, dan werkt het prima.

Groeten, Parsec.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 februari 2007, 17:37
iojo
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door namruuh Bekijk bericht
Welke versie van TomTom gebruik je? TT6 wordt inderdaad niet officieel ondersteund door TomTom, maar volgens mij versie 5 wel...
Ik gebruik volgens mij TT5 (versie 5.120)

Het probleem is dat ik, zoals in mijn eerste bericht schreef, problemen heb om de Traffic gegevens op te halen via een GSM connectie. Ik probeer support van TomTom hierover te krijgen, maar zij schepen mij af met de mededeling dat TomTom niet voor de LD wordt ondersteund.

Volgens mij kan het zijn dat zij inderdaad hun support op zeker moment hebben afgebroken, maar ik zou nooit TomTom gekocht hebben als het vanaf het begin al niet ondersteund zou zijn. Allen ... ik vind nergens nog een document met de datum van mijn aankoop zodat ik dat zou kunnen bewijzen. Nu is het dus mijn woord tegen dat van de helpdesk medewerken, en die baseert zich natuurlijk op de website
Met citaat reageren
  #7  
Oud 06 februari 2007, 17:52
iojo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Kun je wel gewoon internetten met je Lifedrive als je een verbinding hebt gemaakt met je gsm?
Ja, ik kan op volgende manieren internetten met mijn LD:
- ofwel gebruik ik de wifi verbinding
- ofwel gebruik ik mijn GSM om een internetverbinding te leggen

Bij beide manieren slaag ik er in om naar verschillende websites te surfen.

Het eigenaardige is dat als ik mij via wifi verbind, ik zonder probleem Traffic informatie binnenkrijg. Maar natuurlijk ben ik niet veel met deze info als ik thuis ben. Vandaar dat ik een GSM gekocht heb (die overeenstemmende met de specificaties zoals ik eerder vermelde).

Met deze GSM slaag ik er echter niet in om de Traffic gegevens op te halen, alhoewel ik wel een werken internetverbinding kan maken.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 april 2007, 12:33
p_vanderlinden
Guest
 
Berichten: n/a
Livedrive en TomTom Navigator 6 ??

Kan iemand bevestigen dat ik gewoon een investering kan doen van Eur 115 voor TomTom Navigator 6 voor mijn Palm Livedrive ?? Werkt deze Navigator met de meeste GPS ontvangers of moet ik mogelijk ook een nieuwe GPS kopen ??
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023