Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10 januari 2007, 13:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
... en daarnaast is het een publiek raadsel hoeveel het onderhoud van een EDGE netwerk duurder is dan een normaal GSM netwerk. Denk aan hardware vervanging, software upgrades, netwerkintegratie etc. Misschien hebben ze besloten daar ook kosten op te besparen, en daarnaast zoals Ghia zegt, iedereen een duur UMTS abonnement te laten aansmeren.

Wie herinnert zich niet die "geheime biedingen" in het Kurhaus in Scheveningen voor de UMTS frequenties? Bakken met geld zijn daar over en weer gevlogen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #22  
Oud 12 januari 2007, 12:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Zeg maar dag met je handje tegen EDGE, beste PalmOS gebruikers

Citaat:
Het KPN netwerk:
F.A.Q.


Op deze pagina staat meer informatie over de veel-gestelde vragen over EDGE.


Is er straks ook EDGE?
Zolang U nog niet echt over BENT gezet op het KPN-netwerk, en dus nog gebruik maakt van het Telfort-netwerk, kunt gebruik maken van EDGE. In de loop van het jaar gaat EDGE over in HSDPA. U krijgt daarover persoonlijk bericht.

Wanneer hoor ik wat ik moet doen met mijn straks dus verouderde EDGE apparatuur?
U krijgt zo snel mogelijk persoonlijk bericht.

Kan ik nog gewoon mailen?
Ja, tijdens de roaming periode mailt u of via Edge of via GPRS. Na de integratie via GPRS of HSDPA.
update uit de Telfort F.A.Q

Zoals al uit bericht 15 al bekend was, word je vóór half 2007 overgezet naar het KPN netwerk. Dan is het doeidoei tegen EDGE.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 12 januari 2007 om 13:20.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 januari 2007, 17:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nog een update: ik heb Telfort helpdesk weer een mailtje gestuurd met hoe het nou moet met mijn abonnement en mijn Treo, als EDGE gaat verdwijnen. Reactie:

Citaat:
Onderwerp
---------------------------------------------------------------
Overgang EDGE naar UMTS


Samenvatting Vraag
---------------------------------------------------------------
Reactie (Desiree) - 15/01/2007 16:57
Geachte heer Gazpacho,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat onze klanten problemen gaan ondervinden door de overstap naar UMTS.
Te zijner tijd zal Telfort haar klanten dan ook een passend aanbod doen om een overstap van EDGE naar UMTS/HSDPA mogelijk te maken.

Telfort vertrouwt erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u vragen en/of suggesties, mailt u die dan gerust naar Telfort.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice

PS. Sinds 6 december kunt u op plekken waar u slecht bereik heeft, gebruik maken van het KPN netwerk. Meer informatie vindt u op Telfort - Klantenservice*- De overgang naar het KPN netwerk Bekijk deze site regelmatig om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen, want we zijn op weg van goed naar nog beter!
Ofwel, ze gaan me waarschijnlijk een Qtek proberen te slijten tegen gereduceerd tarief, die wel UMTS aankan.

Telfort, op weg van regen naar de drup.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #24  
Oud 15 januari 2007, 17:14
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Voor mij is er maar een passend aanbod: einde contract graag r
Met citaat reageren
  #25  
Oud 15 januari 2007, 17:51
bastichelaar
Guest
 
Berichten: n/a
Hier idem inderdaad... Maar welke telefoon dan?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 15 januari 2007, 17:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Gewoon, dezelfde Maar dan met een andere - lees goedkopere - provider (kuch T-Mobile kuch). Ik betaal nu zakelijk 30,- per maand voor 1GB Telfort Online (die aanbieding voor 9,95 is pas van veel later). Dat vind ik op zich niet zo erg, maar dan verwacht ik voor die prijs wel EDGE, en niet gprs. Als ik gprs-snelheid wil ben ik bij de concurrent namelijk veel goedkoper uit.
Ik heb mijn Treo voorlopig maar vastgezet op Telfort om dat roaminggezeur niet te hebben en zolang als mogelijk van edge gebruik te maken, maar zodra dat einde oefening is ga ik even een zeer stevig robbertje vechten met Telfort. Daarnaast heb ik nu een veel veel slechtere verbinding, want zo geweldig is het Telfort-netwerk niet (dus: de reden dat ze nu die roaming hebben aangezet ) Kortom: Telfort
Met citaat reageren
  #27  
Oud 15 januari 2007, 18:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien kunnen we collectief iets uitrichten? Ik wil namelijk ook van mijn Telfort abonnement af (die nog niet is ingegaan), maar alleen om SIM Only te gaan verlengen.

Ik heb namelijk een W850i moeten kopen + duur 25 EUR/maand abonnement om die 9,50 EUR aanbieding te kunnen krijgen. Die W850i is inmiddels voor wat poen weg, maar netto betaal ik dan nog steeds 18,- EUR per maand voor alles. Dit kan veel goedkoper als ik dit abonnement opzeg, en er een SIM Only voor terugneem. Allemaal volgens Telfort's eigen voorwaarden.

Nu zit ik nog anderhalve maand aan T-Mobile vast, maar als ik mag kiezen tussen T-Mobile GPRS en KPN GPRS tegen dezelfde kosten (9,50 EUR) dan wil ik toch graag KPN hebben.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #28  
Oud 15 januari 2007, 19:39
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul Bekijk bericht
Daarnaast heb ik nu een veel veel slechtere verbinding, want zo geweldig is het Telfort-netwerk niet (dus: de reden dat ze nu die roaming hebben aangezet ) Kortom: Telfort
Is het niet zo dat de snelheden die je haalt met EDGE afhankelijk zijn van de dekking (= afstand tot antenne)?
Dus: als je het idee hebt dat de dekking minder wordt (lees: een paal uit bedrijf wordt genomen) kun je op dit moment al klagen toch?
Wel even met harde bewijzen komen ("ik had eerst thuis 4 streepjes, nu nog maar 1").
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #29  
Oud 15 januari 2007, 19:45
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dit is juist het hele probleem. Je kunt dit neverdenooit op een fatsoenlijke kwantitatieve manier bewijzen, alleen je gevoel kan er iets over zeggen. Immers, Telfort kan dan zeggen dat het aan het weer ligt, de maanstand of een slechte horoscoop van die dag.

EDGE gebruikers zijn gewoon enorm de pineut.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #30  
Oud 15 januari 2007, 20:47
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als er toch bepaalde zaken veranderen in de dienstverlening - en daar is bij Telfort toch wel sprake van - heb je volgens mij het recht om per direct op te zeggen. Ik weet zeker dat de consumentenbond daar wel wat over op haar site heeft staan.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 15 januari 2007, 22:43
bastichelaar
Guest
 
Berichten: n/a
Het is maar de vraag of EDGE bij je telefooncontract hoort, of dat het een extra service is. Als het inderdaad een extra service is, zal je wel van je EDGE contract af kunnen komen, maar niet van je GSM contract...

Bij Vodafone wel een aantal keer tariefswijzigingen meegemaakt, dan is opzeggen geen probleem. Maar een databundel is toch iets losstaands, vrees ik...
Met citaat reageren
  #32  
Oud 15 januari 2007, 22:58
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Je kunt volgens mij aannemelijk maken dat je de keus voor een gsmabonnement maakt op basis van de combinatie van data- en gesprekskosten en kwaliteit.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 15 januari 2007, 22:59
bastichelaar
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, daar ga ik het ook op gooien. Zelfs dat ik speciaal de Treo heb gekocht omdat deze EDGE ondersteunt...
Met citaat reageren
  #34  
Oud 15 januari 2007, 23:03
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Juist! Dat lijkt mij nou ook de juiste aanpak. Misschien voor de overstappers: T-Mobile (die van EURO 9,50) is de laatste weken significant sneller geworden waarmee het prima werkt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #35  
Oud 15 januari 2007, 23:22
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Al meerdere keren geprobeerd: het antwoord is telkens dat EDGE voorlopig nog steeds actief is en dat er tot die tijd nog zeker geen sprake kan zijn van contractontbinding. Als je daarnaast klaagt over het continue roamen tussen Telfort/KPN (en dus EDGE/gprs) wordt gewoon meegedeeld dat je je telefoon op het Telfort-netwerk kunt vastzetten (zoals ik nu overigens heb gedaan).

Ik zou er overigens geen moeite mee hebben om 9,95 per maand te betalen voor KPN gprs Het gaat mij er nu om dat ik straks veel teveel ga betalen voor een inferieure verbinding als waarvoor ik oorspronkelijk heb gekozen. Die insteek heb ik tot op heden nog niet bij de klantenservice geprobeerd, omdat ik eerst wil afwachten wat nou de werkelijke uitfasering van EDGE gaat inhouden.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 16 januari 2007, 00:19
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
We hebben weer meer info:
EDGE blijft bestaan onder de volgende situatie:
Het gaat om de bereikbaarheid van het Telfortnetwerk.
Kom je op een locatie waarbij de KPN een sterker signaal heeft, dan "kun" je naar het KPN netwerk schakelen. (komt doordat je meestal netwerk op automatisch hebt staan).
Zet je de PDA/GSM op vast Telfort dan gebeuren er 2 dingen:
1 je blijft op Telfortnetwerk (en dus EDGE)
2 het kan af en toe storen. (grijsdekking is 7-12%, dus merendeels van de NL is ok)
Deze info kwam van een afdelingshoofd van Telfort klantenservice. (klant van me)
Neem je dus nu nog een abo dan blijf je de EDGE snelheid houden.
Ook na jun. 2007.
Het samengaan met KPN heeft alleen te maken met een complete dekking en de extra mogelijkheiden van hunner beide netwerken.
EDGE is nu bij Telfort nog zeer in demand, dus kans is groot dat het zo blijft. (allemaal Treo 680 ??)
Al zal UMTS bij afd. verkoop dus een voorkeur hebben. (geld moet ergens vandaan komen.

De EGDE zon gaat toch nog schijnen?

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"
Met citaat reageren
  #37  
Oud 16 januari 2007, 00:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Deze info kwam van een afdelingshoofd van Telfort klantenservice. (klant van me)
Dit vind ik nou interessant Peter. Al had hij van mij voor de geloofwaardigheid liever afdelingshoofd van een andere afdeling zijn geweest

Toch enkele kanttekeningen: maar als ik het goed begrijp, moet je ook na midden 2007 gewoon je telefoon manueel op het Telfort netwerk vast blijven zetten? De vraag is *kan* dat dan? Bestaat het Telfort netwerk dan nog wel, als iedereen is overgezet naar KPN? Waarom in hemelsnaam nog een Telfort netwerk aanhouden als iedereen (behalve de EDGE-only paupers, wij dus) gewoon van het KPN netwerk gebruik wil maken?

Het is dus qua kosten onlogisch, dat ze het Telfort netwerk (en daardoor EDGE) aanhouden. Zelfs *als* ze het aanhouden, zal het maar beperkt zijn (ik neem aan dat ze dan veel masten gaan slopen en misschien alleen in de grote steden EDGE houden bijvoorbeeld?).

Misschien kun je het gedeelte van na medio 2007 nog een keer extra navragen bij je klant, of dan niet het Telfort netwerk gewoon wordt afgebroken omdat iedereen dan al op KPN zit.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #38  
Oud 20 januari 2007, 17:19
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Het probleem is zelfs internationaal doorgedrongen bij Palmaddicts! PalmAddicts: Sad months to come for dutch Palm OS Treo users. And Palm.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #39  
Oud 20 januari 2007, 19:29
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
En dit is DE reden voor mij geweest om een 2e hands smartphone van een ander merk aan te schaffen want ondanks het feit dat het roamen op het KPN netwerk bij mij prima verloopt....de GPRS dataverbinding is een stuk slechter. Ik krijg steeds vaker geen verbinding terwijl de verbinding met het telfort simmetje en vastgezet op het telfort netwerk meteen resultaat geeft.

Het KPN netwerk heeft alleen maar pluspunten - uitstekende dekking - als het gaat om het reguliere bellen. Als het gaat om data kon GPRS wel 'ns een hele slechte optie gaan worden en ben je welhaast gedwongen om over te stappen op een ander protocol en als het gaat om mijn 680.....een andere smartphone.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 20 januari 2007, 21:59
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Ik kreeg een dienst mededeling op mijn Treo dat de omzetting naar het KPN netwerk was voltooid, de nieuwe settings nu op mijn PDA stonden en dat ik na een reset volledig van het KPN netwerk gebruik zou maken. Heb gelukkig een PalmOS PDA dus een reset is nog niet nodig geweest en ga ik ook nog maar even niet doen. Dikke kans dat ik dan alleen nog maar op het KPN netwerk kan
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023