Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 juni 2004, 21:50
Ricky Ricky is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 20 oktober 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 31
6230 gprs vodafone T3

Na veel moeite had ik een aantal maanden geleden alles werkend met mijn nokia 6310i, moet ik zo nodig een nieuwe telefoon. Nu de 6230.... Is er al iemand die de combinatie T3 / 6230 / VODAFONE werkend heeft? Ben het nu aan het proberen met de vodafone helpdesk, maar dat schiet ook niet op. Heb wel alle scripts e.d. uit het forum al geprobeert. Gebruik de instellingen van de 6310i, maar nog geen succes.
__________________
TT3 works for me
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 juni 2004, 22:11
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
In principe zijn de netwerkinstellingen natuurlijk volledig gelijk. Ik denk dat een nieuwe driver voor jouw toestel al wel kan helpen.

Download even de Phonelink updater van palmOne.com (ergens verstopt bij Support voor de T3). Daarin staan drivers voor de 6250 e.d., volgens mij zijn dat gewoon de andere edities van hetzelfde model.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2004, 22:19
Ricky Ricky is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 20 oktober 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 31
Ja, de nieuwe phone link bestanden heb ik al gedownload. Het vervelende is nu dat ik al zoveel verschillende strings e.d. heb geprobeert, dat ik niet meer weet wat nou wel werkte met m'n 6310. Overigens kom ik al een heel eind, maar na verbinding te hebben gemaakt gaat het fout bij de GPRS-verbinding leggen. De telefoon begint en breekt dan af met de mededeling "MELD U AAN BIJ GPRS".
Als ik de verbinding bewerk krijg ik onder de details van de 6310 een heeeeele lange "init string". Er staat me iets van bij dat ik deze toen ooit eens heb aangepast, maar hoe?
__________________
TT3 works for me
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juni 2004, 20:49
Ricky Ricky is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 20 oktober 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 31
Na veel telefoontjes met vodafone en domweg alle tips, truc's, ingevingen etc heb ik de verbinding werkend. Mochten er mensen zijn die met dezelfde combinatie het www op willen of hun e-mail willen checken mail dan even.
__________________
TT3 works for me
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juni 2004, 20:51
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien kun je het hier op het forum posten ipv via e-mail?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juni 2004, 21:27
Ricky Ricky is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 20 oktober 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 31
Hoe krijg je deze combi werkend:

Begin met het je telefoon. Zorg dat je via Nokia de juiste instellingen voor GPRS (Live!) binnen krijgt. Controleer of Live! werkt (toepassingen, homepage). Als dit werkt weet je dat GPRS het moet doen.

Daarna instellingen, connectiviteit, GPRS.
- GPRS verbinding "wanneer nodig"

Dan naar de GPRS modeminstellingen, actieve toegangspunt bewerken.
- Alias voor toegangspunt = Vodafone
- GPRS toegangspunt = live.vodafone.com

Nu naar de Tungsten. Pair je 6230 met de Palm en geef je telefoon een naam. Ga naar Prefs, Connection en kies jouw toestel uit de lijst. Ga naar Edit en stel in;
- Connect to Phone
- Via Bluetooth
- Device "jouw toestel"
- Model Nokia 6310i (zorg voor de laatste PhoneLink update)

Ga naar Details en stel in;
- Speed 115.200
- Init String: +cgdcont=1,"ip","live.vodafone.com"

Nu kun je door naar Prefs, Network.

Maak een nieuwe service aan en noem hem bv. vodafone gprs.
- User Name: vodafone
- Password: vodafone
- Connection: "jouw toestel"
- Phone: *99***1#

Ga naar Details en stel in;
- Connection type PPP
- Idle timeout Never
- Query DNS aanvinken
- IP address aanvinken automatic

Ga naar Script en voor in;

- Send: at+cgdcont=1,"ip","live.vodafone.com"
- Send CR:
- Delay: 2
- Send: atdt*99#
- Send CR:
- Delay: 2
- Send: atdt*###
- Send CR:
- End:

Met deze instellingen werkt het bij mij, veel succes
__________________
TT3 works for me
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 april 2005, 17:39
avveen
Guest
 
Berichten: n/a
palm tungsten e2 en nokia 6230 GPRS

Eindelijk. Dit werkt. Ook voor de E2! Ben er dagen mee zoet geweest maar nu werkt alles oke.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 30 april 2005, 00:57
Ricky Ricky is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 20 oktober 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 31
En daar doen we het dan allemaal voor. Blij dat het ook voor de T2 werkt, veel plezier online.
__________________
TT3 works for me
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 mei 2005, 21:47
FloppyDos
Guest
 
Berichten: n/a
Nau, ik kan ook mijn geluk niet op. Na maanden en maanden van uitproberen, resetten , Palm mailen, weer mailen, pittig mailen, beetje dreigend mailen, alle mogelijke andere drivers proberen en weer proberen is er eindelijk WAP op mijn TT3.
Joepie!

Het heeft nog wel ff geduurd voordat je oplossing ook bij mij werkte (kon het niet laten om die verrekte universele driver van Palm toch te proberen) maar het werkt. Prachtig.

Ik fora op fora doorzocht, kwam ook steeds dezelfde standaard mailtjes van Palm tegen (ja zijn snel met hun reply, Ja natuurlijk met een auto reply huh) maar nu het werkt vind ik het eindeloos. Veel beter dan dat, toch wel errug kleine, beeldscherm van de 6230.

Affijn, De meeste Palm PDA'ers weten toch wel de weg naar de Palmclub nietwaar )
Maar ik kan het niet laten om te vertellen dat ondanks jaren van trouwe V, Vx, TT3 gebruiker, ik bij mijn volgende PDA wel 3 keer nadenk voordat ik weer een Palm aanschaf. En ik denk dat ik niet de enige ben.

Ricky, je bent de beste!

Laatst gewijzigd door FloppyDos; 02 mei 2005 om 22:03. Reden: Sig toegevoegd
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 juni 2005, 22:39
StanTheMan
Guest
 
Berichten: n/a
Overigens: bij mijn 6230 hoefde ik niet zoveel in te stellen:

Vodafone gprs met Nokia 6230:
- via vodafone website zorgen dat je de gprs/vodafone live instellingen hebt
- updated driver installeren via palmOne site (UPDD driver, is universal)
- telefoon pairen met de tungsten
- gprs modeminstellingen zoals beschreven op de nokia 6230

Op de tungsten:
- telefooninstellingen goed zetten bij de prefs (connection en phone (kies BT to universal drive, en zorg dat de gepairde 6230 geselecteerd is
- netwerkinstellingen: username/password: vodafone, kies als phone "bt to universal drive"
- telefoonnummer: *99***1#

dan zou het al moeten werken (geen init strings aanpassen of scripts dus!)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 06 juni 2005, 14:42
AdLentis
Guest
 
Berichten: n/a
Cool Dubbel telefoonnummer...

De fout die ik heel vaak gemaakt zie worden, en wat bij mij altijd de oorzaak van een niet werkende verbinding bleek, is dat er zowel bij de connection-instellingen als in het script een telefoonnummer wordt ingevuld. Je palm hoeft natuurlijk maar 1x te bellen.

Verder is het zo, als je op je telefoon al werkende internet-instellingen hebt, dan kan je palm prima gebruik maken van die standaardinstellingen, en hoef je geen toegangspunt in te stellen. Dat hoeft alleen als je op je palm een ander toegangspunt wilt gebruiken dan op je telefoon.

Bij mij leverde het problemen op als ik in het script probeerde te bellen (ATD...). Ik koos er dus voor om een connection naar een phone aan te maken en niet naar een pc, zoals phonelink standaard zelf doet. Dat werkt prima.

Ik heb zelf overigens een SE K700i, dat werkt met een ander nummer voor GPRS maar het principe is hetzelfde.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023