Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05 oktober 2005, 18:17
CocoCool
Guest
 
Berichten: n/a
Orange GPRS op een TH55 via een samsung d500

Beste forumleden,

Ik heb zo ongeveer alle threads in internet en communicatie doorgelezen en vele malen de zoekfunctie gebruikt, maar het lukt mij nog steeds niet op een gprs verbinding op te bouwen. De instellingen (zie hieronder) geven heel even een gprs verbinding op de telefoon (te zien aan het icoontje) maar dit verdwijnt na enkele seconden en de clie th55 geeft dan de foutmelding "PPP timeout (0x1231)".

Mijn huidige instellingen:
"connection"
connect to: modem
via: bluetooth
device: Samsung D500
dialing: touchtone
volume: low
"details"
speed: 57600 bps
flow ctl: automatic
init string: LEEG

"network"
service: gprs orange
user name: gprs
password: password
connection: samsung d500
phone: *99#
"details"
connection type: PPP
Idle timeout: never
Query DNS: aangevinkt
IP Address: Automatic
Script: LEEG

Hopelijk heeft iemand deze combinatie aan de praat gekregen, Orange kan mij tot nu toe niet verder helpen. OrangeWorld (WAP) werkt op mijn telefoon wel via GPRS.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 december 2007, 22:58
Disciple
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CocoCool Bekijk bericht
Beste forumleden,

Ik heb zo ongeveer alle threads in internet en communicatie doorgelezen en vele malen de zoekfunctie gebruikt, maar het lukt mij nog steeds niet op een gprs verbinding op te bouwen. De instellingen (zie hieronder) geven heel even een gprs verbinding op de telefoon (te zien aan het icoontje) maar dit verdwijnt na enkele seconden en de clie th55 geeft dan de foutmelding "PPP timeout (0x1231)".

Mijn huidige instellingen:
"connection"
connect to: modem
via: bluetooth
device: Samsung D500
dialing: touchtone
volume: low
"details"
speed: 57600 bps
flow ctl: automatic
init string: LEEG

"network"
service: gprs orange
user name: gprs
password: password
connection: samsung d500
phone: *99#
"details"
connection type: PPP
Idle timeout: never
Query DNS: aangevinkt
IP Address: Automatic
Script: LEEG

Hopelijk heeft iemand deze combinatie aan de praat gekregen, Orange kan mij tot nu toe niet verder helpen. OrangeWorld (WAP) werkt op mijn telefoon wel via GPRS.
Even een oude koei uit de sloot halen.

Ik heb dus precies hetzelfde, alleen dan met een D900, icm T5 en T-mobile. Wie kan me helpen? Verder heb ik alle instellingen wel juist. Het gaat dus om de init string volgens mij.

-EDIT-
Ik heb volgens mij de GPRS verbinding gelegd. Als netwerk heb ik die van KPN gekozen aangezien T-Mobile er niet instaat, en ik ergens op het forum heb gelezen dat je via die instellingen ook het net op kan.
Ik heb de telefoon ingesteld mbv de instellingen op de T-Mobile site. Daar staat oa dat je de APN op "internet" moet zetten, en hetzelfde heb ik gedaan met de init string. Als ik nu mn mail probeer op te halen (uiteraard ingesteld met pop URL etc, zoals gelezen op de Gmail site) of het net op probeer te gaan met Blazer, gebeurt er het volgende: Het Bluetooth tekentje wordt rood, en op de palm staat dat hij de connectie probeert te establishen. Daarna komt het GPRS icoontje op de telefoon in beeld, en wordt rood. Dan zie ik in de display van de palm twee handjes die elkaar schudden, met de boodschap "established". Vrijwel gelijk erna krijg ik een foutmelding, in Versamail: unable to resolve name pop.gmail.com. Check your DNS settings or enter the IP address for your mail server. Met Blazer krijg ik iets dergelijks.

Wat zie ik over het hoofd?

/-EDIT-

-EDIT2-

Ik heb het zelf aan de gang gekregen! Sjongejonge wat luistert dat allemaal nauw, die instellingen. Uiteindelijk heb ik bij bluetooth en setup devices een LAN verbinding aangemaakt, mbv het voorgeprogrammeerde KPN gprs netwerk, en deze vervolgens gerenamed naat t-zones GPRS, met bijbehorende wachtwoorden etc. en gezorgd dat deze instellingen overeenkomen met die op de telefoon. Als je vervolgens gaat kijken naar "network" en "connection" zie je dat het script opeens staat ingevult, en dat er geen init string meer is.

Ik hoop dat iemand hier oo wat aan heeft in de toekomst

-EDIT2-/

Laatst gewijzigd door Disciple; 28 december 2007 om 10:46.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023