Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 september 2005, 14:37
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Losse Universal Connector Plug kopen

Ik wil mijn Etrex GPS aan mijn TT3 koppelen. Ik had daarvoor de volgende opties bedacht.

-Een RS232 naar Bluetooth adapter aan de Etrex hangen
Dit is erg duur.

-Een kant-en-klare Palm naar Etrex kabel kopen.
Dergelijke kabels bestaan, maar incl. verzendkosten gaat zoiets al gauw ca. 50 euro kosten. Een fors bedrag voor een 'touwtje'.

-Een seriele kabel aan de GPS hangen en een aan de palm en deze met een nullmodem koppelen.
Dit wordt een wirwar van draden.

-Seriele kabel aan de Etrex en een pawgo (http://www.pawgo.com/desktop/learn.html) aan de T3.
De berichten op dit forum vertellen me dat de levering hiervan erg slecht is.

-Twee losse pluggen kopen en er een draadje tussen solderen.
Ik kan zelf de lengte bepalen van de kabel. Losse pluggen voor de GPS zijn de koop. Voor de palm heb ik ondanks een uitgebreide zoektocht geen losse UC pluggen kunnen vinden.

Weet iemand of hier aan te komen is?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 september 2005, 08:49
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ginkgo op 13-09-05, 15:37 in bericht #1
-Twee losse pluggen kopen en er een draadje tussen solderen.
Ik kan zelf de lengte bepalen van de kabel. Losse pluggen voor de GPS zijn de koop. Voor de palm heb ik ondanks een uitgebreide zoektocht geen losse UC pluggen kunnen vinden.

Weet iemand of hier aan te komen is?
Ik zou op zoek gaan naar een seriele synckabel voor de Palm M5XX. Dan heb je meteen een kabel met UC aan, want solderen aan een UC is niet echt een makkie. Je knipt er de 9 pin RS232 D-plug af en soldeert er de GPS konnektor aan. Of je maakt een serieel GPS kabeltje met je GPS konnektor en een kontra RS232 stekker.

Nadeel van dit systeem is wel dat je geen externe voeding (auto) kan aansluiten.

Laatst werd er in het verkoopforum nog een kabeltje gratis weggegeven.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 september 2005, 15:40
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Bij PalmKabel kun je terecht voor losse stekker (of complete kabels)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 september 2005, 08:39
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
IK heb inmiddels zelf ook een winkel gevonden de pluggen te koop zijn. Wat opvalt is dat ze aparte pluggen hebben voor de m5xx en voor de andere palms met een UC:

Citaat:
Palm Zire71/Tungsten - The Zire71 universal seems to be slightly different from previous Palm models (M5xx) in that the connectors (P5C01) we have been using for a long time could not lock into Zire71. There was no reason form Palm to change the connector and we would suspect this as design defect. It is also the same with a small portions of Tungstens. Therefore we have introduced a new connector PZ7C01 that can lock into Zire71. While most Tungstens can use PZ7C01 with no problem, we recommend Tungstens owners to order PZ7C01 to be on the safe side. PZ7C01 can also be used with old M5xx models but it is not as good as P5C01.
Ik heb ook het plugje van mijn USB kabel (dit is dezelfde plug) eens open gemaakt. De pinnetjes zijn toch wel erg klein. Verder moet je een aantal pinnetjes onderling verbinden met een weerstandje ertussen voor een seriele kabel. Totaal 12 keer solderen. Ik heb dus goede reden om te twijfelen of zelf solderen wel een succes zal worden.

Ik heb thuis nog een (zelfgemaakt) nullmodem liggen dus ik denk dat een seriele sync kabel voor mijn de beste oplossing is.

Wat ik ook nog nog tegen kwam was een RS232-bluetooth adapter voor aan een GPS. Dan hoef ik helemaal geen kabel voor de te hebben. Jammer alleen dat het kastje, incl GPS kabel bijna $50 kost.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 september 2005, 17:07
Phaedrus Phaedrus is offline
Senior lid
Voornaam: Dirk
Model: HP Veer
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Delft
Berichten: 57
Heb je ook linkjes?
Ik wil wel een snuffelen bij die winkel en $50 voor een RS232-bluetooth adapter is de laagste prijs die ik tot nogtoe gezien heb.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 september 2005, 08:37
ginkgo's schermafbeelding
ginkgo ginkgo is offline
Senior lid
Voornaam: Marc
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 maart 2001
Locatie: Veldhoven
Berichten: 88
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phaedrus
Heb je ook linkjes?
Ik wil wel een snuffelen bij die winkel en $50 voor een RS232-bluetooth adapter is de laagste prijs die ik tot nogtoe gezien heb.
http://www.pc-mobile.net/
http://store.yahoo.com/gomadic-new/index.html

Pin layout van UC
http://www.palmos.com/dev/tech/hardware/palmhardware/
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023