Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06 november 2011, 13:08
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De aeroplane mode hoeft enkel even ingeschakeld te worden als je verbindt. Zodra je de verbinding met T-Mobile's WiFi hotspot hebt is deze app namelijk niet meer nodig. Het punt is dat de gateway van je 3G/EDGE/GPRS verbinding in de weg zit als je eigenlijk de gateway van de hotspot wilt hebben. Daarbuiten kan je je toestel dus gewoon bereikbaar houden. Alleen de data uitschakelen is natuurlijk ook goed, die wordt in principe toch al uitgeschakeld zodra je echt verbonden bent via WiFi. Maar de Aeroplane mode truc werkt voor iedereen, ook zonder patches (trouwens ook voor alle andere smartphones met webOS 2).
Met citaat reageren
  #22  
Oud 22 november 2011, 22:01
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Update 0.9.4

Ik heb een kleine update uitgebracht naar versie 0.9.4. Via mail ben ik erop gewezen dat versie 0.9.3 niet goed installeerde waardoor het ophalen van het gateway adres niet werkte. Deze update zou dat moeten verhelpen. Als je een eerdere versie geïnstalleerd hebt gehad kwam het probleem niet naar voren omdat alles dan al goed stond.

Voor iedereen bij wie het niet werkte raad ik aan de applicatie eerst te verwijderen en daarna pas opnieuw te installeren, zodat het installatiescript z'n werk kan doen. Installatie verloopt zoals beschreven in de eerste post (via Preware dus).

Hieronder plaats ik nog even de info die ik gemaild naar diegene met problemen, wellicht ook nuttig voor anderen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Domo in mailconversatie
Wat te doen bij de foutmelding problem getting gateway: undefined?

De foutmelding duidt op een probleem met het opvragen van een gateway adres(sen). Ook als je via 3G verbonden bent komen er namelijk een adres tevoorschijn, namelijk dat van de 3G zendmast / access point. In jouw geval gaat het mis met het verzoek om die adressen an sich. Het programma bestaat namelijk uit twee delen, de zichtbare interface en het deel dat de adressen opvraagt. Helaas is het zo webOS dat opvragen normaal gesproken niet toestaat en dan volgt deze foutmelding, omdat het programma via een omweg het toch opvraagt. Het lijkt erop dat het aanpassen van de permissies niet goed gaat.

Zou je in Preware kunnen kijken of er bij de geinstalleerde packages (onder Linux Applications) het Homebrew JS Framework (v1.0.1, door Jason Robitaille) staat? In plaats van de reguliere manier doe ik het verzoek via dit framework welke veel meer rechten heeft (maar een kwaadwillende app kan ook veel schade toebrengen).

Als dit framework inderdaad geinstalleerd is zou je ook nog kunnen kijken naar het permissiebestand zelf. In principe zou bij installatie een vervangend bestand geïnstalleerd moeten worden, maar misschien is dat niet gebeurd (dit is een beetje een schimmig deel daar HP het natuurlijk niet aanmoedigt). Dat bestand is met Internalz Pro (bestandsmanager, te vinden via Preware) te benaderen op de volgende locatie:

/var/palm/ls2/services/pub/nl.sinds1984.hotspot.service

Als je dat bestand opent met Internalz Pro zou de inhoud er als volgt uit moeten zien, met name de derde regel moet exact het volgende aangeven:

[D-BUS Service]
Name=nl.sinds1984.hotspot.service
Exec=/var/usr/bin/run-homebrew-js-service /media/cryptofs/apps/usr/palm/services/nl.sinds1984.hotspot.service

Mocht het niet zo zijn is het via Internalz aan te passen (kies vervolgens Save file uit het menu, anders negeert Internalz de wijzingen). Daarna moet de telefoon even opnieuw opgestart worden voordat de wijzigingen effect hebben. Vervolgens zou de hotspot applicatie moeten werken en in ieder een IP adres moeten aangeven voor alle WiFi netwerken die je probeert (je krijgt dan het adres van de router) en blijkbaar ook 3G netwerken. Als dat lukt moet het ook werken in de trein, tenzij de WiFi daar overbelast is tijdens de spitsuren (maar dat heeft niets met webOS te maken, meer met al die anderen...).
Met citaat reageren
  #23  
Oud 23 november 2011, 13:03
rx_shorty's schermafbeelding
rx_shorty rx_shorty is offline
Pre 3!
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 19 juli 2004
Locatie: Barendrecht
Berichten: 496
Netjes, zelf gebruik ik het niet maar vind het wel netjes
__________________
Life is sweet...!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 16 januari 2012, 23:34
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Inmiddels is me duidelijk geworden dat de installatie van dit programma niet goed gaat. De rechten worden niet aangepast zoals het zou moeten. Een script dat dat na installatie behoort te doen doet dat blijkbaar niet. Waarom is me vooralsnog niet duidelijk, aangezien ik dezelfde procedure volg als bijvoorbeeld Preware. Het zou al een tijdje niet goed kunnen zijn, maar iedereen die éénmaal een werkende versie geïnstalleerd heeft komt dat probleem niet tegen, omdat de boel goed staat.

Totdat ik een oplossing heb gevonden is er wel een manier om het handmatig recht te zetten. Open het volgende bestand met Internalz Pro:
Code:
/var/palm/ls2/services/pub/nl.sinds1984.hotspot.service
De inhoud zou er als volgt uit moeten zien, met name de derde regel moet exact het volgende aangeven:
Code:
[D-BUS Service]
Name=nl.sinds1984.hotspot.service
Exec=/var/usr/bin/run-homebrew-js-service /media/cryptofs/apps/usr/palm/services/nl.sinds1984.hotspot.service
In principe vervang je /usr/bin/run-js-service -n door /var/usr/bin/run-homebrew-js-service. Herstart je toestel en probeer de Hotspot app nogmaals. Als het goed werkt het nu naar behoren.

Er is nog iets dat het proberen waard is. Als je enkel via WiFi verbonden bent kan je ook naar http://www.nstrein.ns.nl/ gaan in de webbrowser. Vreemd genoeg verschijnt dan de welkomstpagina wel. Inloggen is mij nog niet gelukt op m'n Pre3, maar ik heb de afgelopen maand slechts 1x een intercity met WiFi gezien, dus heel veel heb ik nog niet kunnen testen. Mocht iemand hiermee succes hebben (of snappen waarom webOS niet meewerkt) hoor ik het graag. Het irritant gedoe met niet-functionerende installatiescripts begin ik beu te worden. De front-end van deze applicatie kostte me slechts een avondje, de backend inmiddels minstens 50 uur :'(

Laatst gewijzigd door domo; 16 januari 2012 om 23:40.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 17 januari 2012, 12:35
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik ga het binnenkort proberen, heb meestal een trein met wifi.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 17 januari 2012, 13:52
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Vanochtend werkte de update niet.

Er kwam wel een melding van in de trant van "network undefined" en dat was bij de vorige versie niet.

Ik zal kijken of ik vanmiddag weer met een ICM kan reizen voor de precieze melding (en de URL uitproberen)
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #27  
Oud 17 januari 2012, 16:50
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Tadaa: vanuit een trein via wifi!

Ik heb eerst aeroplane mode aangezet om 3G uit te zetten, daarna wifi aan en verbinden met TMOBILE , de NS provider.
Browser gestart en naar www.nstrein.ns.nl gesurd, vinkje aanzetten en doorklikken, klaar!

Gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #28  
Oud 17 januari 2012, 20:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Browser gestart en naar http://www.palmclub.nl/forums/nieuws....nstrein.ns.nl gesurfd, vinkje aanzetten en doorklikken, klaar!
Ik kreeg op m'n Pre3 het probleem dat na het aanvinken en doorklinken ik wederom op dezelfde pagina kwam. Met de TouchPad is dat dus geen probleem? Ik neem even aan dat je die gebruikt hebt?

Standaard gaat de Captive Portal naar hpwebos.com in de hoop naar de juiste pagina doorverwezen te worden. Dat adres aanpassen in http://www.palmclub.nl/forums/nieuws....nstrein.ns.nl zou het probleem dus min of meer oplossen. Voordeel van de Captive Portal applicatie is dat die het browsen kan limiteren tot alleen WiFi, zodat het "storen" van de 3G-verbinding geen probleem meer is.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 17 januari 2012, 20:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Mijn TouchPad lag thuis, dus gewoon met mijn Pre3!

Morgen neem ik mijn TP mee, zo tegen 7:15 denk ik weer terug te komen in dit draadje.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #30  
Oud 18 januari 2012, 07:12
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Edit: bij een tweede poging werkte het wel, misschien was ik net te vroeg en werkte wifi nog niet helemaal in de trein. (Hmm, op mijn TP kom ik wel op de aanmeldpagina, maar bij doorklikken op Maak verbinding krijg ik de melding dat er geen internetverbinding is en keer ik terug op het aanmeldscherm).

Op mijn laptop werkt dit, helaas, niet.

Direct geprobeerd met mijn Pre3: gaat prima.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 18 januari 2012 om 07:17.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 18 januari 2012, 09:04
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
Idd TP was een no-go vanochtend.

Doet T-Mob dan zo iets vreemds met die aanlog of is de TP zo gevoelig.
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #32  
Oud 31 januari 2012, 15:39
marcaussems marcaussems is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre2
 
Geregistreerd: 01 februari 2010
Berichten: 142
De update van NS-Hotspot werkte vanochtend. Dank voor de update!
__________________
Nokia Lumia 900 & Pre2 & TouchPad
Samsung Galaxy S & iPad (Veer, Pre, iPhone 3G, iPhone 2G, Treo 650, SE P900)
Met citaat reageren
  #33  
Oud 31 januari 2012, 20:40
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcaussems Bekijk bericht
De update van NS-Hotspot werkte vanochtend. Dank voor de update!
Mooi Bij mijzelf werkte het namelijk niet

Mochten anderen geen succes ervaren dan zou het kunnen zijn dat webOS zelf een extra bestand aanmaakt dat mijn wijziging naar de tweede plaats verwijderd. Verwijder het volgende bestand m.b.v. Internalz Pro:
Code:
/var/palm/ls2/services/pub/nl.sinds1984.hotspot.service.service
Dat is dus de variant met tweemaal "service" op het einde. Start de telefoon even opnieuw op en het moet werken. Geen idee waarom dat bestand alsnog aangemaakt wordt, maar goed, voor elke oplossing volgt een nieuw probleem Eerdere versies werkten niet vanwege een typefoutje, zo ontdekte ik dit weekend.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 31 januari 2012, 21:23
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Op mijn TP werkt het met de laatste versie. Op mijn Pre3 helaas niet. Bestand nagekeken: 1 bestand met juiste gegevens. G3 uit of aan maakt geen verschil.

gr, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #35  
Oud 31 januari 2012, 22:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Op mijn TP werkt het met de laatste versie. Op mijn Pre3 helaas niet. Bestand nagekeken: 1 bestand met juiste gegevens. G3 uit of aan maakt geen verschil.

gr, Roel
Probeer het programma eens via Preware te verwijderen, je Pre3 opnieuw op te starten en dan nogmaals installeren? Mocht je handmatig iets wijzigen daarna (bijvoorbeeld omdat er een extra service bestand aanwezig is) moet je nogmaals het toestel opnieuw opstarten. webOS houdt de service parameters namelijk in het geheugen vast.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 02 februari 2012, 07:33
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Dat werkt: verwijderen, herstart , installeren, foute tweede bestand verwijdered, herstart en dan zonder 3G via wifi verbinding maken.

Bedankt, groeten, Roel
Met citaat reageren
  #37  
Oud 08 augustus 2012, 12:52
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste allen,

Is het programma NS Hotspot inmiddels uit de roulatie gehaald? Ik kan het althans niet vinden, niet in Preware noch in de AppCatalog. Ook de directe links, die in sommige berichten hierboven worden gegeven, werken niet meer. Gisteren reed ik voor het eerst sinds een jaar weer in een trein en het leek mij wel aardig om met het internet in verbinding te blijven staan. Maar dat lukt niet zonder dat programma, zo heb ik begrepen. Kortom, waar kan ik het alsnog downloaden?

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #38  
Oud 08 augustus 2012, 16:47
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Daar ben ik weer. Het programma is er wel degelijk, maar ik had weer eens een tikfout gemaakt. Excuses.

Vriendelijke groet,
Paul Sprangers
Met citaat reageren
  #39  
Oud 08 augustus 2012, 17:50
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb er niets meer aan gedaan, dus ook niet verwijderd Controleer voor je weggaat wel even of het werkt (zie m'n post hierboven). Vers geïnstalleerd werkt het namelijk niet zoals zou moeten, maar het is me nog altijd niet duidelijk hoe ik dat definitief kan oplossen. Ik hoop dat nieuwere versies van webOS dit probleem niet kennen.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 14 augustus 2012, 10:57
Paul Sprangers Paul Sprangers is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 150
Beste Domo,

Goed, ik heb NShotspot geïnstalleerd en m.b.v. Internalz het gewraakte bestandje aangepast. Inderdaad maakt het programma nu contact, in die zin dat het een gateway vindt, zowel in de trein als bij mij thuis, als ook bij veel andere captive portals, maar vervolgens kan ik evengoed nog steeds niet internetten. Als ik op de knop 'Open Hotspot Launchpage' klik, dan krijg ik in de meeste gevallen een inlogpagina waar ik alsnog een wachtwoord moet intypen. Bij mij thuis krijg ik in dat geval de webpagina van de router, maar goed... thuis kon ik sowieso al internetten.

Kortom, ik doe vast weer iets verkeerd, maar zoals gewoonlijk weet ik niet wat.

Vriendelijke groet,
Paul
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023