Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 11 februari 2006, 20:04
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Nu draai je de boel toch echt om
Natuurlijk niet. Iedereen verwachtte weer iets totaal vernieuwends. En we weten nu wel dat Palm daar nou niet echt regelmatig mee komt. Dus na de LD (na lange tijd weer eens iets echts vernieuwends van Palm) was ik niet verbaasd dat ze zich met de T|X hadden 'ingehouden'.

Wat niet wil zeggen dat de T|X niet goed is. Ik ben er nog steeds uitermate tevreden mee, en heb nu ook zelf kunnen vaststellen dat TomTom 5 er als een zonnetje op draait. [/off topic]
__________________
Met citaat reageren
  #22  
Oud 11 februari 2006, 20:23
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als ik het goed begrijp wil Palm winst maken. Dat kunnen ze alleen maar door meer pda's te verkopen. Mensen zullen sneller een pda kopen of upgraden als Palm voldoet aan hun verwachtingen (of als het hun verwachtingen overtreft).
Kortom, Palm moet voldoen aan de verwachtingen van de consument, voorbehouden technische beperkingen, wil ze (meer) winst maken.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 11 februari 2006, 21:14
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Tja. Zo kun je het ook bekijken.

[on topic]
Als Apple dit nou een beetje slim aanpakt (m.a.w. ze zetten een goed OS op die nieuwe toy van ze) dan zetten ze gewoon in 1 keer Palm OS én Windows Mobile buitenspel. Maar of we dat nu moeten willen?
__________________
Met citaat reageren
  #24  
Oud 11 februari 2006, 23:10
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raptor
Wat niet wil zeggen dat de T|X niet goed is.
Ik bedoelde ook niet wat er onder de motorkap zit van de TX (over die kwaliteiten is iedereen het wel eens), maar het uiterlijk. En dat is voor de meeste consumenten minstens zo belangrijk om tot een aankoop te besluiten.
Voor sommigen misschien wel het belangrijkste, als je de stroom aan nieuwe telefoontjes ziet die dagelijks (nou ja, tikkeltje overdreven) op de markt wordt gebracht.

En daarin was de TX, zeker voor degenen die al jaren een pda hebben, niet bepaald vernieuwend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raptor
Als Apple dit nou een beetje slim aanpakt dan zetten ze gewoon in 1 keer PalmOS én Windows Mobile buitenspel. Maar of we dat nu moeten willen?
Tja, aan de ene kant ontstaat er zo'n versnippering op die markt. Ik kan niet goed beoordelen of dat goed of slecht is, los van het feit dat er toch wel aantallen moeten worden verkocht wil een systeem overleven. Voor elk wat wils, zou ik zeggen. Maar als het een uitgebreidere versie van een iPod wordt, of zelfs een uiteindelijke opvolger, dan zie ik de toekomst voor Apple zonnig in.
Misschien dat de verschillende systemen ook wel naar elkaar toegroeien in de toekomst.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 12 februari 2006, 00:14
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik geloof er niet in dat Apple een nieuw besturingssysteem zou ontwikkelen voor een 'Apple PDA'. Er is te weinig draagvlak voor denk ik, voor Palm en Windows zijn ontelbare applicaties beschikbaar, om je pda zo in te richten dat het in je smaak valt, het grote voordeel van dergelijke dingen boven een electronische agenda. Apple zou er verstandig aan doen, als ze een pda wíllen uitbrengen, voort te borduren op reeds bestaande technologie. Nou zie ik Windows Mobile niet direct op een Apple komen dus is de meest voor de hand liggende conclusie PalmOS. Aan de andere kant, dit is allemaal software (dus evt. Palmsource zoals hier al wordt gezegd), en de geruchtenstroom heeft het over de hardwarefabrikant. Dus wat het nu uiteindelijk gaat worden dat blijft nog even een vraag.

Al denk ik dat we op 1 april meer weten, op die datum bestaat Apple namelijk 30 jaar, en in de laatste keynote van ome Steve stipte hij die datum al even aan, als zijnde zeer speciaal...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 12 februari 2006, 10:41
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Nou zie ik Windows Mobile niet direct op een Apple komen
God behoede ons daarvoor.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 12 februari 2006, 10:53
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Ik geloof er niet in dat Apple een nieuw besturingssysteem zou ontwikkelen voor een 'Apple PDA'. Er is te weinig draagvlak voor denk ik...
Als apple inderdaad een pda wil gaan ontwikkelen dan denk ik ook niet dat ze daar een heel nieuw os voor gaan ontwikkelen... ik denk eerder dat ze dan een draagbare variant van mac os uit gaan brengen waar wel al aardig wat draagvlak voor is.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 12 februari 2006, 20:08
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Al denk ik dat we op 1 april meer weten, op die datum bestaat Apple namelijk 30 jaar, en in de laatste keynote van ome Steve stipte hij die datum al even aan, als zijnde zeer speciaal...
Hmmm.. 1 april is ieder jaar heel speciaal, dus wat er die dag ook bekend gemaakt wordt, ik geloof het pas als Apple het 2 weken later nog steeds volhoudt
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #29  
Oud 12 februari 2006, 21:24
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Apple heeft een grote doorstart gemaakt met de introductie van Mac OS X, gebaseerd op Unix. De 'kleine broer' van Unix is Linux (jaja, beetje kort door de bocht, ik weet het). En de 'kleine broer' van een computer is een PDA. Dus zou het niet mooi symbolisch zijn als Apple zou komen met een PDA die draait op Linux? En is het niet ACCESS / PalmSource die binnenkort komt met Palm-on-Linux?

Hé verdorie, nu klopt mijn betoog niet meer: logischerwijs moet Apple dan PalmSource overnemen i.p.v. Palm. Eigenlijk zie ik Apple en Palm meer als vergelijkbare bedrijven i.p.v. bedrijven die elkaar aanvullen. Dus ze winnen niks bij een overname.

Nog even over BeOS: Apple zat in de jaren '90 heel erg te twijfelen of ze hun toekomstige nieuwe OS op Unix of op BeOS zouden gaan baseren. Uiteindelijk hebben ze NeXTStep (inclusief directeur Steve Jobs!) overgenomen, dat al een OS had met een Unix-basis. BeOS is niet veel later gekocht door Palm Inc. Wat ik wil zeggen is dat de wegen van Apple, Palm, Unix/Linux en BeOS elkaar voortdurend kruisen. Je zou zeggen dat het ooit tot een gelukkig huwelijk zou moeten kunnen samensmelten? Ohja: Donna Dubinsky is haar carriere begonnen bij... Apple! En wie zat er in de raad van bestuur van Palm? Jean-Louis Gassée, oprichter en CEO van BeOS!
__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #30  
Oud 12 februari 2006, 23:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik hoop van harte dat Palm en PalmOS het beter doen dan (de mensen van) BeOS , da's toch zo'n jammerlijk verhaal: prima product en knappe koppen hebben maar altijd op het verkeerde moment op de verkeerde plek zijn, ook nadat alle mensen bij PalmSource gingen werken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #31  
Oud 19 februari 2006, 21:00
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog
Ik geloof er niet in dat Apple een nieuw besturingssysteem zou ontwikkelen voor een 'Apple PDA'. Er is te weinig draagvlak voor denk ik, voor Palm en Windows zijn ontelbare applicaties beschikbaar, om je pda zo in te richten dat het in je smaak valt, het grote voordeel van dergelijke dingen boven een electronische agenda.
Ik denk als Apple een basis besturingssysteem met alleen een echt goede PIM functionaliteit ontwikkeld dat er zeker vraag naar zal zijn. Weinig mensen hebben behoefte aan die ontelbare applicaties.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023