Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 oktober 2004, 00:01
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
MapSonic 2 is uit

Onze wens: POI
Lees ik het volgende op hun website:

The Points of Interest (POI) bundle solutions for MapSonic

Get the most out of your MapSonic software!


ViaMichelin presents an exclusive range of quality Points of Interest (POI) bundle solutions, compatible with MapSonic V2.x. Covering 12 European countries, these POI solutions encompass 5 subjects:

Tourist sights from The Michelin Green Guide
Petrol stations
Car parks
Garages
Fixed speed radar detectors (France only)


And don’t forget…
The MICHELIN® Guide range, which now links directly to your MapSonic software through the "Go to" function.


_Guaranteed quality

Reliable: the ViaMichelin POIs are unique and accurately geo-coded.
Personalised: you can sort the POIs according to your own preferences. Using the POI Manager, you can select the complete database or restrict your selection to just show the POIs you are interested in. For example, you can choose to only display petrol stations which are open 24 hours a day.
Selective: ViaMichelin has chosen POIs which are of particular benefit to you when travelling.
Accurate: all the ViaMichelin POIs are accurate to within a street.
User-friendly: each type of POI is represented by a specific icon, allowing you to immediately recognise and find your way around with one quick look.
Quick: sold exclusively from our online store in download format, the ViaMichelin POIs are available for download immediately after your online payment.


These solutions are available in English, French, German, Italian, Spanish and Dutch.

Hier de link:
http://www.shop.viamichelin.co.uk/cs...d=109#top_page

Ik zie nu dat versie 2 begin november uit komt:
http://www.shop.viamichelin.co.uk/sh...?catalogid=316

Laatst gewijzigd door gijsraggers; 19 oktober 2004 om 00:11.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 oktober 2004, 09:06
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
......en versie 2 heeft nieuw kaartmateriaal! Dat werd tijd!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 oktober 2004, 21:55
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Kunnen huidige gebruikers gratis upgraden ??
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 oktober 2004, 22:12
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Update…

De update van 1.3.2 naar 2.0 zal wel gratis zijn om vervolgens de POI's te kunnen verkopen…
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 oktober 2004, 23:08
Maarten's schermafbeelding
Maarten Maarten is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Helvoirt
Berichten: 34
Ik ben heeeeeel erg benieuwd. Nieuw kaartenmateriaal is inderdaad zeer wenselijk. Nu maar afwachten hoeveel geheugen je daadwerkelijk vrij moet hebben. Nu wordt er een range van 8-14 MB aangegeven, maar ik heb met pijn en moeite 10,6 MB op m'n Tungsten T bij elkaar gesprokkeld.... afwachten of 'ie het daarmee redt...

Keep my fingers crossed....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 oktober 2004, 00:03
gjwater gjwater is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 september 2003
Berichten: 31
Ik denk eigenlijk niet dat huidige gebruikers ook nieuw kaartmateriaal zullen krijgen. Tenminste, ik zou niet weten hoe dat zou moeten. De huidige kaartbestanden van Mapsonic zijn erg groot, er zijn 4cd-roms voor nodig. Dus simpelweg nieuwe kaarten downloaden zal denk ik niet gaan, tenzij er een soort patchprogramma bij zit dat bestaande kaartbestanden kan updaten met nieuwe info.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 oktober 2004, 00:09
Maarten's schermafbeelding
Maarten Maarten is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Locatie: Helvoirt
Berichten: 34
Klinkt inderdaad logisch...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 oktober 2004, 13:11
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
update van kaarten

Een gratis update van de kaarten kan je vergeten. Dat is nog nooit vertoond en zal ook niet gebeuren. Ben gisteren overgestapt op TomTom Navigator voor Palm. Wat een verschil in gebruik!! Veel beter. En wat je voor 149 euro krijgt (PDAShop.nl) is ongelooflijk; De Benelux, een doordachte carkit met alle kabels en een GPS muis (had al een bt muis maar ja). Prima aanbieding dus. Alleen is de uitbreiding van Europa kaarten prijzig, 179 euro. Iemand nog interesse in MapSonic voor 100 euro (compleet en nog niet geregistreed)?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 oktober 2004, 18:13
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Hi Gijs,

Volgens mij zou "Major Roads of Europe" erbij moeten zitten bij TomTom. Als je dat hebt, hoef je de dure detailkaart echt er niet bij te hebben hoor, op vakantie kom je ook goed terecht met M.R.of E.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 oktober 2004, 18:14
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Hoi Hoi Hoi, dat was mijn 100e post!!!

Wel bijna 4 jaar over gedaan, maar toch!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 oktober 2004, 22:02
jansen45 jansen45 is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 10 juli 2004
Berichten: 89
Je kunt inderdaad met de Major roads richting plaats van vakantie bestemming komen, echter om op de exacte locatie te komen heb je toch de detailkaart nodig.
Bovendien kun je met Major roads niet even een binnenweg pakken want die staat er al niet meer op.
De Europa kaarten geven wel erg veel meerwaarde aan de Tomtom navigator, en daarmee extra plezier. Je kunt er volledig blind op vertrouwen: ik ben al enkele keren midden in de nacht in Frankrijk via een onverharde weg op mijn plaats van bestemming gekomen, alleen vertrouwend op TT. Geweldig!
Met name in het buitenland is de aanwezigheid van detailkaarten zo belangrijk, want daar ken je de weg al helemaal niet.
Als je Tomtom overweegt zou ik de Europamaps zeker erbij kopen; daar krijg je geen spijt van!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 oktober 2004, 22:57
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi,



Ik hoop dat ze met mapsonic 2 nu eens al die vervelende bugs corrigeren die erin zitten. Vooral die verkeerde aanwijzingen zijn vervelend en dat verwarrende 'slightly right/left'.

Verder verwacht ik ook een verbetering van het user interface want dat van nu is echt te ingewikkeld.

En als die upgrade naar versie 2 niet gratis is (exclusief kaarten dan) dan ga ik echt klagen.

Groeten
Erik
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 oktober 2004, 23:08
Mr. Herm's schermafbeelding
Mr. Herm Mr. Herm is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 14 maart 2002
Locatie: Drenthe
Berichten: 33
Thumbs down weinig info

Ik gebruik mapsonic al geruime tijd en ben er redelijk tevreden over. Alleen vind ik dat er weinig info over de 2.0 versie te vinden is op de site.

Ik zou graag zien dat er iig kaarten aan te maken zijn die over de grens gaan. Maar daar wordt niets over verteld, men heeft het alleen maar over de POI's ...

Laatst gewijzigd door Mr. Herm; 23 oktober 2004 om 23:13.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 oktober 2004, 15:23
Stone
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 22-10-2004, om 22:57 heeft Erik076 dit gezegd in bericht #12

En als die upgrade naar versie 2 niet gratis is (exclusief kaarten dan) dan ga ik echt klagen.

Groeten
Erik
Beste Erik,
Ik vrees dat je alvast je klachtbrief kan gaan schrijven. Ik denk dat ze een nummer 2.0 eraan geven om te suggereren dat het een nieuw programma is (n.b. de naam verandert ook: "Viamichelin Navigation Europe", in plaats van Mapsonic) en je dus het volle pond mag betalen... (ook exclusief kaarten).

Toen 1.3 uitkwam binnen 1.5 maand nadat ik 1.1 gekocht had, ben ik gaan klagen, zonder resultaat! Ik vond dat ik de kaartupdate voor een (zeer) gereduceerd tarief zou moeten kunnen krijgen, maar dat waren ze niet met me eens .Ik gebruik dus nog de kaarten van 1.1

Verder vind ik het een prima programma dat je (soms via een omweg) altijd op de plaats van bestemming brengt. (off topic: wie heeft ook dat artikel in de krant gezien over die vrachtauto's die door hun navigatiesysteem over een karrespoor langs een kanaal worden gestuurd en daar dan vast komen te zitten... fout(je) lag bij de gemeente van die plaats die de betreffende weg als snelweg had gecodeerd of zoiets )

Waar ik erg op hoop is dat ze "gecombineerde instructies" hebben toegevoegd: "go left, then after 100 meters go right". Aangezien er een file "then.wav" op mijn palm staat, neem ik aan dat ze al voor versie 1.3.2 hierover nadachten...

Ik ben ook erg benieuwd naar meer details van versie 2.0 (screenshots enzo). Heeft iemand al iets gezien?

Groeten,
Carel
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 oktober 2004, 23:02
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Vertraagd…

Heren,

Op de site staat nu: Availability: mid-november
Dat was early november…
Met citaat reageren
  #16  
Oud 27 oktober 2004, 09:35
Stone
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Vertraagd…

Citaat:
Op 26-10-2004, om 23:02 heeft gijsraggers dit gezegd in bericht #15
Heren,

Op de site staat nu: Availability: mid-november
Dat was early november…
Misschien nog net op tijd voor de Sint? Of wordt het toch de kerstman


Citaat:
Op 26-10-2004, om 23:02 heeft gijsraggers dit gezegd in bericht #15
Heren,
zijn er dan geen dames op dit forum? (je zou toch zeggen dat met name dit specifieke topic (navigatie) ook voor dames interessant is )
Met citaat reageren
  #17  
Oud 27 oktober 2004, 14:51
YellowT YellowT is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 maart 2003
Berichten: 84
Geen gratis update ...

Als antwoord op de vraag of er een gratis update beschikbaar is, kreeg ik volgend antwoord:

Dear Sir,

Thank you for your interest in our PDA navigation software and for having already acquired MapSonic 1.3.

The ViaMichelin Navigation Europe software is the new and advanced version of MapSonic. This software proposes not only the most recent and optimised cartography, but also new functionalities such as:

* Quick Install which allows a simpler and more rapid transfer of pre-defined maps towards your PDA;

* The function "To get there" integrated in the MICHELIN Guide software (available on our Online Store), allowing you to be guided to the establishment of your choice;

* New contents: the function "POI Manager" makes it possible from now on to personalise a route with exclusive Points of Interest (POI)! (http://www.shop.viamichelin.co.uk/cs...ial.asp?id=114).

The new MapSonic version is based on a true evolution of the functionalities and cartographic data and thus constitutes a new product, therefore it is not possible for us to propose it in the form of a free patch.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 27 oktober 2004, 16:51
Stone
Guest
 
Berichten: n/a
nog niet uit, maar al wel een patch....

Dames en Heren,

Net iets geinigs op de Viamichelin site ontdekt: er is inmiddels een patch te downloaden (gratis!) voor "ViaMichelin Navigation Europe" (de nieuwe versie van Mapsonic), om een bug in die geweldige nieuwe feature "quick install tool" op te lossen

Alleen de software zelf is pas "mid november" (niet gratis) te krijgen...

en dan heeft de patch ook al versie nummer 2.5.1 Welke versie heeft de software (die van mid november) dan?

Verwarrend allemaal, maar ik word inmiddels wel benieuwd naar die nieuwe versie...

Groeten,

Carel
Met citaat reageren
  #19  
Oud 30 november 2004, 10:27
Patrick's schermafbeelding
Patrick Patrick is offline
Forumbikkel
Voornaam: Patrick
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Gendt
Berichten: 296
Mid november is inmiddels al weer verstreken en december staat voor de deur ...... maar nog geen nieuws omtrent Mapsonic 2 gezien. Ook op hun site niets hierover te vinden. Weet iemand wat de status is?
__________________
Groet,
Patrick
Met citaat reageren
  #20  
Oud 30 november 2004, 11:08
Erik4281
Guest
 
Berichten: n/a
Hij zou volgens deze site uit moeten zijn, maar ik heb er verder ook nog niks over gehoord.

http://www.shop.viamichelin.co.uk/sh...?catalogid=316
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023