Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 juli 2005, 21:23
Paul Tourbeest
Guest
 
Berichten: n/a
TH55 wel of niet met Tomtom?

Volgens Palmclub review kan een Sony TH55 samen met Tomtom navigator 5.
Vorige week dus bij PDA-shop besteld (Navigator 5 bluetooth, uit voorraad), maar vervolgens van PDA-shop uitdrukkelijk te horen gekregen dat het zeker niet kan. Sony vraagt memorystick en Tomtom levert SD-card. Ik heb de navigator maar weer geannuleerd.
Wie weet een oplossing? Is er een ander navigatiepakket aan te bevelen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 juli 2005, 21:34
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
welkom!

Ik zie nergens in de Palmclub review van de TH55 staan dat Tomtom erop draait, laat staan versie 5.

Ik weet echter wel uit eigen ervaring dat versie 4 gewoon prima draait, ook met routes herberekenen en al die dingen. Ik weet niet of versie 5 het doet, maar het lijkt me een kwestie van kopieren naar de memorystok.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 juli 2005, 21:40
Paul Tourbeest
Guest
 
Berichten: n/a
Ik bedoel het omgekeerde: in de (p)review van TomTom Navigator 5 staat compatibel met Sony Clie TH55.
Hoe kopieer ik van een sd-card naar een memorystick?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 juli 2005, 21:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Met behulp van een ca. 10-15 EUR kostende cardreader, te verkrijgen bij de Mediamarkt of de computerboer.

Ik denk dat de (p)reviewer wel een goeie reden heeft om de TH55 als compatible erbij te zetten, maar de Palmclub is niet aansprakelijk voor welk experiment dan ook.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 juli 2005, 21:47
Paul Tourbeest
Guest
 
Berichten: n/a
dank voor je snelle reactie + tip!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 juli 2005, 02:14
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De TH55 wordt niet meer genoemd bij TomTom bij de compatible handhelds. Omdat versie 4 het prima deed verwacht ik echter geen grote problemen. Maar we zijn niet verantwoordelijk voor een eventuele miskoop!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 juli 2005, 08:23
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
De TH55 wordt niet meer genoemd bij TomTom bij de compatible handhelds. Omdat versie 4 het prima deed verwacht ik echter geen grote problemen. Maar we zijn niet verantwoordelijk voor een eventuele miskoop!
Hmm.. da's lekker. Ik was eigenlijk van plan eind van de maand de upgrade te kopen. Denk dat ik dan eerst maar eens ga proberen te achterhalen waarom de TH55 van de lijst geschrapt is.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 juli 2005, 13:40
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Gaat lekker met het schrappen bij TomTom. Eerst zijn ze gestopt de Tungsten|C te ondersteunen, nu ineens alle Sonys .
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 juli 2005, 13:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Misschien wel om de hele simpele reden dat de Clies gewoon niet meer officieel bestaat.... denk ik nu

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 05 juli 2005 om 14:26.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 juli 2005, 14:42
Michel1973 Michel1973 is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Berichten: 18
Hoi hoi,

Ik heb TT navigator 5 draaien op mijn sony th-55. Niks aan de hand en navigeert zonder porblemen. Enige wat bij mij niet 100% compatible is is de muis. Ik gebruik niet de bleu tooth muis van TT maar de Holux BT gps slim 236. Wanneer de software van TT naar een muis zoekt vind hij die niet meteen. Dan gaat de pda zoeken naar "beschikbare bleu tooth apparaten" en daar staat de holux dan tussen. Na selectie van de holux werkt alles zonder problemen.
Ik heb overigens met een card-reader de software overgezet naar een sony ms.
Wordt ook aangeraden een copy te maken door TT. Dus heb je je origineel gewoon op de sd kaart staan en je copy op je ms kaart.

mvg, Michel.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 juli 2005, 14:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Sorry, kan het niet laten: het is bluetooth
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 juli 2005, 14:53
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Gaat lekker met het schrappen bij TomTom. Eerst zijn ze gestopt de Tungsten|C te ondersteunen, nu ineens alle Sonys .
Nadat de nieuwe Fujitsu Siemens modellen (pocktpc) maanden lang op de lijst "compatibel" gestaan hadden kwamen deze bij de introductie ineens op "niet compatibel" lijst te staan.... Evenals enkele modellen van Asus en nog enkele anderen. Het gaat inderdaad erg lekker daar bij TomTom. Aan de andere kant zijn de nieuwste modellen van Dell (ook pocketpc...ik weet) volgens TomTom WEL compatibel.....maar zijn er in de dagelijkse praktijk nogal wat problemen. Kortom...ik laat TT5 nog lekker even in het schap liggen.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 05 juli 2005, 15:46
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Kortom...ik laat TT5 nog lekker even in het schap liggen.
Ik ook... TT4 werkt bij mij uitstekend, maar ik ga geen 60 euro 'weggooien', als het namelijk niet werkt, dan heb je geen recht op support -> hij staat niet (meer) op de compatibiliteitslijst.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 juli 2005, 21:33
Paul Tourbeest
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tourbeest
Volgens Palmclub review kan een Sony TH55 samen met Tomtom navigator 5.
Vorige week dus bij PDA-shop besteld (Navigator 5 bluetooth, uit voorraad), maar vervolgens van PDA-shop uitdrukkelijk te horen gekregen dat het zeker niet kan. Sony vraagt memorystick en Tomtom levert SD-card. Ik heb de navigator maar weer geannuleerd.
Wie weet een oplossing? Is er een ander navigatiepakket aan te bevelen?
Volgens PDA-shop ligt het niet alleen aan toelevering op SD-card i.p.v. memorystick, maar wellicht ook aan ROM.
Intussen zie ik op allerlei koopsites dat bij TomTom Navigator Bluetooth 5 als compatibel ook de Sony PEG TH55 vermeld staan (zoals ook in de preview Palmclub). In dat pakket zitten dan overigens wel CD's i.p.v. SD-card.
Mijn vraag is dus nog niet echt beantwoord. Wordt vervolgd?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 juli 2005, 16:56
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Tourbeest
Volgens PDA-shop ligt het niet alleen aan toelevering op SD-card i.p.v. memorystick, maar wellicht ook aan ROM.
Intussen zie ik op allerlei koopsites dat bij TomTom Navigator Bluetooth 5 als compatibel ook de Sony PEG TH55 vermeld staan (zoals ook in de preview Palmclub). In dat pakket zitten dan overigens wel CD's i.p.v. SD-card.
Mijn vraag is dus nog niet echt beantwoord. Wordt vervolgd?
Ten tijde van de bekendmaking van Navigator 5 stond de TH55 nog wel in de geschikt-voor lijst van TomTom. Dus vandaar dat je 'm nog regelmatig tegenkomst als ondersteund.
Nu de TH55 niet meer in de lijst staat kun je je maar beter niet aan TomTom wagen. Zoals GJHartog al zei werkt het misschien wel, sterker nog, het is zeer aannemelijk dat het werkt. Maar bij bugs kun je fluiten naar je support, en het is zeer wel mogelijk dat je bepaalde bugs alleen hebt op een TH55 icm. TomTom en dat die bugs er met andere handhelds gewoon niet zijn.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 juli 2005, 20:59
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Op mijn Sony TH55 draait TomTom Navigator 5 dus gewoon perfect. Met alle add on's als radarkasten en snelheidslimieten.

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023