Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 12 september 2006, 13:04
tristan tristan is offline
Lid
Voornaam: Tristan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Delft
Berichten: 19
Hmm dat is slecht nieuws, misschien een Palm Guru met een oplossing voor dit duistere probleem?
Met citaat reageren
  #42  
Oud 12 september 2006, 20:22
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Jip, op de TH55 wil ie niet. Ik lees dezelfde foutcode als Bluevoice.
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #43  
Oud 15 september 2006, 10:04
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Iemand meende dat de TH55 nauwelijks nog gebruikt wordt? Onvoorstelbaar. Welk serieus alternatief bestaat er dan?

Als iemand een goed exemplaar te koop heeft: ik weet nog een liefhebber (en ja, die van mij wordt zo vertroeteld dat hij nog glimt van genoegen).
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #44  
Oud 16 september 2006, 08:40
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Mogelijke workaround BT probleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
ViaMichelin werkt op één of andere manier niet bij mij, hij verliest iedere paar minuten de bluetooth verbinding met mijn bluetooth GSM muis, dus toch maar TomTom dan....
@ Tristan: Ik heb een mogelijke workaround voor je probleem. Probeer het volgende: zet BT uit en start vervolgens ViaMichelin op zodat het programma zelf vraagt om BT in te schakelen. Als je het in deze volgorde doet dan zou je TH55 de verbinding vast moeten houden. Laat even weten of het gelukt is!
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #45  
Oud 16 september 2006, 15:00
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Upgrade

Is er al iets bekend over een upgrademogelijkheid voor bestaande gebruikers van TomTom Navigator 5? Van 4 naar 5 werd dat ook gedaan. Of moet toch volle pond worden betaald?
Met citaat reageren
  #46  
Oud 16 september 2006, 15:08
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Nee, en ik denk ook niet dat het gaat gebeuren. Als je op tomtom.nl kijkt, dan zie je daar staan: 'upgrade your existing map and get the latest software'. Als je daar op klikt, dan kom je op de 'Map of Western Europe' pagina, waar je alleen de keuze hebt uit een SD-kaart voor 149,95.
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #47  
Oud 18 september 2006, 11:13
Minbaru
Guest
 
Berichten: n/a
Als ik deze uitstekende review lees, lijkt het er inderdaad op of lifedrive e.d. buiten de boot vallen. Is het bekend of het upgrade programma voor de kaarten wel voor de navigator 5 komt?

Ik ben erg tevreden over TT5 op de lifedrive en zie in TT6 niets wat ik nodig heb
Met citaat reageren
  #48  
Oud 18 september 2006, 12:41
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minbaru
Is het bekend of het upgrade programma voor de kaarten wel voor de navigator 5 komt?
Nog niet, maar je hebt niets aan kaarten >= versie 6.5 op je TT5 omdat kdeze niet meer door TT5 worden "gezien" (alleen door TT6).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #49  
Oud 18 september 2006, 12:43
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
2 positieve dingen TT6

1. Houdt GPS veel beter vast dan TT5 (je hoeft minder vaak je GPS op te zoeken en verbinding mee te maken)
2. De "Auto-off timer" volgt Palm - functie is uitgeschakelt, als TT6 aanstaat zal je Palm niet meer uitgaan na de ingestelde "Auto-Off timer" periode.
__________________
De Palm professional

Laatst gewijzigd door bluevoice; 18 september 2006 om 12:49.
Met citaat reageren
  #50  
Oud 20 september 2006, 12:43
ArnoVk
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben al enige tijd bezig met TomTOm over een eventuele upgrade.
Ik gebruik nu Navigator 4 op mijn T3 en heb helaas de upgrade naar 5 gemist.
Op mijn vraag of ik die alsnog kon krijgen kreeg ik eind vorig jaar te horen dat er begin 2006 een nieuwe versie kwam en dat ik daar maar op moest wachten, uiteindelijk heb ik na het uitkomen van TT6 nogmaals gevraag naar een upgrade mogelijkheid en dit was het antwoord van TOmTOm:

"Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Helaas komt er geen upgrade naar NAVIGATOR 6 aangezien NAVIGATOR 6
een geheel nieuw product is welke met nieuwe kaarten wordt geleverd.

U kunt voor NAVIGATOR 5 updates verwachten van de software en eventueel
kunt u daarvoor ook nog nieuwe kaarten tegen een korting verwachten. Houd u
hiervoor de site in de gaten of schrijf u in voor onze nieuwsbrief via onderstaande
stappen. "

Ik ben nu erg in twijfel wat ik zal doen of alsnog een TT5 kopen of een TT6 met het risico dat hij niet werkt op mijn T3.
Met citaat reageren
  #51  
Oud 20 september 2006, 12:53
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik kan je uit ervaring vertellen dat TT6 op een T3 prima werkt. Echter wordt de T3 niet meer ondersteund door TomTom. De keuze is aan jouw, of je koopt TT5 en bij problemen kun je nog steeds bij TomTom aankloppen of je koopt TT6 en ervoor kiest om eventuele problemen zelf op te lossen. Ik moet je er wel bij vertellen dat TT6 op een T3 best soepel draait.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #52  
Oud 20 september 2006, 21:15
joor.us
Guest
 
Berichten: n/a
T|5 en TT6

Ook mij is het eindelijk gelukt om TT6 op mijn T|5 draaiend te krijgen. Wel heb ik mijn Palm volledig schoongeveegd (hard reset ) en gebruik ik UDMH. Met de benelux kaart gaat het goed. Met de europa kaart gaat ie over zijn nek.
Ik vertrouw er op dat TT met een update komt zodat het proggie beter met geheugen omgaat.

Een update van de kaarten zou ook welkom zijn. Maar dat beloven ze echter al sinds mijn aanschaf van TT5, maar tot op heden is er bar weinig van terecht gekomen.

Morgen ga ik eens toeren met de TT^. kijken of tie het dan ook blijft doen.......
Met citaat reageren
  #53  
Oud 20 september 2006, 21:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Hoe up-to-date zijn de kaarten? Heb je al veel situaties meegemaakt dat de kaarten niet kloppen?

Persoonlijk vind ik oude kaarten die ik ooit bij Viamichelin 1.3 had gekregen (lang, lang geleden) niet eens zo oud.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #54  
Oud 20 september 2006, 22:21
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
De nieuwe kaarten zijn ongeveer 6 a 8 maanden oud.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #55  
Oud 21 september 2006, 15:30
joor.us
Guest
 
Berichten: n/a
Weer te vroeg gejuicht. Opstarten van TT6 op mijn T|5 gaat wel. Hem aan laten staan terwijl ik ga rijden werkt ook (al zie ik maar heel weinig info in de bluewe balk). Ga ik echter een route plannen gaat het mis: of er treedt een gout op bij het berekenen van de route, of ik krijg het bekende Fatal Exception -> reset .
Dus maar weer gewoon terug naar TT5 en wachten op nieuwe kaarten.
Met citaat reageren
  #56  
Oud 22 september 2006, 08:55
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Ik heb nu een paar honderd kilometer rondgereden in heel Nederland met TT6 op een Treo650, en mijn conclusie is dat ik TT6 oversla en gewoon met mijn TT5 blijf rondrijden.

De routeberekeningstijden en herberekeningen zijn aanmerkelijk langzamer dan bij TT5. Als ik een straat voorbij rijd, dan duurt het soms tot 300 meter (bij een snelheid van 50km/u) voordat er een nieuwe route is berekend, en dat vind ik onacceptabel.

Ook de pijl die aangeeft waar je rijdt loopt vaak hopeloos achter op de actuele positie: ik ben een bocht al lang om, maar die pijl wil maar niet meekomen, waardoor ik een volgende afslag alweer bijna mis.

Ook is TT6 nu 3x gecrasht of vastgelopen. Dat lijkt misschien niet veel, maar TT5 is in een half jaar tijd hooguit 1x gecrasht.

Het lijkt er dus op dat de Treo (of in ieder geval mijn Treo) niet snel genoeg is om TT6 vloeiend te laten draaien, waar ik met TT5 dus geen last van heb.

Het enige punt waarom ik zou willen upgraden is het nieuwe kaartmateriaal, maar eerlijk gezegd heeft TT5 me ook niet heel vaak in de steek gelaten. En ach, een beetje gezond verstand en richtingsgevoel gebruiken is af en toe ook niet verkeerd . Als er een keer een rotonde is gebouwd, en TT5 zegt niets, dan kan ik zelf ook wel bedenken dat ik gewoon rechtdoor de rotonde moet oversteken. De nieuwe functionaliteiten die TT6 biedt gebruik ik totaal niet, dus dat is voor mij ook geen reden om over te stappen.

Al met al een nuttige testperiode, en het scheelt mij weer geld voor een upgrade die ik niet nodig blijk te hebben.
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #57  
Oud 22 september 2006, 08:58
tristan tristan is offline
Lid
Voornaam: Tristan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Delft
Berichten: 19
Werken die kaarten van TT6 stiekem niet ook in TT5 of hebben ze het formaat echt helemaal omgegooid?
Met citaat reageren
  #58  
Oud 22 september 2006, 09:17
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ namruuh: Probeer ook de weergave van straatnamen uit te zetten tijdens het navigeren, dat scheelt veel. (Onder statusbalkvoorkeuren --> Straatnaam uitvinken).

@ tristan: De versie >=6,5 kaarten doen het helaas stiekem toch niet met TT5.

Over de Navigator 6 laat TomTom het volgende weten:

Question:
Will updated versions of NAVIGATOR 6 be compatible with more devices?

Answer:
We are constantly increasing the compatibility of our software, and will regularly release updates of NAVIGATOR 6 that are compatible with more products.

These updates will most probably include compatibility with newly introduced devices rather than older devices. The minimum system requirements for mobile devices running NAVIGATOR 6 mean that, in many cases, NAVIGATOR 6 is not compatible with older devices.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #59  
Oud 22 september 2006, 15:35
namruuh's schermafbeelding
namruuh namruuh is offline
WM6 overloper
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 08 juni 2003
Berichten: 274
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
@ namruuh: Probeer ook de weergave van straatnamen uit te zetten tijdens het navigeren, dat scheelt veel. (Onder statusbalkvoorkeuren --> Straatnaam uitvinken).
Ik zal het eens proberen, maar eigenlijk vind ik dit onaanvaardbaar. Ik vind het juist erg prettig om te weten langs of op welke straten ik rijd. Ik ben niet iemand die blind de TomTom stem volgt, ik wil ook weten waar ik ben, en de weergave van straatnamen daarin is voor mij essentieel.

Zoals ik zei, ik ga het proberen, en ik zal het resultaat hier posten, maar daarna is het heel rap weer terug naar TT5
__________________
Palm Vx -> Sony Clié N770C -> Tungsten|T -> Xplore G18 -> T|X -> Treo 650!
Met citaat reageren
  #60  
Oud 28 september 2006, 20:16
deboopi deboopi is offline
Lid
Voornaam: Pieter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 februari 2006
Locatie: Mechelen (België)
Berichten: 30
Palm TX met tomtom 6 - bluetooth reset

Alhoewel tomtom het niet supporteert draait navigator 6 toch op een Palm TX.
Maar ik ondervind daar toch een aantal problemen mee die ik met tomtom 5 niet had.
Als navigator werkt en je zet dan de palm af en weer aan gebeurt het volgende.
  • Er komt een bodschap op het scherm Please wait
  • tomtmom draait opeens niet meer fullscreen maar de input area is zichtbaar
  • op de statusbalk onderaan is de optie om weer full screen te gaan gedisabled
  • als de boodschap please wait verdwenen in komt de melding geen gps beschikbaar in de status are van navigator 6 te voorschijn
    Afsluiten en weer starten van tomtom lost niets op
  • als je in de preferences gaat en weer met de tomtom bluetooth antenne probeert te connecteren, lukt dit niet
  • je moet echt de palm resetten om de bluetooth connectie weer te laten werken
Zijn er ook andere mensen met dit probleem en is er een oplossing voor?
Ik kan er wel mee leven dat ik tomtom opnieuw moet starten maar het device resetten vind ik toch nogal drastisch.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023