Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm LifeDrive

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 01 september 2005, 17:48
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Mijn Th55 moet bij deze bitrate elke 10 seconden even "naladen" en is dan stil terwijl mijn pocketpc alles kan spelen wat 'm voor de voeten komt.
Wellicht overbodig, maar toch:

Als je de Wifi van de TH55 instelt op "Vol" in plaats van "Powersave" doet ie het dan wel goed?
Met citaat reageren
  #62  
Oud 01 september 2005, 18:13
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Wat doe jij allemaal over wifi?
Als ik gewoon alleen de "normale" dingen doe, gaat het vrij goed, alleen verlies ik af en toe signaal maar dat leidt niet meer tot een reset . Als ik ga spelen met NetChaser of WifiWhere komen de problemen. Nou ja, WifiWhere dan, NetChaser moet ik nog opnieuw installeren.
Met citaat reageren
  #63  
Oud 01 september 2005, 18:37
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fazwarts
Wellicht overbodig, maar toch:

Als je de Wifi van de TH55 instelt op "Vol" in plaats van "Powersave" doet ie het dan wel goed?
Nee, met powersave aan moet ik zo ongeveer bovenop de router klimmen.....
Met citaat reageren
  #64  
Oud 01 september 2005, 19:29
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
NetChaser doet ook raar. Als ik zoek naar een AP, vindt het programma mijn Linksys met een aardig stevig signaal hier in huis. Maar kies de optie "tap en connect to Blazer" en er gebeurt: ja, helemaal niks, je krijgt Blazer maar dan zonder signaal. Blazer uitgezet, wifi van LD activeren en laten zoeken: blijft alles hangen. Soft resetje doen, opnieuw proberen met ingebouwde wifi en voilà, alles werkt naar behoren. Dit lijkt erg op een softwareprobleem of niet?
De LifeDrive zelf doet het nu wel goed vind ik. Alleen heb ik nog steeds moeite met het wennen aan de vertraging, ik blijf denken dat er niks gebeurt en dat ik moet resetten . Misschien omdat ik weer aan de T3 gewend ben geraakt, als ik gewoon vertrouw op mijn vermogen om op de juiste plek te tikken en de LifeDrive om de app op te starten, gaat het best.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 07 september 2005, 13:15
iojo
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben zeer positief over mijn LD. Aangekocht in juni, en sindsdien misschien 2 auto resets gehad, en zelf een 5-tal keer moeten resetten . Maar dat vind ik dus verwaarloosbaar.

Muziek e.d. gebruik ik niet echt. Voor mij was vooral de aanwezigheid van een 4GB HD gecombineerd met een organizer die de doorslag heeft gegeven.

Het enigste echte minpunt vind ik het ontbreken van een cradle: tot gisteren moest ik telkens de oplaadkabel tussen mijn werk en thuis meeslepen. Gisteren dan de cradle gekocht, maar dat lijkt me toch maar een schamel ding. De cradle van de Vx leek me veel robuster.
Met citaat reageren
  #66  
Oud 07 september 2005, 16:15
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
NetChaser signaal over positief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
NetChaser doet ook raar. Als ik zoek naar een AP, vindt het programma mijn Linksys met een aardig stevig signaal hier in huis. Maar kies de optie "tap en connect to Blazer" en er gebeurt: ja, helemaal niks, je krijgt Blazer maar dan zonder signaal
dat heb ik ook denk dat NetChaser gewoon zeer positief afgesteld is om zo beter voor te komen . zo van signaal sterkte 3= 7 op Netchaser --"kijk wat ik allemaal vind " maar als je wilt conecteren ..... dan krijg je kut ...geen signaal .
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #67  
Oud 07 september 2005, 20:01
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door judgeblacksteel
dat heb ik ook denk dat NetChaser gewoon zeer positief afgesteld is om zo beter voor te komen . zo van signaal sterkte 3= 7 op Netchaser --"kijk wat ik allemaal vind " maar als je wilt conecteren ..... dan krijg je kut ...geen signaal .
Is toch raar? Als dat programma nou geen mogelijkheid tot connecten had, vooruit. Ik heb soortgelijke problemen met het programma WifiWhere, gevonden via een link op het LifeDrive forum. Die ontwikkelaar heb ik al gemaild met 0,0 resultaat. Ik ga NetChaser's maker ook nog aan de tand voelen.
Met citaat reageren
  #68  
Oud 14 september 2005, 00:34
Barfly's schermafbeelding
Barfly Barfly is offline
ccc
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 13 januari 2001
Locatie: Almere
Berichten: 21
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smacdab
het woorden iPod en Cube zijn van jouw Ik denk niet dat palm zich een misser kan veroorloven. Wie weet waar Dell dit najaar mee gaat komen? Palm kan echt in een keer van de kaart geveegd worden en Apple toen net niet. Zou wel zonde zijn van mijn software die het laatste half jaar heb aangeschaft.
Bovendien kom ik eigenlijk weinig discussie tegen over de LD op bv. forum van Brighthand.

kees

kees
Leer nederlands!
__________________
waard en normaal
Met citaat reageren
  #69  
Oud 14 september 2005, 00:45
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302

Modbreak:
Flames kunnen achterwege worden gelaten. Graag ontopic
Reageren op de modbreak: Graag hier melden

__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #70  
Oud 24 september 2005, 18:02
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Blijft toch moeilijk wennen aan de wat lange opstarttijden op mijn LD. Het scheelt wel welke software je erop hebt staan, als ik DocsToGo eraf gooi lijkt alles wat sneller en stabieler te werken. Ik heb vrij weinig verstand van hoe programma's elkaar kunnen beïnvloeden maar misschien zijn bepaalde combinaties van software ongunstig voor de snelheid. Ik blijf ook lezen dat het geheugenbeheer van de LD tot problemen leidt voor software van derde partijen en daar weet ik nog minder van. Zou kunnen denk ik. De wifi-toestanden blijven onverminderd optreden. Wegvallen van signaal en verbinding gebeurt weinig maar crashen op Blazer regelmatig. Ik weet het nog niet. Er valt goed mee te werken nu maar ik denk erover om weer over te stappen op iets zonder harde schijf, tenzij een aantal van de problemen verholpen kunnen worden (en gaan worden) in de nabije toekomst. Voorlopig blijft het akelig stil van de kant van Palm.

O ja, voor degenen die aardig Engels kunnen lezen, stond al ergens als link op de homepage van de Palmclub: geheugen van de Palm LifeDrive..

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 10 oktober 2005 om 22:38.
Met citaat reageren
  #71  
Oud 10 oktober 2005, 21:47
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Als ik het goed lees, is het over twee dagen tijd voor een officiele aankondiging van Palm van de opvolger van de T5. De specs die nu genoemd worden, lijken me zodanig dat dit apparaat de nadelen die aan de LifeDrive kleven oplossen - voor mij dan, althans. De 'wachttijden' die de LD je voorschotelt gaan me toch wel wat meer ergeren dan ik had verwacht - het is telkens maar een paar seconden maar dat gaat dan wel iedere keer op, ondanks SharkCache. Het snelle opzoeken dat ik vroeger kon, is er niet meer bij. De opslagruimte blijk ik niet zo vaak te vullen als gedacht. Bovendien zijn geheugenkaartjes betrouwbaarder, er zijn wel eens files van de microdrive verdwenen door het opstarten van de PC waar de LD aan hing...

Als de TX doet wat de specs zeggen (Wifi, BT, 100Mb vrij geheugen, 8 dagen zonder opladen, 150 gram, groot scherm met portrait/landscape) gaat mijn LD binnenkort in de verkoop.
Met citaat reageren
  #72  
Oud 10 oktober 2005, 22:44
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pasulu
Als de TX doet wat de specs zeggen (Wifi, BT, 100Mb vrij geheugen, 8 dagen zonder opladen, 150 gram, groot scherm met portrait/landscape) gaat mijn LD binnenkort in de verkoop.
Dat gaat je geld kosten.... ik vraag me af of Onno zijn LifeDrive al kwijt is geraakt via ons forum. Tsja, toch denk ik in dezelfde richting als jij, alleen blijf ik dan ook kijken richting PPC .
Met citaat reageren
  #73  
Oud 10 oktober 2005, 23:42
nsq1968
Guest
 
Berichten: n/a
Tja, heb tot nu toe alleen positieve ervaringen met de Life Drive. Je moet alleen goed opletten welke software je er op zet.
Met citaat reageren
  #74  
Oud 11 oktober 2005, 17:16
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Maar jij hebt toch een TH55?
Met citaat reageren
  #75  
Oud 11 oktober 2005, 19:09
nsq1968
Guest
 
Berichten: n/a
Yep, maar mijn vrouw een Lifedrive. Kan ik eens mooi vergelijken


Battery Life is dramatisch maar tja ben natuurlijk wel erg verwend met mijn th55
Met citaat reageren
  #76  
Oud 11 oktober 2005, 19:41
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Betere vergelijking wordt die nieuwe T? met je TH55. We zullen zien.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 19 oktober 2005, 13:13
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Mijn LifeDrive blijft nu stabiel met de volgende software geïnstalleerd:

Agendus Pro
Docs To Go premium laatste versie
Versamail (ongebruikt)
Addit
BackupBuddyVFS
CC Lite (msnkloon)
Expense (ongebruikt)
Resco Explorer
Resco Viewer
FBTV (nieuwste versie)
FileZ (nieuwste versie)
Amy's Knowledge Tree (soort algemene ontwikkelingsdatabase-je)
MobiPocket Reader (nieuwste versie)
WorldMate Pro 5
Open Chess
Pocket Tunes (vrijwel ongebruikt)
Shadow Plan
Punch Time Clock
TCPMP
TomeRaider 3
Ultimate Bowling Fighter
UnDupe
Splash Clock
Yaps
TomTom recente versie

Het wifi-gebeuren werkt over het algemeen redelijk goed, alleen als ik vanuit Agendus mail een link uit een emailtje aanklik, wil Blazer wel eens blijven hangen en me dwingen tot een softe reset . Datzelfde probleem doet zich regelmatig voor als de wifi-utility een draadloos netwerk ontdekt maar er niet mee kan verbinden (wegens beveiliging of te zwak signaal).

Ook heb ik heel af en toe last van het "witte scherm des doods", softe reset vereist.

Eindconclusie: Het apparaat is prachtig vormgegeven vind ik, als mutimediamachine voldoet het goed als je gebruik maakt van de juiste software. Wifi is een geweldige uitbreiding en als je regelmatig in contact komt met bereikbare draadloze netwerken zelfs onmisbaar in mijn ogen. De bediening is des Palms, intuïtief en snel. De blokkeer- aan- en uitschuif is een nuttige en goed werkende verbetering.
Met de probleempjes valt goed te leven, al denk ik er nog steeds over om weer terug te gaan naar iets met anderssoortig geheugen. Het harde-schijf-concept spreekt me niet erg aan. Ik kan begrijpen dat dit een kostenbeparende manier is om veel geheugencapaciteit mee te geven maar zou dan toch graag de problemen die ontstaan uit het ingebouwde geheugenmanagement, opgelost zien worden. Blijven hopen op een update maar.
Als ik zou besluiten om over te stappen op een ander model, heeft dat voornamelijk te maken met een gevoel. Een gevoel van traagheid en onbetrouwbaarheid dat niet meer gestaafd wordt door bewijzen uit de praktijk. Oppassen met sommige derde partij software, dat klopt maar is niet iets specifiek voor de LifeDrive, al heeft dit model door het andere geheugenbeheer er waarschijnlijk iets meer last van. Dat zal wel goed komen uiteindelijk.

EDIT
update: met de nieuwste rom-update zijn de problemen met PocketTunes gedeeltelijk opgelost. Tussen de nummers hoor je niks meer, het geluid is gewoon goed. Alleen als je switcht naar een andere applicatie terwijl PT blijft afspelen krijg je dezelfde problemen als voorheen: haperen, kraken en meer van die ellende. Wifi lijkt de verbinding sneller op te bouwen, stabieler te werken en Blazer voelt sneller aan. Wel blijven de problemen met de sniffers als bv. NetChaser bestaan (reactie ontwikkelaar: zal wel aan jouw LifeDrive liggen....). Er is tevens een patch beschikbaar voor de problemen met de security-instellingen in prefs. Ook geïnstalleerd maar ik gebruik security nog niet dus daar kan ik niks over zeggen. Mijn LifeDrive was al stabiel en daar is verder misschien iets meer stabiliteit aan toegevoegd, ik heb per week nog 1 à 2 spontane softe resets /freezes verplichte resets.


Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 11 december 2005 om 22:10.
Met citaat reageren
  #78  
Oud 19 oktober 2005, 13:51
Ronald van Esch's schermafbeelding
Ronald van Esch Ronald van Esch is offline
Nolite timere, ego sum
Voornaam: Ronald
Model: Symbian
 
Geregistreerd: 27 november 2001
Locatie: Apeldoorn, Netherlands
Berichten: 114
Bedankt Rudy, je omschrijft precies mijn gevoel over mijn Life Drive.

De mijne draait ook erg stabiel, naast de standaard meegeleverde progjes met:

Agendus Pro
2Action Meeting
Bonsai ( draaide ook perfect met Shadow)
Bejeweled 2
Docs to Go premium
Expens-n-Go
Filez
Keyboard ( driver for IR toetsenbord )
TomTom Navigator 5 ( alle kaarten op Life Drive harde schijf)
SlovoEd ( alle woordenboeken op Life Drive Harde Schijf)
Techsounds 5
Text Plus
Yahdice
Microquad
Prison

De enige keren dat ik een softe reset krijg is heeel af en toe met Blazer.
__________________
Cogito ergo doleo

Per 20-07-2005:
Life Drive + Tom-Tom5 Bluetooth + Piel frama leder case
PER 01-12-2006 Nokia E61 + Piel Frama Vachetta(mooiiii) Case en TomTom 6
Met citaat reageren
  #79  
Oud 20 oktober 2005, 09:33
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
en al bericht?

rudyheidenis schreef

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [URL=http://lifedriveforum.com/viewtopic.php?t=123
link[/url] op het LifeDrive forum. Die ontwikkelaar heb ik al gemaild met 0,0 resultaat. Ik ga NetChaser's maker ook nog aan de tand voelen.

was nieuwschierig had je al resultaten van natchaser?
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #80  
Oud 20 oktober 2005, 12:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Noppes, van beide ontwikkelaars helemaal niks gehoord. PalmGear heeft het op zich genomen om een van die twee (WifiWhere geloof ik) zelf te benaderen hierover maar daar heb ik ook al een maand niets meer van gehoord. Lekkere service wel. Voorlopig gebruik ik de ingebouwde wifi-zoek functie, dat werkt ook aardig. Heb je overigens dat JiWire al eens geprobeerd (via Addit)?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023