Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16 oktober 2009, 18:20
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Van Palm PDA naar iPod Touch: wie?

Het wachten op de Palm Pre beu heb ik besloten -aangezien de telefoonfunctie voor mij niet essentieel is- een iPod Touch aan te schaffen. Ik ben geïnteresseerd in het overzetten van kalender/contacten/memo/todo- gegevens van Palm naar iPod en heb hier al het een en ander (tegenstrijdigs) over gelezen.

Verder gebruik ik op de Palm vooral eWallet (bestaat ook voor iPod gelukkig) en MobileDB.

Zijn er hier (ex-)Palmgebruikers die ervaring hebben met deze overstap? Bestaat er een analoog van de Palm Desktop voor de iPod?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 oktober 2009, 18:53
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS Bekijk bericht


Zijn er hier (ex-)Palmgebruikers die ervaring hebben met deze overstap? Bestaat er een analoog van de Palm Desktop voor de iPod?
Zal moeilijk worden, irda?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 oktober 2009, 19:45
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Zal moeilijk worden, irda?
Ik denk dat de iPod geen irda heeft....
Het zou trouwens ook onbegonnen werk zijn om 10 jaar afspraken te selecteren en te beamen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2009, 19:48
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS Bekijk bericht
Ik denk dat de iPod geen irda heeft....
Het zou trouwens ook onbegonnen werk zijn om 10 jaar afspraken te selecteren en te beamen.
als het alleen / hoofdzakelijk om de agenda gaat is google agenda ( of een vergelijkbare agenda ) misschien een optie om als tussenstap te nemen
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 oktober 2009, 20:03
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS Bekijk bericht
Ik denk dat de iPod geen irda heeft....
Het zou trouwens ook onbegonnen werk zijn om 10 jaar afspraken te selecteren en te beamen.
Ik ken die Ipod Touch al helemaal niet. Maar als ie .csv aankan dan Zijn er wel mogelijkheden.
Zelf zou ik zo'n muziekdoos nooit aanschaffen voor dit.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 oktober 2009, 20:54
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Ik ken die Ipod Touch al helemaal niet. Maar als ie .csv aankan dan Zijn er wel mogelijkheden.
Zelf zou ik zo'n muziekdoos nooit aanschaffen voor dit.
Met permissie: als je de Ipod helemaal niet kent, waarom reageer je dan?? Zo kom ik niet echt veel verder.

Heb trouwens ook lang gedacht dat de iPod Touch een 'feest-apparaat' was, maar dat ding kan ontzettend veel meer. Net zoals voor Palm OS zijn er talloze toepassingen of alle mogelijke gebieden. Één voorbeeld:
iPhone Medical App Review
En al je wat rondkijkt zie je op alle mogelijke gebieden toepassingen. Alleen het rechtoe-rechtaan PIM-werk blijft achter, hoewel: Welcome to WebIS.net - Pocket Informant iPhone/iPod Touch
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 oktober 2009, 00:25
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Ik ben al tijden op zoek naar een goede opvolger van mijn TH55.
De drawback was bij mij steeds het overzetten van de PIM (agenda, memo, todo, adressen). Echter Palm is toch helaas een aflopende zaak.

Gisteren gezwicht voor de iPhone. Inderdaad bestaan er al een groot aantal
apps op medisch gebied.
Het is een zeer intuitief apparaat. Ik had dezelfde indruk die ik kreeg toen ik voor het eerst een Palm V kocht. Denk dat dat wel goed komt

Ik heb behoorlijk rondgekeken op het web. Er is echter (nog) geen eenvoudige mogelijkheid om de PIM over te zetten

Agenda: via Yahoo agenda zou mogelijk zijn

Datebook: via Outlook

Memo: Evernote lijkt prima. Zie ook hier
http://palmdoc.net/?p=1737

Todo: via toodledo

Het wordt toch een aardige omschakeling.
Ik denk dat ik ga wachten op een goede versie van bijv Agendus om eea over te zetten.

Succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 oktober 2009, 01:07
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS Bekijk bericht
Met permissie: als je de Ipod helemaal niet kent, waarom reageer je dan?? Zo kom ik niet echt veel verder.
Omdat ik PALM (desktop) wel een (beetje) ken. Als de Ipod Touch .csv oid kan inlezen is een deel van je probleem opgelost. Maar dat verwacht ik niet. Wat kan die Ipod of een Iphone nu wel?
Ik verwacht eigenlijk dat ie helemaal geen standaard fomaten kan inlezen omdat Apple nu eenmaal Apple is en er zijn eigen standaarden op na houd.
Ieder device dat niet kan inlezen wat ik gebruik, standaard formaten mijd ik als de pest.Tik into google "what file formats the Ipod touch know" krijg je enkel multimedia formats.

Als dat zo is had jij dat ook kunnen weten, en had je eea nu al geweten
Maar ik begreep dat je nog niets gekocht had.
Misschien is dit dan iets voor je
Marktplaats.nl > Mobile-Action, Palm Pré 8GB Nieuw 1jaar garantie - Telecommunicatie - Pda's

Overigens. Ik kan niet elke device kennen. Ik ken er al genoeg. daarbij schijnt jij die Ipod ook niet te kennen

@PulmoPalm,

Nou ga jij "" lol"krijgen. Bekijk die agenda maar eens van die Iphone.
Je opmerking over de PALM als "aflopende zaak" snap ik maar half. Die apps blijven gewoon. De data op jouw PALM ook. Wat is het probleem dan? Ik ben juist weer een PALM aan het gebruiken. Alles wat er extra in zit in de huidige devices hebben we toch eigenlijk allemaal niet nodig om een paar afspraken en contacts bij te houden. Ja, het is leuk. Maar vrij nutteloos.

Laatst gewijzigd door deMol; 19 oktober 2009 om 01:40.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 oktober 2009, 19:12
Arie1961's schermafbeelding
Arie1961 Arie1961 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 10 december 2007
Locatie: Rozenburg ZH
Berichten: 144
iPod synchroniseerd via itunes. als je een Mac computer hebt heb je iCal als agenda waar de iPod ook mee werkt, hoe het met windows zit weet ik niet
__________________
Palm Tungsten E2 / Treo 680 / HTC Wildfire

Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox)
Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox)

SpiderOak referral link
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 oktober 2009, 22:15
CWdV's schermafbeelding
CWdV CWdV is offline
Palmprutser
Voornaam: CW
Model: Palm Zire71
 
Geregistreerd: 05 juni 2005
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Berichten: 327
.

Laatst gewijzigd door CWdV; 18 oktober 2009 om 22:26. Reden: Off-topic
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 oktober 2009, 14:48
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als je Palm gegevens op een PC of iMac staan, dan is er geen enkel probleem (op de prijs van dit pakket na dan): The Missing Sync kan al je gegevens overzetten.

Zelf voor mij nog steeds geen iPhone, omdat ik nog steeds niet overtuigd ben van de functionaliteit van de agenda en het adresboek. Ik moet zeggen dat ik mijn informatie alleen heb uit reviews en van ervaringen van steeds meer collega's met een iPhone. Die gebruiken de PIM applicaties echter nauwelijks.

Succes, groeten, Roel
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #12  
Oud 19 oktober 2009, 19:57
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RoelvdV Bekijk bericht
Als je Palm gegevens op een PC of iMac staan, dan is er geen enkel probleem (op de prijs van dit pakket na dan): The Missing Sync kan al je gegevens overzetten.

Zelf voor mij nog steeds geen iPhone, omdat ik nog steeds niet overtuigd ben van de functionaliteit van de agenda en het adresboek. Ik moet zeggen dat ik mijn informatie alleen heb uit reviews en van ervaringen van steeds meer collega's met een iPhone. Die gebruiken de PIM applicaties echter nauwelijks.

Succes, groeten, Roel
Dat ziet er interessant uit maarrrrr: het PIM-systeem van de iPod stelt niet veel voor. Ik ben daarom van plan Pocket Informant of Agendus o.i.d. te gebruiken; dit programma kan geen gebruik maken van de iPod-agenda-gegevens en bouwt dus een eigen database. Met de Missing Sync komen mijn gegevens dus wel in de iPod, maar ze blijven onleesbaar voor Pocket Informant.

Misschien maar van nul opnieuw beginnen...of inderdaad Google calendar gebruiken.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 20 oktober 2009, 07:56
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik heb eerst m'n Palm agenda en contactpersonen via 'Missing Sync' met m'n Mac gesynchroniseerd. Vervolgens m'n iCal calender en Adresboek geëxporteerd (als bestand dus) en deze bestanden geïmporteerd in Google calendar en contactpersonen. Dit lijkt omslachtig, maar werkte snel en vlekkeloos.

Mocht je dus besluiten Google te gebruiken (i.p.v. bijvoorbeeld .Mac), dan is conversie van je Palm kalender en contactpersonen goed te doen. Of en hoe het met .Mac werkt weet ik niet.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 01 november 2009, 16:16
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS Bekijk bericht
Het wachten op de Palm Pre beu heb ik besloten -aangezien de telefoonfunctie voor mij niet essentieel is- een iPod Touch aan te schaffen. Ik ben geïnteresseerd in het overzetten van kalender/contacten/memo/todo- gegevens van Palm naar iPod en heb hier al het een en ander (tegenstrijdigs) over gelezen.

Verder gebruik ik op de Palm vooral eWallet (bestaat ook voor iPod gelukkig) en MobileDB.

Zijn er hier (ex-)Palmgebruikers die ervaring hebben met deze overstap? Bestaat er een analoog van de Palm Desktop voor de iPod?
Ik heb me een iPod Touch aangeschaft en wil even de eerste ervaringen met jullie delen, voor wie het interesseert.
Allereerst voor wat het onderwerp Palm en PIM -zie ook
http://www.palmclub.nl/forums/discus...-palm-pim.html
- betreft kwam ik dit op het spoor; deze posters formuleren duidelijker dan ikzelf wat ik verwacht van een opvolger van mijn TX en waarom ik niet meer op de Pre zit te wachten:

Dear Palm: It's time to fix Calendar | PreCentral.net
Mr. Rubinstein: I do not care about Itunes sync. PLEASE fix the calendar! - PreCentral Forums

Nu de iPod:
De iPod is een werkelijk prachtig apparaat: klein, handzaam, helder scherm. Na 5 minuten weet je hoe (bijna) alles werkt. Koppeling met PC ging vlekkeloos. Nul vastlopers tot nu toe (met de TX bijna dagelijks bij Wifi-gebruik). Één zeer merkwaardig iets: je kunt geen bezochte websites opslaan. Dus thuis bv de Nu.nl-site bezoeken om die later elders (waar geen Wifi is) te bekijken kan niet. Daar staat tegenover dat ik wel het NOS-journaal of de NRC kan downloaden en later bekijken.

De agendasoftware standaard op de iPod is een lachertje. Het enige alternatief op dit moment is Pocket Informant; werkt redelijk maar niet zo snel als Agendus op de TX. Agendus is bezig met een versie voor de iPod, dus daar wacht ik maar even op.
Kalendergegevens (via Google) en contacts (via iTunes) kon ik makkelijk overzetten.
De memo's zijn lastiger: ik heb ze ge-exporteerd en nu staan ze in een CSV-bestand. Met kopieren/plakken kan ik ze in een memo-programmaatje op de iPod krijgen, maar dat is wel bewerkelijk natuurlijk.
Mijn databases uit MobileDB staan nu in Handbase; ik heb ze eerst ge-exporteerd uit de Palm-PDB naar CSV-bestand, en toen met Handbase geïmporteerd/geconverteerd naar PDB-formaat (is anders dan Palm-PDB) voor Handbase.
Todo's: ik had er maar weinig, dus gewoon overgetypt

Als je kijkt naar de absurde prijs die nu voor de TX wordt gevraagd (299 euro) dan lijkt mij de stap naar de iPod (179 euro) voor velen aantrekkelijk, zeker als Agendus straks met een volwaardige applicatie voor iPod komt.

Het zal niet lang meer duren of ik sluit me na 10-12 jaar PalmOS met lichte pijn in het hart aan bij
http://www.palmclub.nl/forums/palm-p...heid-palm.html
Met citaat reageren
  #15  
Oud 01 november 2009, 17:05
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Roland,
Met de iPhone heb ik de memo's (paar honderd) gesynct via een free account
Toodledo : A to-do list to organize your tasks. Ging uitstekend.

Gebruik notebook van appigo op de iPhone. Tot nu toe uitstekend.
Synct prima en werkt ook offline.

Ik bemerk dat meerdere collega's van Palm naar iPhone zijn overgestapt, en tot nu toe eveneens erg tevreden zijn.

Datebook iPhone is nebbisj. Daar moet Agendus nog op inspringen inderdaad!
Met citaat reageren
  #16  
Oud 21 januari 2010, 19:46
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RolandS Bekijk bericht
Ik heb me een iPod Touch aangeschaft en wil even de eerste ervaringen met jullie delen, voor wie het interesseert.


Kalendergegevens (via Google) en contacts (via iTunes) kon ik makkelijk overzetten.

Todo's: ik had er maar weinig, dus gewoon overgetypt
Als ik dan bij mij kijk
1186 adressen
10966 data book
1378 Documenten
459 memo pad
111 to do list

dus ik lekker wachten tot alles automatisch gaat ...zie mij al overtypen..
Dus is dan alles offline beschikbaar? want daar gaat het bij wel over..
toch interesant hoor...thx
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
Met citaat reageren
  #17  
Oud 10 november 2009, 12:35
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
GTD in Evernote | Lifehacking

misschien heb je -OP- hier nog iets aan.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 10 november 2009, 12:39
smacdab smacdab is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Berichten: 136
maar google kalender is zonder bereik toch niet in te zien?
Met citaat reageren
  #19  
Oud 10 november 2009, 15:33
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smacdab Bekijk bericht
maar google kalender is zonder bereik toch niet in te zien?
Nee, maar je kunt wel synchroniseren als er wél bereik is. Zoveel ervaring heb ik er nog niet mee hoor; gebruik nu nog mijn TX als PDA, en ben aan het experimenteren met de iPod (mooi apparaat!!)
Met citaat reageren
  #20  
Oud 08 maart 2010, 16:00
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
als dit al geschikt was voor de Ipod touh waren al je problemen voorbij )
http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...m-desktop.html

misschien werkt dit wel :
http://maxnoy.com/ipod/
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
ipod, overstap, pim


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023