Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03 januari 2001, 09:44
unlinear
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Ik ga in februari iets langer dan 2 weken in de richting van de USA (Chicago, dus.. waar zijn mn handschoenen ook alweer? dat wordt koud daar) en nu vroeg ik me af wat de opties waren om mijn Vx te opladen terwijl ik daar ben.

Het geld groeit me niet op de rug maar zowel goedkope opties als duurdere zijn welkom.. Ik ben bereid mijn cradle mee te nemen maar kan ik die daar zo maar aansluiten met een verloopstekker? M'n laptop slikt 110V wel zo met een stekker..

-Rob
Met citaat reageren
  #2  
Oud 03 januari 2001, 12:04
aptroot
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens mij moet je die 2 weken halen (als je geen verlichting gebruikt). De accu van de palmvx gaat volgens mij wel zo'n 3 a 4 weken mee. Ik heb ook een blad een speciaal oplaad stekkertje gezien. Je kan dan een standaard 9 volt batterijtje aan je palm v aansluiten en in totaal 3 a 4 keer je palm volledig mee opladen. Geen idee wat het kost of waar je het kan krijgen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 januari 2001, 16:33
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
laden Palm Vx in USA

Als je de palm regelmatig gebruikt gaat de batterij ca. 10 dagen mee (in ieder geval bij mij). Misschien nog wel minder als je hem in chicago buiten gebruikt omdat zoals bekend bij koude de capaciteit van oplaadbare batterijen terugloopt.
Je kan op de spanningsadapter van je cradle zien of hij ook werkt op 110 volt. Bij "Input" moet dan zoiets staan als "Input 100-230 volt". als dit het geval is kan je zonder problemen je cradle en spanningsadapter gebruiken in de US (met verloopstekker).
De laadtijd zal wel ca. 2x zo lang zijn vanwege de lagere spanning.
Suc6,
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 januari 2001, 19:20
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Er is een reiskit te koop van Palm met een reislader en verschillende verloopstekkers voor allemaal landen. Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel die kost
Er zijn ook 'emergency' laadapparaatjes te koop, zoals zo'n lader die op een 9V blokbatterij werkt. Daar moet je ook wel mee vooruit kunnen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 januari 2001, 20:09
ReneS ReneS is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rene
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Veldhoven
Berichten: 115
Vakantie.. hoe te chargen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy Sie
Er is een reiskit te koop van Palm met een reislader en verschillende verloopstekkers voor allemaal landen. Ik heb alleen geen flauw idee hoeveel die kost
Ik wel, ca. 110,00 excl. BTW bij Dunnet in Rotterdam.
Maar als je de cradle mee kunt nemen bespaar je dit natuurlijk.
__________________
Wat niemand weet, weet ik ook.
René
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 januari 2001, 08:06
paul rijken
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb laatst via internet (vooruitbetaling van nlg 39,=) bij http://www.pdashop.nl (rotterdam) een palm v travelling charger (quick power recharger) gekocht. kun je je palm inderdaad met een standaard 9v batterij opladen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 januari 2001, 10:09
Eelco Eelco is offline
Lid
Model: Palm m500
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Geldrop
Berichten: 17
Waar komt je Palm eigenlijk vandaan? De standaard adapters voor Europa zijn namenlijk niet alleen geschikt voor 110 volt, maar je hebt bovendien geen verloopstekker nodig. Er zit een driehoekig blokje op de adapter met twee ronde stopcontact pootjes. Als je dit blokje eraf schuift kan er een blokje voor engeland opgeschoven worden. De twee metalen pennetjes waar je dat blokje op schuift kun je ook naar voren klappen, en dan heb je een amerikaanse aansluiting.

Groeten, Eelco
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 januari 2001, 20:11
doordrijver
Guest
 
Berichten: n/a
Ik las een tijdje terug op een Duitse palmpagina dat er ook een lader op zonnecellen werd aangeboden. Weet niet meer exact waar, maar loont de moeite dit te zoeken.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 06 januari 2001, 13:06
perry
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

Je kunt met een eenvoudige verloop stecker naar de sockets in de USA aan de slag. Ik denk dat als je hem 'normaal' gebruikt, geen problemen zult hebben.
Als ik 1-2 weken weg ben neem ik geen cradle mee


Perry
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 januari 2001, 17:14
n-light
Guest
 
Berichten: n/a
Voor 50 piek is die 9v charger te koop bij pdashop.nl
Iemand die weet of deze zowel op een 3 als 5 te gerbuiken is ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023