Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 februari 2002, 19:58
jacobus
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy stay on in cradle

Ondanks dat de optie 'stay on in cradle' staat aangevinkt springt toch mijn Clie uit als hij in de cradle staat.
Heeft iemand hetzelfde probleem ? en wat kan ik er eventueel aan doen ?

Vriendelijke groet,

Jacobus
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 februari 2002, 20:32
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
voor de palm is er 505LightOn. Met als opties Stay lit when in cradle en Stay on in cradle.
Wellicht werkt die op jouw PDA?

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 februari 2002, 22:55
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Bug!

Hetzelfde probleem met de Palm m505 is besproken in deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=2732

Ik ben nog steeds van mening dat het een "bug" is (in Palm OS 4.0), alhoewel je het ook een "feature" zou kunnen noemen als je er erg lang over nadenkt...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 februari 2002, 12:38
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Clie-site

Kijk eens op de clie site www.clieworld.co.uk
Daar heb ik een freeware proggie gedownload zodat mijn clie aanblijft in de cradle.

Volgens Palm is het geen defect. Het gebeurd alleen als je de autolock functie actief hebt. Dit moet voorkomen dat, wanneer je je palm op kantoor in de cradle alleen laat, je gegevens niet beveiligd zijn.
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 februari 2002, 22:40
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ontwerpfout

In mijn ogen blijft het een "bug" of misschien aardiger gezegd: een ontwerpfout. Als je namelijk expliciet de optie "Stay on in cradle" aan zet mag je verwachten dat de Palm ook inderdaad aan blijft in de cradle. Dat een andere instelling in je Palm (Autolock) de gekozen instelling zonder waarschuwing ongedaan maakt is in mijn ogen de "ontwerpfout".

Beter zou zijn om tenminste te waarschuwen dat "Stay on in cradle" niet meer werkt als je de "Autolock" functie aan zet. Ook als je "Stay on in cradle" aan zet terwijl de "Autolock" functie aan staat zou een waarschuwing op zijn plaats zijn. Nog beter zou zijn als deze twee functies gecombineerd worden zodat je zelf de combinatie kan kiezen.

Goed dan, ik stel mijn mening bij. Het is geen bug maar een ontwerpfout
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 februari 2002, 08:46
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Het lijkt mij helemaal geen ontwerpfout. Als je instelt dat je gegevens beveiligd moeten zijn, weegt dat zwaarder dan het feit dat je graag je schermpje aan hebt in de cradle. Je kan dan immers nooit je Palm per ongeluk open en bloot achter laten in de cradle. Het was natuurlijk begonnen om de veiligheid. Palm heeft deze optie heel goed geïmplementeerd.

Je hebt wel gelijk, dat er op een of andere manier een terugkoppeling moet zijn als je "stay on in cradle" en de lockfunctie het aan staan. Nog mooier zou zijn dat als je je Palm in de cradel zet dat je een keuze krijgt: Maximale veiligheid (dus auto uit en lock) of geen beveiliging (dus aan blijven).

Gelukkig is er zijn er mogelijkheden om het één en ander te omzeilen. Wel is de vraag heo dat moet met OS5. Hacks zullen dat niet meer werken en de beveiliging is naar een hoger niveau getild. Misschien een kopietje van deze draad naar Palm?

JJ
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 februari 2002, 21:24
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Hoe zwaar een functie van PalmOS weegt weet je alleen van jezelf. Voor mij wegen andere functies dan beveiliging zwaarder. Het is dus subjectief. Ongeacht welke functie het betreft vind ik het nogal slordig dat een functie zonder waarschuwing wordt uitgeschakeld als je een andere functie aan schakelt. En andersom dat een functie niet werkt omdat een andere functie aan staat. Dus ik houd het nog steeds op een ontwerpfout. Nou vooruit, ik maak er "slordigheid" van.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 februari 2002, 15:23
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Ok, een slordigheid van Palm.

Nu rest alleen de vraag of Jacobus nu uit zijn problemen is.

JJ
Met citaat reageren
  #9  
Oud 08 februari 2002, 18:34
jacobus
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up nu wel

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen Linssen
[b]Ok, een slordigheid van Palm.

Nu rest alleen de vraag of Jacobus nu uit zijn problemen is.

Nu wel, had bericht wel ooit gelezen, maar er niet aan gedacht, en als je van een PalmV afkomt Tja dan is dit weer nieuw.
Had wel het ideen dat de Clie niets mankeerde. Ga er altijd vanuit dat apparatuur inorde is.

Vreemd blijft het echter wel dat je bij stay on verder niets ziet of kan instellen.

Iedereen bedankt voor het antwoord.

Jacobus
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 juli 2003, 14:45
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
Zelfde met Tungsten T

Mijn Tungsten T valt ook uit na de door mij ingestelde auto-off tijd (alle verschillende tijden al geprobeerd) terwijl stay on in cradle op on staat!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 juli 2003, 20:17
Boss's schermafbeelding
Boss Boss is offline
Forumbikkel
Model: Geen
 
Geregistreerd: 08 maart 2001
Locatie: Delft
Berichten: 428
Heb je de rest van dez ethread al doorgelezen? Heb je Autolock uitstaan bij de security settings?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 juli 2003, 23:07
palmario's schermafbeelding
palmario palmario is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 01 december 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 64
Dank je, weer eens te snel een berichtje geplaatst zonder eerst goed gelezen te hebben!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023