Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 december 2005, 05:44
patrick35
Guest
 
Berichten: n/a
zijn er nog DANA gebruikers ??

Beste lezers van dit forum
Graag had ik mensen ontmoet die een DANA nog gebruiken.
Heb vragen rond: *gebruiken ze die ook om internet te verbinden (hoe??) en *slagen ze er in om te printen?, enz.
Dank voor uw reactie!
Patrick
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 december 2005, 07:49
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Patrick en welkom op dit forum.

Of hier nog Dana gebruikers zijn weet ik niet, maar heb je dit review al gezien?

Groeten, Roel.

P.S. ik heb je thread verplaatst naar een forumonderdeel waar deze vraag beter tot zijn recht komt.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2006, 22:32
boonzajer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrick35
Beste lezers van dit forum
Graag had ik mensen ontmoet die een DANA nog gebruiken.
Heb vragen rond: *gebruiken ze die ook om internet te verbinden (hoe??) en *slagen ze er in om te printen?, enz.
Dank voor uw reactie!
Patrick
jazeker, een dana wireless, en met het grootste genoegen. geloof alleen dat de fabriek niet m eer bestaat of is overgenomen, jammer.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 januari 2006, 07:29
patrick35
Guest
 
Berichten: n/a
Oef toch een reactie, bedankt!!
Mag ik u enkele vragen stellen ivm gebruik Dana?
Is printen via usb voor u mogelijk? waarschijnlijk gebruikt u de draadloze verbinding... Kunt u backuppen op de sd-card?
Ik zou dan graag zo'n Sd-card vinden die de wireless verbinding met mijn ibook kan maken. De fabricant noch verdeler in nederland reageren niet.
Bedankt en vriendelijke groet,
Patrick
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 januari 2006, 21:40
boonzajer
Guest
 
Berichten: n/a
dana

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrick35
Oef toch een reactie, bedankt!!
Mag ik u enkele vragen stellen ivm gebruik Dana?
Is printen via usb voor u mogelijk?

ja, dat kan maar ik doe het niet

waarschijnlijk gebruikt u de draadloze verbinding..ja, ik heb een canon printer met infrarood, dat gaat voortreffelijk.
Kunt u backuppen op de sd-card?

ja, dat gaat hel gemakkelijk - ik doe het alleen met tekstbestanden. je zet de kaart er in en je favet je bestand naar ´card1´

Ik zou dan graag zo'n Sd-card vinden die de wireless verbinding met mijn ibook kan maken.
Je kan via infrarood alles overzetten, maar dan op documentniveau. de vraag of je er ook mee kan werken hangt af van de programma´s de je ibook hanteert + die moeten kloppen met de dana.
Een zeer handige tussenvertaling levert docs2tgo: dat maakt het mogelijk op de dana in word te werken, wordbestanden direkt te importeren en weer te exporteren.
Er is verder een wat oudere sd kaart die bluetooth levert voor de wat oudere palm operating systemen (versie 4xxx). Pas op: palm os 5xxx is geheel anders, en daar heb je voor de dana dus niets aan.
En je kan natuurlijk je sd kaartje direct inlezen in een ander systeem, via een usb hubje (zo een apparaat dat allerlei kaartformaten leest en via usb aan de computer hangt). Voorzover je daarbij word documenten aflevert (zie boven, via docs2go) kan je ze direkt bewerken en lezen. Wat een ibook doet weet ik eerlijk gezegd niet, ik ken het niet en ken dus ook het OS niet.

De fabricant noch verdeler in nederland reageren niet.
Dat klopt, de fabriek is verkocht, dus hun oorspronkelijke site is bevroren (www.alphasmart.com). De oude posts staan er nog wel allemaal op, en die kan je ook gewoon lezen. Daarop kan je met enig zoeken alle antwooren p je vragen vinden.
In Nederland ben je het beste af met de firma Heutink, een leverancier van schoolmateriaal. Dat was een van de twee importeurs, en die hebben waarschijnlijk nog wel het een en ander liggen. Buitengewoon vriendelijke mensen. Heb hun site niet, maar dat vind je wel via google.


Bedankt en vriendelijke groet,
Patrick
succes,

r
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 januari 2006, 11:53
patrick35
Guest
 
Berichten: n/a
Boozajer bedankt voor je wijze zinnen!!
PATRICK
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023