Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04 november 2005, 14:16
Jantah's schermafbeelding
Jantah Jantah is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar Jantah
TH55 back in business - goede image viewer?

Hoera, mijn TH55 is weer helemaal functioneel

Twee maanden terug had hij ineens de geest gegeven. Tot mijn stomme verbazing was er op dat moment helemaal niets te krijgen dat in de buurt kon komen van mijn toch al een jaar oude Sony. De PDA is naar Sony gestuurd, waar men o.a. het moederbord wilde vervangen a 300 euro. Dat heb ik dus niet laten doen, maar bij terugkomst bleek na het opladen alles het weer te doen, met uitzondering van de memory stick.

Gisteren de moed verzameld en de PDA opengeschroefd. Bleek dat men bij Sony gewoon was vergeten de memory stick reader in het moederbord te pluggen. Beetje een gepiel, maar alles doet het nu dus weer

Een probleempje: ik was de Resco image viewer aan het testen, maar doordat de datum was gereset en me dat pas opviel na de eerste hotsync is de evaluatie nu verlopen, terwijl ik eigenlijk nog 10 dagen had . Heeft er iemand, voordat ik Resco aanschaf, nog andere suggesties voor een goede image viewer voor de TH55?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 november 2005, 14:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Probeer eens "Image viewer" in te voeren in de zoekfunctie? In de Top10:

http://www.palmclub.nl/top10/

... staan ook een boel image viewers. Acidimage, is de andere grote betaalde tegenhanger, en er zijn talloze freeware viewers.

Gebruik ook de zoekfunctie van dit forum, zodat je van de aanwezige kennis gebruik kunt maken.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 november 2005, 16:05
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Zelf gebruik ik al jaren SplashPhoto. De afbeelding komt 'automatisch' in landscape- of portrait-formaat.
heel veel mogelijkheden, o.a. inzoomen. Shareware, maar zit overigens gratis bij TheMssingSync.

Daarnaast maakt Aaron (palmclublid) het freeware
Fotoboek.

Tenslotte: Op de TH55 zit toch ook PicselViewer van Sony zelf?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 november 2005, 20:49
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Twee maanden terug had hij ineens de geest gegeven. Tot mijn stomme verbazing was er op dat moment helemaal niets te krijgen dat in de buurt kon komen van mijn toch al een jaar oude Sony. De PDA is naar Sony gestuurd, waar men o.a. het moederbord wilde vervangen a 300 euro. Dat heb ik dus niet laten doen, maar bij terugkomst bleek na het opladen alles het weer te doen, met uitzondering van de memory stick.
Hebben ze als extra service de pda ingestraald ofzo, zodat hij hopelijk weer werkt ? Ik vind het in ieder geval een wonderlijk geval van self healing.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 november 2005, 08:22
Jantah's schermafbeelding
Jantah Jantah is offline
Lid
Voornaam: Jan
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 27 augustus 2005
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar Jantah
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Hebben ze als extra service de pda ingestraald ofzo, zodat hij hopelijk weer werkt ? Ik vind het in ieder geval een wonderlijk geval van self healing.
Ik had het idee dat er gewoon een vals contact zat in de Hold schakelaar, maar als je nog garantie hebt ga je zelf niet lopen prutsen natuurlijk. De diagnose was "vloeistofschade op het moederbord" en "corrosie op de flexibele voedingskaart", en die wilden ze beide vervangen. Blijkbaar was loshalen, schoonmaken en weer monteren voldoende. Ik hoop dat die het nog lang volhoudt, want ik ben weer net zo blij als toen die nog nieuw was

Intussen had ik wel naar wat nieuws lopen kijken natuurlijk. De mogelijkheid van de LifeDrive om foto's te tonen sprak me wel aan, tot ik me bedacht dat je daar helemaal geen grote harddisk voor nodig hebt. kwestie van de foto's even resizen naar 480x360, vervolgens croppen naar 480x320 en je hebt prachtige fullscreen foto's van 90Kb per stuk

Bedankt voor de suggesties voor een image viewer. Ik zoek iets waarmee ik de vakantiefoto's aan anderen kan laten zien. De viewer moet full 320x480 ondersteunen, automatisch roteren, een slideshow functie hebben en de mogelijkheid om foto's in submappen of categorieen onder te brengen. Resco, Splash photo en Acidimage voldoen wat dat betreft alle 3, maar Resco is de enige die die ook de mogelijkheid heeft om de Sony jog dial en Back knop te configureren. Themissingsync ga ik nog even opzoeken, want die kende ik ook nog niet.

Het aanbod van freeware viewers valt me trouwens bar tegen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 november 2005, 08:42
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
In SplashPhoto kan ik wel met de Jogdial voor- en achteruit navigeren. De Back-knop doet niets.
Hier vind je The Missing Sync, dat een must is voor Apple-begruikers met een Sony Clie, maar ook voor Windows heel veel mogelijkheden kent.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023