Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #161  
Oud 18 november 2005, 13:04
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
De Menuknop of de Application (Launcher) knop? Het bewuste schermpje heeft geen menu, dus de menuknop *mag* niets doen. De Launcher knop heeft wel een probleem waar ik nog niet uit ben.
Launcherknop inderdaad. Niet dat het een heel hinderlijk probleem is, als ik gewoon op Save druk, is er niets aan de hand.

Trouwens, ligt het aan mij, of doet de updater het niet meer (DNS error)?
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #162  
Oud 18 november 2005, 13:22
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB
Launcherknop inderdaad. Niet dat het een heel hinderlijk probleem is, als ik gewoon op Save druk, is er niets aan de hand.

Trouwens, ligt het aan mij, of doet de updater het niet meer (DNS error)?
Ik ga er naar kijken. Over de updater: zonet nog uitgewisseld en alles doet het bij mij gewoon.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #163  
Oud 18 november 2005, 13:34
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Nee, maar ik ben wel benieuwd of er nog meer mensen zijn met een Treo 650 en dit probleem.
Ook het probleem van A_van_T heb ik al eerder opgelost. Heb je de oude versie wel gedelete? Kijk eens onder "About" om het versienummer te achterhalen.
Ja, ik ben ook benieuwd. Zoals ik al zei heb ik een grote schoonmaak uitgevoerd en daarna heb ik versie 2.1.1. geinstalleerd; met dus hetzelfde, negatieve resultaat.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #164  
Oud 18 november 2005, 13:42
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Ja, ik ben ook benieuwd.
Je hebt een PM.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #165  
Oud 18 november 2005, 14:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Frans, FBTV doet het weer (ook de originele-met-alarm versie)! Na wat gedoe met dbScan van Pimlico (de makers van Datebk5) heb ik mijn datebook bestand kunnen opschonen en kan ik dus weer details van tvprogramma's bekijken.
Bedankt voor de moeite (donatie volgt )!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #166  
Oud 18 november 2005, 16:38
A_van_T
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Ook het probleem van A_van_T heb ik al eerder opgelost. Heb je de oude versie wel gedelete? Kijk eens onder "About" om het versienummer te achterhalen.
Ik heb versie 2.1.1

Overigens was gisteren het probleem even spontaan als het gekomen was weer uit de wereld. Ook nu krijg ik i.p.v. de error 40 melding netjes de vraag of ik de bestanden wil installeren. Vreemd maar het doet in ieder geval weer wat het moet!

Groet, Adrian
Met citaat reageren
  #167  
Oud 19 november 2005, 13:18
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Frans, ik ben er een tijd uitgeweest (ondertussen wel druk gebruik makend van FBTV) en heb de nieuwe versie geinstalleerd. Ook meteen de (door mij zo lang gewenste) conduit geinstalleerd. Werkte meteen

Klein minpuntje, ook ik kreeg steeds "DNS errors" te zien bij het updaten, maar met de conduit is dat nu achterhaald. Chapeau Frans en een hartelijk dankjewel
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
Met citaat reageren
  #168  
Oud 23 november 2005, 09:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
1. Eindelijk: Talpa zit nu ook in de lijst. Natuurlijk wel achter Nickelodeon.
2. De bestanden worden nu iets later (05:00 uur) geupdate.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #169  
Oud 23 november 2005, 10:20
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
2. De bestanden worden nu iets later (05:00 uur) geupdate.
Goed dat je het zegt. Mijn programma haalde om 5:00 uur je bestanden op voor de conduit. Ik heb het nu op 6:00 uur gezet.
Met citaat reageren
  #170  
Oud 23 november 2005, 11:31
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door notgo
Mijn programma haalde om 5:00 uur je bestanden op voor de conduit. Ik heb het nu op 6:00 uur gezet.
Volgens mij zat ik al op het randje van update-tijd mijn "XML provider". De laatste paar dagen ging het niet helemaal goed en plotseling werd het XML bestand 4 keer zo groot (dus een veel langere parse-tijd). Misschien is 5:00 dus ook nog te vroeg.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #171  
Oud 23 november 2005, 12:25
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214

Off-topic
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
mijn "XML provider"
Nu je het er over hebt: hoe kom jij eigenlijk aan de gidsgegevens?

__________________
WM is een drieletterwoord
Met citaat reageren
  #172  
Oud 23 november 2005, 12:49
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Met een beetje zoeken, had je deze post kunnen vinden:

http://www.palmclub.nl/forums/showthread.php?p=101222
Met citaat reageren
  #173  
Oud 23 november 2005, 22:52
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ik heb versie 2.1.1 ook geinstaleerd en nu verdwijnen de alarmen van bekeken programma's na een paar uur uit de alarmlijst. De alarmlijst wordt vanzelf leeg, maar de datebook entries zijn nog wel aanwezig. Die moet ik dan allemaal gaan opzoeken en in datebook zelf wissen. Vroeger kon je ze wissen uit de alarmlijst, wat simultaan het datebook opschoonde. Op een of andere manier werkt het nu niet meer.
Ik had de vorige versie met Palm Launcher gewist. Daarna heb ik de 4 bestanden via een kaartlezer geinstaleerd. Ik moest daarna weer mijn zenders en kleuren instellen.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #174  
Oud 24 november 2005, 07:43
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Ik heb versie 2.1.1 ook geinstaleerd en nu verdwijnen de alarmen van bekeken programma's na een paar uur uit de alarmlijst. De alarmlijst wordt vanzelf leeg, maar de datebook entries zijn nog wel aanwezig. Die moet ik dan allemaal gaan opzoeken en in datebook zelf wissen.
Klopt. Dit is vergelijkbaar met de "List view" in de modernere Datebook applicaties. Alleen vandaag (en verder) wordt getoond.
Citaat:
Vroeger kon je ze wissen uit de alarmlijst, wat simultaan het datebook opschoonde. Op een of andere manier werkt het nu niet meer.
Ook in versie 1 toonde ik al vanaf vandaag, dus daar is niets aan veranderd. Normale "Oude" Datebook entries blijven normaliter ook staan en kunnen gewoon gewist worden met "Purge".
Citaat:
Ik had de vorige versie met Palm Launcher gewist. Daarna heb ik de 4 bestanden via een kaartlezer geinstaleerd. Ik moest daarna weer mijn zenders en kleuren instellen.
Klopt. Palm heeft een mechanisme om bestanden (programma's en databases) te bundelen, zodat bij verwijdering er geen rotzooi achter blijft. Met deze update was het noodzakelijk om eerst de oude versie te verwijderen om conflicten te voorkomen.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #175  
Oud 24 november 2005, 18:26
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Ook in versie 1 toonde ik al vanaf vandaag, dus daar is niets aan veranderd.
Echt niet? Ik heb toch de indruk dat ze vroeger langer in de alarmlijst bleven staan. (referentie naar middernacht ipv aktuele tijd?)
Citaat:
Normale "Oude" Datebook entries blijven normaliter ook staan en kunnen gewoon gewist worden met "Purge".
Ik wil graag de FBTV entries eruit, maar andere dingen wil ik wel laten staan. Daarom volgend verzoek: Dat FBTV net als Holidays of HappyDays het datebook kan opschonen van zijn eigen entries.
Dat kan door alle alarmen te tonen in de alarmlijst (ze handmatig wissen gaat snel genoeg) of een menufunktie te voorzien die alle oudere entries wist.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #176  
Oud 24 november 2005, 20:50
costanza's schermafbeelding
costanza costanza is offline
Ocda
Voornaam: Thomas
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 juni 2003
Locatie: Heerenveen
Berichten: 72
Stuur een bericht via MSN naar costanza
Hey Frans,
op de eerste plaats: superprogramma!
Nog een paar puntjes:
  • Ik heb net de laatste versie gedownload van de website, maar bij about staat dat ik versie 2.05 heb en niet 2.1.1. Heb ik de verkeerde link?
  • Op mijn treo gebuik ik mijn stylus zo weinig mogelijk, als ik met de menu knop het menu wil openen dan lukt dit ook, maar als ik vervolgens door de menus wil gaan reageert het programma zelf ook nog steeds op de pijltoetsen door naar een volgende dag of tijdstip te gaan. Is dit een bekende bug?
  • Als ik het overzicht van één bepaalde zender open heb, zou het geweldig zijn als ik met de links en rechts toets naar de volgende of vorige zender zou kunnen springen. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar het lijkt me erg gebruiksvriendelijk.

Voor de rest
Met citaat reageren
  #177  
Oud 25 november 2005, 07:32
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia
Ik wil graag de FBTV entries eruit, maar andere dingen wil ik wel laten staan.
Waarom zou je de verlopen entries van FBTV wel willen verwijderen en de rest niet? Zitten ze in de weg ofzo (en de rest niet)?Als je de datum van je Palm een maand ofzo terug zet verschijnen de oude entries weer in de lijst en kun je ze verwijderen.
Vergeet niet dat de "FBTV entries" normale Date Book entries zijn geworden die (databasetechnisch) niets meer met FBTV te maken hebben.
FBTV bekijkt alleen het Date Book bestand of er entries zijn met category 15. Vanuit Date Book enhancers die categorien ondersteunen is het in principe mogelijk om fake "FBTV entries" te maken.
Eigenlijk is het hele "Alarms" scherm een overblijfsel uit een ver verleden toen ik zelf nog een database met alarms had en is nu eigenlijk overbodig geworden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door costanza
Ik heb net de laatste versie gedownload van de website
Je hebt de oude versie niet eerst verwijderd (anders kun je nooit 2.0.5 in beeld hebben ).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door costanza
Is dit een bekende bug?
Het is geen bug, maar iets wat niet geprogrammeerd is. Het is extra functionaliteit van de Treo (en nieuwe devices als de T|X enzo) die ik tzt. nog wil gaan toevoegen. Zelfs HB++ (ontwikkelomgeving van FBTV) ondersteunt dit niet standaard.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door costanza
... naar de volgende of vorige zender zou kunnen springen...
Ook hier zal ik tzt eens naar kijken.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #178  
Oud 25 november 2005, 08:24
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
Volgens mij zat ik al op het randje van update-tijd mijn "XML provider". De laatste paar dagen ging het niet helemaal goed en plotseling werd het XML bestand 4 keer zo groot (dus een veel langere parse-tijd). Misschien is 5:00 dus ook nog te vroeg.
5:00 is te vroeg. Dit wordt 5:45. De bestanden in de conduit van notgo zijn vandaag dus niet actueel.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 25 november 2005 om 08:31.
Met citaat reageren
  #179  
Oud 25 november 2005, 11:56
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr op 25-11-05, 09:32 in bericht #177
Waarom zou je de verlopen entries van FBTV wel willen verwijderen en de rest niet? Zitten ze in de weg ofzo (en de rest niet)?
Ik wil bepaalde zaken bijhouden als referentie, maar FBTV hoort daar niet bij.
Citaat:
Als je de datum van je Palm een maand ofzo terug zet verschijnen de oude entries weer in de lijst en kun je ze verwijderen.
Als jij dat zo in je programma zet, dat alle alarmen van de laatste maand te zien zijn, is dat voor mij nog eens zo gemakkelijk.
Citaat:
Vergeet niet dat de "FBTV entries" normale Date Book entries zijn geworden die (databasetechnisch) niets meer met FBTV te maken hebben.
Nee, FBTV heeft de records aangemaakt in de datebook database en dient ook voor het beheer er van te voorzien (cfr HoliDays en HappyDays).
Citaat:
FBTV bekijkt alleen het Date Book bestand of er entries zijn met category 15. Vanuit Date Book enhancers die categorien ondersteunen is het in principe mogelijk om fake "FBTV entries" te maken.
Misschien moet je ook wel checken of het een FBTV entry is, om interferentie met andere (toekomstige) software te vermijden.
Citaat:
Eigenlijk is het hele "Alarms" scherm een overblijfsel uit een ver verleden toen ik zelf nog een database met alarms had en is nu eigenlijk overbodig geworden.
Dat vind ik dus niet en pleit voor behoud en uitbreiding.
Citaat:
Origineel gepost door costanza
... naar de volgende of vorige zender zou kunnen springen...
Citaat:
Ook hier zal ik tzt eens naar kijken.
Mooi, dat 'onmogelijke' (zie post #85 3.e) punt was ook een van mijn wensen (post #81 punt 3e).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #180  
Oud 25 november 2005, 12:09
notgo notgo is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 juni 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
5:00 is te vroeg. Dit wordt 5:45. De bestanden in de conduit van notgo zijn vandaag dus niet actueel.
Bij mij staat hij nu om 6:00 (de tijd op de server wordt via een ntp server op de juiste tijd gezet). Dat geeft 15 minuten speling. Zou dat voldoende zijn?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 2 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 2 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023