Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2004, 11:28
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Met je PC toetsenbord rechtstreeks typen op je pda!

Zelf nog niet geprobeerd, maar met KeyLink van MobilityWare krijg je de mogelijkheid om je PC toetsenbord te gebruiken voor het werken op je pda.

Ditzelfde bedrijf maakt ook HandShare voor het op afstand besturen van je pda, waarbij een soort emulator scherm op je PC-scherm verschijnt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #2  
Oud 23 juli 2004, 21:31
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik heb net de trialware uitgeprobeerd en het werkt perfect! Je moet wel eerst even Java downloaden als je Windows XP gebruikt, anders werkt het niet.
Je PDA zit gewoon in de cradle (via USB) of via wireless netwerk en je kunt via je pc-toetsenbord tekst in programma's tikken. Er zijn zelfs speciale sneltoetscombinaties om commando's op je pda te geven.
Via usb heb ik het aan de gang gekregen, via bluetooth kreeg ik een foutmelding. Maar zou toch moeten werken.

Peter
  #3  
Oud 26 juli 2004, 22:20
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Ik heb het ook geprobeerd en het is een prachtig progje ,is er ook zoiets andersom? dus een soort pc emulator op je palm?
Ik zou zo graag via bleutooth netwerk bijv documenten openen en bekijken op die manier.
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
  #4  
Oud 26 juli 2004, 22:27
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 26-07-2004, om 23:20 heeft Patrick B dit gezegd in bericht #3
Ik heb het ook geprobeerd en het is een prachtig progje ,is er ook zoiets andersom? dus een soort pc emulator op je palm?
Ik zou zo graag via bleutooth netwerk bijv documenten openen en bekijken op die manier.
Zoek eens op vnc.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #5  
Oud 31 juli 2004, 12:23
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Citaat:
Op 26-07-2004, om 23:20 heeft Patrick B dit gezegd in bericht #3
Ik heb het ook geprobeerd en het is een prachtig progje ,is er ook zoiets andersom? dus een soort pc emulator op je palm?
Ik zou zo graag via bleutooth netwerk bijv documenten openen en bekijken op die manier.
Ja! Ik ben laatst Winhand tegengekomen op Palmgear. Je installeert een klein programma op je palm en je stelt de server in op je PC. Vervolgens kun je vanaf je palm gewoon met je PC werken, via Bluetooth of TCP/IP. Je ziet dus ect je desktop en kunt met je stylus de PC bedienen. Het is nog redelijk snel ook, en er is een gratis versie (zonder beveiliging, dus let op wat je doet)

Ik heb het geprobeerd op m'n TH55. ik heb thuis een heel draadloos netwerk, dus ik kan overal m'n PC bedienen alsof ik zelf achter het keyboard zit. Sterker nog, overal waar internet is, kan ik m'n pc bedienen; dus ik kan vanuit de bieb in Zwolle - via wifi - m'n laptop in Enschede bedienen
__________________

  #6  
Oud 16 februari 2005, 13:43
Timpalm
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Met je PC toetsenbord rechtstreeks typen op je pda!

Citaat:
Ditzelfde bedrijf maakt ook HandShare voor het op afstand besturen van je pda, waarbij een soort emulator scherm op je PC-scherm verschijnt.
Dit is precies wat ik zoek! Een mogelijkheid om met de pc het scherm van de palm te zien maar dan wel op afstand, dus niet via een usb kabeltje of bluetooth ofzo, maar vanuit het buitenland ofzo.
Ik hoef de palm niet te kunnen besturen met de pc, maar alleen het scherm van de palm zie is ook al voldoen (met besturing is natuurlijk mooi meegenomen)

Heeft iemand nog meer mogelijkheden?
  #7  
Oud 16 februari 2005, 13:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: Re: Met je PC toetsenbord rechtstreeks typen op je pda!

Citaat:
Op 16-02-2005, om 14:43 heeft Timpalm dit gezegd in bericht #6
Ik hoef de palm niet te kunnen besturen met de pc, maar alleen het scherm van de palm zie is ook al voldoen (met besturing is natuurlijk mooi meegenomen)
Waarom zou je dat willen? Overigens, welkom bij de Palmclub.
__________________
What the FAQ?
  #8  
Oud 16 februari 2005, 14:03
Timpalm
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Re: Re: Met je PC toetsenbord rechtstreeks typen op je pda!

Citaat:
Op 16-02-2005, om 14:53 heeft metck dit gezegd in bericht #7
Waarom zou je dat willen? Overigens, welkom bij de Palmclub.
Thanx! in mijn zoektocht kwam in ineens hier terecht
Waarom ik het scherm van de palm op mijn pc wil zien? Omdat ik iemand ken die het nog niet helemaal snapt en dan ik diegene helpen als ik achter m'n pc zit.
  #9  
Oud 17 februari 2005, 13:50
Timpalm
Guest
 
Berichten: n/a
Het is me inmiddels gelukt om via Handshare verbinding te maken met mijn PC naar m'n Palm.
Alleen nu wil ik het graag doen middels tcp/ip, alleen staat er nergens uitgelegd hoe dat moet.
Heeft een van jullie een idee hoe ik met mijn pc verbinding kan maken met mijn Palm via een tcp/ip netwerk ?
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023