Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 april 2004, 16:50
Zoolander
Guest
 
Berichten: n/a
TJ35 Review

Hier moet (!) iedereen die de TJ35 zijn ervaringen neerpennen, slechte en goede. Ik heb ook nog enkele vragen omtrend dit toestel: zijn er nu nog toestellen van die reeks op de markt met de 'faulty' backlight? De grootte van de hoofdtelefoon-jack is dat 3,5mm = zoals uitgang achteraan je pc en je draagbare cd speler?

met dank en veel hoop: Dries P.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 april 2004, 17:39
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De serienummers kun je vinden op o.a. Cliesource en anders de Sony Support pagina, welke slechte backlights hebben.

De headphone jack: even naar de winkel gaan en het apparaat in levende lijve ondervinden kan ook geen kwaad.

En ik stel voor dat je ook even zoekt op deze site: Zoeken naar: TJ35, want dan vind je alle ervaringen van gebruikers van de TJ35, zowel goede als slechte, en op Cliesource.com kun je je helemaal vol-eten aan ervaringen van andere TJ35 gebruikers.

Succes.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 april 2004, 19:46
Zoolander
Guest
 
Berichten: n/a
Sommige mensen wonen in België, en in mijn wijde omgeving is er geen enkel multimediabedrijf dat dat toestel verkoopt. Ik heb al altijd moeilijk tot niet verkrijgbare toestellen gehad van sony: De sj20 die er nu jammergenoeg zo uit ziet :'( amerikaans toestel, en nu heb ik de TJ35 besteld, een redelijk verkrijgbaar toestel in alle landen, behalve in België.
en die serienummers ben ik nu nog nix mee want ik heb het toestel net besteld (belgische winkel) dus mijn vraag is of ik ook in Europa zo'n defect toestel zou kunnen tegenkomen.
De reviews die ik vond toen ik zocht op TJ35+review+clie gaven meestal ofwel uiterst negatieve reviews (mensen die zo'n defect scherm zijn tegengekomen) ofwel enkel positief, of is dit echt het toestel waar iedereen de laatste 20 jaar heeft zitten op wachten?
en last but not least: die zoekactie die je me daar zo gul aanreikt heb ik al gedaan, maar daar heb ik enkel commentaar gehoord over mensen die niet konden kiezen en dus het toestel nog niet hadden

mmh sorry voor al die redelijk agressieve-defensieve praat, maar heb vandaag beetje rotdag, btw gazpacho, dank u voor de cliesource link...
mvg. DPZ
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 april 2004, 20:16
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De 3,5 mm headphone jack is inderdaad exact hetzelfde als die bij je computer zit of een andere geluidsspeler.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 april 2004, 21:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
// moved koopadvies
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 mei 2004, 15:37
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
// moved naar hardware
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 mei 2004, 11:30
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Gaat toch over een koopadvies? Hij wil weten of de TJ35 het geschikte apparaatje voor hem is... Moven maar weer?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 22 mei 2004, 11:36
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
nee want hij heeft al een TJ35 en heeft specifieke vragen over de hardware van dit model.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 22 mei 2004, 11:47
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ah, zit dat zo, ik wist niet dat hij hem al had gekocht, slecht gelezen dus.. .
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 mei 2004, 14:31
dyn
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook die TJ35/E1 gekocht. Meteen de serial check gedaan en die meldde dat deze niet de backlight problemen had.
Had het ding 6 weken toen ineens de backlight uitviel. Dat heb ik kunnen traceren: druk op accucompartiment betekent uitval van backlight. PDA uit/aan zetten of backlight uit/aan zetten en hij deed het weer. Contact opgenomen met de winkel en die zei dat het beter was om het direct met Sony te regelen (sneller dan via de winkel en Sony heeft liever 1 op 1 support).

Vorige week maandag hebben ze hem opgehaald en naar het Repair Centre in Frankrijk gebracht. Heb vandaag maar even gebeld hoe het er mee stond. Defect was daar ook geconstateerd en het complete LCD block moet vervangen worden (ah mooi dus).
Mja, de LCD block even vervangen was er niet bij omdat die weer niet op voorraad is en dus besteld moet worden
Ze kon niet meteen vertellen hoe lang of dat ging duren maar dat zou uitgezocht worden, resultaat krijg ik per mail (ergens vanavond of morgen).

Op cliesource.com kwam ik in het forum een topic tegen die over dit backlight probleem ging. In dat topic was er nog een Nederlander die exact hetzelfde had: wel zelfde backlight probleem alleen serienummer behoort niet tot de range. Die had het binnen een week gefixed.

Er zullen dus misschien wel meer zijn die dit hebben. Er is ook nog een E2 model, wat is nou het veschil tussen de E1 en de E2 versie. Over die E2 versie hoor je eigenlijk helemaal niks, dus dan zou je eerder zo'n eentje moeten bemachtigen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 mei 2004, 15:48
elbo
Guest
 
Berichten: n/a
de E1 variant heeft engels, frans en duits als talen en de E2 variant spaans, italiaans en nog een taal, zo uit mijn hoofd.

ik heb wel een paar harde vastlopers gehad. voornamelijk met pixelviewer en docs to go als ik een ongeconverteerd word document probeer te openen. een druk op de reset knop is dan meteen een harde reset . gelukkig werkt de restore van msbackup goed.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 25 mei 2004, 17:56
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Nooit direct met fabriek regelen. Via winkel krijg je vaak gewoon nieuwe (als het DOA is) of je geld terug!
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 mei 2004, 20:47
dyn
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 25-05-2004, om 18:56 heeft Underdog dit gezegd in bericht #12
Nooit direct met fabriek regelen. Via winkel krijg je vaak gewoon nieuwe (als het DOA is) of je geld terug!
Dat wilden ze niet zo bij Dynabyte had ik het idee, ze schoven het nogal erg richting fabriek. M.a.w. de laatste keer dat ik daar dus wat haal, geen geneuzel in garantie zooi.

Daarnaast zijn er ook winkels die meer heil zien in reparatie en pas dan vervanging en uiteindelijk geld terug.
De mijne was geen DOA maar eentje die na 6 weken stuk ging en dan gaat dat omruilen niet meer op, dan kiezen ze eerder voor reparatie. Omruilen wilden ze wel als ik kon aantonen dat het apparaat dusdanig belangrijk voor me is dat ik bij wijze van spreke niet zonder het ding kan.

PDA is inmiddels weer thuis. Wel grappig, had Sony gebeld en die vertelde me dat het ding gerepareerd was en teruggestuurd zou worden, uurtje later stond DHL voor de deur met de PDA
Ding is netjes gefixed zo te zien.

Dat verschil E1 en E2 is eigenlijk wel logisch, europa in 2 delen verdeeld, doen ze wel vaker.

Laatst gewijzigd door dyn; 28 mei 2004 om 20:50.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023