Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 februari 2004, 17:32
boef
Guest
 
Berichten: n/a
Mijn NX70 is verdronken! Is er nog hoop?

Hallo,

Helaas heeft mijn NX70 het afgelopen weekend niet overleefd. Er is een glas water overheen gegaan.
Hij gaat nu alleen nog maar aan als ik een reset uitvoer. Dan duurt het minimaal 5 minuten voordat het Palm Powered logo verdwijnt en ik de launcher weer op het scherm krijg. Als ik met de camera aan de slag wil, krijg ik de volgende foutmelding te zien: "Unknown error occured in Multimedia System. Clie Camera will abort". De battery is na 15 minuten al bijna leeg.
Is er nog hoop, of kan ik beter gaan sparen voor een nieuwe? Ik hoop dat iemand me iets verder kan helpen.

René
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 februari 2004, 17:40
aquagga aquagga is offline
Senior lid
Voornaam: pieter
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 30 november 2003
Locatie: grun
Berichten: 67
Jee dat is wel vet zonde. Zelf heb ik niet echt een oplossing ik hoop voor je dat die er is. Heb wel zoiets een keer met mijn mobiel gehad. Daar heb ik toen voor zover het mogelijk was zoveel mogelijk uit elkaar gehaald en laten drogen. Toen deed die het gelukkig weer. Maar of dit verstandig is met een palm weet ik niet. Je zou het kunnen proberen, schrijf iig wel op hoe je hem uit elkaar haalt, dan kan je altijd nog opnieuw in elkaar zetten.
veel succes en sterkte ermee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 februari 2004, 19:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
hoewel www.pdatechcenter.com normaal geen clies doet kun je het allicht daar even proberen/
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 februari 2004, 19:37
PulmoPalm PulmoPalm is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 13 februari 2001
Locatie: Achterhoek
Berichten: 125
Dit is mij met een vroegere Vx ook overkomen.Klaarblijkelijk zit er nog vocht in. Goed drogen was voor mijn apparaat de oplossing. Ik heb dit gedaan dmv een pipetje met perslucht via een kleine ruimte naast de aan/uitknop. Tgv van de continue luchtstroom is er geen kans op condensvorming in het apparaat zelf. Na een middagje werkte alles weer prima. Succes.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 februari 2004, 22:36
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Er is vast redding mogelijk als je 'm SNEL uit elkaar haalt. Want er moet natuurlijk geen oxidatie optreden.
Dat uit elkaar halen gaat erg eenvoudig. En tijdens het demonteren kun je steeds bezien of je nog verder moet gaan. In ieder geval moet je wel ook je ms drive los maken.
Op internet staan prachtige foto's van verschillende stadia van ontmanteling.

Daarna met een föhn (niet te warm) rustig blazen. Zet je Clié niet meer aan tot ie droog is. Dat heeft toch geen nut als ie nat is en rare kruipstroomjes kun je vast niet gebruiken.

Het scherm is een geval apart. Ik hoop niet voor je dat daar vocht tussen gekropen is. Anders: hopen dat 'What goes in must come out'!

Succes, Roel
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 februari 2004, 23:59
boef
Guest
 
Berichten: n/a
Hij leeft weer!

Het lijkt er op dat 'ie het na veel geknutsel weer doet. Hij gaat weer normaal aan, de snelheid van het opstarten is weer zoals normaal en de camera doet het ook weer.
Ik heb de achterkant er af geschroefd en een aantal printplaten losgehaald. Daarna alles een beetje schoongeveegd en geblazen met de föhn. Alles weer in elkaar gezet en hij deed het
Jammer dat ik 'm nog een keer open moest maken omdat ik de stekker van de speaker was vergeten aan te sluiten
Bedankt voor de info.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 februari 2004, 13:27
Preaper
Guest
 
Berichten: n/a
Je moet zowieso een apparaat niet meer aanzetten als je neit zeker weet of ie al helemaal droog is. maar daar is het nu uiteraard te laat voor.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023