Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 25 juli 2003, 16:15
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 25-07-2003, om 15:55 heeft arjan054 dit gezegd in bericht #17
Nietes

Het is een marketing truc.

Het werkt echt niet.
Je kunt geen native office documenten mee aanmaken.
En ja ik de nieuwste versie.
WELLES EN NIETES! Je kunt een Quicksheet-spreadsheet via de optie 'Export' exporteren naar .csv of naar .html. Beiden kunnen gewoon geopend worden met Excel.
Hetzelfde geldt voor QuickWord. Ik geef eerlijk toe dat je wel even naar de goede methode moet zoeken, maar het werkt wel degelijk (en ja, ik heb het net uitgebreid bij mezelf getest)

- jp
Met citaat reageren
  #22  
Oud 25 juli 2003, 16:33
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Welke versie heb jij dan?

ik 7.0.32
Met citaat reageren
  #23  
Oud 25 juli 2003, 16:42
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Hmm nou ben ik toch een beetje verrast. Liegen ze de boel dan bij elkaar als ze zeggen:
Citaat:
editing and saving of fully Word-compatible *.DOC files to expansion cards


Ik heb het programma dus niet. Zou me god niet weten wat ik ermee moest, maar als ze dat zo letterlijk zeggen, moet je ze daar toch aan kunnen houden.

p.s.
Overigens ook een mooi gefundeerd betoog om geen PocketPC te gebruiken. Je hebt helemaal gelijk. Waarom zou je iets beters gebruiken. Dat zal Bill eens een mooi een lesje leren als jij dat dus mooi niet doet. Vervolgens moet je dan alleen niet gaan mopperen dat het onder PalmOS niet werkt.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 25 juli 2003, 16:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
7.0.36, maar dat is zo'n klein versieverschil dat het niet uit zou mogen maken.

- jp
Met citaat reageren
  #25  
Oud 25 juli 2003, 16:46
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 25-07-2003, om 16:42 heeft patrickl dit gezegd in bericht #23
Hmm nou ben ik toch een beetje verrast. Liegen ze de boel dan bij elkaar als ze zeggen:
Citaat:
editing and saving of fully Word-compatible *.DOC files to expansion cards
Er wordt niet gelogen. QuickWord doet precies wat hier staat. Het slaat een Word-compatible bestand op met extensie .doc. Dit bestand is feitelijk een WordHTML-bestand, maar zowel Microsoft Word als QuickWord kunnen hier prima mee overweg (met gedeeltelijke behoud van opmaak). Hetzelfde geldt voor de spreadsheetfunctionaliteit van Quicksheet.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 25 juli 2003, 16:55
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Slim, maar toch wel een beetje vals. Wat ik me herinner van HTML conversies is dat er toch nog wel een hoop wegvalt. Maar dat is meer vanuit Access. Met name de horziontale lijnen uit de rapporten verdwijnen dan.

Wat raar trouwens dat ze niet gewoon een Word document maken. Zo moeilijk is dat toch niet. Die formaten zijn toch gewoon gedocumenteerd.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 25 juli 2003, 16:59
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
precies
Met citaat reageren
  #28  
Oud 25 juli 2003, 17:14
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 25-07-2003, om 16:55 heeft patrickl dit gezegd in bericht #26
Wat raar trouwens dat ze niet gewoon een Word document maken. Zo moeilijk is dat toch niet. Die formaten zijn toch gewoon gedocumenteerd.
Dat is het punt juist, die formaten zijn helemaal niet gedocumenteerd. Je kunt de specs volgens mij voor een x (maar heel hoog) bedrag kopen van Microsoft of de boel reverse engineren. Dat laatste doen de meeste bedrijven, waaronder StarOffice, OpenOffice, en veel anderen die Word-bestanden willen openen en opslaan.

Overigens kun je heel veel conversie doen met HTML, dus ik zie het probleem niet zo. Een Word-document bestaat over het algemeen uit vrij platte tekst met wat opmaakprofielen, en die laatste kun je ook met HTML redelijk een op een converteren.

Maja, als je beter wilt koop je toch gewoon een PocketPC? <kuch>. Ben benieuwd hoe PocketWord je bevalt

- jp
Met citaat reageren
  #29  
Oud 25 juli 2003, 17:17
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 25-07-2003, om 16:59 heeft arjan054 dit gezegd in bericht #27
precies
Dit is een vrij nutteloze en overbodige toevoeging. Ik heb je een tip aan de hand gedaan (en het ook nog voor je uitgetest), dan verwacht ik wel een iets constructiever bijdrage. Palm adverteert nergens met het feit dat je native Word- en of ander Office-formaat kunt openen, bewerken of aanmaken op je Palm. Als dat een belangrijke voorwaarde voor je was had je beter onderzoek moeten doen.

- jp

edit: Sorry, we hadden het natuurlijk over QuickOffice en die doet deze claim wel. Mijn excuus voor de wat heftige posting. Ik blijf echter bij de opmerking dat ik een reply met 'precies' niet echt een zinnige bijdrage vind.

Laatst gewijzigd door jean-paul; 25 juli 2003 om 17:20.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 25 juli 2003, 17:34
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
rustig rustig,

Laten we het leuk houden.

Palm is beter, het beste als het om gebruiksgemak gaat en er zijn duizende redenen waarom ik nog steeds voor een palm zou kiezen.

Ik weet dat palm het niet heeft geclaimed, Ik wil alleen maar zeggen dat we hoe dan ook worden gedwongen door MS om met hun samen te werken.

Overigens jou tip om te exporteren lukt bij mij niet ik kan exporten naar palmdoc quickqord en bij quicksheet heb ik helemaal geen optie in die richting.

Dus misschien heb je iets meer.

En nogmaals laten we het leuk houden, kritisch over de machientjes, os en software prima.
De gebruikers zijn een heel ander verhaal.

Zand erover
Met citaat reageren
  #31  
Oud 25 juli 2003, 17:47
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Zoals ik al zei, I got overexcited Ik kan me alleen maar bij je aansluiten verder.

QuickSheet
  1. maak een nieuw workbook aan
  2. vul wat getallen in en laat er wat functies op los
  3. verlaat het workbook via het 'deur'-pictogram en 'Save Changes' - 'Yes'
  4. in de bestandslijst, klik op het icoontje van het workbook
  5. kies export
  6. kies het gewenste formaat
  7. kies 'Yes' op opmerking 'Only the currently active sheet wll be exported, continue?'
  8. geef het document een nieuwe naam, bijvoorbeeld test.xls
  9. bevestig met Ok en wacht even een minuutje (het lijkt alsof QO hangt op dit punt, maar hij is dan aan het exporteren)
  10. verlaat weer het workbook dat na de export automatisch geopend is via het 'deur'-pictogram
  11. klik weer op het icoontje van het workbook
  12. kies 'Move to card'
  13. op je SD-kaartje zou nu in de directory DOCUMENTS een bestand 'test.xls.html' moeten staan.
  14. Klik op de desktop met rechtermuisknop op dit bestand en kies 'Openen met Excel' of dubbelklik gewoon om de gegevens in HTML te bekijken of open het rechtstreeks vanuit Excel.

Vanuit QuickWord lukt het niet op deze manier, dat werkt volgens mij alleen maar in combinatie met SnapperMail. Ik heb echter niet de gebruiksaanwijzing er op nageslagen, dus het kan zijn dat ik er overheen kijk.

Edit: QuickWord kan geen native Microsoft Word .doc-bestanden aanmaken, maar alleen openen en bewerken.
Citaat:
  • Receives native Microsoft® Word *.DOC files received from laptops and PocketPCs via infrared and Bluetooth wireless transfer
  • Opens native Word files from supported expansion cards on OS4.0 and later devices using the Virtual File System (VFS)
  • Receives Word *.DOC file email attachments from compliant email applications like SnapperMail
  • Send fully Word compatible *.DOC files to colleagues with SnapperMail
  • Edit Microsoft Word files and save back to expansion cards as valid native *.DOC files, or forward on to colleagues via email in a fully PC compatible *.DOC format
- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 25 juli 2003 om 17:59.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 25 juli 2003, 17:53
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Dan ben ik eruit ik heb geen export via het icoontje.
Ik moet dus even met de quickoffice boys om de tafel waarom ik geen update heb ontvangen.

Bedankt hiervoor.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 25 juli 2003, 17:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Aha! Maakt dat verschil in versies dus toch uit . Naja, heel veel succes en uiteindelijk toch nog (half) tot een oplossing gekomen

- jp
Met citaat reageren
  #34  
Oud 25 juli 2003, 18:06
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
OK, ik heb de boel even geprobeerd (versie 7.1.50 overigens). PocketWord is misschien niet echt denderend, maar daar komt tenminste nog iets uit wat een beetje lijkt op wat erin ging. QuickOffice is dan nog een stuk slechter. Het liet echt helemaal niets over van de opmaak in mijn document. Wat een onvoorstelbare afgang is dat zeg! Voordeel is hooguit dat het document van 57kB naar 8kB ging en dat je dan minder te verzenden hebt, maar dan had ik er net zo goed een tekst dump van kunnen maken (nou ja dat is feitelijk wat QuickOffice ermee doet).

Van StarOffice kun je de sources downloaden dus dan kun je daarin ook wel zien wat de specs zijn. Ze moeten sowieso die specs al kennen, want anders kun je het toch ook niet lezen. Aan de andere kant, ze (QO) lezen inderdaad het Word document niet, maar ze halen de tekst eruit.

Het is dus inderdaad NIETES! Je kunt inderdaad een tekst bestandje sturen en dat is in Word in te lezen, maar je maakt/edit er geen Word documenten mee. Dit grenst toch wel heel erg aan bedrog hoor.

Geef mij maar PicselViewer. Dat is toch een stuk handiger voor het lezen native documenten (als je het perse in PalmOS wilt doen). Word-documenten editen kun je vooralsnog wel vergeten op PalmOS. Misschien dat DocsToGo wel met een echte oplossing komt.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 25 juli 2003, 18:09
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Als een gek de laatste versie gedownload.

JP wil je zo vriendelijk zijn om mij te vertellen hoe ik ook doe met quickword met quicksheet lukt het zonder problemen

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 25 juli 2003, 18:12
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 25-07-2003, om 18:09 heeft arjan054 dit gezegd in bericht #35
Als een gek de laatste versie gedownload.

JP wil je zo vriendelijk zijn om mij te vertellen hoe ik ook doe met quickword met quicksheet lukt het zonder problemen
Arjan,

Lees mijn toevoeging aan deze posting nog even door.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 25 juli 2003, 18:19
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Wat zou je hier nou toch mee willen doen? Je gaat toch geen onopgemaakt (geen lijnen, headers, footers, logo's, kleuren etc etce etc etc etc) tekst document naar een klant e-mailen? Dan kun je de tekst net zo goed in het mailtje zelf zetten. Als je zo'n kaal Word-document naar iemand stuurt sta je voor paal


De uninstall van QuickOffice deed het gelukkig wel goed. Het programma niet (zelfs in de korte tijd dat ik het probeerde crashte het 2 keer!)

Laatst gewijzigd door patrickl; 25 juli 2003 om 18:22.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 25 juli 2003, 18:35
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Net gemaakt in QuickWord en verzonden via Snappermail (zie bijlage)

edit: de lijn en de header zijn HTML-codes, de rest is standaard QuickWord. QuickWord heeft de mogelijkheid om het document in HTML te laten zien en het ook als zodanig te bewerken. De lijn is dus een <hr> en de tekst HTML is een <h3></h3>
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc dit is een test van een docume_1.doc‎ (23,5 KB, 15x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 25 juli 2003 om 18:38.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 25 juli 2003, 18:38
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
Sorry jp,

Ik was helemaal hotedebotel dat ik nu sheets kan opsturen.
Ik had daarom jouw berichtje niet helemaal gelezen.

Waarschijnlijk lossen ze het op in .40?

Patrick, ik heb het hier al eens eerder met een pdaclub-user aan de stok gehad, dus met het risico dat ik platgetreden stap,

Ik ben van mening dat Palm al lang geen pda's meer maakt en dat developers langzamerhand er volwaardige programma's op los laten.

Deze combinatie van excellente programma's, een zeer goed OS (al heb ik ook een lijstje met verbeteringen), en prima rekenkracht.
Hebben mij besloten dat de palm met toetsenbord een prima alternatief is voor een 1 a 2 kilo zware laptop.

Ik gebruik hem dan ook voor het maken van verslagen en andere zaken.
ALs ik dan onderweg ben en een rapport heb gemaakt en die naar een klant wil sturen dan heb ik het probleem waar we twee webpagina's aan volgeschreven hebben.

Een memo attachen lukt vaak niet omdat het geen text bestand is ondanks .txt extenstie.
Plus dat rapport te groot is voor memopad

Ik export dus een quickoffice document naar palmdoc en vraag ze of ze een docreader van palmgear willen downloaden.

Dit gaat redelijk, de ontvanger moet wat extra doen en wat instructie hebben.

Het zou veel prettig zijn als hij gewoon op attachment en er dan MS-ord
Word opgesteld.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 25 juli 2003, 18:43
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Arjan,

Je kunt een groot aantal van deze conversieslagen overslaan als je Snappermail gebruikt om je e-mail te versturen. Die verstuurt het QuickWord-document gelijk met een .doc-extensie naar je klant (zodat het gelijk in Word wordt geopend)

- jp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023