Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 maart 2003, 12:17
ivanwoerkom
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Date book synchronisatie geeft een foutmelding

Hallo,

Helaas heb ik bijna hetzelfde probleem als Hans van 17/3. Hans heeft het met adressen, ik met het date book. Alle tips voor Hans heb ik gedaan maar helpen niet. Ik werk met Intellysinc en de Lotus organiser (altijd probleemloos).

Hier is mijn foutmelding:

Hij is heel lang bezig met scannen, veel langer dan normaal het date book, en dan komt er een pop-up scherm:

In het blauwe balkje staat 'Pilot connector'
Eronder staat 'unable to complete request'

Ik kan op OK drukken en dan gaat hij verder met de 'rest' te synchroniseren zoals adressen enz. Dat doet hij normaal.

Iemand nog een idee buiten de tips voor Hans? Mijn baas wordt een beetje boos dat zijn Palm niet kan worden ge-updated.

Ingrid
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 maart 2003, 12:18
ivanwoerkom
Guest
 
Berichten: n/a
Sorry, zie dat ik een Palm III heb staan in de kantlijn (dat is mijn eigen). De vraag is gesteld voor die van mijn baas en die heeft een M515

Ingrid
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 maart 2003, 12:24
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Dit is de thread van Hans die Ingrid noemt in haar eerste post. Kan makkelijk zijn voor het complete plaatje.

Nu nog een oplossing! Want als het controleren van de Hotsyncinstellingen en het zonodig opnieuw installeren van de Desktopmanager niet werken, wordt het lastiger.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 maart 2003, 15:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Is er de laatste tijd iets bijgekomen in de agenda via je Lotus software waarna de sync niet meer functioneert? Ik las laatst bijvoorbeeld dat een Palm op hol sloeg omdat MS Outlook een afspraak herhaalde tot 2030 en de Palm gaat slechts tot 2016, wat dus een conflict opleverde.

Verder kan een backup maken en vervolgens de hele database op de Palm weggooien (enkel datebook natuurlijk ) wel eens helpen, zodat er weer een nieuwe wordt aangemaakt.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 maart 2003, 08:52
ivanwoerkom
Guest
 
Berichten: n/a
Doet het nog steeds niet

Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen de bestanden van lotus op een cd gezet en de palm een harde reset gegeven en heb alle software van de computer gehaald. Ik heb het nog gecontroleerd door de zoekmachine op c en d te laten zoeken naar Palm, Lotus en Intellisync. Bij alles gaf hij aan dat er geen items meer aanwezig waren.

Alle software opnieuw geïnstalleerd..... zelfde fout. Ik ben bang dat er ergens in mijn computer nog steeds een kleine file zit zonder de naam palm, lotus of intellisync die de fout veroorzaakt. Kom daar maar eens achter.

Ik heb als noodoplossing alles geïnstalleerd bij mijn collega. De organiser moet ik dan versturen naar haar en dan synchroniseren, wat dus foutloos werkt, het is geen goede oplossing, maar voor even is het het wel.

Als jullie nog goede suggesties hebben heel graag, want ik kan het niet uitstaan. Alles eraf gehaald en nog de foutmelding.

Heb gistermiddag de helpdesk van Intellisync aan de lijn gehad en die weten het ook niet meer.

Dus graag suggesties (nogmaals)

Ingrid
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 april 2003, 12:14
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Recentelijk had ik een vergelijkbaar probleem. De computer liep steeds vast tijdens hotsync, altijd als de agenda "aan de beurt" was. Dit bleek te liggen aan een corrupte "record". Via de desktopsoftware kan dit hersteld worden: zie (in het pulldown-menu) onder "tools", vervolgens "options", opnieuw "tools", en dan "check and repair any corrupted records".

Ik wist niet van het bestaan van deze functie, was hem op internet (diverse fora) ook niet tegengekomen. Maakte mij al zorgen omtrent "sudden USB death syndrome" etc. Uiteindelijk een e-mail gestuurd aan de Palm-helpdesk, die met deze oplossing kwam. Het probleem was in enkele seconden opgelost.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 april 2003, 08:22
ivanwoerkom
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Kan die file niet vinden

Allereerst bedankt voor je antwoord, maar ik kan helaas deze file niet vinden. Staat dit onder Palm zelf? Ik werk met de Lotus Organiser en synchroniseer deze via Intellisync. Natuurlijk staat de Palm nog wel op de computer, die werkt op de achtergrond mee.

In de Palm software zie ik tools staan, options ook, maar helaas heb ik dan niet nogmaals tools, en ook nergens 'check and repair any corrupted records'.

Graag hierover uitleg waar ik het zou kunnen vinden.

Alvast bedankt voor de moeite.

Ingrid
Met citaat reageren
  #8  
Oud 07 april 2003, 21:46
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Het is geen file, het is een mogelijkheid in de desktopsoftware. Als je de palmdesktop opent kun je in het pulldownmenu (via de genoemde stappen) voor deze mogelijkheid kiezen. Het kan wel zijn dat oudere versies van de desktopsoftware deze functie nog niet ondersteunen; je zou dan een upgrade moeten downloaden. Zelf gebruik ik versie 4.1

Succes!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 07 april 2003, 22:09
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Deze optie is beschikbaar in palmdesktop 4.1. Het is eigenlijk een
beetje de makkelijke optie van de deinstallatie en vervolgens her-
installatie van palmdesktop. Deze procedure adviseer ik eigenlijk
nog steeds bij problemen, vooral corrupte records. Je weet dan zeker
dat alles opnieuw wordt aangemaakt.
Zorg bij windowsXP sowiezo voor minimaal palmdesktop 4.1.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 april 2003, 10:20
ivanwoerkom
Guest
 
Berichten: n/a
Red face Helaas ook niet

Hallo,

Bedankt voor de uitleg. Ik heb 4.1 gedownloaded en nu heb ik die optie wel. Maar helaas, ik had geen corrupted items. Dus ook deze tip gaat bij mij niet op.

Toch wil ik allen bedanken voor de tips tot nu toe. Het geeft een goed gevoel dat ik er niet helemaal alleen voorsta.

Dus als iemand nog een tip heeft..... graag

Groetjes
Ingrid
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 april 2003, 12:21
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
Opa,

Volgens mij is het opnieuw installeren van de desktop geen alternatief voor het herstellen van corrupte records. Bij het eerste worden installatiefouten van de software hersteld, of bijvoorbeeld instellingen in het register. Bij het laatste gaat het bijvoorbeeld om een corrupt adressen- of agendabestand, met daarin beschadigde gegevens. De software vist deze beschadigde gegevens er uit zodat deze niet meer voor problemen kunnen zorgen.

De herstelde gegevens werden vervolgens door de software in de agenda op 1 januari 1971 geplaatst, zodat de gebruiker kan controleren of deze nog nut hebben (in mijn geval bleken de gegevens geheel onherkenbaar).
Met citaat reageren
  #12  
Oud 08 april 2003, 18:49
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 08-04-2003, om 07:21 heeft gebruiker dit gezegd in bericht #11
Opa,

Volgens mij is het opnieuw installeren van de desktop geen
alternatief voor het herstellen van corrupte records.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar dat is (helaas) niet waar volgens mij.
In de help functie van palmdsktop staat dit:

Repair Any Corrupted Records Check Now to find any corrupted
records in Palm Desktop software and automatically repair them. To
learn if records are corrupted, look for records that have invalid categories.


Ook dit maakt het niet helemaal helder wat het precies doet.

Voor het herstellen van corrupte (datebk)records kun je het (gratis)
progje DBscan van pimlicosoftware proberen wat geleverd wordt bij
datebk4/5
Dat werkt in ieder geval wel.
__________________
Word wordt nooit Perfect

Laatst gewijzigd door dirk; 08 april 2003 om 18:51.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 08 april 2003, 19:24
gebruiker
Guest
 
Berichten: n/a
In de help-schermen staat tevens het volgende:

"The Category column in some records may display an invalid category name, or the category may be blank. This can occur in records in any Palm™ Desktop software application, and when it does, the records are corrupt and need to be repaired.

To fix corrupt records

1. From the Tools menu, choose Options.
2. Click the Tools tab.
3. Click the Check Now button.
4. In the confirmation dialog box, click OK."

Ik heb dit zo begrepen dat het ziet op databestanden, niet op programma-onderdelen. Daar ben ik ook vanuit gegaan omdat het probleem zich alleen voordeed met de agenda, als ik die in hotsync instelde op "do nothing" was er niets aan de hand. Dat wijst in princicpe niet op een probleem met het programma zelf (al bedenk ik mij nu dat de synchronisatie met mijn Palm III wel probleemloos verliep, met hetzelfde databookrecord).

Ik had de foutmelding "HOTSYNC heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module DATCN20.DLL op0177:02e45118". Deze werd op een ander forum geasiocieerd met een kapotte record (databestand) dat (zoals jij ook zegt) door bepaalde software van derden kon worden hersteld. Ik heb het zo begrepen dat deze functie nu in de Palmdesktop is geincorpereerd. Maar misschien heb ik het verkeerd.

Als anderen deze zelfde foutmelding krijgen kunnen ze het in ieder geval mogelijk met behulp van deze functie oplossen. Het leek mij wel handig dit bekend te maken, omdat ik het zelf verder nergens ben tegengekomen en er een avond flink op heb zitten zweten.

Ingrid in ieder geval succes met het oplossen van je probleem!

groet, gebruiker
Met citaat reageren
  #14  
Oud 08 april 2003, 20:28
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
@gebruiker: OK, dat is duidelijk. Misschien is het er toch voor, maar
wat het nu precies doet is vaag.
@ingrid: ik zou dus maar eens het DBscan progje proberen wat ik in
mijn post hierboven aanhaal.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #15  
Oud 09 juli 2003, 09:08
mark
Guest
 
Berichten: n/a
Pilot connector probleem

UNABLE TO COMPLETE TRANSLATION

Ik synch vanuit groupwise 6 mbv intellisync

Deze fout lijkt een beetje op bovenstaande, misschien weet iemand een oplossing?

gr
Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 juli 2003, 09:27
dokkiejay71
Guest
 
Berichten: n/a
Unable to complete request

Beste Opa,

We zijn hiermee gister de hele dag bezig geweest om te proberen dit issue op te lossen. Het is echt een major probleem.
We hebben het bij alle PALM gebruikers met Hotsync 4.1 en Intellisync 4.00 in combinatie met lotus notes.

We krijgen de volgende foutmeldig:
Intellisync for Palm
Unable to complete request

Is er iemand met de juiste oplossing??

HELP!!!
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 juli 2003, 09:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: Pilot connector probleem

Citaat:
Op 09-07-2003, om 10:08 heeft mark dit gezegd in bericht #15
UNABLE TO COMPLETE TRANSLATION

Ik synch vanuit groupwise 6 mbv intellisync

Deze fout lijkt een beetje op bovenstaande, misschien weet iemand een oplossing?
Pumatech Intellisync Knowledge Base
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 juli 2003, 09:40
dokkiejay71
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb nog wat gevonden!

http://pumatech.custhelp.com/cgi-bin...YWdlPTE*&p_li=
Met citaat reageren
  #19  
Oud 25 juli 2003, 09:44
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: Unable to complete request

Citaat:
Op 25-07-2003, om 10:27 heeft dokkiejay71 dit gezegd in bericht #16
Beste Opa,

We zijn hiermee gister de hele dag bezig geweest om te proberen dit issue op te lossen. Het is echt een major probleem.
We hebben het bij alle PALM gebruikers met Hotsync 4.1 en Intellisync 4.00 in combinatie met lotus notes.

We krijgen de volgende foutmeldig:
Intellisync for Palm
Unable to complete request

Is er iemand met de juiste oplossing??
Pumatech Intellisync Knowledge Base
Met citaat reageren
  #20  
Oud 25 juli 2003, 09:46
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Re: Ik heb nog wat gevonden!

Citaat:
Op 25-07-2003, om 10:40 heeft dokkiejay71 dit gezegd in bericht #18
http://pumatech.custhelp.com/cgi-bin...YWdlPTE*&p_li=
Kortom, zoek eerst bij de maker/producent als je problemen hebt. Het kan je zo een dag onnodig tijdverlies schelen.

- jp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023