Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 mei 2004, 09:08
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
TH55 of NX73v - Hoe goed is wifi op TH55?

Hallo allemaal. Ik heb een probleem.

Volgende maand komt mijn vakantiegeld weer binnen en dus is het tijd voor een nieuwe gadget. Zelf wil ik al een tijdje een NX serie Clie. De form factor en het scherm spreken me erg aan.

Maar nu zie ik de Clie TH55 - vrijwel dezelfde features: camera, groot scherm - en WiFi

Mijn dilemma is dit. Ik wil heel graag zo'n NX73, maar WiFi wil ik ook erg graag. Als de NX wifi had, was de keuze al gemaakt, maar aangezien de NX al zeker een 100 euro duurder is, en dan nog die kaart erbij van 190 euro - ik denk niet dat het dat waard is, 300 euro voor dezelfde features.

Nu staat of valt mijn keuze met WiFi. Ik heb thuis een eigen netwerk met een Sweex router (802.11b) en op school is ook een wifi netwerk. Nu wil ik graag weten: Hoe goed is de WiFi? Levert het veel problemen op met instellen? Is het snel genoeg? En heel belangrijk: Kan ik redelijk lekker surfen? (Landscape browser?)

Als dat niet het geval is, ga ik voor een NX70v (dixons heeft er nog een liggen, geloof ik) en een kaart.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 mei 2004, 11:40
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Hoe goed is de WiFi?
erg goed.
Citaat:
Levert het veel problemen op met instellen?
nee, instellen gaat eigenlijk zonder moeite.
Citaat:
Is het snel genoeg?
als je niet te ver bij een hotspot vandaan zit dan is de snelheid prima. Het bereik van de TH55 valt echter wel een beetje tegen. Zie ook andere berichten hierover (zoekfunctie).
Citaat:
En heel belangrijk: Kan ik redelijk lekker surfen? (Landscape browser?)
Surfen kan prima met Netfront alleen heeft Netfront geen landscape. Wel kun je een site op verschillende manieren laten weergeven waardoor het portrait-surfen niet bijzonder onaangenaam is.
Citaat:
Als dat niet het geval is, ga ik voor een NX70v (dixons heeft er nog een liggen, geloof ik) en een kaart.
Tja, als je toch van je vakantiegeld af wilt dan zou ik voor de nieuwere, snellere, en uitgebreidere TH55 gaan .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 mei 2004, 12:46
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Daar zit ik over na te denken, en het is heeel aantrekkelijk - maar ik geef wel dat mooie draaischerm op en het keyboard...

WiFi is voor mij de dealbreaker. Als het echt goed is, ga ik voor de TH55 - lekker surfen in bed, de achtertuin, de bank, de WC... geen opstarttijd of zware laptop om mee te zeulen. Plus, hij is goedkoper.

Kun je iets meer vertellen over de weergave van pagina's in netfront? Alle pagina's die ik vind via google zijn in het japans Wat ik wil weten is: hoe breed is zo'n pagina? Ik heb een PPC, en je kunt er maar een halve regel of zo op kwijt. Dus bij gewone pagina's is dat heel vervelend - dan zit je continu heen en weer te scrollen.

<edit> Vraagje tussendoor. Heeft de NX73 wel een landscape mogelijkheid in de browser?

Laatst gewijzigd door bjornkeizers; 01 mei 2004 om 12:52.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 mei 2004, 15:24
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 01-05-2004, om 13:46 heeft bjornkeizers dit gezegd in bericht #3
Kun je iets meer vertellen over de weergave van pagina's in netfront? Alle pagina's die ik vind via google zijn in het japans Wat ik wil weten is: hoe breed is zo'n pagina? Ik heb een PPC, en je kunt er maar een halve regel of zo op kwijt. Dus bij gewone pagina's is dat heel vervelend - dan zit je continu heen en weer te scrollen.
NetFront biedt de mogelijkheid om pagina's in drie verschillende manieren te laten zien; normaal, dus ook naar links en naar rechts scrollen, een tussenvariant, en alles onder elkaar. Bij dat laatste wordt de opmaak van de pagina wel verdraaid, maar je hoeft dan alleen maar (met de JogDial) naar beneden te scrollen.

Pagina's zien er dan soms wat vreemd uit, maar dit is de stand die ik altijd gebruik, en die werkt erg prettig.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 mei 2004, 18:14
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Op 01-05-2004, om 13:46 heeft bjornkeizers dit gezegd in bericht #3

<edit> Vraagje tussendoor. Heeft de NX73 wel een landscape mogelijkheid in de browser?
Nope
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 mei 2004, 18:23
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Bedankt. Dan denk ik dat we er uit zijn Voor deze prijs met deze features kan ik hem eigenlijk niet laten liggen. Tenzij Sony tussen nu en twee weken met een WiFi Clie in een NX form factor komt, word het toch de TH55. Ik ga er maar van uit dat er een Landscape browser of landscape update uit komt.

Heeft er iemand toevallig ervaring met de TH55 WiFi in combinatie met een Sweex wireless router?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 01 mei 2004, 19:15
jvanderveld
Guest
 
Berichten: n/a
Goede beslissing. Ik ben bijzonder tevreden met mijn TH55. Werkt perfect met mijn Eminent Wifi router.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023