Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 juli 2003, 12:03
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Palm dood door PDA Defense!

Hallo allemaal,

Wie helpt mij uit de brand? Ik heb PDA Defense Professional geinstalleerd op mijn Palm Tungsten. Verkeerd wachtwoord ingetoetst (meer dan tien keer). Bom is afgegaan. Ik krijg de Palm met geen mogelijkheid aan de praat. Als ik een harde reset wil geven, krijg ik het scherm van PDA Defense wel terug op mijn scherm, maar met de mededeling: Fatal Error System Mgr.c, Line: 5804, SysLinkerStub():Failed to load the shared library.

Dan moet ik resetten en dat doe ik dan ook. Maar ik krijg alleen het Palm logo op het scherm. Hij blijft dus hangen....

Wie weet een oplossing?

Alvast hartelijk dank (ben toch wat in paniek), Carolien
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 juli 2003, 15:35
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Unhappy Wel héél erg Defense !

Nou jaaaa !
Ik heb wel ooit over dat programma gelezen dat het je data vernietigd in geval van verlies/diefstal. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat het je complete OS vernaggelt. Maar ik kan me voorstellen dat je een beetje paniekt.

Ik zou je graag helpen , maar ik heb nooit van dat soort progjes geinstalleerd. Er is vast en zeker iemand hier die er een oplossing voor heeft. Even geduld nog...

Hou vol !

PS Dat word even tijdelijk pen en papier ! Bah, da's ook ouderwets
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 juli 2003, 16:27
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Hoi Paul,

Ik heb de batterij laten leerglopen en wonder boven wonder.... hij is 'gereanimeerd'. Maar PDA Defense zet ik er niet meer op. Ik heb het idee dat het programma conflicteert met andere third party software.... brrr. was wel even schrikken!

Dank voor je meeleven!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 juli 2003, 18:27
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Thumbs up Things have a way of working out

Hoi Carolien,

Gelukkig maar ! Het was sowieso wel een erg rigoreuze beveiliging geweest als ie echt "dood" was ! Stel je voor: de bom gaat af. Hoor je IN je Tungsten een klein plofje

Misschien kun je in het vervolg beter een stickertje op je T plakken met "Hier waak ik"
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 juli 2003, 21:07
Joost's schermafbeelding
Joost Joost is offline
ot jan dikkie !
Voornaam: dito
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 20 december 2000
Locatie: Arnhem
Berichten: 87
Stuur een bericht via ICQ naar Joost
Om toch je Palm wat meer te beveiligen kun je Commander Lite gebruiker. Ik gebruik het al 2 jaar vol tevredenheid.
Probeer het eens!
Dowload Commander Lite bij Palmgear
__________________
omdat ik al groot ben,
joost
Met citaat reageren
  #6  
Oud 26 juli 2003, 23:11
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Talking

Ja, het was een EXPLOSIEVE toestand vandaag, tik, tak...
Ik heb je raad opgevolgd, Joost. Dank voor je goede tip!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 juli 2003, 15:39
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Question

Is progje Commander lite PalmOS 5.0 supported? Lees ik niets over. PDA defense wel volgens Palmgear. Als Commander lite wel goed werkt op TT, dan kies ik daarvoor om twee redenen.
- probleemloos werking
- goedkoper!!!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 juli 2003, 15:58
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Klopt, het programma ondersteunt geen OS5 en ik kreeg toch problemen. Ander alternatief is TealLock. Dat is ook een stuk goedkoper dan PDADefense en het ondersteund ook OS5. Bij mij werkt alles nu goed!
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 juli 2003, 21:20
GKW
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Carolien,

Ik denk inderdaad dat je met TealLock een goede keuze hebt gemaakt.
Dit programma (V5.1) is een standaard onderdeel van Palm OS V5.2.1 geworden (Tungsten C en Tungsten T2) en bevalt mij ook prima.

Succes!

Groetjes,
Met citaat reageren
  #10  
Oud 27 juli 2003, 21:52
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Goed om te weten dat Palm met het aangepaste besturingssysteem 5.2 heeft onderkend dat het niet al te best is gesteld met de beveiliging van de oudere apparaten...
De reden voor mij om extra software aan te schaffen was dat ik ergens had gelezen dat het érg makkelijk is om een Palm te kraken. Beveiliging is volgens mij altijd een onderbelicht aspect van de Palm, maar wel superbelangrijk... Laatst had ik de Palm op een tafeltje laten liggen op een terras. Na één minuut kwam ik erachter. Gelukkig lag de Palm er nog... maar je moet er niet aan denken dat iemand je creditcardnummers en andere vertrouwelijke info kan lezen!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 28 juli 2003, 14:13
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Thumbs up

Heb ook Teallock gedownload en het werkt inderdaad goed op TT. Bedankt voor de tip!! Het is een blijvertje op mijn TT. Wel zo prettig idee voor als ik op vakantie ga en mijn 'vriend' meeneem.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 28 juli 2003, 16:02
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Citaat:
Op 27-07-2003, om 15:52 heeft Carolien dit gezegd in bericht #10
...Laatst had ik de Palm op een tafeltje laten liggen op een terras. Na één minuut kwam ik erachter. Gelukkig lag de Palm er nog... maar je moet er niet aan denken dat iemand je creditcardnummers en andere vertrouwelijke info kan lezen!
Daar heb je toch programma's als SplashID voor? Het lijkt me zo onhandig als je even in je agenda wil kijken en je moet telkens een wachtwoord invoeren. Nou moet ik ook eerlijkheidshalve toegeven dat ik geen secret agent ben.

Mijn Palm ergens laten liggen is wel een nachtmerrie !! Afkloppen, afkloppen, dat dat ooit gebeurd !
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 juli 2003, 16:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Pa(u)l,

ik ben het helemaal met je eens. Meestal heb je gegevens als die van je creditcard en andere vertrouwelijke info niet zo vaak nodig. Voor dat zaken is dan een programma als SplashID weer veel handiger. Ik gebruik het zelf ook en het werkt uitstekend. Bovendien biedt SplashID het voordeel (onder het motto it's a feature not a bug, want het kan ook best onhandig zijn) dat elke keer als je het programma verlaat de database geencrypt wordt. En je kunt wel elke keer als je je palm uitzet bijvoorbeeld Teallock laten activeren maar dat betekent meteen dat als je de palm weer aanzet een wachtwoord ingevoerd moet worden. Nee, doe mij maar een proggie als SplashID.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 juli 2003, 16:16
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
TealLock: leuk. Maar niet te kraken? Ik heb BackupMan op SD staan. Palm harde reset geven en daarna restoren, dan kom je ook bij de gegevens. Of is het geavanceerder dan het lijkt? Nu is mijn Palm locked. Is dat nog zo na harde reset ? Of kan ik tijdens locked geen harde reset geven? Ik maak uiteraard het liefst zo min mogelijk gebruik van harde reset! Dus dat ga ik ook niet uitproberen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 28 juli 2003, 17:52
pal's schermafbeelding
pal pal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Paul
Model: Tapwave Zodiac
 
Geregistreerd: 28 mei 2001
Locatie: Nijmegen
Berichten: 178
Hangt van de gegevens af

Gegevens als creditcard wil je natuurlijk helemaal niet in verkeerde handen hebben. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen ook hun adressen niet in andermans handen willen zien. Misschien is Carolien zelfs een zakenvrouw, die belangrijke offertes op haar Palm heeft, die, als ze in handen van de concurrentie belanden, miljoenen-orders kunnen kosten !

Het hangt er dus vanaf wat er opstaat of je daar telkens een wachtwoord voor overhebt ! In mijn geval zien ze dan staan dat ze de vandaag de vuilniszakken moeten buitenzetten en dat is hier in de buurt bepaald geen geheim te noemen...
__________________
pal(m)
Met citaat reageren
  #16  
Oud 28 juli 2003, 18:04
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Ik zie in review van TealLock dat de beveiliging beter is als het in Flashrom wordt gezet, anders heeft het nauwelijks toegevoegde waarde boven dat wat al standaard op zit. Kan ik met JackFlash TealLock overzetten naar Flashrom? In dat geval is mijn gegevens ook na harde reset beveiligd.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 28 juli 2003, 20:18
Carolien's schermafbeelding
Carolien Carolien is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carolien
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: Delft
Berichten: 136
Ha, Pa(u)l begrijpt het helemaal.... wat ik allemaal niet aan geheime informatie heb opgeslagen, je wilt het niet weten! Nee, dat valt allemaal best mee. Maar het gaat mij niet alleen om creditcardnummers. Ik heb er ook niet zo'n behoefte aan dat anderen concept-artikelen lezen die bestemd zijn voor klanten bijvoorbeeld. Dan is Splash ID natuurlijk onvoldoende. Maar wat is dat nu met Flash? Ben ik niet optimaal beveiligd
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 juli 2003, 20:48
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Op 28-07-2003, om 18:04 heeft Eagle dit gezegd in bericht #16
Ik zie in review van TealLock dat de beveiliging beter is als het in Flashrom wordt gezet, anders heeft het nauwelijks toegevoegde waarde boven dat wat al standaard op zit. Kan ik met JackFlash TealLock overzetten naar Flashrom? In dat geval is mijn gegevens ook na harde reset beveiligd.
Met JackFlash (maar dan wel de 3.0beta versie voor OS5) kan dat inderdaad. Zie daarvoor deze thread .
Zaken in FlashROM zijn ook na een harde reset nog aanwezig, vandaar dat TealLock veiliger is in FlashROM.

Daarnaast ben ik blij met SplashId (staat ook in FlashROM, echter alleen het programma, wat in principe voldoende is, want de database is versleuteld).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023