Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 juli 2003, 20:57
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Datebook naar outlook,kan dit ?

ivm overstap pocket pc wil ik mijn datebook overzetten naar outlook (of rechtstreeks op de pocket pc) Hoe doe ik dit,ik krijg het niet voor elkaar mijn adressen kon ik nog beamen,maar datebook lukt me niet
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 juli 2003, 09:04
erik jan erik jan is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Amersfoort
Berichten: 161
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn:
- via een export-file (Vcal, .vcs file). Geen idee of je dan al je afspraken stuk voor stuk moet exporteren. Als dat zou moeten, dan wordt je daar volgens mij niet vrolijk van...
- via additionele software je palm eenmalig synchroniseren met outlook. Op de CD van de Palm V staat daarvoor een programma, Pocketmirror. je kunt ook op internet wel wat tooltjes vinden, b.v. intellisync van Pumatech, maar dat is niet gratis.

succes,
erik jan
__________________
groet,
erik jan
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 juli 2003, 09:29
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ha, ha, Patrick. Kom je er een beetje uit (ingewikkelde signature) Had toch gewoon die iPaq 2210 gekocht. Die is echt een stuk beter dan de Loox.

Je kunt trouwens wel degelijk afspraken uit je datebook beamen. Mischien moet je anders even een trial van Agendus of DateBk 5 downloaden. Daar kan het in ieder geval mee en dan kun je ook meerdere afspraken ineens beamen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 juli 2003, 09:59
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Allebij bedankt voor de reactie,ik ga ermee aan de gang
Patrick L,ik kan maar niet wennen aan de loox en ppc 2002(de 2210 zal toch niet veel anders zijn met besturing)
Voor navigatie is het ideaal ,maar voor de pim functie's vind ik het dus helemaal niks
Ook niet hoe het scherm reageert op de stylus
Ik heb de 2210 niet gekocht omdat ik de loox gebruikt gekocht heb met een foldable keyboard via het ppc forum(ik wil eerst kijken of ik hier wel mee verder wil voordat ik heelveel geld uitgeef)
Maar zoals het er nu voor staat gaat de loox eruit als de ique er is,of als de tungsten C er bluetooth bij zou krijgen.
Lang leve het Palm OS
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 juli 2003, 10:34
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Voor navigatie is het ideaal ,maar voor de pim functie's vind ik het dus helemaal niks
Vreemd, heb ik echt totaal geen problemen mee. Ik vind de PocketPC software eigenlijk stukken handiger. Misschien dat het PocketPC 2003 van de iPaq 2210 beter is dan de oudere versie van de LOOX, maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat het zoveel scheelt.

Ik druk op de agenda hardbutton en dan heb ik de agenda. Die ziet er vrijwel identiek uit als die op de Palm. Je klikt op een tijd en je begint te tikken. Klaar is je afspraak. Als je dan toch nog wat moet instellen dan heb je het detail scherm al beschikbaar om nog wat aan te passen. Het is dan dus een stylusklik sneller dan op de Palm!

De interface van PocketPC is iets anders opgezet, maar als je er even over nadenkt is het veel doordachter opgezet dan dat van de Palm. De PocketPC begint met het Today scherm. Dat is duidelijk iets wat op Palms ontbreekt. Je hebt je hele PIM boel in 1 scherm beschikbaar. Echt superhandig. Dat had ik al jaren moeten hebben voor de Palm.

Het verschil is dus dat je niet direct in de launcher start. Die heb ik op mijn Clie dus wel altijd op het scherm, maar eerlijk gezegd gebruik ik die bijna nooit. Hoe dom eigenlijk, maar ja zo werkt PalmOS nou eenmaal. Hoe vaak mis ik niet een afspraak doordat ik niet iedere keer mijn agenda oproep. Terwijl ik wel 100 keer per dag die stomme launcher zie! Daar komt dus nog bij dat ik die Launcher helemaal niet gebruik. 9 van 10 keer start ik een programma dat ik kort geleden ook al opgestart had. Die start ik dus met Quicklaunch of met McPhling. Dat heeft PocketPC standaard onder de Start lijst zitten. Kortom het vervangen van de Launcher door een Today scherm zou eigenlijk veel handiger zijn. Ik zag op ClieSource ook dat een hoop mensen dat al gedaan hadden (want dat kun je natuurlijk ook voor je Palm kopen).

Het meenemen van e-mail is ook zoveel handiger. De hele AutoSync is eigenlijk handiger dan HotSync. Ik snap er echt niets van hoe mensen steeds het tegenovergestelde kunnen beweren. Die moeten gewoon ervaring missen met PocketPCs. De mythe over de stabiliteit is ook zoiets, ik reset mijn Clie ook gemiddeld wel 3 keer op een dag. De iPaq misschien eens per week en dan nog niet eens omdat het moet, maar meer omdat ik zelf zoiets heb van "af en toe opnieuw opstarten is beter". Ja zeggen de Palm fans dan. Dat ligt aan de software. Ja en? Op de PocketPC toch ook? Het is nou juist de taak van het OS om niet te crashen als een programma dat doet. Kom daar maar eens om bij PalmOS. De eerste de beste bug en de boel ligt op zijn gat. Als je een beetje pech hebt is zelfs je hele Palm gewist. Dat heb ik zelf in ieder geval al meerdere malen gehad en ik test dus ook nooit meer beta software op mijn Clie.

Uit je vraag maak ik op dat je niet echt een ervaren gebruiker bent. Misschien dat je van de LOOX nog even moet leren kennen voordat je ermee overweg kan?

Overigens is de Tungsten-C wel een heel mooi machientje. De NX70 is wat mij betreft nog net even mooier, maar die is wel weer duurder. Ik heb mijn iPaq hoofdzakelijk voor GPS en multimedia toepassingen. Ik mis eigenlijk alleen nog het toetsenbord en het scherm van de NX70. Het moge duidelijk zijn dat voor mij de PocketPC software stukken voor ligt en het dus meer de Clie hardware is die me nog bij PalmOS houdt.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 juli 2003, 14:29
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
Patrick L ,je slaat de plank raak,ik ben gewoon een computeranalfabeet
en heb daarom ook problemen met de LOOX het palm os werkt niet met multitasking en blijft mede daardoor simpel in gebruik(mijn inziens)ik had mijn eerste palm ook zo onder de knie.
Het probleem van de pocket pc is dat ie synchroniseert met outlook,en aangezien ik daar niet mee werk omdat iedereen achter mijn PC zit (vrouw en kinderen)word het bijv.een erg rommelig adresbook.
Daar komt bij dat als ik een functie opstart ik het wel erg lang vind duren voordat het opent.
Maar ik vermoed dat de meeste problemen aan mij zelf te danken zijn.
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 juli 2003, 15:11
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je niet wilt synchroniseren had je dat tijdens de installatie niet aan moeten zetten. Dat zul je met je Palm dan wel ooit gedaan hebben. Je kunt het achteraf ook uitzetten. Start het ActiveSync programma (op de PC) -> klik op de Options knop (in de toolbar bovenaan) en zet vervolgens de vinkjes uit voor de dingen die je niet wilt synchroniseren.

ActiveSync op de iPaq 2210 is razendsnel, maar ik begreep uit reviews dat dat inderdaad iets was wat sneller geworden was met de nieuwe iPaq.

Je kunt er overigens vanuit gaan dat de Palm functies en PocketPC functies redelijk 1 op 1 op elkaar te vertalen zijn. Multitasking of niet heeft daar weinig mee te maken. Als je even iets niet kunt vinden moet je er wel vanuit gaan dat het er wel in zit.

Er zijn eigenlijk maar 2 "vreemde" dingen aan PocketPC en dat zijn:
- De programma's blijven gewoon draaien als je ze afsluit
- Je hebt 2 soorten geheugen en soms moet je de verdeling tussen die 2 een beetje bijstellen (PalmOS heeft dat ook, maar daar kun je het niet zelf instellen)

Ik raad je dan ook wel aan om een programma als Battery Pack te installeren. Dat voorkomt dat de programma's blijven draaien als je ze met het kruisje "afsluit".

Verder zou ik je afspraken dan via beamen overzetten en niet via Outlook, want anders krijg je inderdaad de "hele zooi" mee. Of je moet alleen de adressen synchroniseren.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023