Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 juli 2003, 18:33
artwork
Guest
 
Berichten: n/a
problemen met synchroniseren (Zire>Palm Desktop41)

Onlangs kocht ik een gebruikte Palm Zire (M150), helaas werd de oorpsronkelijke CD niet meegeleverd. Nu kan ik de vorige eigenaar niet meer bereiken. Dus heb ik de manual en Palm Desktop 41SP03ENG bij Palm gedownload.

Ik heb de sftw geinstalleerd, USB kabel in PC, maar de Zire komt met een melding dat synchronisatie niet mogelijk was. Ik heb verschillende compoorten gebruikt, zonder succes.
Dus alles gedeinstalleerd, toen EERST de Zire kabel in de PC gedaan, PC gestart en software geinstalleerd, helaas hetzelfde resultaat.

Ik werk met Win98SE, aan de achterkant van de PC zitten twee USB aansluitingen, op de ene zit de HP printer, op de andere een ISDN modem.
Ook aan de voorkant zit een USB aansluiting, deze heb ik voor de Zire tests gebruikt.

Wat doe ik fout?? Mis ik soms een driver of zoiets, wat wel op de CD staat, maar niet in Palm Desktop?
Heeft het iets met de USB aansluitingen te maken? Ik denk (maar weet het niet zeker) dat die aan de voorkant de "primaire" is, en die aan de achterkant via de (interne) PCI USB hub zit, dus dat zou toch goed moeten gaan?

Help ik heb jullie advies dringend nodig. (voorheen had ik een Osaris, dat werkte allemaal prima via serieel, deze software is gedeinstalleerd, nu kom ik bij de Palm familie en gaat het mis)
Alvast bedankt voor jullie adviezen,
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif install palm zire probleem.gif‎ (35,2 KB, 31x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 juli 2003, 22:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Als het goed is heb je rechtsonder in je monitorscherm (naast de tijd) een icoontje staan met een rode en blauwe pijl in cirkelvorm. Als je daar op klikt dan krijg je een aantal opties te zien. Staat er bij jou wel een vinkje voor "Local USB"?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 juli 2003, 11:18
artwork
Guest
 
Berichten: n/a
Yep, USB staat geselecteerd. Ik heb het ook met serial geprobeerd, maar ook zonder succes.
Hebben de verschillende Palmpjes eigen drivers of hardware specifieke software nodig?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 juli 2003, 22:07
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Hebben de verschillende Palmpjes eigen drivers of hardware specifieke software nodig?
Volgens mij niet, maar misschien moet je eens kijken op de site van Palm zelf. Met name de support-afdeling van die site (http://www.palm.com/support/) kan je waarschijnlijk verder helpen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2003, 10:13
artwork
Guest
 
Berichten: n/a
helaas, daar heb ik al uitovoerig zitten snuffelen, hielp ook niet. Ik vermoed dat het met de (interne)USB hub te maken heeft. Of met het feit dat ik alleen Palm Desktop heb binnengehaald en geinstalleerd.
Moet ik verder nog andere dingen doen, zoals de wizzard nieuwe hardware vinden (Win) of zo?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 juli 2003, 11:18
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het installeren van de Palm Desktop is genoeg om te kunnen synchroniseren me je pc, het lijkt dus aan de usb-aansluiting op de voorkant van je pc te liggen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023