Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Accessoires

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 november 2000, 22:52
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Als journalist lijkt het me erg handig om met m'n PPK en Palm op pad te gaan en aantekeningen ter plekke in te voeren.
Toch sta ik er nog wat terughoudend tegenover. Graag zou ik eerst willen weten wat de ervaringen zijn van degenen die dit al wel doen.

Ik zit zelf te denken om m'n aantekeningen/ verhaal ter plekke in te voeren tijdens raads- en commissievergaderingen. Maar:

* Geeft dit niet teveel lawaai zodat leden geirriteerd achterom gaan kijken, van: kan dat niet wat stiller met dat toetsenbord?
* Wat zijn de ervaringen met het intikken van aantekeningen. Is dit goed te doen en vooral: is het sneller dan met pen en papier.
* Het verschil met notuleren en een (nieuws)verslag maken, is dat je de aantekeningen niet chronolisch hoeft te gebruiken. Het nieuws kan immers ergens middenin een vergadering naar voren komen en dat hoort in het begin van het verhaal te staan. Wat werkt het makkelijkste: eerst notuleren en later in de goede volgorde zetten of meteen al het verhaal beginnen te schrijven tijdens de vergadering.
* Zijn er journalisten (of met mensen met een vergelijkbaar beroep) op deze forums aanwezig die ervaring hebben met het gebruik van PPK en Palm?

Peter B
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 november 2000, 08:15
Dick Dick is offline
Senior lid
Voornaam: Dick
Model: IBM Workpad C3 (860240U)
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Voorburg
Berichten: 53
gebruik PPK toetsenbord

Zelf gebruik ik het toetsenbord om zowel voor mezelf verslagen als notulen van vergaderingen te maken. Het werkt gewoon goed.
Om jouw vragen te beantwoorden, het maakt geen geluid, het is over het algemeen sneller dan pen en papier en je hoeft je electronische aantekeningen ook niet chronologisch te hebben.
Sneller dan pen en papier is trouwens ook afhankelijk van de snelheid waarmee je kunt typen en of je het uitwerken van de handgeschreven aantekeningen meetelt.
Als ik een vergaderverslag uitwerk dan formuleer ik soms nieuwe tekst en soms gebruik ik de tekst die ik in de vergadering heb gebruikt (C&P). Zo werk ik ook met aantekeningen of een opzet voor een brief, die ik in de trein maak: gewoon uitwerken en knippen en plakken.

Ik ben over mijn toetsenbord zeer tevreden en mijn zusje ook. Die maakt zowat haar afstudeerverslag op haar PPK


Dick

Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 december 2000, 17:15
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
Toevallig heb ik gisteren de hele dag tijdens een studiedag aantekeningen gemaakt op m'n PPK.
Het maakt geen lawaai en werd niet als storend ervaren; integendeel. Men vond het juist wel interessant. Nadeel: de overige cursisten van die dag legden hun pen neer in hoopvolle afwachting van een copietje (waarvoor mij door een collega reeds een cake in het vooruitzicht is gesteld).
Nadien nog wat uitgewerkt en de tekeningen van de flap-over, die ik had overgetekend in BugMe, ertussen gezet en vervaardigd tot Word document. Al met al had ik in no time een volwaardig verslag.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 december 2000, 22:42
Chip Chip is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 26
Question PPK + Palm + welke doc editor?

Lijkt me ook een ideale combinatie, een palm plus een ppk. Handzamer dan een laptop en het gemak van een "fullsize" keyboard. Maar dan?....

CE machines hebben standaard pocketword aanboord. Geen extra software voor nodig en eenvoudige conversie.
Wordprocessing daarentegen behoort niet tot de standaard filosofie achter Palmcomputing. Toch komt Palm met een toetsenbord op de markt voor mensen die hun handheld meer dan als alleen agenda willen gebruiken en daarvoor veel text moeten invoeren. ( voor de ingenieur!!) Geen gepriegel op een minitoetsenbord ala HP of Psion.

OK, ik heb nu een keyboord en een Palm maar is er niet het probleem van de 4k limiet? 4k, dat is minder dan 1 A4 velletje, toch?

Mijn vraag aan de anderen is welke software gebruiken jullie voor dit probleem? Op het net heb ik diverse aanbieders gezien met elk hun eigen specifieke problemen en bijkomende kostprijs. Het is moeilijk een keuze te maken.

Ik vind het eigenlijk een ernstige tekortkoming van Palm dat er niet een standaard reader/editor op zit. Verder een perfect apparaat. Nu nog een uitklapbaar beeldscherm erop en presto!


Groeten Chip.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 december 2000, 23:13
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Lightbulb Pedit Pro

Probeer eens pedit Pro. Dit programma kan natuurlijk de standaard 4K aan, maar heeft ook een functie om memo's te maken tot 32K.
Daarnaast heeft het programma nog tal van erg interessante mogelijkheden.

Peter B
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 december 2000, 06:46
robertvh robertvh is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 25 november 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 311
Stuur een bericht via ICQ naar robertvh
Ik gebruik zelf Smartdoc als editor en Palmdocs als converter (installeert zich automatisch in Word).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 december 2000, 15:08
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Arrow Platte (harde) ondergrond

Ik heb net een paar dagen een PPK. Ik ben er nu al zeer tevreden over. Inderdaad vrijwel geluidloos. In het gebruik
is het vergelijkbaar met een PC-toetsenbord, dus hoe snel je ermee kan schrijven hangt vooral van je typevaardigheid af.

Een opmerking die ik regelmatig tegenkom en ook in de handleiding van het toestenbord te vinden is:
het toetsenbord moet op een vlakke en liefst harde ondergrond (zoals een tafel) liggen om het goed te kunnen
gebruiken. Dus met het toetsenbord op schoot werkt het minder goed. Ik heb dat geprobeerd en inderdaad werkt het
niet handig met het ding op schoot, klapt dubbel en meer van die fratsen.

Ik kan me voorstellen dat een journalist wel eens met het toestenbord op schoot wil typen (in een persconferentie
bijvoorbeeld). Als dat voor jou belangrijk is komt een ander toetsenbord wellicht in aanmerking. Zie hiervoor de
reviews die je kunt vinden via http://www.palmclub.nl/tips/keyboards.html
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 december 2000, 12:26
matthe
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik een PPK en Megadoc waarmee je, via 2 submappen, kunt aangeven welke files je wilt up- en downloaden naar je palm.

Docs opmaken e.d. probeer ik maar niet, daar is die palm niet geschikt voor en kun je beter thuis rustig achter het bureau doen.
Succes.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 11 december 2000, 20:10
fulleke
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb antwoord op de 4k-vraag

ikzelf gebruik voor het tikken van veel tekst QED.
http://www.visionary2000.com/qed
werkt prima, heeft weliswaar geen opmaak maar kan vele a4-tjes hebben.
tezamen met Cliphack 1.1, die de 4k grens elimineert, kun je dus honderden paginas maken!
QED kent ook een compressiefunctie, die de bestanden verkleint, zodat je nog geheugen overhoudt.
Als je klaar bent doe je in Doc to Go 'add item' , en bij de volgende sync staat alles op je PC!
De eerste reactie die mensen hebben als ze mij met de ppk zien is : ook hebben !!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 12 december 2000, 00:42
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Ik ben in het bezit van de GoType! voor de Visor. Hierbij wordt takenote (tekstverwerker) en wordsleuth meegeleverd.
Deze laatste is alleen nuttig als je engelse teksten invoert. (synoniemenlijst).
Vwb Takenote ben ik tevreden, maar dat zou ik met memo ook zijn als die 4k limiet er niet op zat. Ik type gewoon ruwe tekst die ik op de desktop bewerk.
M@rt
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 december 2000, 09:06
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeM@rt

Vwb Takenote ben ik tevreden, maar dat zou ik met memo ook zijn als die 4k limiet er niet op zat. Ik type gewoon ruwe tekst die ik op de desktop bewerk.
M@rt

Probeer eens pedit pro of pedit 32. Deze kunnen memo's aan tot 32K.


Peter B
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023