alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
||||
|
||||
Help de palmclub (FAQ)
Op het forum worden veel vragen dubbel gesteld. Niet alleen omdat vragenstellers te lui zijn om te zoeken, maar ook omdat het steeds moeilijker wordt om bestaande informatie terug te vinden. Daarom heeft de Palmclub het idee om veelgestelde vragen in een FAQ te verzamelen, onderverdeeld in categorieën. Gebruikers kunnen zo sneller en makkelijker aan veelgezochte informatie komen.
Hoewel dit aantrekkelijk klinkt, gaat helaas veel tijd zitten in het maken van zo'n FAQ. Zoveel tijd dat we dit niet alleen kunnen. Daarom is besloten om jullie, de forumgebruikers, om hulp te vragen. Het gaat daarbij om het aanleveren van informatie. Om één en ander goed te laten verlopen is alles onderverdeeld in categorieën:
Een voorzichtige schatting wat betreft de hoeveelheid tekst die je bij een categorie maakt is 1 à 2 a4'tjes. Om je aan te melden als FAQ-hulp kun je in deze thread een berichtje achterlaten met de categorie waar je aan bij zou kunnen dragen. Vragen stellen mag natuurlijk ook. Wanneer? Waarschijnlijk vanaf 7 maart. Je krijgt in ieder geval tijdig bericht. Laatst gewijzigd door Bram; 02 november 2006 om 23:16. |
|
||||
|
||||
Leuk idee. Ik wil best helpen in de categorie(en) beginners en/of accessoires. Of op een ander vlak waar ik eventueel wat kan betekenen. Ik hoor het wel
![]()
|
||||
|
||||
Ik wil me wel storten op de cat. GPS
Tot woensdag allemaal (ik vertrek vanmiddag naar Istanbul) Groeten, Jaap
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5 |
|
||||
|
||||
Citaat:
Op 13-02-2005, om 11:27 heeft Smaus dit gezegd in bericht #3
Ik wil me wel storten op de cat. GPS Tot woensdag! Citaat:
Leuk idee. Ik wil best helpen in de categorie(en) beginners en/of accessoires. Of op een ander vlak waar ik eventueel wat kan betekenen. Ik hoor het wel
|
|
||||
|
||||
www.Palmclub.nl heeft mij geholpen met ontelbare vragen en problemen, dus als ik iets terug kan doen, dan graag. Deze categoriën spreken mij wel aan:
Synchronisatie Multimedia Geheugen Verbinding Internet Support Schermen Kijk maar in welke categorie je me eventueel het beste kunt gebruiken.
|
|||
|
|||
Re: Help de palmclub (FAQ)
Citaat:
Op 12-02-2005, om 21:47 heeft Bram dit gezegd in bericht #1
Op het forum worden veel vragen dubbel gesteld. Niet alleen omdat vragenstellers te lui zijn om te zoeken, maar ook omdat het steeds moeilijker wordt om bestaande informatie terug te vinden. Daarom heeft de Palmclub het idee om veelgestelde vragen in een FAQ te verzamelen, onderverdeeld in categorieën. Gebruikers kunnen zo sneller en makkelijker aan veelgezochte informatie komen. Hoewel dit aantrekkelijk klinkt, gaat helaas veel tijd zitten in het maken van zo'n FAQ. Zoveel tijd dat we dit niet alleen kunnen. Daarom is besloten om jullie, de forumgebruikers, om hulp te vragen. Het gaat daarbij om het aanleveren van informatie. Iedereen kan dan zelf wat neerzetten en updaten met nieuwe(re) info. Mogelijk dat er dan wel enigzins wat moderatie plaats vindt ook al is dit eigenlijk on-wiki ![]() |
|
||||
|
||||
Re: Re: Help de palmclub (FAQ)
Citaat:
Op 15-02-2005, om 15:04 heeft dyn dit gezegd in bericht #6
Zou een zogenaamde wiki hier geen oplossing voor kunnen zijn? Iedereen kan dan zelf wat neerzetten en updaten met nieuwe(re) info. |
|
|||
|
|||
Re: Re: Help de palmclub (FAQ)
Citaat:
Op 15-02-2005, om 15:04 heeft dyn dit gezegd in bericht #6
Zou een zogenaamde wiki hier geen oplossing voor kunnen zijn? Iedereen kan dan zelf wat neerzetten en updaten met nieuwe(re) info. Mogelijk dat er dan wel enigzins wat moderatie plaats vindt ook al is dit eigenlijk on-wiki ![]() Uhhhh Wiki? Die kreet ken ik nie Sjon |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Goed idee. Ik wil Softwareontwikkeling wel voor mijn rekening nemen.
Groeten, Jeffrey |
|
|||
|
|||
Eventueel wil ik wel helpen met de E-books.Als het tenminste niet al te veel werk is en ik een goede ondersteuning krijg.
Voor wat hoort wat. Aad van der Klaauw |
|
||||
|
||||
*bump*
Want ik zie nog een heleboel open categorieen en de datum is inmiddels verstreken ![]()
|
||||
|
||||
Citaat:
Want ik zie nog een heleboel open categorieen en de datum is inmiddels verstreken
![]() Maar niet getreurd, we gaan dan toch maar beginnen met de invulling. De rest komt vanzelf. De komende week ga ik alles verdelen, en krijg je vanzelf bericht van je 'hulpje' over je gebruikersnaam/wachtwoord/url, en wat er ongeveer verwacht wordt. De doelstelling is om deze FAQ binnen 1-1.5 maanden publiekelijk toegankelijk te maken. |
|
|||
|
|||
posting
Kan iemand mij ook zeggen hoe ik een vraag kan posten?
|
|
||||
|
||||
Een nieuwe thread starten (dat is wat je volgens mij bedoelt):
- ga naar het forumonderdeel waar je je vraag wilt stellen - daar kun je een nieuwe thread starten met de knop linksboven: NW. DISCUSSIE En het is al heel vaak gezegd: gebruik eerst de zoekfunctie om te kijken of er al een bestaande thread is waarbinnen je kan reageren, of nog beter: waarin je het antwoord al vindt. Zo niet: dan staat het je vrij een nieuwe thread te starten. Succes, groeten, Roel.
|
||||
|
||||
Ben hier nog niet zo lang lid maar heb al zo veel gehad aan alle info hier...!! zeer goede site. als het kan wil ik best ergens mee helpen...! voor wat hoort wat namelijk vind ik.
|
|
|||
|
|||
Ik zoek iets en kan het niet vinden (iemand wist een waterdicht hoesje). Zou het niet mogelijk zijn te zoeken op trefwoord op de site?
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door janneke
Ik zoek iets en kan het niet vinden (iemand wist een waterdicht hoesje). Zou het niet mogelijk zijn te zoeken op trefwoord op de site?
|
|||
|
|||
Ik had al gezocht, maar vond het bedoelde item niet met de sleutels 'waterdicht' 'hoesje'. Mij is opgevallen dat veel zoekfuncties (ihb die van google) niet werkelijk de hele site op trefwoord doorzoeken. Waar dat aan ligt weet ik niet, evenmin welke zoekers dit wel goed doen. Als er iemand is die dit weet zou ik het graag horen.
|