Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 januari 2002, 15:25
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Tip voor USB Cradle gebruikers

Voor diegene die een Cradle op USB hebben, is er zonder iets extra's aan te schaffen niet echt mogelijk om realtime online te komen, zoals met serieele cradle's.

En aangezien de M500 en M505 standaard met een USB cradle wordt verkocht, zitten deze mensen een beedje met een probleem.

Maar hier is een oplossing, ik ga het weekend dit eens rustig uitproberen

http://www.pstec.de/ppp/m500crad/m500crad.html

Ik zal jullie op de hoogte houden
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 januari 2002, 16:24
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Die site is voor het laatst bijgewerkt op 19 juni 2001. Ik hoop dat dat aangeeft dat dit prima werkt

Soldeer ze!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 januari 2002, 19:05
JohanE JohanE is offline
Just some member
Voornaam: Johan
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 07 januari 2002
Locatie: Westland
Berichten: 103
Thumbs up

Voor de mensen die het niet aandurven om hun palm open te schroeven (zoals ik) is het ook mogelijk om een internet verbinding te maken via infrarood (voor diegene die hierover beschikken) met MochaPPP. Heb dit uitgeprobeerd en werkt perfect.

Waar je dan wel op moet letten is dat je de juiste com-poort selecteerd (meestal COM4). Voor Windows 2000 moet je een apart progje downloaden (link staat op de site van mocha). In Windows ME kan je het nazoeken in HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum\Infrared\COM\ROOT&INFRARED&0000, hier staat de variabele PORTNAME=COMx

Groet,

Johan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 januari 2002, 21:24
jacobus
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Tip voor USB Cradle gebruikers

[quote]Oorspronkelijk geplaatst door BloW_Smoke
[b]Voor diegene die een Cradle op USB hebben, is er zonder iets extra's aan te schaffen niet echt mogelijk om realtime online te komen, zoals met serieele cradle's.

Heb sindskort een Sony met usb. Kan het kloppen dat ik niet kan hotsyncen via sync-knop als ik geen verbinding met internet heb.
Kan alleen Avantgo binnenhalen als ik al op internet zit.

Kan mij iemand bellen om instellingen na te lopen. Alles werkt maar dan alleen als ik al op internet zit. Als ik op hotsyncknop druk zonder internetverbinding start Avantgo mijn interne modem niet.

Wacht af.

Jacobus
040-2012593
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 januari 2002, 09:22
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

wel, na vele spannende minuten, in gevecht met soldeer en een hete soldierbout, en 10 verbrande vingers verder (^$^$ die connectors waren wel erg klein) is het me uiteindelijk gelukt.

Die beschrijving klopt (vandaar geen updates ) en kan nu heerlijk schakelen tussen USB en serieel En je merkt gelijk met hotsyncen het verschil tussen USB en Serieel.
Maar ik kan teminste nu via de cradle op het internet komen in de serieele mode.

Ik kan dit iedereen aanraden die een beejde handig is met solderen en figuurzagen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023