Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 december 2002, 23:01
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Question VersaMail

Sinds kort ben ik in het bezit van de Tungsten. Hierbij is geleverd her programma Versamail.
Ik gebruik dit programma om alle mail van verschillende accounts binnen te halen. Ik gebruik hiervoor vizzavi.nl (Vodafone).
Alle berichten binnenhalen gaat goed, maar dan! Als ik mail wil verzenden gaat het goed to 70% daarna komt er een error op het scherm met de volgende melding:

Rode dot met wit kruis 500 Command unkown'`To:`

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

Ik gebruik een Nokia 6310 firmware 5.01 en bluetooth.

Op mijn 515 had ik ook een probleem met de voorganger van Versamail Multimail pro. Ben toen overgestapt naar Eudora enhet probleem was over.

Het voordeel van Versamail is dat ik meer accounts kan instellen.

Dus zou ik graag zien dat Versamail goed werkt.

In afwachting van jullie reaktie's
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 december 2002, 13:45
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Exclamation

:HUH: In Eudora kun je ook meerdere mail accounts instellen!!!

In tegenstelleing tot Versamail biedt Eudora geen ondersteuning voor voor IMAP-folders maar alleen voor POP-accounts. Verder kun je met Eudora geen attachments binnenhalen. Als dit geen probleem is kun je dus Eudora blijven gebruiken.

Als het ontvangen van mail wel lukt en het verzenden niet, dan kan de oorzaak liggen in het feit dat je niet de smtp-server gebruikt van de ISP waarbij je bent ingebeld. Als je inbelt bij vizzavi zul je ook de smtp-server van vizzavi in je mail-programma moeten instellen.

Als je GPRS gebruikt is er een probleem extra. Met GPRS heb je connectie met de GPRS provider en bel je niet in bij je ISP. De GPRS providers stellen, voor zover bekend, geen smpt-server beschikbaar om mail te verzenden. Mail verzenden via een GPRS verbinding lukt (vooralsnog) alleen als je een eigen smtp-server hebt die je zelf kunt instellen, of als je een internet provider hebt die SMTP-autenticatie ondersteunt (bv. XS4ALL), of als je een Internet Everywhere abo van KPN hebt en een internet abo bij XS4ALL. Zie deze thread: http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=8067
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 december 2002, 21:11
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Angry Versamail

Beste Arend,

Bedankt voor je antwoord.

Het Volgende, ik heb een account bij vodafoon (GPRS) dit loopt via vizzavi. Deze IP heeft een SMTP server. Dus het zou moeten werken. Dan wel het heeft gewekt, op de palm 515 giong dat redelijk goed. Eudora is wat onvriendelijk in het gebruik.

Ik heb op mijn palm Vx multimail pro gehad dat lipe als een zonnetje, bij de palm 505 zijn de problemen begonnen. Als Eudora nu wel werkt en Multimail op de 515 en de Tungsten niet dan moet er toch iets aan de hand zijn met de software van de Palm?????

Bij Palm in Ierland daar wten ze niet wat er aan de hand is, buiten het feit dat ze niet te verstaan zijn. Het registartie nummer voor support mag je maar drie maal gebruiken, waarvan 2 maal opgenomen wordt en gelijk weer afgebroken. Dus einde support. Zoek het zelf maar uit.

Ik hoop dat je mij vercder kunt helpen.


Groetjes,

Simon J A Huisman
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 december 2002, 21:52
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Het probleem is dat je via GPRS voor het verzenden van mail gebruik maakt van een SMTP server (die van Vizzavi) die niet op hetzelfde netwerk zit als dat waar je op inbelt (Vodafone GPRS). In zo'n geval moet je aan die SMTP server vertellen dat je een geldige gebruiker bent (via authenticatie). Die authenticatie moet verzorgd worden door het mailprogramma dat je gebruikt EN moet bovendien ondersteund worden door de SMTP server van je provider.

Niet alle programma's voor de Palm ondersteunen authenticatie. SnapperMail, VersaMail en Eudora in ieder geval wel.

In VersaMail (= opvolger van MultiMail, standaard geleverd bij de Tungsten) vindt je de instellingen voor authenticatie met de SMTP server via menu, Options, Mail Servers (nadat je eerst de account hebt aangemaakt met de algemene gegevens).
Kies uit het drop-down menu bij "Account" de juiste account, en klik vervolgens op de knop "Details". Kies dan uit het drop-down menu bij "Options": "Advanced outgoing", alwaar je de username en password voor de (E)SMTP server in kan stellen.

Bij Eudora vindt je de benodigde instellingen onder menu, Options, Accounts, kies betreffende account, tabblad Security, onder "Outgoing (SMTP)" kan je eea. instellen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 26 december 2002, 00:53
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Thumbs up Versamail

Beste Fjodor,

Het is voor elkaar, het werk nu. Bedankt voor de informatie welke je hebt gegeven. Ik kom er nog op terug hoe de juiste instellingen zijn. het is nu middernacht en m'n Palm is een puinhoop. Ga nu alles opnieuw opzetten en kom hierop terug.

Nogmaals hartelijk dank voor je reactie,

Vriendelijke groet,

Simon Huisman

sjah@worldonline.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 januari 2003, 23:39
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
nogmaals Vizzavi en GPRS

Hallo Fjodor ea.

Ook ik probeer via Vodafone GPRS, met een Ericsson T68i, een TRGPro, een Eudora mail email te verzenden. Maar het lukt niet, hij krijgt geen contact met de smtp server. Ontvangen van email en gewoon internet via GPRS gaat prima, dus er moet iets met de smtp server zijn. Ik heb gepoogd om van alles te authenticeren via Eudora maar niks helpt..

Iemand een suggestie?

Thanx, GZK
Met citaat reageren
  #7  
Oud 04 januari 2003, 10:29
Graf Zum Kotzen's schermafbeelding
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
Forumbikkel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 24 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 183
email vizzavi vodafone gprs

Oplossing gevonden (mbv Vodafone helpdesk)

Het adres van de smtp server van vizzavi is anders bij gprs, ipv mail.vizzavi.nl is het nu authsmtp.vizzavi.nl

Groet, GZK
Met citaat reageren
  #8  
Oud 04 januari 2003, 11:59
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Citaat:
Het probleem is dat je via GPRS voor het verzenden van mail gebruik maakt van een SMTP server (die van Vizzavi) die niet op hetzelfde netwerk zit als dat waar je op inbelt (Vodafone GPRS). In zo'n geval moet je aan die SMTP server vertellen dat je een geldige gebruiker bent (via authenticatie). Die authenticatie moet verzorgd worden door het mailprogramma dat je gebruikt EN moet bovendien ondersteund worden door de SMTP server van je provider.
Ik ben niet zo'n computerexpert maar betekend dit dat ik met een inbelaccount bij zonnet (met mijn Palm en Versamail), ook via mijn emailaccounts bij planet en/of Chello kan verzenden ? Kan ik zo dan ook mail ophalen ?
Mijn huidige oplossing is namelijk alle mail door te laten zenden naar mijn zonnet account en die vervolgens mobiel leeg te halen.

Kan dit trouwens ook met Treo Mail ? Heb namelijk sinds deze week ook een Treo 270 tot mijn beschikking en ik moet eerlijk zeggen dat is ideaal twee apparaten ( PDA/Phone) in één !

Joep
Met citaat reageren
  #9  
Oud 04 januari 2003, 14:40
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Mail verzenden via een provider waarbij je niet bent ingebeld kan alleen als die provider SMTP-authenticatie ondersteunt. Of je mail kan verzenden via Planet of Chello terwijl je bent ingebeld bij Zonnet kan dus alleen als Chello en Planet SMTP-authenticatie ondersteunen. Of ze dit ondersteunen kom je te weten door het ze te vragen of door het uit te proberen. Als je het wilt proberen volg je (voor Versamail) de uitleg die Fjodor hierboven geeft.

Of het nodig is, is een andere vraag. Als je inbelt bij Zonnet en je kunt al mail verzenden via Zonnet, dan is het niet zo nuttig om dit geforceerd via Chello of Planet te doen. Maar deze thread ging in eerste instantie over GPRS-providers die geen SMTP-server beschikbaar stellen. In dat geval kun je niet veel anders dan SMTP-authenticatie gebruiken (of je eigen SMTP server opzetten in je eigen Internet domein, maar dit is voor de meeste mensen geen optie).

Voor het ophalen van mail maakt het (normaal gesproken) niet uit bij welke provider je inbelt. Vrijwel alle providers vinden het prima dat je je mail ophaalt terwijl je bij een andere provider bent ingebeld. Als je bij Zonnet inbelt kan je mail van Chello en Planet ophalen, als je bij Planet inbelt kan je mail van Zonnet en Chello ophalen enzovoorts... Hiervoor maak je drie mail-accounts aan in je mail programma (Versamail). Voor elk account geef je de instellingen op die bij dat account horen (username, password, e-mail adres, adres van de POP-server enz.). De oplossing die jij gebruikt, doorsturen naar één account, is dus niet nodig.

Treo Mail ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 november 2004, 12:17
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Question Versamail + Zonnet combinatie

Ik zelf gebruik Zonnet gratis internet om in te bellen naar het net via mijn Nokia 7250 naar mijn Palm TT2. Het ophalen van mail gaat prima maar ik kan geen mail verzenden. Ik gebruik een smtp server die volgens zon smtp.zonnet.nl is. Als ik via mijn palm verstuur krijg ik een time-out. Als ik via synchroniseren met de desktop verstuur krijg ik een protocol error (volgens het logboek).

Mijn instellingen:
Protocol = POP
Outgoining mail server = smtp.zonnet.nl
Outgoing mail options:
Your name = Vincent
Reply to adres: (niks)
BCC a copy of outgoing msgs to: (niks)
Attach signature (nee)
Port number: 25
My server requires auth. (ESMTP):
ja + =ingevuld

Weet iemand misschien waarom ik nu toch geen mail kan versturen (maar wel ontvangen)

Gr. Mos.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 november 2004, 13:50
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Sommige providers maken gebruik van POP before SMTP, daarmee weten ze namelijk dat een mobiele gebruiker is wie hij/zij beweert te zijn.

Zo niet, dan hangt het volgens mij helemaal van de provider af of SMTP ondersteund wordt. Bij HCCNET heb ik gelukkig geen problemen. Ook XS4ALL schijnt dit te ondersteunen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 november 2004, 15:29
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Ik snap niet zo goed wat je nu precies bedoeld met dit antwoord. Wat moet ik nu doen om het op te lossen bedoel ik? Moet ik over gaan op HCCnet of moet ik iets anders doen?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023