Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 maart 2005, 12:25
Johan Lemmers's schermafbeelding
Johan Lemmers Johan Lemmers is offline
"Viper Driver"
Voornaam: Johan
Model: Visor
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 42
Problemen met installatie Adobe Reader for PalmOs icm WinXP (voor Tungsten T5)

Hoi...

Ik heb mijn Tungsten T3 bij de baas in moeten leveren maar heb er een T5 voor teruggekregen!
Ik heb echter problemen met het installeren van de Adobe Reader for Palm op een Windows XP Professional machine.
Bijna op het eind van de installatie krijg ik meldingen dat de toepassing niet kan worden gestart omdat een aantal bestanden niet gevonden kan worden.

Het gaat om HSLOG20.DLL, TABLE21.DLL en PDCMN21.DLL.

Deze bestanden staan echter wel gewoon in de map C:\Program Files\PalmOne.

Het komt er dus op bneer dat mijn Adobe Reader niet functioneert, wel vervelend, want er worden bij ons in de apotheek nogal wat PDF bestandjes op de Palm gebruikt.

Met mijn Tungsten T3 heb ik deze problemen niet gehad met de Adobe Reader.
Ik weet niet of er een fout in het installatieprogramma op de CD zit, maar misschien heeft iemand een idee waar dit mee te maken kan hebben, of beter nog... een oplossing????

Alvast bedankt.
gr.

__________________
Johan "VIPER" Lemmers
Nederland / the Netherlands

Laatst gewijzigd door domo; 30 maart 2005 om 12:34.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 maart 2005, 12:33
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Heb je al eens gekeken of er wellicht een update te vinden is op adobe.com?

Anders is het wellicht een optie die bestandje een beetje te verschuiven e.d.

Het lijkt me trouwens meer een Windows probleem dan een probleem dat te maken heeft met de T5. Ik zal je topictitel dan ook even aanpassen -> 'Tungsten|T5' dekt de lading niet bepaald
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 maart 2005, 12:47
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Met de zoekfunctie en 'dll' kom je verschillende mogelijkheden tegen. Probeer het volgende eens:

Staat de palm map in het PATH van de pc? Wil nog wel eens helpen. Een andere die je zou kunnen proberen is de dll in de windows\system map te zetten (bij WindowsXP is dat windows\system32)

En wat ik ook voorbij zag komen is dat je deze dll's renamed (verwijderen lukt waarschijnlijk niet) en dan Acrobat reader opnieuw installeren. Het kan dan te maken hebben met oude en nieuwe versies.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 maart 2005, 15:22
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Adobe Reader for PalmOS is zwaar achterhaalde software. Het werkt absoluut niet prettig. Repligo is een veel beter alternatief voor de T5 en PDF'jes (wel prijzig, maar misschien mag het van de baas), of je moet gelijk een ander apparaat willen (nieuwe Sony's hebben picselviewer om PDF'jes te bekijken, picselviewer is helaas niet los te koop).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 maart 2005, 15:57
Johan Lemmers's schermafbeelding
Johan Lemmers Johan Lemmers is offline
"Viper Driver"
Voornaam: Johan
Model: Visor
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Tilburg
Berichten: 42
Hi...

Thankx voor de reakties.
Ik heb de update van de Reader (v3.05) opgehaald bij Adobe, maar het probleem is hetzelfde.
Ik ben er ondertussen achter dat de installer van Adobe Reader for Palm OS inderdaad de dll files zoekt in C:\Windows\System32 maar dat de PalmOne installer ze in de map C:\Program Files\PalmOne zet.

Ik heb nu ALLE (160!!!) dll files naar de C:\Windows\System32 map gekopiëerd (er zijn er nl. meer nodig dan de drie die in mijn eerste thread genoemd worden) en nu werkt de installatie wel.
Uiteraard niet echt een elegante methode maar we zullen wel moeten want ik denk niet dat de baas toestemming geeft voor een ander pakket.
En zeker niet voor een andere PDA. In ons ziekenhuis is nu eenmaal voor Palm gekozen...

Momenteel hebben we vijftien T3 en één T5 gebruiker(s), toekomstige gebruikers zullen allemaal een T5 ontvangen.
En, zoals al gezegd, het Adobe Reader probleem doet zich niet voor bij de T3, alléén bij de T5.
Ik vermoed dus een fout(je) in de installatie software van PalmOne...

gr.
__________________
Johan "VIPER" Lemmers
Nederland / the Netherlands

Laatst gewijzigd door Johan Lemmers; 30 maart 2005 om 15:59.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 maart 2005, 21:19
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Bram gaf het al aan, Adobe Reader loopt hopeloos achter en is dus niet aangepast aan de T5. Daar ligt eerder de fout dan bij palmOne.

Maar oke, het werkt nu
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023