Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 17 juni 2003, 14:33
JMu JMu is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 18 mei 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 162
GPS bij de Aldi (D)

Op internet (www.aldi.com) zag ik dat ze in de duitse vestigingen van Aldi morgen (18-06) beginnen met een aanbieding van een PDA met GPS (ontvanger & software) en een houder voor € 499,-! Het is weliswaar een Win CE PDA, dus voor ons Palmers niet interessant, maar toch...
Ben benieuwd of die PDA net zo snel "uitverkocht" is als indertijd die cardreader hier.

JMu
__________________
Drie keer afgezaagd en nog te kort...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 juni 2003, 16:35
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je vraagt je zo langzamerhand wel af of ze die Garmin iQue ooit nog gaan uitbrengen. Als je deze aanbieding zo ziet valt de prijs daarvan nog best mee.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 juni 2003, 07:10
Patrick B's schermafbeelding
Patrick B Patrick B is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 16 maart 2003
Locatie: Amersfoort
Berichten: 240
In de telegraaf van 17-6 stond ook al een advertentie van een toshiba(met bleutooth!)een tomtom 2 en gps muis voor 499,- exc.btw.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dan wel een beetje (koop)kriebels krijg
__________________
Van Palm V naar T naar 71 naar T2 naar Treo 650 naar TlX en nou kijken of deze net zolang bevalt als de T2.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 juni 2003, 07:19
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die Toshiba lijkt me dan een betere deal. Er staat bij die Aldi aanbieding niet bij welke software het is. Was het wel TomTom Navigator 2 (en niet de oude versie)?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 juni 2003, 21:24
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
is er een linkje of hardware info van die deal? ben erg benieuwd en kan op die aldi site maar niets vinden.

Laatst gewijzigd door Erikro; 18 juni 2003 om 21:28.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juni 2003, 22:41
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik kan de actie ook niet meer vinden. Nieuwe week nieuwe aanbiedingen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 19 juni 2003, 06:52
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 18-06-2003, om 23:41 heeft patrickl dit gezegd in bericht #6
Ik kan de actie ook niet meer vinden. Nieuwe week nieuwe aanbiedingen?
Bij de aldi wel ja
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 juni 2003, 11:29
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Misschien maar goed ook dat ze er niet meer zijn. Ik heb net eens wat opgezocht over pda's in het algemeen.

Het valt me op dat zodra er kleur aan te pas komt. De tijd die ze gebruikt kunnen worden nog maar tussen 2.5 en 6 uur max. ligt ipv 32 uur.
Maar 4 uur is eigenlijk wel het gemiddelde. Het maakt trouwens niet uit of het een palm of een ppc is. Een palm is niet zuiniger wat ik eerst verwachte.

Als je geen gps met een eigen batterij gebruikt maar een clipon. Raak je nog verder van huis want die lusten ook wel wat stroom.

Eigelijk is zo'n apparaat dan alleen leuk voor in de auto op de accu. Voor lopend in de stad of op de fiets lijken ze me eigenlijk niet geschikt na twee of vier uur vallen ze al uit.

Nog meer slecht nieuws is dat mijn palm vx die al 2 jaar heb, ook steeds ietsje sneller leeg raakt. Dat effect zal ook bij de deze pda's gaan optreden, dus die 4 uur staat voor de "best case" scenario.




ps de Garmin iQue zal dan hetzelfde probleem hebben. Want het is gewoon een Palm en op de site van Garmin kan ik ook niets vinden over aantal uur dat hij meegaat.

Laatst gewijzigd door Erikro; 19 juni 2003 om 11:35.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 juni 2003, 12:16
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat accu probleem valt in de praktijk echt reuze mee. Ik dacht dat vroeger ook altijd (toen ik een Palm Vx had zei ik ook dat ik nooit kleur nodig zou hebben)

Zoals je al schetst zijn er twee situaties:
1) in de auto
2) te voet (of iets dergelijks)

Situatie 1 is (zoals je zelf al aangeeft) geen probleem, want dan laad je de boel gewoon op in de auto.

Situatie 2 ligt misschien inderdaad wat minder voor de hand, maar ook dat is geen probleem. De grap is namelijk dat je te voet niet constant je GPS en PDA aan hebt staan. Je kijkt er normaal gesproken alleen zo nu en dan op als je de weg weer even zoeken moet. Een andere mogelijkheid is om het scherm uit te zetten. Dan gaat de accu al iets van 10 uur mee. Een derde optie is een backup externe accu of een losse verwisselbare accu.

Overigens heeft mijn Palm Vx nooit een siginificant deel van zijn accucapaciteit verloren. Ik heb hem na 2 jaar nog getest en het scheelde 5 minuten ofzo.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 juni 2003, 14:59
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Bij Office Centre hebben ze nu weer een aanbieding voor een iPaq 3950 met TomTom Navigator 2 voor €529 (ex btw)

Ik krijg zelf een beetje een idee om mijn NX70 te vervangen door een iPaq (voor GPS, Internet browsen, boeken lezen en andere mutimedia behoeften) en een Treo 600 of Samsung SGH i500 (voor de PIM functies)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 juni 2003, 20:21
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
En natuurlijk nog die mobiele telefoon. Voor het geval je op je iets op wilt schrijven op je Treo terwijl je belt naar de leverancier die je vond toen je aan het internetten was met je Ipaq.
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #12  
Oud 20 juni 2003, 21:04
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je hebt gelijk, het is beter als ik nog even wacht op OS6
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 juni 2003, 00:13
Zeke Zeke is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bert
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 17 november 2001
Locatie: Drenthe
Berichten: 121
Talking Blijven wachten

Blijven wachten op OS6 jongens, ondertussen navigeer ik lekker verder
op m'n 3950 met TTN2 en nog veel meer van die leuke progjes

Oja, bijna vergeten de "Rest" doe ik natuurlijk op m'n Vx....
__________________
Mijn dank grenst aan het hondsdolle....
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 juni 2003, 00:20
rademaar
Guest
 
Berichten: n/a
Re: GPS bij de Aldi (D)

Citaat:
Op 17-06-2003, om 15:33 heeft JMu dit gezegd in bericht #1
Op internet (www.aldi.com) zag ik dat ze in de duitse vestigingen van Aldi morgen (18-06) beginnen met een aanbieding van een PDA met GPS (ontvanger & software) en een houder voor € 499,-! Het is weliswaar een Win CE PDA, dus voor ons Palmers niet interessant, maar toch...
Ben benieuwd of die PDA net zo snel "uitverkocht" is als indertijd die cardreader hier.

JMu
volgens mij is dit de zelfde aanbieding als bij de kijkshop.
het is een medion ppc en nee geen tomtom maar wel spraak erbij.
499 is nog best veel geld voor een navigatie systeem wat nog steeds niet compleet is zonder een behoorlijke sd of cf kaart
ik denk dat de toekomst meer gaat naar zie onderstaande link.

http://www.wayfinder.biz/
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 juni 2003, 12:11
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Zeke,

Zit ons toch niet zo te pesten Het is al moeilijk genoeg zonder TTN2 Het is zelfs al zo erg dat mensen gaan beweren dat Digi-Map een goed programma is, alleen maar om te verdringen dat we geen TTN2 kunnen draaien.

Overigens zou je eens een NX70 met PathAway of Atlas (of zelfs MapViewer) moeten zien naast TTN2. Het hoge resolutiescherm geeft toch uiteindelijk wel een mogelijkheid voor een nog betere weergave dan nu in TTN2 zit. Niet dat je dat nodig hebt, maar toch.

Rademaker,

Citaat:
499 is nog best veel geld voor een navigatie systeem
Ja, maar het is meer dan dat. Je hebt dan ook een PDA. Die kosten ook al €300 a €400 los. Dan heb je dus voor niet veel geld die GPS en software erbij. Zelfs als je al een Palm hebt kan deze optie lonend zijn. Digi-Map (Benelux) + GPS + kabels komen ook al snel op iets van €400. Dan kun je dus net zo goed een PPC kopen met routeplanner erbij kopen en dan je Palm blijven gebruiken voor het echte werk.

Van die telefoon opties zeggen ze al jaren dat het "er aan komt" We zullen wel zien. Misschien dat het met UMTS ooit wat gaat worden, maar ik betwijfel of dat echt een goedkope oplossing gaat worden. We zullen toch die miljarden aan "belastingen" (die ze voor die licenties hebben moeten neerleggen) moeten gaan terugbetalen.

Ik geloof er ook niet zo heel veel van dat een Telefoon in staat is om je de weg te wijzen (qua scherm en speake volume dan) Misschien dat dat werkt als je wandelt, maar in de auto is een PDA scherm al aan de kleine kant, laat staan zo'n GSM "postzegel schermpje".
Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 juni 2003, 20:24
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Ik vraag me af of het gheen oude voorraad was die ze kwijt moesten.
Er komt een hele nieuwe golf PPC's aan die een soort win2003 draaien.
Dus ik verwacht eigenlijk dat we binnenkort wel heel veel goedkope aanbiedingen gaan zien. Ok het is natuurlijk geen palm he
Maar goed een ppc met gps voor €300 sla ik natuurlijk niet af
Met citaat reageren
  #17  
Oud 23 november 2003, 12:48
RobStigter
Guest
 
Berichten: n/a
Wil toch mijn mening hierover even geven...

Heb meer dan 1 jaar gebruik gemaakt van de sony clie sj30 met een gps van Garmin. Dit spulletje werkt allemaal goed met TomTom citymaps etc... maar het grote manco is en blijft de groote van het schermpje waarop je de route af kunt lezen. Uiteindelijk is het niet goed genoeg leesbaar om accuraat te reageren en is de laadsnelheid bij het verspringen van het beeld te langzaam om goed de route te volgen.

Dit is mijn persoonlijke mening. Dus clie sj30 eigenaars weest gewaarschuwd.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 23 november 2003, 16:16
Erikro Erikro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 153
Het kan dus nog goedkoper. Lees vooral ook de review met de link hieronder. Nu ze bij versie 3 zijn aanbeland komt hij zelfs nog beter uit de bus als TTN. En dat is toch geen kleine opgave.
OOk het kaart materiaal komt van een "betere" verkoper.


In Duitsland zal in December een Pocket PC verkrijgbaar worden die zal worden geleverd met een GPS-muis, Destinator 3-navigatiesoftware en houder voor in de auto voor niet meer dan 380 Euro. Dit is erg goedkoop, want de goedkoopste Pocket PC met GPS-ontvanger en dezelfde navigatiesoftware is op dit moment de Acer n10 + CF GPS Kit. Helaas wordt de 256MB geheugenkaart om de bijgeleverde kaart van Duitsland op op te slaan niet mee geleverd.

De Pocket PC is een Delta 300 van het merk Yakumo die is uitgerust met een XScale-processor die op 300MHz zijn werk doet. Hierop draait het Windows Mobile 2003-besturingssysteem dat de beschikking heeft over 64MB aan intern geheugen. Daarnaast heeft de PDA een SD I/O-slot waarmee onder andere het geheugen kan worden uitgebreid. Of Yakumo ook plannen heeft om in Nederland te gaan verkopen is helaas nog niet bekend.

http://www.destinator.nl/downloads/review3.pdf
Met citaat reageren
  #19  
Oud 23 november 2003, 16:36
Supergrover
Guest
 
Berichten: n/a
Als je dat wayfinder interessant vindt, moet je ook eens kijken bij www.webraska.com

Webraska biedt navigatie aan via telecom providers. Hebben ook al langere tijd een deal met KPN (2000 ofzo), maar tot nu toe heb ik nog weinig gezien van services die KPN aanbiedt hiermee.

Voordeel van dit soort concepten vind ik dat de kaarten op een server draaien en je dus niet met updates te maken hebt.

En als fleetowner, kun je dit meteen integreren met planningssoftware, rijtijden, afleveringen, diefstalbeveiliging, etc.

Waarbij ik me meteen afvraag welke bedrijven PDA's gebruiken voor logistiek, dacht dat UPS ook iets van Palms gebruikt? En of die ook via een verbinding gekoppeld zijn met de home base?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023