Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 maart 2003, 15:35
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
Cool Kinoma Movies

Ik heb op mijn site een deel ingericht voor Kinoma films. Ik maak vaak Kinoma films om op mijn tungsten te bekijken. Gezien het feit dat er niet veel sites te vinden zijn die dit doen ben ik begonnen met mijn filmpjes te plaatsen. De site kun je hier vinden.

Mark

Laatst gewijzigd door juralaan; 26 april 2003 om 13:48.
  #2  
Oud 31 maart 2003, 08:37
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Leuk! Kinoma is toch niet alleen voor T|T? "Deze films zijn geschikt gemaakt voor de Palm Tungsten T en te bekijken met de Kinoma player." Of bedoel je dan het optimized formaat? Dat speelt toch wel op andere hardware dan?

Ook MarK...
  #3  
Oud 31 maart 2003, 08:39
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
Yep..

Binnen Kinoma kun je de hardware selecteren waar de film 't beste op draait. Ik heb een Tungsten dus pak ik altijd de Tungsten. Dit betekend max 320x320 en mono geluid. Ik maar ook wel eens iets voor anderen en dan pak ik de palm die deze heeft bv een Vx of zo.

M.
  #4  
Oud 31 maart 2003, 08:44
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Kan je geen stereo doen? Dat is véél mooier op koptelefoon en scheelt procentueel volgens mij niet bijster veel?
  #5  
Oud 31 maart 2003, 08:49
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
Kinoma

Kinoma kent voor de T|T geen stereo dat is alleen voor een paar Sonies. Ik begreep van ze dat dat nog ooit gaat komen.

M.
  #6  
Oud 31 maart 2003, 09:21
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ow! Dat wist ik nog niet. Nog een reden om 'm (nog) niet te kopen. Hopelijk is die mmplayer vent gauw klaar met z'n projectje.
  #7  
Oud 01 april 2003, 10:54
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
Nice,ik heb toevallig 'For The Birds' gister geconvert naar Clie formaat.12 MB, en dan is het full screen landscape op m'n NX, op high quality.

Ik heb Kinoma ook een tijdje geprobeerd maar ben er verschikkelijk op afgeknapt. Is het nou hetzelfde als gMovie wat bij de Clie geleverd wordt? Hoe kan je uberhaubt in fullscreen, ik hou altijd die timebar+playknop onder het filmpje
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
  #8  
Oud 01 april 2003, 11:00
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
De ZIP file die je op je server hebt gezet is defect, ik heb hem tweemaal gedownload:

Errors were detected -- see below for details

Testing ...
testing: seinfeld0321theletter.pdb bad CRC b7092319 (should be 39cc1b81)
At least one error was detected in C:\In\Star\seinfeld0321theletter(1).zip.
  #9  
Oud 01 april 2003, 18:22
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
Ik heb nu de ongezipte versie neergezet dit is 'm dan

Deze haal ik donderdag ochtend om 9.00 uur weer weg.

M.
  #10  
Oud 01 april 2003, 18:25
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
Uitzetten knoppenbalk

Selachii:

Je kunt in de Kinoma player de knoppen uitzetten door een preference optie en op het scherm te tappen.

M.
  #11  
Oud 02 april 2003, 11:08
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Hij doet het! Prachtig. Mono is jammer, maar valt mee. Ik wil ooit m'n hele collectie omzetten voor op de T|T. 20MB per stuk ofzo. Ik wacht denk ik wel tot er een tool is waarmee het handiger kan, eerst omzetten en daarna weer lijkt me niet handig. (Of jij moet zin hebben om ze allemaal om te zetten, heh, heh...)

Die knoppen uitzetten is prettig, maar waarom witte balken? Heel storend. Zwart zou veel beter zjn geweest.
  #12  
Oud 03 april 2003, 06:33
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
De achtergrond kleur..

De achtergrondkleur is instelbaar. Ik heb'm standaard op wit staan maar zwart kan ook. Als je ze in mpg hebt wil ik er over na denk mijn computer een nacht te laten stampen. Ik ga nog wel proberen de aflevering op een bitrate van 320kbits te zetten denk dat dat niet veel scheelt qua kwaliteit maar wel qua groote. Ongeveer 60%.

M.

PS heb je niet dat halverwege het geluid weg viel. Ik heb de aflevering gister op de palm bekenen maar halverwege viel het geluid weg??
  #13  
Oud 03 april 2003, 08:41
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik heb alleen een eerste stuk bekeken. Ng niet volledig wegens tijdgebrek. Het origineel heeft dat niet? Die kleur zie ik nergens instelbaar, misschien heb ik een oude player. Ik zal 's kijken.
  #14  
Oud 03 april 2003, 08:56
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Re: Kinoma Movies

Citaat:
Op 30-03-2003, om 16:35 heeft juralaan dit gezegd in bericht #1
Ik heb op mijn site een deel ingericht voor Kinoma films. Ik maak vaak Kinoma films om op mijn tungsten te bekijken. Gezien het feit dat er niet veel sites te vinden zijn die dit doen ben ik begonnen met mijn filmpjes te plaatsen. De site kun je hier vinden.

Mark
Tja, ik las een beetje slecht en dan blijkt dat een M505 géén T|x is ;-(
Werkt dus helaas niet...
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
  #15  
Oud 03 april 2003, 09:15
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
MendriX.

De kleur moet ik instellen in de Kinoma Producer. Ik heb nog een tweede gemaakt. nu met 320kbits en een zwart achtergrond. Deze is nu 61.5Mb da's wat acceptabeler lijkt me zo.

Mark
  #16  
Oud 03 april 2003, 09:16
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
Harry,

Tja, ik heb het gemeld. Als je aangeeft wat je zou willen kijken maar ik er wel een paar algemeen voor de Palm. (In grijstinten, toch?)

Mark
  #17  
Oud 08 april 2003, 09:08
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Iemand van hierow die alles heeft geexperimenteerd met echte filmz, ik bedoel dus zeg maar, je koopt (voor VEEEEEL geld) een gig, of een halve gig SD kaart, en zet er gewoon een complete flim op?
Ik hebbet gedaan met filmpjes van tot zo'n 60mb, en dan komt er iets grappigs, het geluid gaan langzamerhand steeds minder syngroom lopen met het beeld, echt... HEEEL irritant, iemand enig idee? misschien naar kinoma gasten schrijven voor een patch ofzo?
  #18  
Oud 08 april 2003, 09:47
juralaan's schermafbeelding
juralaan juralaan is offline
MaRkM
Voornaam: Mark
Model: Palm Treo 750v
 
Geregistreerd: 08 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 59
Ik heb wel een aantal (vcd/divx) films geconverteerd. Ik heb een 128Mb SD card in mijn T|T (wordt wel krap maar de 512's zijn nog veel te duur) en daar past ongeveer een uur "kijkbare" kinoma film op (wel een lagere instelling qua framerate, geluid en grote). Sinds een paar weken is er een Kinoma forum (forum waar je problemen ook worden besproken. Kinoma werkt aan een aantal fixen maar wanneer de vernieuwde versie komt is nog een raadsel.

M.
  #19  
Oud 08 april 2003, 13:59
bdebeus's schermafbeelding
bdebeus bdebeus is offline
iQue Lover
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 22 september 2002
Locatie: NL, Holten (ov. bij de Holterberg!)
Berichten: 46
Stuur een bericht via ICQ naar bdebeus
Mark,

Kun je me 'ns een tip geven? Ik tracht een Kinona versie te maken van de trailer van Lord Of The Rings - Two Towers. In de eerste instantie dacht ik dat het gelukt was. Maar toen ik de trailer op m'n palm bekeek, was het niet eens meer herkenbaar. Het geluid wel, maar de weergave was superslecht. Waar moet ik nu op letten met de instellingen? Wat voor een frame-rate hanteer jij? Of heb ik wellicht een te oude versie? (Nu heb ik Kinoma Producer 1.5)

Groeten Brian.

N.B.: Leuke site, bedankt voor de top trailer van Sum of All fears! Had je die zelf gemaakt? Wel jammer dat het zo 'platgedrukt' is...
__________________
Garmin iQue 3600, a way of living
  #20  
Oud 09 april 2003, 05:48
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Citaat:
Op 03-04-2003, om 10:16 heeft juralaan dit gezegd in bericht #16
Harry,

Tja, ik heb het gemeld. Als je aangeeft wat je zou willen kijken maar ik er wel een paar algemeen voor de Palm. (In grijstinten, toch?)

Mark
Dankjewel Juralaan, maar ik heb geen specifieke interesse, ik ben maar wat aan het knoeien
Een Palm M505 is trouwens een hele mooie KLEURENpalm
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023