Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 30 december 2003, 16:42
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Thumbs up Digitizer

Hierbij het antwoord van Palm,

Quote:
Dear Mr Huisman

Thank you for your mail.

In order to book your Palm unit in for repair we will need your address
details and a copy of your receipt.Once we have this information we will
send you the repair center address and your service order number.

We gaan hier maar mee aan de slag, dan maar afwachten wat er gebeurd en wat ik er voor terug krijg. Het lijkt mij zinnig dat we informatie bij elkaar halen betreffende het digitizer probleem en kontakt opnemen met Palm Breda Sales Manager europe om te bekijken wat Palm hier aan kan doen. Het is wel erg vreemd dat nu een aantal mensen blijvende problemen heeft met de Tungsten T digitizer.
Er is met de tungsten t niet meer te werken.
Toch een hoop geld €500 per jaar af te schrijven.
Wacht op jullie bericht.


Simon Huisman
  #42  
Oud 31 december 2003, 09:24
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Beste Simon,

Eerst en vooral: ook ik ben zeer ongelukkig met m'n TT.

Maar... als je een defect apparaat hebt, is het nog altijd zo dat je in NL eerst de leverancier de gelegenheid MOET geven om het apparaat netjes te repareren.
En zolang dat dat gebeurt heb je zover mij bekend geen recht van klagen.

Dat ik m'n twijfels heb over een stukje kwaliteitsbewaking van Palm, ja. Of dat een reden is om naar Palm te reageren?

Als consument kan je eerlijk gezegd maar één ding: geen Palm meer kopen. En dat overweeg ik sterk.
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
  #43  
Oud 31 december 2003, 10:02
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Harry,

Ik leef met je mee wat Palmprobleem betreft (heb er ook last van) maar om meteen dan Palm als geheel af te schrijven en geen nieuwe meer aan te schaffen lijkt me wat kort door de bocht...je gooit immers ook geen agenda weg als er eens een blaadje afscheurt...ok als er 100 blaadjes afscheuren dan moet je het wel overwegen, of het moet een scheurkalender zijn 8-)

Maar even serieus, zoals eerder gemeld moet Palm de kans krijgen om te repareren of te vervangen, als het dan nog niet in orde is mag de toon een stuk minder vriendelijk worden.

Goede jaarwisseling,
Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
  #44  
Oud 31 december 2003, 10:36
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Beste Marco,

Je hebt natuurlijk gelijk. Maar... eeen kalender kost wel iets minder dan een TT Mijn onvrede met Palm zit hem niet alleen in dit digitizer verhaal. Zoals je ziet heb ik via een Palm V en M505 de TT bereikt. Een van de redenen voor de prijs is het verhaal van flash rom: je kan upgraden! Fantastisch! We gaan bijna spreken van een investering in plaats van kosten!
Kijk nu naar de praktijk: wat valt er nu op te graden? Ik klaag niemand aan, maar ik *voel* me bedrogen... Nog geen update voor de mail programma's...
Dan lijkt het me toch niet echt gek als ik nu ook een pocketPC en (niet direct vergelijkbaar) tabletPC ga kijken...
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
  #45  
Oud 31 december 2003, 10:51
Yoshi's schermafbeelding
Yoshi Yoshi is offline
Forumbikkel
Voornaam: Marco
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 07 april 2003
Locatie: Kwintsheul
Berichten: 132
Hoi Harry, you're right...je bent wat dat betreft al een door de wol geverfde Palmgebruiker....T is pas mijn 1e.....als je inderdaad door historisch gebruik een daling ziet in de betrouwbaarheid dan zou je dief van je eigen portemonee zijn als je niet verder keek dan Palm, ik kan je alleen uit eigen harde ervaring vertellen dat elk merk en elk type wel wat zaken heeft die (soms) niet lekker lopen en waarbij je denkt: "Had ik maar enz.".

Succes bij je keuze (als je die al doet) en anders have fun met de Palm (while it lasts).

Marco
__________________
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel - Theo Maassen, Functioneel Naakt

I'm not mentally unstable, i'm emotionally flexible - Theo Maassen, Functional Nudity
  #46  
Oud 31 december 2003, 11:23
Breggie
Guest
 
Berichten: n/a
Digitizer problemen Tungsten T

Hallo lotgenoten,

Op de laatste dag van dit jaar nog even een bijdrage aan de discussie. Het kan natuurlijk gebeuren dat er eens een rot apparaat zit tussen al die tien(of honderd?)duizenden Palmpjes die men fabriceert. Als Palm gemiddeld geen kwaliteit zou leveren, zouden ze weggevaagd zijn door de concurrentie en ze bestaan nog steeds dus dat valt mee. Als er echter een probleem opdoemt zoals nu bv bij ons met de digitizer, verwacht je dat men snelle en goede service verleent en niet steeds met een schimmenspel probeert tijd te rekken. Van echt goede service heb ik nog niets mogen merken helaas. Het ging wel snel, maar er is niets gereparaard. Daarna verwacht je een excuus en een aanbod om het apparaat om te ruilen. Dit soort speeltjes van 400-500 eur moet moeiteloos een jaar of 3-4 mee kunnen gaan, al zijn er dan natuurlijk inmiddels veel betere/mooiere vervangers op de markt. Het is (nog) geen gesubsidieerd weggooiartikel zoals een GSM, waarbij niemand na een jaar pijn in zijn buik van het afscheid van een 'oud' modelletje heeft.
Kortom, een oproep aan Palm om vooral door te gaan met de ontwikkeling van die mooie dingetjes waaraan we allemaal bijna verslaafd zijn geraakt maar tevens om hun trouwe klanten waarop ze hun bedrijf hebben gebouwd niet in de kou te laten staan bij een probleem.

Gezond 2004 gewenst!

Erik


  #47  
Oud 31 december 2003, 16:45
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Unhappy Digitizer

Beste vrienden,

Inmiddels heb ik toestemming om mijn Palm te retourneren. Vrijdag gaat deze op de post naar het Palm collectie centrum. Afwachten wat ik er voor terug krijg. Terugkomende op de service van Palm, nadat de afdeling support is opgeheven en wij aangewezen zijn op de help desk in de UK is de service met 75 % naar beneden gegaan. Ik kan mij herinneren dat ik een probleem met mijn505 met bluetooth had dit probleem id door de helpdesk in Amsterdam voor 100% opgelost. Ze hebben er 200% ingestoken om de combinatie te laten werken met mijn Nokia 6310. Uistekende service. Uit oogpunt van kostenbesparing is alles voor Europa gecentraliseerd. Met als gevolg dat we te maken hebben met een "service op afstand" die zij zelf als uitmuntent noemen. Je ziet het overal gebeuren zoveel mogelijk proberen om het produkt wat problemen vertoond in ons geval op software buiten de garantie te laten vallen, kostenbesparen.Niet fair. Palm Nederland weet dat er veel ongenoegen onder de gebruikers van de Palm is. Het is inmiddels besproken met de CEO Europe, "is mij verteld"
Inmiddels heb ik een nieuwe tungsten 3 gekocht met exact de zelfde sofware daarop geinstalleerd en dat werkt zonder problemen tot nu toe.
Ik had geen andere keus daar alle sofware welke ik gebruik voor de palm aangekocht is.De overstap naar een ander type handheld is daarom niet aan de orde. Ik hoop in ieder geval dat het probleem opgelost gaat worden niet alleen voor mij maar ook voor andere gebruikers.

Ik wens jullie allen een heel goed uiteinde en een goede start voor 2004, dat het maar een goed Palm jaar mag worden met tevreden gebruikers.

Simon J A Huisman
  #48  
Oud 31 december 2003, 16:48
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Je hebt natuurlijk gelijk. Maar... eeen kalender kost wel iets minder dan een TT Mijn onvrede met Palm zit hem niet alleen in dit digitizer verhaal. Zoals je ziet heb ik via een Palm V en M505 de TT bereikt. Een van de redenen voor de prijs is het verhaal van flash rom: je kan upgraden! Fantastisch! We gaan bijna spreken van een investering in plaats van kosten!
Kijk nu naar de praktijk: wat valt er nu op te graden? Ik klaag niemand aan, maar ik *voel* me bedrogen...
(Was de M500 ook niet een "rotte appel"?) Mijn T|T werkt trouwens naar behoren, dus niet alle T|T's hebben problemen.
Dankzij de flash rom kan ik de overbodige talen (Frans, Spaans, Duits) en dat onnozele "Expense" vervangen door programma's die na een harde reset ook nog beschikbaar zijn (dit zie ik als een upgrade).
Als je van Palm wil overstappen naar het "degelijke", bug-vrije, "upgradable" platform van Billyboy wens ik je veel succes.
  #49  
Oud 31 december 2003, 17:03
sjah sjah is offline
Lid
Voornaam: Simon
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Den Haag
Berichten: 41
Wink Digitizer

beste Frans,
Je hebt volkomen gelijk, ik heb goede ervaringen met de palm, beginnende met de V, naar de VX, toen de 500 en daarna de 515 en de TT met als einde nu de T3. Ik gebruik mijn Palm 24 uur per dag en mag er dan wel vanuitgaan dat ik probleemloos moet werken. Als er dan een probleem is dan zou ik het toch zo fijn vinden dat de service afdeling er ook die aandacht aangeeft die het behoeft. Er zijn inmiddels een aantal gebruikers die zakelijk veel gebruik maken van hun Palm. Het is geen spelletjes computer.Dus Palm zou daar rekening mee moeten hoeden en niet de gebruiker aan het lijntje houden.Maar wie weet gaat er een oplossing komen.

Vriendelijke groet,

Simon J A Huisman
  #50  
Oud 01 januari 2004, 09:46
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
Citaat:
Op 31-12-2003, om 16:48 heeft fransbr dit gezegd in bericht #48
(Was de M500 ook niet een "rotte appel"?)
Van de M500 weet ik niets, ik had een M505, een prima apparaat!

Citaat:
Mijn T|T werkt trouwens naar behoren, dus niet alle T|T's hebben problemen.
Heb ik ook nooit beweerd. Wel dat het om meer dan een incident gaat...

Citaat:
Dankzij de flash rom kan ik de overbodige talen (Frans, Spaans, Duits) en dat onnozele "Expense" vervangen door programma's die na een harde reset ook nog beschikbaar zijn (dit zie ik als een upgrade).
Ik niet. Palm heeft dit nooit uitgebracht als optie. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is een stukje huiswerk om zelf je ROM aan te passen (kan de gemiddelde gebruiker niet) of extra software van een derde te kopen. Extra software van een derde om de hardware van Palm te gebruiken... Nee... ik noem dat geen upgrade

Citaat:
Als je van Palm wil overstappen naar het "degelijke", bug-vrije, "upgradable" platform van Billyboy wens ik je veel succes.
Dat is helaas waar. Het alternatief is ook niet best. Voor mij is het ook meer dat ik niet meer automatisch naar de volgende Palm ga, maar nu kies tussen twee slechten....
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
  #51  
Oud 01 januari 2004, 12:04
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
(Was de M500 ook niet een "rotte appel"?)
Volgens Richard (Palmrepair) wel: http://www.palmclub.nl/forums/showth...3346#post53346
  #52  
Oud 02 januari 2004, 10:15
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Ik niet. Palm heeft dit nooit uitgebracht als optie. De enige manier om dit voor elkaar te krijgen is een stukje huiswerk om zelf je ROM aan te passen (kan de gemiddelde gebruiker niet) of extra software van een derde te kopen. Extra software van een derde om de hardware van Palm te gebruiken... Nee... ik noem dat geen upgrade
Wat verwacht je dan? Een PC koop je toch ook alijd met een OS er op en als er een nieuw OS komt moet je die gewoon kopen (noem ik ook niet echt een optie) en blijkt de hardware van je PC al weer hopeloos verouderd te zijn, zodat dat OS waardeloos op je PC geworden is. (Lees hier voor PC ook PPC). Extra's en opties kosten altijd extra.
Wat verwacht je dat die update (OS 5.2.1) meer kan dan OS 5.0 op je T|T? Virtual Graffiti? Handig als de hardware dat niet heeft.
Toetsenbord ondersteuning? Idem.
Interne GPRS ondersteuning? Idem.
Je scherm "landscape zetten"? Handig met een vierkant scherm.
Graffiti 2? Ik zie hier alleen maar negatieve reviews over.

Iedereen wacht op OS 6 (niet alleen T|T gebruikers met een digitizer probleem), maar wat voor "verbeteringen" zullen daar in zitten? OS 5 is toch goed? OS 6 zal meer native code bevatten en bijna geen zichtbare wijzigingen, dus voor de gebruiker niet echt als "upgrade" overkomen. Ben jij dan nog steeds ontevreden?

Laatst gewijzigd door fransbr; 02 januari 2004 om 10:19.
  #53  
Oud 03 januari 2004, 14:54
tony
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Ik weet niet wat de update allemaal gedaan heeft, maar wat ik wel weet is dat de Digitizer wel goed werkt.

Na al eens mijn T opgestuurd te hebben met een calibratie probleem van het scherm, was het probleem niet verholpen. Toen nog maar een keer opgestuurd, andere T gekregen, maar met het zelfde probleem.

De wanhoop nabij, zelfs al even aan een IPaq gedacht niet verder vertellen.

Maar met het nieuwe jaar en de nieuwe update is het probleem weg als sneeuw voor de zon, nu buiten nog.
Dus maar weer verder sparen voor een T3, ipv de "I dinges"

Tony
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023