Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 november 2003, 15:18
Sjors Sjors is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 35
Unhappy Tungsten T batterij probleem

Hallo allemaal,

Ik heb de laatste paar weken een probleempje met mijn Tungsten T. Misschien kent iemand dit probleem of weet een oplossing?!

Gisteravond bijvoorbeeld, de batterij indicatie gaf aan dat ie toch nog wel halfvol was. Nu probeer ik em vanmiddag aan te zetten en hij gaat niet meer aan. Na een tijdje in de oplader te hebben gestaan doet hij het weer, echter hij heeft een volledige reset gedaan. De enige manier om mijn gegevens weer terug te krijgen is een backup (die ik gelukkig om de zoveel tijd maak) uit te pakken en erop te zetten.
De Tungsten heeft de hele nacht gewoon op tafel gelegen en is niet meer aangeweest. Het kan toch nooit zo zijn dat hij opeens helemaal leeg is, zo erg dat zelfs alles gewist wordt!!??

Iemand tips??

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 november 2003, 15:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Weet je zeker dat er geen rare dingen aan het gebeuren zijn, zoals een alarm die op 50 repeats staat, een automatische hotsync die aangaat maar geen cradle vindt, een automatische backup die ergens vastloopt... etc.?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 november 2003, 15:44
Sjors Sjors is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 35
Hmm... er is inderdaad wel een automatische backup geweest gisteravond. Als ik in Backupman kijk is die backup wel volledig aangemaakt, maar wellicht heeft het er wel mee te maken.
Ik zal die automatische backups eens uitzetten en regelmatig gewoon handmatig een backup maken.

Hopelijk helpt dat, alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 november 2003, 16:06
Sjors Sjors is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 35
Ik ben nu trouwens wel al m'n entries in mijn Datebook kwijt. Na het terugzetten vanuit de backup en zelfs na een hotsync met m'n desktop staat er nogsteeds niets in m'n datebook?! Voor de rest is alles zo te zien wel teruggezet....
Hoe fix ik dit?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 november 2003, 16:14
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Waarschijnlijk niet . De kans is groot dat er nu een volledig lege versie van het Date Book op je computer staat, die aangemaakt is na de harde reset .
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 november 2003, 16:18
Sjors Sjors is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 35
Als ik echter via in m'n Palm Desktop datebook kijk, dan staan daar ook nog wel alle entries in m'n datebook (voor de hotsync met m'n desktop heb ik trouwens gauw even een backup gemaakt van die directory op m'n desktop).
Als ik nu op m'n Palm Desktop aangeef bij Hotsync - Custom Datebook - Desktop overwites handheld zou het toch moeten goedkomen? Maar dat doet ie niet, alles blijft keurig in m'n desktop datebook staan maar gaat niet naar m'n handheld!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 november 2003, 16:26
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Waaa, dan weet ik het ook niet meer hoor. Sorry, hopen dan maar dat iemand anders weet wat te doen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 november 2003, 16:37
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Volgens de Palm gebruiksaanwijzing blijven de gegevens in de palm nog tenminste een week bewaard, zelfs al is de batterij zo leeg dat de palm niet meer aan gaat.

Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat een (verborgen) proces de batterij helemaal uitput. Om hierachter te komen zou je een harde reset kunnen overwegen, zonder dat je daarna de backup gegevens terugzet. Als de batterij dan een aantal dagen normaal functioneert, zou je één voor één de applicaties weer opnieuw kunnen installeren.

Ik las dat je al een backup gemaakt had van de datebook directory. Doe hetzelfde met de adress-, memopad-, ToDo- en notepad directory. Verwijder vervolgens de gehele Palm Desktop software via de uninstall-optie van Windows en verwijder de Palm directory.

Je kunt al je gegevens terugkrijgen door opnieuw de Palm Desktop te installeren, een hotsync uit te voeren, de (lege) bovengenoemde directories te vullen met de backup-bestanden en vervolgens opnieuw de hotsync uit te voeren.

Laatst gewijzigd door Frank; 21 november 2003 om 16:44.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 november 2003, 16:41
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Nog een mogelijkheid voor de battery-drain: heb je misschien de palm de hele nacht aan het toetsenbord gehangen? Deze trekt nl. ook stroom.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 november 2003, 17:58
Sjors Sjors is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 17 mei 2003
Berichten: 35
Ahum , I confess... de stomste fout ever gemaakt. Na de reset van mijn Palm moest ik opnieuw de datum en tijd invoeren. Heb toen gekozen voor datum 21 november 2001 hehe... vandaar dat ik de afgelopen maanden geen afspraken in m'n datebook had.
Heb de datum nu dus gewoon naar 21 november 2003 gezet en nu staan ze er weer allemaal. hehe...

Maar goed, los daarvan moet ik nog maar even kijken of het batterij probleem nogsteeds aanwezig is nu ik de automatische backup uitgezet heb. Hopelijk lost dat het op...

Nog bedankt voor alle reacties!
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 november 2003, 19:02
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 21-11-2003, om 17:58 heeft Sjors dit gezegd in bericht #10
Ahum , I confess... de stomste fout ever gemaakt. Na de reset van mijn Palm moest ik opnieuw de datum en tijd invoeren. Heb toen gekozen voor datum 21 november 2001 hehe... vandaar dat ik de afgelopen maanden geen afspraken in m'n datebook had.
Heb de datum nu dus gewoon naar 21 november 2003 gezet en nu staan ze er weer allemaal. hehe...

Maar goed, los daarvan moet ik nog maar even kijken of het batterij probleem nogsteeds aanwezig is nu ik de automatische backup uitgezet heb. Hopelijk lost dat het op...

Nog bedankt voor alle reacties!
Tjonge, jtonge, tjonge, en wij maar nadenken . Nee hoor, goed om te horen dat het weer werkt.
Nog even over het batterijverbruik. Wat schijnt te werken is om de pda in de cradle te zetten en dan een soft reset te geven. Vervolgens vier uur laten laden en als het goed is zijn de problemen dan verdwenen. Het heeft te maken met het resetten van de laadcyclus (of iets dergelijks). Ik zou zeggen probeer het eens, misschien helpt het bij jou ook wel. Succes.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 november 2003, 14:03
scottish_harry scottish_harry is offline
Lid
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 januari 2001
Locatie: Almen
Berichten: 23
Stuur een bericht via ICQ naar scottish_harry Stuur een bericht via MSN naar scottish_harry
Palm T3 loopt leeg

Heel toevallig, maar bij mij is hetzelfde aan de hand. Heb een week geleden de Palm Tungsten™ T3 Update geinstalleerd. Alles werkte prima. Een dag of 2 geleden heb ik de Agendus 7 beta versie geinstalleerd. Geen problemen maar vanmorgen was de batterij volledig leeg. Backup zonder problemen teruggezet alleen was de datum van de palm teruggezet naar 1-1-2002. Datum geactualiseerd en nu maar hopen dat alles goed blijft gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023