Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19 februari 2003, 07:35
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
Bij de NX kan je ook de batterei wisselen. Is alleen meer als maintainance feature bedoeld dan als 'more power' Aangezien de batt's geen beschermend jasje hebben. Het luikje van de batt zit met 1 kruiskopschroefje dicht.
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
Met citaat reageren
  #22  
Oud 19 februari 2003, 08:38
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Ja dat is grappig, ik dacht dat alleen de nz90 dat had. Kun je die batterij dan ook los kopen en bijladen? Anders heeft het weinig zin.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 19 februari 2003, 09:06
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Vreemd, want ik had gelezen dat een ander review het had over dat ze 100 foto's met flits hadden gemaakt met een NZ90. Dat was een review in het blad PCWorld (niet zelf gelezen).

Overigens kun je bij de Clie T ook vrij eenvoudig de batterij wisselen. Je hebt dat ding zo open. Aamr dat is inderdaad ook meer iets voor als de accu stuk is.

Laatst gewijzigd door patrickl; 19 februari 2003 om 09:09.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 19 februari 2003, 09:11
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
dat een ander review het had over dat ze 100 foto's met flits hadden gemaakt met een NZ90
Dat is behoorlijk veel, de testen die ik tot nu toe gelezen heb van de NZ90 is dat ze ook allemaal klagen over het batterijgebruik. misschien dat de foto's gemaakt zijn zonder gebruik te maken van het scherm, en achter elkaar door (neemt minder energie)?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #25  
Oud 19 februari 2003, 09:21
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Tsja, dat vroegen ze zich op cliesource ook af. Ik geloof dat ze het backlight zo laag mogelijk gezet hadden.

Het zou wel een beetje suf zijn om te zeggen dat je maar 10 foto's met flits kunt nemen als je de Clie tussentijds ook 5 uur gebruikt om spelletjes te spelen. Ik neem dus inderdaad aan dat ze die 100 foto's direct achter elkaar gemaakt hebben.

Ik weet niet hoe geavanceerd die flits is, maar misschien maakt het ook nog wel uit of je flitst in een verlichte omgeving of in totale duisternis.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 19 februari 2003, 10:35
RvF
Guest
 
Berichten: n/a
voice recorder op de nx70v

Kan iemand mij vertellen hoelang een bericht dat met de voicerecorder wordt opgenomen kan zijn?
B.v.d.
Ruud von Faber
Met citaat reageren
  #27  
Oud 19 februari 2003, 10:37
RvF
Guest
 
Berichten: n/a
gps navigatie

Heeft er al iemand ervaring met gps navigatie hard- en software voor de nx70v?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 19 februari 2003, 13:20
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Vreemd, want ik had gelezen dat een ander review het had over dat ze 100 foto's met flits hadden gemaakt met een NZ90. Dat was een review in het blad PCWorld (niet zelf gelezen).
Op cliesource heeft iemand het geprobeerd: Na 6! foto's was de accu nog voor 38% vol. Ergens anders las ik dat de accu na 10 foto's leeg is, dat komt dus wel met elkaar overeen. Nu denk ik dat het met name de flitser is die veel energie verbruikt, maar toch, je moet er niet aan denken dat je clie na 10 foto's weer aan de stekker moet
En een extra accu voor $80 (om die reden) zie ik ook niet zitten: ant dan zit je pas op 20 foto's.
Er van uitgaande dat de nz90 hier iets duurder in euros zal zijn dan in dollars in de vs, lijkt een nx70+2MP digicam (U20 of zo) ongeveer even duur.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #29  
Oud 20 februari 2003, 07:30
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Smile Camera

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skip
inderdaad een treffende review. Camera: lijkt een leuk speeltje. ik ben ook benieuwd of je wifi hebt kunnen proberen. Ik geloof dat de pdashop 'm nog niet als addon op de lijst heeft staan.
Het grappige is dat ik ook dacht dat die camera na een paar dagen in de vergetelheid zou raken, maar in de praktijk heeft zo'n camera ook handige toepassingen en gebruik ik hem regelmatig. Voorbeeld, je zit in een seminar zonder handout's normaal schrijf je je een RSI arm nu neem je eenvoudig een foto van het scherm en kun je het later rustig uitwerken. Ook de eenvoudige manier waarop je foto's kunt mailen vind ik erg handig!

Met andere woorden, in mijn ogen geen nutteloze toevoeging!

Ben overigens ook erg te spreken over het OS dat Sony erop gezet heeft! Erg handig...Silver Screen staat er nog wel op maar wordt niet echt meer gebruikt.

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 20 februari 2003, 07:32
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Exclamation Re: voice recorder op de nx70v

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RvF
Kan iemand mij vertellen hoelang een bericht dat met de voicerecorder wordt opgenomen kan zijn?
B.v.d.
Ruud von Faber
Is afhankelijk van het aantal MB's dat vrij is op je Memory Stick. Voor zover ik weet kan je niet op je interne geheugen opnemen. (Toch?)

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 20 februari 2003, 07:53
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Met andere woorden, in mijn ogen geen nutteloze toevoeging!
Vind jij de kwaliteit dan zo goed dat je handouts gemakkelijk kan lezen? Ik vond hem daar niet scherp genoeg voor eigenlijk. Nou ja, ik heb hem dus uitgebreid getest, maar ik vind het wél een nutteloze toevoeging. Maar goed, dat is natuurlijk ook de persoonlijke noot in de reviews. ik probeer namelijk ook altijd mijn ervaring er in op te nemen, al hoop ik ook dat de rest zo objectief mogelijk blijft.

Zelf heb ik de camera echt niet gebruikt, behalve om aan mijn vrienden, kennissen te laten zien wat hij wel allemaal niet kan. Maar zodra de nieuwigheid er af was heb ik hem eigenlijk niet meer gebruikt. als ik digifoto's wil neem ik wel een echte digicam.
al sluit ik niet uit, zou ik er een in bezit hebben, dat ik er zo af en toe een foto mee zou maken.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 20 februari 2003, 08:19
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Het idee van de fotocamera is goed en ik zie er voor mezelf ook best hele goede mogelijkheden in. Alleen de kwaliteit die mijn NR70V levert, is niet al te best. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik me met die camera eigenlijk nog niet helemaal goed bezig heb gehouden. Alleen binnen zonder flits en ja, dan kun je ook geen kwaliteit verwachten.
Toch blijft het een gadget waarvan het idee goed is, maar de kwaliteit slecht. Daarom zit ik wel een beetje te wachten op die NZ90. Alleen, die is weer zo dik!!! Misschien dan toch nog maar wat langer wachten op een slankere opvolger van de NZ90? (Kan bij Sony immers toch nooit lang gaan duren. )
Met citaat reageren
  #33  
Oud 20 februari 2003, 08:21
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis
Het idee van de fotocamera is goed en ik zie er voor mezelf ook best hele goede mogelijkheden in. Alleen de kwaliteit die mijn NR70V levert, is niet al te best. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik me met die camera eigenlijk nog niet helemaal goed bezig heb gehouden. Alleen binnen zonder flits en ja, dan kun je ook geen kwaliteit verwachten.
Toch blijft het een gadget waarvan het idee goed is, maar de kwaliteit slecht. Daarom zit ik wel een beetje te wachten op die NZ90. Alleen, die is weer zo dik!!! Misschien dan toch nog maar wat langer wachten op een slankere opvolger van de NZ90? (Kan bij Sony immers toch nooit lang gaan duren. )
Volgens mij moet de camera van de NX niet zien als vervanging van een 'echte' camera!

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 21 februari 2003, 10:51
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
De batt van een NX is niet buiten de NX in een oplaadstation te stoppen. Zoals ik al zei, tis meer een maintainance feature, voor als de batt sloop is ofzo.

Ik las net in een review dat ze ongeveer 2 uur achter elkaar gebruik konden maken van de NZ met camerabebruik. Dat is gewoon bar-weinig

Ik zie de cam ook niet als een vervanging voor een camera. Maar ik heb hem al best vaak gebruikt.

NR=0,1 Megapixel
NX=0,3 Megapixel
NZ=2,0 Megapixel
what's next ?

Ik ga binnekort een nieuwe sony digicam kopen met MSX formaat...kan niet wachten tot die MSXjes (en die cameras ) uit zijn!
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
Met citaat reageren
  #35  
Oud 24 februari 2003, 12:21
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik heb inmiddels de WL100 binnen. Moet alleen nog wachten op de NX70V (€100 korting bij beat-it.nl is me net teveel om bij SonyStyle te bestellen) Gert-jan, heb je hier nog een review van nodig of ben je zelf al bezig?

Trouwens die link naar de WL100 in het review werkt niet (je kunt niet linken naar de SonyStyle site).
Met citaat reageren
  #36  
Oud 24 februari 2003, 12:29
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Als je een review kan en wil maken, dan graag natuurlijk! Ik ben zelf nog niet bezig, want ik heb hem nog niet ter review aangeboden gekregen. Maar als je het leuk vind, ga je gang, je weet ondertussen wel hoe het moet geloof ik...

Alvast bedankt!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #37  
Oud 24 februari 2003, 12:35
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
OK, moet alleen dus wel nog even wachten op de bijpassende NX
Met citaat reageren
  #38  
Oud 27 februari 2003, 09:42
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik ben nu een paar dagen aan het stoeien met die NX. Wat een genot is dat zeg. Het starten van applicatis vanaf MemoryStick gaat eigenlijk net zo snel als op de T625C uit intern geheugen.

Belangrijkste redenen voor mij om toch over te stappen op iets groters is dat ik per se een High-res(+) scherm wilde, die netfront browser en het WiFi slot.

Na het zien van dat screen-shotje van de palmclub site in Netfront was ik eigenlijk verkocht. Ik namelijk voorheen al die andere "proxy" browers wel bekeken, maar geen van die browsers gaf de sites behoorlijk weer. Laat staan met javascript enzo. Netfront is gewoon een echte web browser. Alleen jammer dat je het scherm niet kan roteren (althans dat heb ik nog niet gevonden).

Het verbaasde mij overigens dat de NX nog zo licht is. Als ik mijn Clie T625C in mijn zak had dan zat er een aluminium case om. Het totaal gewicht van de T625C met case is vrijwel gelijk aan het gewicht van de NX70V. Een case ga ik daar niet omheen kopen. Krassen in de kast zit ik niet mee. Ik wil het scherm heel houden en dat gaat zonder case nu ook prima. De dikte is ook vergelijkbaar met de T625C+case combo. De NX is iets dunner, maar hij is wel iets te lang om lekker (zonder het echt te merken) in je broekzak te zitten. En ik moet nu mijn rijbewijs weer op een andere manier meenemen. Die had ik altijd in de case gefrommeld zitten.

Ik had gedacht de NX70V er als WiFi webbrowser bij te hebben en de T625C als zakagenda aan te houden, maar de T625C gaat door naar iemand anders en ik sleep die NX70V wel gewoon mee.

Dat toetsenbord is inderdaad wel wat minder handig dan dat opklik toetsenbord voor de andere Clie's. Voordeel is wel weer dat Okey werkt voor het NX toetsenbord. (CTRL+O voor OK en CTRL+K voor Cancel) Dat scheelt weer je een hoop stylus trekken.

En dan dat scherm ... dat scherm!!!
Met citaat reageren
  #39  
Oud 27 februari 2003, 09:50
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Ik had gedacht de NX70V er als WiFi webbrowser bij te hebben en de T625C als zakagenda aan te houden, maar de T625C gaat door naar iemand anders en ik sleep die NX70V wel gewoon mee.
Grrrrrr... wie moet dan de Sony-accessoires voor de T-serie testen? Is je T625 bedeeld voor in de familie/kennissenkring of gaat hij in verkoop?

- jp
Met citaat reageren
  #40  
Oud 27 februari 2003, 09:55
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Mijn vrouw krijgt hem waarschijnlijk. Die heeft nu een Palm Vx dus die is wel aan een dosis "Sony Clie" toe.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023