Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 januari 2003, 13:48
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Question Bereik Bluetooth USB oplossingen voor PC

Om nog even terug te komen op een door iemand al eerder gestelde vraag in een andere tread, waarvan ik nog steeds zeer benieuwd ben naar het antwoord: wat is het bereik via jullie BT oplossingen via de PC ?

Volgens de specs dacht ik altijd 10 meter, maar Belkin heeft ook een USB adapter (naast de 10 meter versie) met een klein antennetje waarmee ze een bereik tot 100 meter claimen. Gaat dat werken met de TT, of wordt het wachten op de WiFi SD (liever niet, want dan ben ik mijn SD slot kwijt) ?
__________________
Sander

Laatst gewijzigd door Sander; 08 januari 2003 om 20:42.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 08 januari 2003, 14:08
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Ik ben van plan binnenkort wat BT apparaten (network) aan te schaffen.
Voor zover ik nu gelezen heb is 10 meter goed te doen. Als de specs
100 meter aangeven is dat zeker mogelijk met een extra antenne. WiFi
heeft daar ook baat bij. Mijn broer heeft een Wifi P2P oplossing met
de buurman die hemelsbreed ca 200 meter verderop woont. De connectie
lukt maar net (afhankelijk van het weer).
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2003, 14:22
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zelf sinds kort in het bezit van een MSI BT adapter, en daarbij een sony BT MemoryStick, maar binnenshuis (3 kamer app) heb ik overal bereik. Ga ik echter in het trappenhuis staan, dan is het zo weg.

Die 10 meter lijkt me dus zeer goed haalbaar, maar die 'verhalen' over 100m. bereik is volgens mij alleen maar in de openlucht, zonder opstakels en met goed weer. Kortom, de ideale omstandigheden dus.

Maar, voor groot bereik is BT ook nooit bedoeld. Daarvoor bestaat WiFi, BT is meer een protocol om allerlei apparaten draadloos op korte afstand van elkaar te verbinden.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 08 januari 2003, 17:07
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Het gaat bij mij ook niet perse om 100 meter hoor, maar de PC staat op zolder (in nieuwbouwwoning, dus veel beton) en ik wil graag weten of ik dus in de woonkamer nog bereik heb met de TT. Mij leek die 100 meter adapter dan het meest geschikt.

In ieder geval heb ik geen succes met de T68i/TT combo op die afstand,dus vandaar mijn vraag (voordat ik de euro's hiervoor onnodig neerleg).

Dus, is er met Bluetooth een kans van slagen in deze setting ?
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 januari 2003, 17:10
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Je kan het altijd proberen, werkt het niet, kan je het altijd terugbrengen. maar ik denk persoonlijk dat je geen ontvangst gaat krijgen.

Simpelweg omdat BT eigenlijk niet gemaakt is voor dat soort afstanden, en het feit dat er heel veel beton aanwezig is in het huis doet ook niet veel goeds...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 januari 2003, 19:31
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander
Het gaat bij mij ook niet perse om 100 meter hoor, maar de PC staat op zolder (in nieuwbouwwoning, dus veel beton) en ik wil graag weten of ik dus in de woonkamer nog bereik heb met de TT. Mij leek die 100 meter adapter dan het meest geschikt.

In ieder geval heb ik geen succes met de T68i/TT combo op die afstand,dus vandaar mijn vraag (voordat ik de euro's hiervoor onnodig neerleg).

Dus, is er met Bluetooth een kans van slagen in deze setting ?
Ik zit in een zelfde soort woning: PC op zolder. Ik heb twee Bluetooth adapters geprobeerd: die van MSI en die van Sitecom. Met beide kom ik slechts door 1 vloer: dus niet van zolder tot in de huiskamer. Het bereik van de MSI is 10-15 meter en die van Sitecom 8-13 meter, beide zonder opstakels.

Ik hoorde dat die dure Bluetooth adapter van TDKsys een veel beter bereik heeft. Maar dat mag ook voor die prijs (plm. € 149)...
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 januari 2003, 20:41
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Dank je Fjodor !

Kijk, dat zocht ik, iemand met praktische ervaring hiermee. Ik kom dus met de standaard USB adapters in mijn geval waarschijnlijk ook niet verder dan de slaapkamer op de 1ste verdieping.

Mischien ga ik dan toch maar die Belkin proberen, en zoals Gert-Jan aangeeft: werkt het niet dan gaat ie weer terug.

Volgens de specs gaat die TDKsys tot 50 meter zonder obstakels. Die Belkin gaat volgens de specs tot 100 meter. Al zou dat in praktijk (bij obstakels) maar een kwart zijn van de specs, dan gaat 't misschien toch lukken. Bovendien is de Belkin een stuk goedkoper (ong. EUR 89 in NL) dan de TDKSys.

http://catalog.belkin.com/IWCatProdu...etooth%2Fct_Id>
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 januari 2003, 21:06
StanTheMan
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het vanochtend geprobeerd met mijn Tungsten en MSI adapter.

PC staat ook op zolder, en kwam bij mij best een eind, door 2 plafonds in ieder geval..

Veel bluetooth adapters zijn class 2 (10m), die van msi class 1 (100m)

Vergeet natuurlijk niet dat de Tungsten maar tot 10m gaat, en dat zal uiteindelijk de bottleneck zijn.

t68i - headset is in ieder geval een stuk kieskeuriger met muren en lange afstanden.. max 8m zonder obstakels
t68i - t68i tijdens bv zeeslag is ook vrij instabiel met muren
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 januari 2003, 01:09
rademaar
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb zo,n setje van msi ook eens geprobeerd met twee pc's
in een nieuwbouw woning. "zonde van het geld".
ik heb nu wifi en ook daar is de afstand max 10m door de betonlaag.
dat van die klasse 1 klopt 100m met direct zicht.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 januari 2003, 15:34
West-end's schermafbeelding
West-end West-end is offline
Een goed lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 24 maart 2001
Berichten: 212
MSI-gebruikers!

Zouden jullie mij kunnen zeggen met welke type adapter jullie werken? Ik ben opzoek naar een goedkope oplossing om mijn 6310 en laptop te koppelen (helaas nog niet mijn palm, maar toch). Hebben jullie hier, hier goede ervaringen mee??

Groet,
Dennis
__________________
Sommige mensen kunnen waarlijk zeer veel drinken, doch nuchter blijven ze daar niet bij.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 januari 2003, 16:29
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rademaar
ik heb zo,n setje van msi ook eens geprobeerd met twee pc's
in een nieuwbouw woning. "zonde van het geld".
ik heb nu wifi en ook daar is de afstand max 10m door de betonlaag.
dat van die klasse 1 klopt 100m met direct zicht.
WiFi zelfs maar 10 meter in een betonhuis ? Word ik niet echt vrolijk van Ga ik denk ik wel halen, maar had er meer van verwacht !

Ik denk dat ik maar ga wachten op die combi SD (Wifi/256 MB) van Sandisk. Ik gebruik BT wel voor mijn mobieltje.....
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 januari 2003, 22:12
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door West-end
MSI-gebruikers!

Zouden jullie mij kunnen zeggen met welke type adapter jullie werken? Ik ben opzoek naar een goedkope oplossing om mijn 6310 en laptop te koppelen (helaas nog niet mijn palm, maar toch). Hebben jullie hier, hier goede ervaringen mee??

Groet,
Dennis
Heb de BlueTooth adapter van MSI nu twee weken, en bevalt zeer goed! Het typenummer is MS-6967, maar dat moet hem het probleem niet zijn, MSI levert momenteel namelijk maar 2 types, de 6967, die via USB aan de PC gekoppeld wordt, en de 6968, die alleen aan een daarvoor geschikt MSI moederbord gekoppeld kan worden.

Installatie verloopt erg simpel, en ook over het bereik hoor je mij niet klagen. Hoe die met telefoon werkt weet ik nog niet, die is namelijk nog niet binnen...

Bij Mycom kost die 6967 momenteel overigens € 39,-...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 januari 2003, 11:10
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
lol, ik had MyCom laatst gebeld. Op hun site stond namelijk 200m!(geloofde ik dus never). Dus die knakker mij vertellen dat het 10m was. Maar het is dus 100? Muhahaha, wat een faalers daarzo.

iig, ik vroeg mij af. Als je zo'n 100m adapter hebt, dan zendt hij 100m, maar hij zoekt/ontvangt natuurlijk van je TT maar van 10m. Dus in het geval van TT is het erg/alleen afhankelijk van de TT zelf (als je een class 1 BT module in je pc hebt).
Het is toch niet dat zo'n module een zwak signaal kan oppikken en het naar zichzelf versterken?(of iets in die richting)
Dit is een vraag die mij al een tijdje dwars zit

WiFi volgens 802.11b (zoals die in de NX70v zit) is trouwens 90m indoor.
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 januari 2003, 16:12
buTTon
Guest
 
Berichten: n/a
kortom: In een oud huis, zonder veel beton, zou je makkelijk 1 verdieping diagonaal kunnen overbruggen?

In dat geval ga ik namelijk snel zo'n ding scoren, dat ge-ren naar de compu om te zien wie belt is ook geen doen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023