Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 januari 2002, 15:56
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
wil mijn chello @mail via palm m100 ophalen

Sinds enige tijd heb ik een nieuw vriendje voor het leven (nou jah laten we het op maandjes/jaartjes houden): mijn palmpje m100!!!
Nu wil ik graag mijn @mail netjes via mijn palm op halen, ik ben in het bezit van een nokia 6210, mijn mail haal ik op via chello, kan ik als ik een gewoon gratis inbel-accountje aanvraag bij bijv. vizzavi via bepaalde sofware op mijn palm hierop inbellen en dan ook de mail van chello ontvangen? Zo ja, welke (gratis) software kan ik hier het best voor gebruiken. Bestaat er ook software die @mail met attachments automatisch weigerd, die attachments zijn namelijk toch niet bedoeld voor de palm. En kan er ook een kopie bewaard blijven op de mail-server zodat ik dezelfde mail later ook nog via mijn gewone pc met chello verbinding op kan halen?
Een aantal vraagjes door elkaar, maar wel allemaal met hetzelfde onderwerp. Wie kan mij met deze probleempjes helpen?

Vriendelijk bedankt,

Tim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 januari 2002, 16:26
scottish_harry scottish_harry is offline
Lid
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 januari 2001
Locatie: Almen
Berichten: 23
Stuur een bericht via ICQ naar scottish_harry Stuur een bericht via MSN naar scottish_harry
Heb zelf een Palm 505, een chello abonnement en een Nokia ???. Op de palm heb ik Multimail Pro geinstalleerd, een gratis account bij Wanadoo aangevraagd waarmee ik verbinding maak met het internet. Het is dan geen probleem om mijn chello mail te lezen. In Multimail kun je kiezen voor het lezen van alleen de koppen of om direct het gehele bericht binnen te halen. Het orgineel bericht blijft gewoon op de server staan.
Multimail is niet gratis en ik weet eigenlijk niet of er wel gratis email programma's in de handel zijn. Kijk anders even op www.palmgear.com.

Succes.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 januari 2002, 16:34
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik ben zelf redelijk tevreden over de Eudore Internet Suite. Dat is een gratis Palm browser en e-mail programma (POP3). Voor de links en andere e-mail programma's kan je kijken in de Palmclub Top10 categorie "Internet en GSM": http://pdaclub.nl/top10/topten.cgi?I...M&fullvotelist
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 januari 2002, 20:10
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb nu inderdaad de Eudora Internet Suite (gratis) geïnstalleerd, ziet er goed uit en een mooie installatie wizard op de palm. ik moet denk ik ook echter de network preferences instellen maar kom hier niet helemaal uit, ik zie services staan, waar ik onder andere kan kiezen uit: Aimnet / Compuserve / Earthlink / Netcom / PSINet / Windows Ras etc. Welke heb ik nodig? En waar zou ik het beste een gratis inbel abbonementje kunnen afsluiten (eentje die pop van chello ondersteunt)?

Bedankt
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 januari 2002, 20:51
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Je kan de volgorde beter omdraaien, eerst een inbel account regelen en dan de netwerkinstellingen doen De netwerkinstellingen die je moet doen zijn namelijk die van je nieuwe inbelaccount.

Als je eenmaal een account hebt kan je het beste een nieuwe Service aanmaken (via menu - New). De namen die je noemt (Aimnet, Compuserve enz.) zijn slechts voorbeelden van Palm en vooral gericht op Amerika.

Gratis inbelaccounts ben ik niet zo in thuis. Ik weet:

http://www.wannadoo.nl (werkt met Chello mail, zoals scottish_harry hierboven al meldde)
http://www.wish.nl
http://www.zonnet.nl
http://www.freeler.nl

Misschien dat anderen er meer of betere weten.

Ondersteuning voor je Chello POP3 mailbox wordt alleen door Cello gegeven. Dat geeft niet want normaal gesproken kan je met elke willekeurige Internet verbinding (of inbel account) je POP mail van Chello ophalen. Je hoeft alleen in Eudora het adres van de pop-server van chello in te vullen.

Mail verzenden is weer een ander verhaal, dat kan doorgaans alleen met de smtp-server van de providder waarbij je ingebeld bent. Hiervoor stel je starks in Eudora de smtp-server van je nieuwe inbel account in.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 januari 2002, 09:16
RichardR RichardR is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 38
Ik kan mijn chello mail ophalen en verzenden via mail.chello.nl.
Ik gebruik hiervoor de eudora internet suite. Deze heeft vele mogelijkheden bijv. custom filters. Ook kan het natuurlijk je mailtjes op de pop server laten staan, zodat ik gewoon thuis m'n mail via de PC lees. Er zijn vast ook andere mailprogramma's die dit kunnen. Ik heb ze echter nog niet nader bekeken.
Oh ja, ik bel in via het niet landelijke nummer van zonnet. Mobiele nummers werken meestal niet op de 06760 inbelnummers.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 januari 2002, 10:49
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt, met de inbel providers zal ik dus weinig problemen ondervinden, er is zo te zien nog genoeg keuze. Nu nog één vraag: In Eudora Mail kan ik prima mijn gegevens isnstellen in vier tabbladen: Basic/Receive/Send/Security. Ook bij menu>options>network preferences kan ik zoals Arent omschreef een nieuwe service aanmaken. Maar nergens kan ik het te bellen telefoonnummer invoeren, IP adres en DNS lukken wel. Waar moet ik dit doen?
Nogmaals bedankt,
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 januari 2002, 11:28
RichardR RichardR is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 38
Zorg dat je hier je (mobiele) verbinding plaatst bij connection. Je krijgt anders niet de mogelijkheid om een telefoonnummer in te vullen


zie screenshot (naam even verwijderd voor de veiligheid)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif screen02.gif‎ (2,1 KB, 65x gelezen)

Laatst gewijzigd door RichardR; 03 januari 2002 om 11:31.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 januari 2002, 16:28
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Héél vreemd dat ik dit beeld niet op mijn palm te zien krijg, bij connection valt bij mij te kiezen uit: Add- on modem / Direct serial / IR to a PC or Handheld / -Current-
Alleen als ik voor Add-on modem kies kan ik een telefoon nummer invoeren, maar ik heb toch de infrarood verbinding naar mijn nokia 6210 toe nodig? Dit is toch geen 'add-on modem' maar een IR verbinding? Bij de andere opties komt het telefoon nummer schermpje niet te voorschijn...
In de attachment van Richard zie ik hetzelfde plaatje maar dan bij connection 'Infrared to Siemens' hoe kom je hieraan?

Bedankt voor alle goede hulp...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 januari 2002, 18:22
RichardR RichardR is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 03 januari 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 38
Die 'ir to siemens'is een speciale driver die ik geladen heb voor mijn mobiel. Ik weet niet meer of ik zonder die driver ook de mogelijkheid had om een telefoon nummer in te voeren.
Misschien heb je een ander OS? Ik heb OS4.0

Als je geen speciale driver voor je telefoon kan vinden zou je het met 'IR to phone' kunnen proberen..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif screen07.gif‎ (2,4 KB, 20x gelezen)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 januari 2002, 23:04
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Ik beschik zelf over een palm M100 met OS 3.5.2, weet niet of deze op te graden is en hoe??? Nog vreemder is dat ik al deze opties niet zie staan, de enige opties waar ik uit kan kiezen zijn bij preferences>connection: Add-on modem / Direct serial / IR to a PC/Handheld / Custom bij 'new' kan er dan gekozen worden uit: Serial to PC / Serial to modem / IrCOMM to PC / IrCOMM to modem
En dus niet al de opties die zo te zien wel in jouw palm zitten. Er moet toch gewoon een infrarode verbinding met mijn telefoon te maken zijn op de 'behoorlijk nieuwe' palm m100?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 04 januari 2002, 00:02
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Smile IRComm to modem

IRComm to Modem, dat is hem!!! Die moet je hebben Zoals RichardR zelf al zei zijn zijn plaatjes van OS4 en dat werkt net weer even anders.

Je moet dus een nieuwe connectie maken met "IRComm to Modem". Die kan je een mooie naam geven, bv. "Infrarood naar GSM". Daarna kan je deze nieuwe connectie in je netwerk instellingen kiezen. Als alles goed gaat moet je dan ook eindelijk in de netwerkinstellingen een telefoonnummer kunnen invullen.

Wel vreemd eigenlijk, want die "IRComm to modem" had er volgens mij standaard in moeten staan. Maar ja, misschien ooit eens per ongeluk weggegooid of er is eens iets mis gegaan. Knap verwarrend allemaal.

In hoofdstuk 6 van de m100 handleiding vind ik zojuist dit nog:
"IrCOMM to Modem: A connection between the IR port of your handheld and a modem. The modem can be attached to a computer or some other device containing an IR port such as a cell phone."

De handleiding kan je hier downloaden als je daar behoefte aan zou hebben.
PDF: http://www.palm.com/support/handbooks/m100_ug.pdf
PDF in ZIPfile: http://www.palm.com/support/handbooks/m100_ug.zip

Laatst gewijzigd door Arent; 04 januari 2002 om 00:08.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023