Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #321  
Oud 19 juli 2005, 19:23
Six
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo allemaal,


Ook ik heb de nodige problemen gehad met TT5 maar had het eindelijk perfect werkend, blijkt mijn Treo niet goed te werken. Op zich geen probleem ik had garantie maar toen ik TT op mijn nieuwe Treo650 wilde zetten klopte de activatie code niet meer. Gezocht bij TT en ja hoor ik moet een nieuwe activatiecode aanvragen. Ik heb de heren een kopie van de aankoopbon ed gestuurd via mail en nu maar wachten..... al 2 dagen. Het is verder geen vraag maar ik moest het even kwijt. Je hebt alles nieuw en wilt het dan ook gelijk goed werkend hebben. Wel moet ik jullie erg bedanken voor de tips die ik hier vind op dit forum, het heeft mij al zeer ver geholpen.

Groeten,

Sipko
Met citaat reageren
  #322  
Oud 19 juli 2005, 19:48
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maasq
Plus-map
Hmm .. nou breekt m'n klomp. Weet je zo ook welke versie? Je kunt de versie controleren door in TomTom op het satellieticoontje te tikken in de statusbalk en vervolgens in het statusoverzicht op het versienummer te tikken aan de rechterzijde.
Met citaat reageren
  #323  
Oud 19 juli 2005, 20:05
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Hmm .. nou breekt m'n klomp. Weet je zo ook welke versie? Je kunt de versie controleren door in TomTom op het satellieticoontje te tikken in de statusbalk en vervolgens in het statusoverzicht op het versienummer te tikken aan de rechterzijde.


App.versie 5.000 (4890)
GPS-stuurprogramma v1.20
Kaart: 'plus-map' v571
Met citaat reageren
  #324  
Oud 19 juli 2005, 20:24
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Mij lukt het ook, met dezelfde versie.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #325  
Oud 19 juli 2005, 21:50
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Nou moe :'( Ik snap er niks van, ik krijg het niet voor elkaar, met exact dezelfde versies als jullie.
Met citaat reageren
  #326  
Oud 19 juli 2005, 22:15
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Nou moe :'( Ik snap er niks van, ik krijg het niet voor elkaar, met exact dezelfde versies als jullie.
Wellicht dat je nog kan helpen met een printscreen van mijn SD-card zodat je kan zien hoe het bij mij is geInstalleerd
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp screen23.bmp‎ (450,1 KB, 96x gelezen)
Met citaat reageren
  #327  
Oud 19 juli 2005, 23:13
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dat heeft geholpen, thanks! Het blijkt dat je naast een van de twee Benelux-mappen vanaf (in mijn geval) update cd-rom ook de kaart Nederland Postal (2MB) nog moet installeren. Dat had ik dus nog niet gedaan
Met citaat reageren
  #328  
Oud 20 juli 2005, 08:46
EricAmsterdam
Guest
 
Berichten: n/a
En nu ben ik ook meteen geholpen: ook ik had de het postal bestand niet apart gekopieerd. Was er vanuit gegaan dat die in de plus-map zou zitten... Straks maar even alsnog doen...

Groet, Eric
Met citaat reageren
  #329  
Oud 20 juli 2005, 18:48
Roloos
Guest
 
Berichten: n/a
Ja ik heb ook dat probleem met Hotsync. Heeft het niet te maken met oude tomtomfiles op je Palm? Whatever, ikheb ook zitten klooien met weggooien van files. En nou moet ik weer opnieuw de activatiecodes gaan invoeren... oeps. En die site ttcode.com doet net op dit moment weer raar...
Met citaat reageren
  #330  
Oud 21 juli 2005, 10:22
Roloos
Guest
 
Berichten: n/a
Hotsync probleem opgelost:

Op mijn Palm zelf (dus niet op je sdcard) stonden enkele bestandjes dubbel. Waarschijnlijk nog blijven staan van de vorige versie van tomtom. Het probleem is dat ze verschillend geschreven zijn. Met hoofdletters en kleine letters:
CurrentMap_dat
currentmap_dat
benelux_plus-7FAF5186_mac
benelux_plus-7fAf5186_mac

Ik heb deze allemaal gewist.
Ook uit de map: C:\Program Files\Palm\naamapparaat\Backup

Daarna moest ik de kaart opnieuw activeren.

Na opnieuw te hotsyncen geen problemen meer.
Met citaat reageren
  #331  
Oud 27 juli 2005, 18:16
sytzeterpstra
Guest
 
Berichten: n/a
No problemo!

Dag allemaal,

Ik zal ook even mijn ervaringen delen met jullie. Ik heb op 7 juli de upgrade besteld en 'm vandaag ontvangen, niet slecht.
Ik heb geen enkel probleem gehad met de installatie. Ik heb mijn (1GB) SD geformatteerd en via FileZ alle bestanden van de Tungsten T3 afgehaald. Vervolgens heb ik uit het 'back-up' bestand op mijn PC alle gegevens die met TomTom te maken hadden verwijderd.
De CD in mijn PC en knallen maar, Tomtom is wel groter geworden, 3 MB en het was 1MB. Ik heb Benelux + geinstalleerd via mijn cardreader. Vervolgens geactiveerd en getest door een stukkie te gaan rijden. Hij doet het geweldig!
Na wat intensiever gebruik zal ik nog eens een paar aanvullingen in het 'ervaringen' draadje achterlaten.

Met groet,
Sytze
(een zeer tevreden TomTom NAVIGATOR 5 gebruiker)
Met citaat reageren
  #332  
Oud 27 juli 2005, 20:50
Luigi
Guest
 
Berichten: n/a
[
Citaat:
De Palm Tungsten C is inderdaad helaas niet geschikt voor Navigator 5.
Omdat ik nog geen duidelijke correctie aantrof van deze misvatting: de TT Navigator 5 Upgrade werkt perfect op de Tungsten C / wired GPS (uiteraard). Ik heb geen enkel probleem ondervonden en wij rijden met veel genoegen rond met de nieuwe Benelux Plus en France kaarten. Duidelijke verbeteringen, helemaal bij de tijd en nog steeds verbluffend accuraat. Hoe komt men tot dergelijke onzin, vraag je je af.
Met citaat reageren
  #333  
Oud 28 juli 2005, 09:09
puccini puccini is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 juni 2004
Locatie: 't gooi
Berichten: 32
Luigi

Verbluffend Accuraat

Nou het spijt me te moeten zeggen, maar die ervaring heb ik niet echt voorwat betreft de kaarten.
Ruim 1,5 geleden heb ik wijzigingen doorgegeven van veranderingen aan div. wegsituaties, maar daar is geen donder aan gedaan.
Met citaat reageren
  #334  
Oud 28 juli 2005, 16:31
MrFawlty
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sytzeterpstra
Dag allemaal,

Ik zal ook even mijn ervaringen delen met jullie. Ik heb op 7 juli de upgrade besteld en 'm vandaag ontvangen, niet slecht.
Ik heb geen enkel probleem gehad met de installatie. Ik heb mijn (1GB) SD geformatteerd en via FileZ alle bestanden van de Tungsten T3 afgehaald. Vervolgens heb ik uit het 'back-up' bestand op mijn PC alle gegevens die met TomTom te maken hadden verwijderd.
Zou je kunnen zeggen welke bestanden dit zijn op zowel de PDA als op de PC.
Wellicht dat dit het 'database overwrite problem' kan oplossen.
Met citaat reageren
  #335  
Oud 28 juli 2005, 17:11
Roloos
Guest
 
Berichten: n/a
overwrite problems...

He sh*#&t. Ik heb onlangs de overwrite problemen opgelost (zie berichtje stukje hierboven)
Dacht ik. Ik heb toch wel een keer of 10 gesynchroniseerd zonder problemen. Mmaar nu is hij ineens terug. Dat is raar.
Met citaat reageren
  #336  
Oud 28 juli 2005, 19:47
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luigi
[

Omdat ik nog geen duidelijke correctie aantrof van deze misvatting: de TT Navigator 5 Upgrade werkt perfect op de Tungsten C / wired GPS (uiteraard). Ik heb geen enkel probleem ondervonden en wij rijden met veel genoegen rond met de nieuwe Benelux Plus en France kaarten. Duidelijke verbeteringen, helemaal bij de tijd en nog steeds verbluffend accuraat. Hoe komt men tot dergelijke onzin, vraag je je af.
Het is onzin gebaseerd op gefundeerde argumenten .
Zie daartoe deze thread waaruit wel degelijk blijkt dat Navigator 5 voor de Tungsten|C niet ondersteund wordt.
Met citaat reageren
  #337  
Oud 28 juli 2005, 21:02
puccini puccini is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 juni 2004
Locatie: 't gooi
Berichten: 32
[Volgens de Tomtom Site:
De volgende apparaten zijn geschikt voor NAVIGATOR 5:
DELL Axim X30, X50, X50i, X50V
HP RZ1710, H1940 (Rom 1.0), H1940 (Rom 1.1)
HP HX2110, H2210, H2215, HX2410, HX2750
HP 3870, 3970
HP H4150, H4350
HP H5455, H5550, H5555
HP H6340
O2 XDA2, XDA2S
Orange SPV M500
Palmone Treo 650, Tungsten E2, Tungsten T3, Tungsten T5, Zire72
Qtek 9090, S100
T-Mobile MDA Compact, MDA III]
Met citaat reageren
  #338  
Oud 29 juli 2005, 16:25
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Mijn upgrade van TT op de Treo 650 van V4 naar TT v5 is gelukt omdat er zoveel info beschikbaar is op Internet. Ik heb toch wel veel moeten zoeken en heb de zaken bij elkaar gezet. Overigens is de upgrade een onwaarschijnlijk grote stap terug als ik deze vergelijk met de plug & play toen ik versie 4 op SD kocht. Juist met de lange levertijden had TT daarop kunnen inspelen door op basis van de terugmeldingen een ‘read me first’ bij te sluiten.

Ik denk dat het voor ons Palmetiers niet beter wordt, volgens het FD beterft TT voor PDAs en Telefoons slechts 11% van de omzet, een afname van 46% en een tendens ”die zich zal voortzetten”. Misschien is de installatieprocedure daar debit aan!

De problemen die ik gehad heb
- zeer lange Palm sync tijden, totaal ongeveer 1-1,5 uur, exclusief de kaarten, die heb ik via een PC SD cardreader gedaan (zie hierna). Met installatie van kaarten via hotsync kan het blijkbaar uren duren, zie http://www.palmclub.nl/forums/showpo...&postcount=288
of http://www.palmclub.nl/forums/showpo...&postcount=254
- Fout: geen kaarten gevonden (no maps found) na installatie
- Fout: geen stem
- Fout: Not enough free space (temporary folder)


De procedure die ik gevolgd heb:
1. Maak eventueel een backup van de SD kaart op de PC met een SD cardreader (zie 2 waarom)
2. Format de SD kaart in de Treo (dit is echt ongelofelijk dat TomTom daar geen betere or alternatieve procedure voor heeft: je bent alle informatie op de SD kaart nu kwijt, ook documenten, foto's, muziek etc)
3. Verwijder de V4 Navigator applicatie op de Treo. Sommigen doen dit met FileZ, zie http://www.palmclub.nl/forums/showpo...&postcount=270. Ik kreeg met een delete via het Palm applicatie scherm het zelfde resultaat. Ook heb ik NIETS gedaan met de backup directory op de PC, dat zou automatisch moeten gaan volgens mij, maar zie ook: http://www.palmclub.nl/forums/showpo...&postcount=334
4. Info: (Je kan 2 dingen doen: of stap 4 volgen, duurt lang, of stap 5 en verder, maar je hebt daarvoor een SD cardreader op de PC nodig. Ik heb dat zo gedaan)
5. Start setup van de applicatie CD-ROM volgens of lees http://62.250.17.58/cgi-bin/nl.cfg/p...i=&p_topview=1
6. Draai setup uitsluitend om het programma TomTom te installeren. (uit de tekst op de PC "...Now sync handheld to COMPLETE the ..., lijkt het alsof dat alles is. De kaarten zijn echter NIET geinstallerd na de Sync, daarvoor stap 8 en verder. Zie ook Installation folder die bij de CD's is gevoegd)
7. HotSync, duurt toch wel 30-45 min, zonder kaarten
8. info(als je nu TomTom start krijg je de de foutmelding ‘geen kaarten gevonden’ en je kan de zaak niet activeren)
9. Haal de SD kaart uit de Treo en plaats deze in de PC SD cardreader. Installer de kaarten met de optie 'naar een PC directory of map'
10. Dan kan je de foutmelding krijgen “Not enough free space occurs on temporary folder”, zie http://62.250.17.58/cgi-bin/nl.cfg/p...i=&p_topview=1
en doe 9 nog een keer. (de foutmelding schijnt te komen als je een vorige installatie beeindigd met x (close window) ipv van de menu's van de installatie te volgen)
11. Kopieer de PC mappen geheel met de kaarten naar de SD kaart in de PC cardreader, naar de root (de schijf, niet in een andere map)
12. Plaats de SD kaart in de Treo, start TomTom, nu moeten de kaarten er zijn, activeer de zaak door de aanwijzing te volgen
13. Bij mij was de stem weg, deed het niet
14. Verwijder opnieuw de Navigator applicatie op de Treo (NIET op de SD kaart!).
15. Installeer additionele stemmen met de applicatie CD
16. HotSync, duurt ongeveer een uur maar ik had wel een stem of 8 uitgekozen
17. Bij mij was te stem nog steeds weg, deed het niet.
18. Na veel zoekwerk op het web en proberen bleek mijn schakelaar boven op de TREO op 'Ring off' te staan. Aangezet en de stem deed het.
19. Plaats de SD kaart in de PC cardreader en kopieer belangrijke bestanden - maar natuurlijk NIETS wat met TomTom te maken heeft - terug vanaf de backup op de PC (zie stap 1)

Laatst gewijzigd door Dick99999; 31 juli 2005 om 08:52.
Met citaat reageren
  #339  
Oud 29 juli 2005, 19:31
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Waarom heb je geen cardreader gebruikt? Dan was het veel sneller gegaan. Dan had je overigens meteen een backup kunnen maken van je sdcard en dan was je dus niets kwijt geraakt.
Met citaat reageren
  #340  
Oud 30 juli 2005, 08:25
Dick99999 Dick99999 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Dick
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 04 december 2004
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Waarom heb je geen cardreader gebruikt? Dan was het veel sneller gegaan. Dan had je overigens meteen een backup kunnen maken van je sdcard en dan was je dus niets kwijt geraakt.
Hoe kan je dat doen? Bij V5 is die optie voor directe PC of SD card installatie verdwenen voor de applicatie en stemmen setup.
De kaarten kunnen nog wel direct naar de PC of SD kaart geinstalleerd worden, dat had ik ook gedaan en beter aangegeven. Dank voor de bacup tip, heb ik opgenomen.

Laatst gewijzigd door Dick99999; 30 juli 2005 om 08:41.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023