Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #241  
Oud 24 juni 2005, 14:09
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Is het mogelijk om een gedeelte van frankrijk op een sd kaart te zetten? Ik ga namelijk binnenkort 1 dag naar frankrijk en ik heb maar een 256MB kaart.
In tegenstelling tot wat eerder vermeld is is het wel mogelijk de kaart van een deel van een land te installeren.
TomTom biedt je de keuze om of een kaart van een heel land te installeren of een kaart van een deel van het land. Hierbij zitten vanzelfsprekend ook kaarten kleiner dan 256 MB. Ik geloof dat de grootte van de uitsneden bij zo'n 16 MB begint.
Met citaat reageren
  #242  
Oud 24 juni 2005, 14:52
Bollie Bolsta
Guest
 
Berichten: n/a

Modbreak:
TomTom DVD's bestaan niet.
Reageren op de modbreak: Graag hier melden


Laatst gewijzigd door Bram; 24 juni 2005 om 14:59.
Met citaat reageren
  #243  
Oud 24 juni 2005, 15:19
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
In tegenstelling tot wat eerder vermeld is is het wel mogelijk de kaart van een deel van een land te installeren.
TomTom biedt je de keuze om of een kaart van een heel land te installeren of een kaart van een deel van het land. Hierbij zitten vanzelfsprekend ook kaarten kleiner dan 256 MB. Ik geloof dat de grootte van de uitsneden bij zo'n 16 MB begint.
Ook bij TT5?

En zo ja hoe gaan we dat dan doen?
Met citaat reageren
  #244  
Oud 24 juni 2005, 16:57
puccini puccini is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 juni 2004
Locatie: 't gooi
Berichten: 32
Volgens mij kan dit niet bij TT 5, wel bij TT 4.
Met citaat reageren
  #245  
Oud 24 juni 2005, 19:12
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
In tegenstelling tot wat eerder vermeld is is het wel mogelijk de kaart van een deel van een land te installeren.
TomTom biedt je de keuze om of een kaart van een heel land te installeren of een kaart van een deel van het land. Hierbij zitten vanzelfsprekend ook kaarten kleiner dan 256 MB. Ik geloof dat de grootte van de uitsneden bij zo'n 16 MB begint.
Ik denk dat koekiemonster zich vergist!

Kleinere kaartuitsnedes staan niet op de CD's die geleverd worden bij TT5. Ik heb wel op het web discussies hierover gezien, maar kan niet meer vinden waar. Het schijnt mogelijk te zijn door iets te editen (een versienummer) in een file bij de kaarten van TT4 deze ook te gebruiken bij TT5.

Zoals gezegd ik weet niet meer waar het stond.

Joop
Met citaat reageren
  #246  
Oud 25 juni 2005, 14:33
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Thumbs down TT5 applicatie en kaarten installeren op SD kaart..Hoe??

De upgrade naar TT5 gaat niet zoals ik het wil...
Volgens de aparte upgrade handleiding zou de TT installatie zelf gaan vragen om de locatie waar de applicatie moet worden geïnstalleerd, te weten Opslagkaart of Hoofdgeheugen. Ik wil graag alles van TT bij elkaar op mijn 1GB SD kaart en niets van TT in mijn Palm zelf.... Echter: hoezeer ik ook oplet, de installatie gaat ongevraagd naar het interne geheugen van de Palm zelf en er wordt nergens gevraagd om een keuze te maken...

Nagekomen probleem:

Ik heb vanavond opnieuw geprobeerd om TT5 te installeren. Heb het programma maar naar het interne geheugen van mijn Palm laten installeren (zie boven) en zien wat er zou gebeuren. Inderdaad: Geen TT applicatie op de SD-kaart (hetgeen ook problemen schijnt te geven bij het installeren van andere stemmen heb ik eerder in deze thread gelezen)... Toen ik daarna de Benelux-map Plus wilde installeren bleek dat dit tergend langzaam ging. Moest ruim 164 MB naar de kaart laten overzetten... Na een kwartier was ie nog niet eens halverwege..! Ik heb toen de hele zaak afgebroken en de HotSync beëindigd, omdat ik het idee kreeg dat er iets niet goed ging. Maar toen begonnen de problemen pas echt, want nu wil bij elke HotSync TomTom nog steeds die 164 MB gaan installeren en dat gaat dus fout, omdat het TT-kaartje er niet inzit...

Ik heb het echt gehad met TomTom... Waarom wordt er eigenlijk niet gewoon een upgrade uitgebracht op SD? Dan voorkom je al deze vage en trage installatie- en hotsync procedures... Ook een wat uitgebreidere en duidelijker installatie/upgrade handleiding en betere software met installatie-voortgangsindicator zou niet misstaan.. Je moet nu maar raden naar die voortgang (hoe lang duurt het bv. echt voordat zo'n Benelux-kaart op de externe kaart staat?)
Wie kan me helpen? Dit is erg frustrerend...
bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 25 juni 2005 om 20:24.
Met citaat reageren
  #247  
Oud 25 juni 2005, 15:06
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dat van die kaartuitsnedes klopt inderdaad niet. Het is of de beperkte kaart zonder geintegreerde Major Roads, of de Pluskaart. Maar geen kleinere uitsnedes.
Met citaat reageren
  #248  
Oud 25 juni 2005, 20:57
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Ik spreek even voor mezelf en de Tungsten T5.

Voor de T5 geldt dat e.e.a. alleen werkend te krijgen is met de applicatie in het hoofdgeheugen en de kaarten, stemmen etc. op de SD-kaart.

TomTom maakt zelf de settings files etc aan in het hoofdgeheugen na de activering.

Voor wat betreft de duur van de hotsync. Dit duurt enorm lang, bij mij 1 mb per ca 25 seconden. Dat zou betekenen dat na een kwartier ongeveer 40 mb is overgezet. Even volhouden dus.

Een andere mogelijkheid is om de kaarten via drive mode of via een cardreader rechtstreeks op de sdkaart te zetten, dit gaat bij mij wat sneller als via de hotsync, ik weet alleen niet of dit bij de T3 ook kan.

Daana resten alleen nog wat problemen met de reguliere sync omdat bepaalde bestanden dubbele namen hebben die problemen opleveren bij het wegschriiven na de backup directory op de pc. Dit kan verholpen worden (op de T3) door de backup attributen uit te zetten (zie elders in deze thread).

Al met al, je moet er even voor gaan zitten maar uiteindelij lukt het en is het geheel voor zover ik kan bekijken redelijk stabiel.

Maar de installatieprocedure is inderdaad een regelrecht drama !!
Met citaat reageren
  #249  
Oud 25 juni 2005, 21:57
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo AnTom,

Ik voel me al iets beter, nu blijkt dat jij min of meer dezelfde ervaringen hebt...
Als ik je bericht goed lees, heb jij het TT programma zelf ook in het interne geheugen van de Palm staan en alleen de kaarten en andere attributen op de SD kaart..? Dat betekent dat je bij de installatie van de upgrade vanaf de CDROM dus ook geen keuze naar intern Hoofdgeheugen of Opslagkaart voorbij hebt zien komen? IK zag die keuze zelf pas bij het installeren van kaarten.

Verder lijkt het langdurig hotsyncen in mijn geval dus geen uitzondering. Bij TT4 kopieerde ik de kaarten ook via een kaartlezer naar de SD-kaart, dus dat zou in dit geval ook moeten lukken. Zal me daar eens in verdiepen..
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #250  
Oud 26 juni 2005, 08:58
Jeffrey
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,
hij doet het ook op de DELL Axim 50v (Windows Mobile 2003 - PocketPC)
Met citaat reageren
  #251  
Oud 26 juni 2005, 12:59
AnTom AnTom is offline
Lid
Voornaam: Anton
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 20 maart 2005
Berichten: 28
Klopt, als ik het me goed herinner krijg je alleen bij de kaarten de keuze voor de externe SD-kaart. Wel heb ik nog wat problemen gehad met de stemmen. Die heb ik handmatig verplaatst naar de tomtom directory op de externe SD-kaart.
Met citaat reageren
  #252  
Oud 26 juni 2005, 14:33
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Ik denk dat koekiemonster zich vergist!
Citaat:
Dat van die kaartuitsnedes klopt inderdaad niet. Het is of de beperkte kaart zonder geintegreerde Major Roads, of de Pluskaart. Maar geen kleinere uitsnedes.
Bij deze dan mijn oprechte excuses voor mijn stelligheid.
Van TomTom voor PalmOS, dus de voorlaatste versie, en het Europa-kaartmateriaal voor die versie kende ik de mogelijkheid om ook kleinere kaarten te installeren.
Die hebben ze er dus blijkbaar uitgehaald. Onbegrijpelijk, de kaartgrootte kan behoorlijk oplopen. En wat is er mis met het installeren van kaartmateriaal van Zuid-Frankrijk, de major roads of Europe en Nederland. Dan red je het misschien nog met 256 MB en heb je toch genoeg kaartmateriaal bij de hand voor een vakantie in Zuid-Frankrijk.
Raar.
Of willen ze soms bij TomTom dat we allemaal Lifedrives kopen ?
Met citaat reageren
  #253  
Oud 26 juni 2005, 16:56
jwoerdma's schermafbeelding
jwoerdma jwoerdma is offline
Forumbikkel
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 07 maart 2001
Locatie: leiden
Berichten: 219
tt5 met t3 en BT gsm werkt niet

Aks ik traffic wil starten of een nummer wil bellen geeft TT5 aan dat er geen telefoon is gevonden, en bij de traffic service blijft de T3 hangen nadat ik het wachtwoord heb ingegeven, Weet iemand raad?
__________________
Woerdman
Met citaat reageren
  #254  
Oud 26 juni 2005, 19:47
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Unhappy Hoe lang duurt het syncen van een TT5 kaart?

Hallo,

Kan iemand me zeggen hoe lang het duurt voordat de Duitsland Plus kaart (412MB) van TT5 naar de SD kaart van mijn Palm is overgezet? Mijn HotSync dialoogvensterje staat nu al zo'n twee uur op : "Status: DE_AT_CH_PL_CZ_Plus map". Het pijlen-icoon beweegt nog wel, maar ik heb geen idee of er inderdaad wat wordt overgezet en of dat mijn systeem gewoon hangt..
Ik durf het proces ook niet goed af te breken, omdat dan de volgende keer weer zal worden geprobeerd om die kaarten over te zetten en ik niet weet hoe je de HotSync "wachtrij dan moet leegmaken"...
Normaliter gebruik ik voor het overzetten van grote bestanden een card-reader, maar ik weet niet naar welke map op de SD card die kaarten moeten overgezet en hoe ik ze kan vinden op de CDROM.
Wie weet raad?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #255  
Oud 26 juni 2005, 20:00
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
[quote=apeka]Hallo,

Kan iemand me zeggen hoe lang het duurt voordat de Duitsland Plus kaart (412MB) van TT5 naar de SD kaart van mijn Palm is overgezet? Mijn HotSync dialoogvensterje staat nu al zo'n twee uur op : "Status: DE_AT_CH_PL_CZ_Plus map". Het pijlen-icoon beweegt nog wel, maar ik heb geen idee of er inderdaad wat wordt overgezet en of dat mijn systeem gewoon hangt..
Ik durf het proces ook niet goed af te breken, omdat dan de volgende keer weer zal worden geprobeerd om die kaarten over te zetten en ik niet weet hoe je de HotSync "wachtrij dan moet leegmaken"...
Normaliter gebruik ik voor het overzetten van grote bestanden een card-reader, maar ik weet niet naar welke map op de SD card die kaarten moeten overgezet en hoe ik ze kan vinden op de CDROM.
Wie weet raad?[/QUOTE

Je kan ook die landen vanaf de cd op je harddisk installeren en dan die map op je sd-card zetten.
Volgens mij kan je het proces wel afbreken en dan wel de map van je sd card afhalen. Vervolgens moet je naar de Palm(One) directory gaan en daar de map tomtommaps leeg maken.
Met citaat reageren
  #256  
Oud 26 juni 2005, 20:34
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Question

Hallo,

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels de TomTom maps folder leegemaakt en de de Duitsland Plus map van mijn SD-kaart verwijderd. Dat gaf een systeem crash maar gelukkig is de zaak weer terug bij af.
Ik vraag me nu alleen af hoe ik op de TomTom CDROM de juiste kaartnamen en mappen kan vinden. Bijvoorbeeld: als ik Duitsland Plus vanaf de CDROM met een kaartlezer wil installeren, bij welke submap moet ik dan zijn?
Op de CD staat een submap "nveur3", met daarin de mappen "map", "palm", pocketpc" en "tomtomgo". Ik begrijp dat ik dus in de map "map"moet zijn, want daarin staan weer submappen "dpp", "germany" en "images". In dpp staat waarschijnlijk de plus versie? In deze map staan een viertal CAB files. Die moet je dan toch eerst uitpakken?
Overigens schijnt dat je ook CD4 moet gebruiken... En welke naam geef je aan de betreffende kaartmap op de SD-kaart?
Sorry voor al dit gevraag, maar ik snap er nog niet het fijne van...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 26 juni 2005 om 20:42.
Met citaat reageren
  #257  
Oud 26 juni 2005, 21:02
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Je hebt toch wel de originele cdroms van TT5?

Procedure voor de zelfstartende cd's:

1) Kies Palm OS
2) Installeer kaarten
3) Kies een land (normaal of Plus)
4) Kies SD card of andere locatie
5) Bij andere locatie cardreader of PC

Naam van de mappen niet wijzigen (zie printscreen van mijn SD kaart)!!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg TT help0001.jpg‎ (23,6 KB, 43x gelezen)

Laatst gewijzigd door Maasq; 26 juni 2005 om 21:51.
Met citaat reageren
  #258  
Oud 26 juni 2005, 21:31
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Snap er nu echt niets meer van...
Ik heb een officiële upgrade versie van TT gekocht. Kreeg een doosje met 7 CDROM's (1 applicatie en 6 Kaarten CD's). De mappenstructuur van jouw screenshot komt echter met geen enkele van mijn CD's overeen....
Welke CDROM moet ik nu in de PC doen? Hoe weet ik welke kaart op welke CDROM staat? En als ie dan start krijg ik toch steeds het TomTom menu? Wat bedoel je dan met Palm OS, installeer kaarten enz..?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #259  
Oud 26 juni 2005, 21:43
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
De printscreen is niet van de CD maar van de SD!!

Met andere woorden als je de mappen op de kaart installeerd zul je de mappen tegenkomen conform de printscreen.

Duitsland Plus staat op cd 2
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg TT help0036.jpg‎ (33,4 KB, 32x gelezen)
Met citaat reageren
  #260  
Oud 26 juni 2005, 22:01
RvDamme RvDamme is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Locatie: Volendam
Berichten: 51
overwrite problem

Bij het synchroniseren krijg ik het volgende bericht :

-- System
-- Possible database overwrite problem. Backing up database currentmap.dat to file C:\Program Files\Palm\van\Backup\currentmap_dat.PDB. The file contained database CurrentMap.dat data.

Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om deze melding niet meer te krijgen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023