Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 juni 2005, 10:03
puccini puccini is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 juni 2004
Locatie: 't gooi
Berichten: 32
TomTom Navigator 5 (gebruik in de praktijk)

Via dit forum zou ik graag wat info c.q. oplossingen willen uitwisselen m.b.t. het gebruik van TT Navigator 5.

- TT Navigator 5 is mijn inziens niet echt een grote verbetering t.o.v. Navigator 4.
- Met 4 werkte het toch allemaal iets sneller en was meer betrouwbaar.
- Irritant zijn b.v. de gesproken instructies "verderop rechts/links af" deze zijn als je in een stad rijdt (onder vermijd snelwegen) erg vroeg, soms 1 km van tevoren terwijl en nog zo,n behoorlijk aantal zijwegen moeten gaan passeren, dit was in 4 niet het geval.
- Daarnaast worden de geproken instucties teveel herhaald (erg verwarrend)
- Wegen waarvan ik vorig jaar augustus al een wijziging heb doorgegeven zijn nog steeds niet doorgevoerd op de nieuwe kaarten.
- GPS muis wordt wel sneller herkend in 5 t.o.v. 4 (of dit aan TT 5 ligt weet ik niet)

Laatst gewijzigd door puccini; 20 juni 2005 om 13:28.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juni 2005, 18:45
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Het volgende is mij vandaag met TT5 opgevallen:

Als ik bijvooorbeeld op de N224 rij richting A12 staat zowel onder als bovenin A12. Het lijkt me toch meer voor de hand liggen om bovenin de eerstvolgende bestemming (A12) op te geven en onderin de weg (N224) waar je op dat moment rijdt.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 juni 2005, 15:16
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
En nu een positief punt.

Stel je gaat onderweg een kopje koffie drinken en je zet je Palm uit.
Als je daarna je weg weer vervolgd, uiteraard met TT, dan gaat deze met dezelfde route verder.
Is ook handig als je ergens bent gearriveerd en je geeft gelijk je "thuisadres" op.
Ga je aan het einde van de dag weg hoef je alleen TT op te starten en klaar is kees.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 juni 2005, 17:44
PandoraBoy's schermafbeelding
PandoraBoy PandoraBoy is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 29 april 2004
Locatie: België
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puccini
Via dit forum zou ik graag wat info c.q. oplossingen willen uitwisselen m.b.t. het gebruik van TT Navigator 5.

- TT Navigator 5 is mijn inziens niet echt een grote verbetering t.o.v. Navigator 4.
- ik kocht de update vooral voor de nieuwe extra functies én de extra kaarten, mij hoor je niet klagen

Citaat:
- Met 4 werkte het toch allemaal iets sneller en was meer betrouwbaar.
- wat bedoel je hiermee? heb er nog niet veel van gemerkt... (heb ook nog niet uitbundig veel getest)

Citaat:
- Irritant zijn b.v. de gesproken instructies "verderop rechts/links af" deze zijn als je in een stad rijdt (onder vermijd snelwegen) erg vroeg, soms 1 km van tevoren terwijl en nog zo,n behoorlijk aantal zijwegen moeten gaan passeren, dit was in 4 niet het geval.
...moest ik ook aan wennen

Citaat:
- Daarnaast worden de geproken instucties teveel herhaald (erg verwarrend)
...vind ik meevallen (eventueel een keer op 1 km vooraf, dan afhankelijk van de snelheid op 300-100m en dan op het moment zelf), niet? Wel zou men soms beter 'blijf de hoofdweg volgen' of zoiets vermelden ipv 'houdt links aan'

Citaat:
- Wegen waarvan ik vorig jaar augustus al een wijziging heb doorgegeven zijn nog steeds niet doorgevoerd op de nieuwe kaarten.
Tja... ligt dat aan TomTom of de kaartenleverancier?

Citaat:
- GPS muis wordt wel sneller herkend in 5 t.o.v. 4 (of dit aan TT 5 ligt weet ik niet)
... nog niet echt op gelet
__________________
Tevreden T|T3-gebruiker mét BT TomTom Navigator sinds 27/04/2004
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juni 2005, 13:04
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Vandaag gelezen in Pocket PC forum:

"Ik gebruik TomTom in de vrachtwagen en de maximale snelheid aanpassen heeft wel degelijk effect op de door TomTom gekozen route. Als ik hem instel op max. 80 dan neemt hij meer binnenwegen dan als ik hem instel op max. 90
De rij en aankomst tijden worden ook op de ingestelde snelheid aangepast. Het is eigenlijk het zelfde als in TomTom 3 maar dan regeld TomTom meer automatisch zelf. Het effect is nagenoeg gelijk".



Navigeer naar> Beperkte snelheid> 80km> ok
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp screen04.bmp‎ (101,1 KB, 39x gelezen)
Bestandstype: bmp screen05.bmp‎ (101,1 KB, 31x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juli 2005, 11:25
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Thuis een reisplan maken

Op het Pocket Pc Forum heb ik de volgende oplossing gevonden om thuis een reisplan te maken met TT5.

Ik heb het geprobeerd en volgens mij werkt dit ook goed op een Palm.

Bepaal je start en eind punt van de route.
Plan nu in -geavanceerde planning A naar B- een route van -start punt- naar -eind punt-.
Start nu -Toon Route demo-, je krijgt nu de demo te zien en hebt nu ook een nep GPS-Fix. stop de demo.
Ga naar reisplanner en laad of maak een nieuw reisplan.
Nu berekend hij netjes je hele reisplan mbv je nep GPS-Fix.
Deze oplossing komt dus niet van mij maar van het duitse Pocketnavigation Forum.
Voor wie het zelf wil lezen kan het hier vinden.

Laatst gewijzigd door Maasq; 23 juli 2005 om 14:29.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 juli 2005, 13:45
willempie
Guest
 
Berichten: n/a
heeft iemand ervaring met extra stemmen installeren in TT5 op een SD kaart

Ik wil extra stemmen installeren op mijn sd kaart zonder hotsync te gebruiken. Wie heeft daar ervaring mee????
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 juli 2005, 14:27
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willempie
Ik wil extra stemmen installeren op mijn sd kaart zonder hotsync te gebruiken. Wie heeft daar ervaring mee????

Ik zet de extra stemmen op mijn harddisk en gebruik Total Commander i.c.m. FilePC2pda om het op mijn PDA of SD card te zetten.

Je vindt hier de benodigde links voor de software inclusief een duidelijk beschrijving.

Laatst gewijzigd door Maasq; 23 juli 2005 om 14:47.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 juli 2005, 15:11
RvDamme RvDamme is offline
Senior lid
Voornaam: Ronald
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 maart 2003
Locatie: Volendam
Berichten: 51
..vind ik meevallen (eventueel een keer op 1 km vooraf, dan afhankelijk van de snelheid op 300-100m en dan op het moment zelf), niet? Wel zou men soms beter 'blijf de hoofdweg volgen' of zoiets vermelden ipv 'houdt links aan'


Is het niet zo dat je handmatig de vermelding 'houdt links aan' kunt veranderen er zijn al mensen die zelf de teksten inspreken en gebruiken. Kost wel verschrikkelijk veel tijd maar ach als je dat leuk vindt
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 juli 2005, 22:32
ansliek
Guest
 
Berichten: n/a
Question hellup

tja ik kom als een echte leek op dit forum.. ik ben nu al een uurtje of wat bezig om een navigatie pakket op mijn palm one te installeren.... zit nu inmiddels met mijn handen in het haar... op de een of andere manier moet ik de installatie hebben afgerond, maar ik kan het hele navigatie programma nergens vinden op mijn palm one... wie oh wie zou mij daarmee kunnen helpen? Voor jullie is dit waarschijnlijk peanuts...ps ik heb een zire 72
liefs ansliek
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 juli 2005, 22:49
Maasq Maasq is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 september 2003
Berichten: 82
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ansliek
tja ik kom als een echte leek op dit forum.. ik ben nu al een uurtje of wat bezig om een navigatie pakket op mijn palm one te installeren.... zit nu inmiddels met mijn handen in het haar... op de een of andere manier moet ik de installatie hebben afgerond, maar ik kan het hele navigatie programma nergens vinden op mijn palm one... wie oh wie zou mij daarmee kunnen helpen? Voor jullie is dit waarschijnlijk peanuts...ps ik heb een zire 72
liefs ansliek

Welke software heb je?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 juli 2005, 22:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En hoe installeer je het navigatieprogramma? Vanaf een DVD? Of heb je het programma gedownload?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 juli 2005, 23:01
ansliek
Guest
 
Berichten: n/a
hey!

ik heb windows XP en een pakket gekregen met 4 cd's..... deze cd's heb ik in de comp. gedaan. Ik heb de stappen gevolgd. er staat nu ook steeds als ik het overnieuw wil doen dat het programma al geinstalleerd is, maar ik heb maar 1 keer echt verbinding kunnen maken via hotsync.... de andere keren lukt me dat steeds niet. als ik dan mijn qiuck install op de pc open dan staan daar ook gegevens, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die gegevens op mijn palm one kan krijgen..... haha ( ja ik ben blond.....

misschien erg onduidelijk dit... als jullie er niets mee kunnen bel ik na mijn vakantie wel even de help desk... maar het zou lekker zijn als ik de navigatie mee kan nemen naar engeland..
liefs
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 juli 2005, 23:10
ansliek
Guest
 
Berichten: n/a
ik geef het op.....

[size=2]lieve mensen die me toch nog wilden helpen... ik ga morgen een wegenkaart kopen en na mijn vakantie de hulplijn bellen.... haha ik geef het op... toch bedankt voor jullie reactie!!! fijne nacht![/size]
[size=2][/size]
[size=2]liefs ansliek[/size]
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 juli 2005, 23:18
Ijzersterk Ijzersterk is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 23 juli 2005
Berichten: 16
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ansliek
tja ik kom als een echte leek op dit forum.. ik ben nu al een uurtje of wat bezig om een navigatie pakket op mijn palm one te installeren.... zit nu inmiddels met mijn handen in het haar... op de een of andere manier moet ik de installatie hebben afgerond, maar ik kan het hele navigatie programma nergens vinden op mijn palm one... wie oh wie zou mij daarmee kunnen helpen? Voor jullie is dit waarschijnlijk peanuts...ps ik heb een zire 72
liefs ansliek
Hoi, nieuwe programma's staan in de categorie `Unfiled'. Meestal als je je Palm start, worden de applicaties uit de categorie `Main' getoond. Via `App/Category' kun je dit instellen. Succes.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 juli 2005, 23:22
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
als ik dan mijn qiuck install op de pc open dan staan daar ook gegevens, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die gegevens op mijn palm one kan krijgen..... haha ( ja ik ben blond
In dat geval moet je even synchroniseren. Ze komen dan op je Palm terecht, en ze verdwijnen uit Quick Install. Omdat het wel om erg grote bestanden gaat, kun je de grootste bestanden het beste via een kaartlezer op je geheugenkaart zetten.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 juli 2005, 15:19
Henk Tadema
Guest
 
Berichten: n/a
tomtom5 op tungstenc

Beste forumleden,

Met angstige voorgevoelens heb ik geprobeerd de update te installeren op mijn tungsten c. Volgens de lijst van tomtom zou de tungsten/c niet ondersteund worden. Gelukkig is de praktijk positiever. Ik heb (na toepassing van tips en opmerkingen over installatie op dit forum) de kaarten van benelux-plus op een sdkaart van 256 Mb geďnstalleerd.

Ik heb een wired rikaline gpsmuis aangesloten en het werkt!

De Europese hoofdwegen heb ik nog niet kunnen testen maar routeplanning öm de kerk" lukt. Andere Tungsten/C gebruikers hoeven dus nog niet te wanhopen als de update besteld cq geleverd wordt.

Groeten,

Henk Tadema
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:36.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023