Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 december 2004, 08:12
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Question oude applicaties op 320x480 scherm

Als aanstaand gebruiker van een Palm met een 320x480 gebruiker vraag ik mij het volgende af: heeft het Palm OSzoals dat door PalmOne wordt gebruikt, een voorziening om oude applicaties die gemaakt zijn voor een 160x160 of voor een 320x320 resolutie nog te draaien? Sony heeft hier wel iets op verzonnen, maar ik weet niet of dat bij Palmone vandaan komt of een extraatje van Sony is.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 december 2004, 08:36
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Hoi Leo,

Dit heeft niet met Sony of PalmOne te maken. Elke Palm herkent met welke resolutie het programma gebruikt kan worden. Als het goed is ondersteund elk programma de resolutie 160x160 en gebruikt een hogere als het apparaat dat toestaat.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 december 2004, 08:40
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Dit heeft wel degelijk met Sony the maken. De eerste Sony's met 320x320 hadden een stukje software aan boord (uit mijn hoofd zat dat in de Prefs), waarmee je 160x160-apps mooier kan schalen op 320x320.

Volgens mij is die software enig moment met stille trom vertrokken richting de noorderzon... het komt zover ik weet niet meer voor in de nieuweste Sony's.

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 december 2004, 08:44
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Jaap, jij hebt het over het 'verdubbelen' van de pixels in elke richting. Leo heeft het volgens mij over de vraag of je 'oudere' programma die op 160x160 of 320x320 draaien ook op een 320x480 scherm kunt gebruiken. Het antwoord is eigenlijk altijd 'ja'.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 december 2004, 08:58
Leo's schermafbeelding
Leo Leo is offline
da Vinci
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Zetten
Berichten: 85
Mijn vraag betreft eigenlijk beide punten. Ik heb dus zo'n Sony die in de Prefs een mogelijkheid heeft om oude programma's te ondersteunen. Als je die optie bij een programma aanvinkt vindt verdubbeling van pixels plaats (dus elk puntje is 2x2 pixels). Vink je het niet aan, dan verzint de Palm zelf iets, waardoor sommige programma vrijwel niet meer leesbaar zijn. Daarnaast vraag ik me af wat er gebeurt met 320x480 schermen: als je gewoon 'opblaast' vanuit 160x160 kom je of in de breedte tekort of je houdt in de lengte over. Overigens komt de reden dat ik het belangrijk vindt, uit de situatie dat sommige van die oude programmaatjes hun kracht uit eenvoud halen, lekker freeware zijn.
__________________
Leo
--------------
to palm or not to palm, that is the difference
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 december 2004, 09:19
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
De 160 en 320 programma's gebruiken op een 320x480 scherm altijd een gebied van 320x320 pixels. Voor programma's die alleen op 160x160 werken vind er dus altijd een soort pixel-verdubbeling plaats.
Het ongebruikte gebied is dan de DIA (Dynamic Input Area) dat er ongeveer zo uit ziet het het grafitti-gebied op oudere Palms.
Programma's die echt 320x480 aan kunnen bieden de mogelijkheid om de DIA weg te klappen.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023