Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 februari 2005, 13:05
frans
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy SplashID Ik wil mijn wactwoorden weer zien!

Ik heb de 30 dagen op proef versie van SplashID geïnstaleerd. Ik kan zonder problemen mijn wachtwoorden en andere belangrijke info opslaan. Ik heb de hele handleiding doorgelezen en het zal wel iets onbenulligs zijn wat ik over het hoofd zie, maar.... hoe krijg ik mijn wachtwoorden en andere info weer zichtbaar?
Als ik SplashID open wordt mij 1x om een wachtwoord gevraagd en dan niet meer. Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd?

frans
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 februari 2005, 14:49
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Frans en welkom op dit forum.

Dat eerste wachtwoord heb je zelf kunnen instellen om bij de gegevens in SplashId te komen, dat is dus het wachtwoord waarmee je al je andere gegevens in SplashId beschermt.
Daarna hoor je gewoon al je gegevens te zien.

Groeten, Roel.

PS. Ik werk met een geregistreerde versie, geen idee of de probeerversie beperkingen kent.
[edit] even gekeken bij SplashData en daar staat: "Download a full functioning 30-day trial." dus dat mag het probleem niet zijn, ook een demoversie moet volledig werken.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 18 februari 2005 om 14:56.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 februari 2005, 18:52
frans
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor je snelle antwoord, maar het beantwoord nog niet mijn probleem. Nadat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd om SplashID te openen, weet ik niet waar ik mijn wactwoord kan invoeren om bij mijn gegevens te komen. Ik zie dus de versleutelde info, maar weet niet hoe ik die weer leesbaar kan maken. Is mijn probleem duidelijker zo?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 februari 2005, 19:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Geen ervaring met SplashID maar wel nieuwsgierig en systematisch denkend:

Wat gebeurt er als je op de versleutelde info tapt?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 februari 2005, 09:59
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Ik geloof dat hier wat spraakverwarring heerst. Je hebt je wachtwoord nodig om je SplashID database te kunnen openen. Zonder dat wachtwoord kun je niet bij je gegevens en mocht je proberen die database met een editor of zo toch te bekijken dan zie je nog niets omdat het bestand versleuteld is.

Daarnaast zul je merken dat nadat je het wachtwoord in SplashID hebt ingevoerd en je gegevens bekijkt nog niet alles op het scherm getoond wordt. In SplashID kunnen velden gemaskeerd zijn: je ziet dan 'bolletjes' op het scherm in plaats van de betreffende informatie. Door op het knopje met twee 'bolletjes' rechts onder aan het scherm te klikken wordt de maskering opgeheven en zie je alle informatie.

Overigens kun je per veld instellen of SplashID dat moet maskeren of niet (via de optie 'Edit Types' | 'Edit' uit de Types dropdown lijst).

Frans
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 februari 2005, 11:15
frans
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zie die twee zwarte bolletjes rechts onder.Als ik die aan tip gebeurt er het volgende: de vier zwarte bolletjes die achter "Password" staan veranderen in de versleutelde versie. Als ik vervolgens weer die twee bolletejs aan tip veranderd het weer terug. Ik krijg dus niet mijn orginele wachtwoord of pincode te zien.
Maar je hebt nu wel door wat mijn probeem is

Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 februari 2005, 11:15
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Op die manier zou je inderdaad gewone tekst (zoals bij een wachtwoord of een pincode) weer te zien moeten krijgen. Een paar vragen:
* Heb je de tekst zelf ingetypt of ergens uit gekopiëerd?
* In het laatste geval, wat gebeurt er als je deze handmatig invoert?
* Zijn er ook andere velden, dus zonder maskering, waar vreemde tekens in staan (ik neem aan dat je dat bedoelt met 'versleuteld')?
* En als je de gegevens met de desktop versie van SplashID bekijkt zie je dan wel alles?

Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt (en ik gebruik SplashID al jaren). Als niks helpt kun je ook even contact opnemen met SplashData. Zij zijn in mijn ervaring heel behulpzaam.

Frans
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 februari 2005, 15:52
frans
Guest
 
Berichten: n/a
Is het soms zo dat als je de Password Generator hebt gebruikt om je ingevoerde pincode of wachtwoord te "generate" dat dan dat nieuwe rare wachtwoord met al die vreemde tekens je nieuwe wachtwoord is, die je dan dus ook als zondanig zou moet veranderen. Bijvoorbeeld: stel mijn wachtwoord voor Hotmail is frans58 Ik voor dat bij SplashID in en "generate" frans58. Daar komt dan bijv. %1/,>fg te staan. Zou ik dan om SplashID te kunnen gebruiken waarvoor het bedoeld is %1/,>fg als wachtwoord voor Hotmail moeten veranderen?

Als je niet de "generate" button gebruikt, dan komen er i.p.v. frans58 4 zwarte bolletjes te staan. Als ik dan op die twee zwarte bolletjes rechts onder tap, dan komt daar wel frans58 tevoorschijn. Als je dus voor de generate optie kiest moet je al je wactwoorden veranderen in wat dan tevoorschijn komt.
Of snap ik er werkelijk helemaal niets van en kan ik de hele boel maar beter verwijderen en ander programma proberen?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 februari 2005, 15:25
curro curro is offline
Senior lid
Voornaam: Frans
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 17 september 2001
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Je draait de zaak om. Je gebruikt die optie om een nieuw wachtwoord te genereren juist als je je wachtwoord moet veranderen.

De voordelen van een gegenereerd wachtwoord boven een zelf verzonnen exemplaar zijn dat het eerste onvoorspelbaarder en dus veiliger is dan bijvoorbeeld 'frans58' en dat je de generator zo kunt instellen dat je nieuwe wachtwoord aan eventuele eisen wat betreft minimum lengte en gebruikte tekens voldoet.

Frans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023