Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07 februari 2006, 08:38
qevers
Guest
 
Berichten: n/a
Profielen op Treo 650

Ik ben op zoek naar een vervanging van de standaard telefoon app. van de Treo 650. Ik ben zeer tevreden over het PDA-gedeelte, maar de telefoon mist nog wel een aantal dingen (of ze zitten zo goed verstopt dat ik ze niet kan vinden):
  • Profiel-ondersteuning á la Nokia: In de auto wil ik dat mijn telefoon harder rinkelt dan dat ik op mijn werk zit.
  • Automatisch opnemen: Ik wil graag mijn telefoon op de intercom van de motor aansluiten, maar dan moet-ie wel automatisch op kunnen nemen (wel in combinatie met een profiel natuurlijk)
Ik heb al e.e.a. afgezocht op internet en specifiek ook op dit forum, maar ik kan er niets over vinden. Zou ik nou echt de eerste zijn die deze functies wil hebben op mijn Treo??? Is de telefoon applicatie de eerste app die je niet kunt vervangen op een Palm?

Groeten,

Quido
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 februari 2006, 09:38
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Punt 1: Profilecare
Punt 2: CallFilter
Als je van beiden de laatste beta's gebruikt, werken ze ook nog eens naadloos met elkaar samen. Een profiel 'Motor' doet dan bijvoorbeeld precies wat jij wilt dat er gebeurt als je op de motor zit (Bluetooth inschakelen, volume harder zetten (Profilecare) en als er een telefoontje binnenkomt automatisch opnemen of meteen doorsturen naar voicemail, eventueel afhankelijk van wie er belt uit je contactpersonen (CallFilter))
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 februari 2006, 12:46
qevers
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de oplossingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Punt 1: Profilecare
Punt 2: CallFilter
Als je van beiden de laatste beta's gebruikt, werken ze ook nog eens naadloos met elkaar samen.
Als je zegt "samenwerken" bedoel je dan dat je in Call-Filter kunt aangeven dat een inkomend gesprek alleen moet direct moet worden opgenomen als er een bepaald profiel gekozen is? Die mogelijkheid kan ik namelijk nergens vinden.

Ik heb CallFilter versie 1.3.1 (trail) en ProfileCare 3.15. Zijn dat de laatsten?

Grtz,

Quido
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 februari 2006, 09:43
eddie eddie is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 februari 2005
Berichten: 6
Voor het aanpassen van je geluid zou je de optie Sound van BrightCam kunnen gebruiken. Heb dit wel aanstaan maar niet uitgebreid getest.

Het automatisch opnemen kan volgens mij met ProfileCare.

Succes
E
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 februari 2006, 13:03
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Hi Quido,

Je moet van beiden de laatste versies hebben. Voor Profilecare is dat 3.15 en voor CallFilter is dat 1.3.2 beta 1. In CallFilter geef je vervolgens aan dat je voor profielenmanagement Profilecare wilt gebruiken. Als je nu in een bepaald profiel van Profilecare (timed of manual) dan zal CallFilter haar instellingen matchen op dat profiel. Je maakt dus feitelijk twee profielen een: eerst in Profilecare voor de 'algemene' Treo-instellingen, daarna in CallFilter behorende bij dat specifieke Profilecare-profiel.

Voorbeeld (is altijd makkelijker): Ik heb in Profilecare een profiel 'Nacht' (timed, van 23:30 tot 7.00, alle dagen v/d week), waarbij alle volumes op laag staan, behalve telefoon, kalender en alarm. Onder Display staat de schermverlichting op een kwart, auto-off op laagste stand, Auto Keyboard Lights op Automatic, Auto Screen Dimming op Screen Dimming (half donker/half licht) en Day/Night mode op zonnetje (overdag). Dat laatste is een persoonlijke instelling die ik prettiger vind. Bij System-tab heb ik alles ongewijzigd (---), omdat dat door m'n Master Profile wordt geregeld. Enige uitzondering is Led Alerts. Die wil ik namelijk 's nachts uitgeschakeld hebben.

In CallFilter heb ik voor het Profilecare-profiel 'Nacht' een bijbehorend profiel of filterschema gemaakt waarbij ik heb aangegeven dat alleen contactpersonen uit de categorie 'Familie' en 'Vrienden' mogen bellen; de rest wordt doorgestuurd naar m'n voicemail. Zo ben ik er zeker van dat ik geen belangrijke telefoontjes mis, maar ook niet wordt lastiggevallen door een of andere onverlaat die het in z'n hoofd haalt om 's nachts te bellen.

(Ik moet hier echt eens een goed review van maken, maar dat is nogal wat werk)

EDIT
Eigen profielen toegevoegd als startpunt. Gewoon HotSyncen naar je Treo (voor Profilecare)

Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip Profilecare_profielen_JPH.zip‎ (1,7 KB, 6x gelezen)

Laatst gewijzigd door jean-paul; 07 februari 2006 om 13:08.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 februari 2006, 15:21
qevers
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Hi Quido,

Je moet van beiden de laatste versies hebben. Voor Profilecare is dat 3.15 en voor CallFilter is dat 1.3.2 beta 1. In CallFilter geef je vervolgens aan dat je voor profielenmanagement Profilecare wilt gebruiken.
Als ik dit doe, dan crash mijn telefoon: hij gaat uit en direct weer aan en vraagt om mijn telefoon pincode. Kan dit iets te maken hebben met het feit dat ik CallFilter niet heb verwijderd voordat ik de nieuwe geinstalleerd heb?

Grtz,

Q.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 februari 2006, 16:12
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Hmz, dat heb ik ook niet gedaan. Maar probeer het anders even. Doe eerst een warm reset (gebruik de automatische link) en verwijder zowel CallFilter als Profilecare en installeer van beiden na weer een normale zachte reset de laatste versies.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 februari 2006, 06:48
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Hmm, Ik dach tmet profilecare het probleem rond mijn BT en mijn carkit met speaker op te kunnen lossen.
Als ik het installeer reset mijn Treo iedere keer een paar seconden nadat hij is aangezet. Ik heb de grootste moeite gehad e.a. er weer af te krijgen.
Ik heb de firmware update 1.20 draaien misschien dat dat niet samenwerkt met profilecare?
Ik begin ernstig terug te verlangen naar de vorige firmware versie
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 februari 2006, 09:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speijk
Ik begin ernstig terug te verlangen naar de vorige firmware versie
Werkte het toen wel?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 februari 2006, 07:00
Speijk Speijk is offline
Senior lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 13 april 2005
Locatie: Houten
Berichten: 76
Stuur een bericht via ICQ naar Speijk Stuur een bericht via MSN naar Speijk
Toen heb ik hem niet uitgeprobeerd. Ik zag dit tooltje pas in deze thread.
Maar sinds de firmware upgrade gebeuren er wel allerlei spontane rare zaken. Aan- en uit springen zonder aanwisbare oorzaak. 'smorgen is plotseling mijn batterij volledig leeg. Treo "Hangt" als ik iemand terugbeg via de call log. Treo Hangt tijdens hotsync. Als het allemaal consequent was kon ik het nog volgen, maar het is soms wel en soms niet. Afgezien van wat spelletje en viamichelin (legaal = geen hacks) heb ik niks draaien.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 09 februari 2006, 08:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik heb ook de laatste firmwareversie draaien, dus daar kan het niet aan liggen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 10 februari 2006, 12:07
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Rob, dan zou ik toch een Grote Schoonmaak doen. De update heeft namelijk bij iedereen wel positieve gevolgen. Op een uitzondering na: de Treo heeft de neiging om om de haverklap aan te springen. Voor dit probleem heb ik een nieuwe thread geopend die je met de zoekfunctie wel zult kunnen vinden (ik heb nu geen zin om te zoeken ).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023